Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Свака част за слике! :wink:
Ах, тај погон Земун - на #3247 једно од крила задњих врата са старије серије Икарбуса. Штета што тих 10 земунских ИК-112М није завршило у Космају по пристизању Хајгера, а Земун није у замену добио 10 Хајгера, М-ови би се препородили у Космају.
 
Izvor: Novosti.rs

U planu kupovina još 100 autobusa: Prvo rebalans budžeta, pa tender
00%20beoinfo_620x0.jpg

Tender za nabavku novih vozila za GSP "Beograd" biće raspisan krajem godine, najavljuje Goran Vesić. Novac u ove svrhe izdvojiće se rebalansom budžeta u septembru.

OD kupovine 100 autobusa Grad nije odustao uprkos smanjenju priliva novca u prestoničkoj kasi, na šta je uticala pandemija virusa korona. Tender bi, kako je "Novostima" rekao zamenik gradonačelnika Goran Vesić, trebalo da bude raspisan pred kraj godine, ali će to umnogome zavisiti od rebalansa budžeta koji će se raditi u septembru.

- Kupili smo 244 nova autobusa, čime je prosečna starost voznog parka GSP smanjena sa 11 godina na oko 3,5. Ove godine kupujemo još 100 novih autobusa. Tender bi trebalo da raspišemo krajem godine. Kada budemo radili rebalans budžeta, a to će biti u septembru, i ako sve bude kako treba, predvidećemo pare za to, odnosno onoliko koliko nam treba da bismo raspisali javnu nabavku - navodi Vesić.

Kako zamenik gradonačelnika tvrdi, Grad je uradio sve i da bi zadržao vozače u zemlji. Napominje da je sada prosečna plata vozača GSP 74.000 dinara, te je na taj način zaustavljen njihov odlazak u inostranstvo.

Podsećamo, grad je kupio 174 nova autobusa kineske kompanije "Higer". Vrednost tih autobusa je 35 miliona evra. Prošlog juna, Beograd je kupio 70 autobusa turske proizvodnje, čija je vrednost bila 10 miliona evra.

Tada je najavljivano da će ove godine prestonica kupiti još 100 zglobnih autobusa, 40 trolejbusa i 10 elektroautobusa. Zatim je usledila nova informacija, odnosno da je Grad zajedno sa Vladom Srbije uspeo da nađe partnera za "Ikarbus" i da je sa novim vlasnicima dogovoreno da grad do kraja 2019. od "Ikarbusa" kupi 50 zglobnih autobusa, u prva dva meseca 2020. još 50 zglobnih, kao i 30 električnih autobusa kako bi osim jedne zelene linije koja postoji u Beogradu, imali još jednu takvu liniju - 31.

ALTERNATIVA

ZANIMLjIVO je i to da je u februaru ove godine direktor GSP Radiša Momčilović rekao da će biti kupljeno 200 novih vozila. Tada je kazao i da će i ove godine GSP izgraditi gasne stanice u svoja dva autobuska pogona, čime će se omogućiti i redovno punjenje vozila.

- U narednom periodu, tokom sledećih godina, za svaku novu nabavku autobusa uslov će biti pogon na alternativna goriva umesto dizela. GSP "Beograd" daće maksimalan doprinos da vazduh u glavnom gradu bude čistiji - istakao je Momčilović.

https://www.novosti.rs/vesti/beograd.74 ... -pa-tender
 
Ostaje da vidimo da li će biti zglobni ili solo. Hitna nam je nabavka zglobova pošto smo sa higerima i turcima na godinu dve rešili pitanje solo autobusa.

Sobzirom da nemamo metro i da se oslanjamo na autobuse kao dominantno prevozno sredstvo potrebno je da njihova bude konstantna a ne stihijska kao solarisi svojevremeno ili nedavno higeri i turci.
 
Igor":3t3us14d je napisao(la):
- Kupili smo 244 nova autobusa, čime je prosečna starost voznog parka GSP smanjena sa 11 godina na oko 3,5.

Navikao sam da političari lažu, ali Vesić ga baš pretera.
Prosečna starost voznog parka GSP-a je na dan 31.12.2019 bila 13,63 godina ( sad je verovatno preko 14)

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754247#p754247:cmqlch5v je napisao(la):
Igor » Pon Jul 06, 2020 5:23 am[/url]":cmqlch5v]Ostaje da vidimo da li će biti zglobni ili solo. Hitna nam je nabavka zglobova pošto smo sa higerima i turcima na godinu dve rešili pitanje solo autobusa.

Sobzirom da nemamo metro i da se oslanjamo na autobuse kao dominantno prevozno sredstvo potrebno je da njihova bude konstantna a ne stihijska kao solarisi svojevremeno ili nedavno higeri i turci.
Vlast je odlozila kupovinu zglobova, zato sto su ulozene pare da se svi Solarisi dignu na noge poput 3019, 3027, 3052 itd. Japanci i IK-218N nisu bas pouzdani i uglavnom ih daju u ciste sihte. A moje misljenje je da ce verovatno da burgijaju da se kupe zglobovi BMC, jer su jeftiniji i prave se uveliko za NS.
 
3303-82, da sam jos i displej uhvatio bila bi bas mocna fotka :roll:

BXRcgBr.jpg


969-16

dmDyL43.jpg


3493-67

Zz0BNYZ.jpg


939-16

m39zNGQ.jpg



I 3151 sa 16ice :)

OhEXfhO.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754353#p754353:2y2u7rzo je napisao(la):
HADZIJA282 » Pon Jul 06, 2020 3:16 pm[/url]":2y2u7rzo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754247#p754247:2y2u7rzo je napisao(la):
Igor » Pon Jul 06, 2020 5:23 am[/url]":2y2u7rzo]Ostaje da vidimo da li će biti zglobni ili solo. Hitna nam je nabavka zglobova pošto smo sa higerima i turcima na godinu dve rešili pitanje solo autobusa.

Sobzirom da nemamo metro i da se oslanjamo na autobuse kao dominantno prevozno sredstvo potrebno je da njihova bude konstantna a ne stihijska kao solarisi svojevremeno ili nedavno higeri i turci.
Vlast je odlozila kupovinu zglobova, zato sto su ulozene pare da se svi Solarisi dignu na noge poput 3019, 3027, 3052 itd. Japanci i IK-218N nisu bas pouzdani i uglavnom ih daju u ciste sihte. A moje misljenje je da ce verovatno da burgijaju da se kupe zglobovi BMC, jer su jeftiniji i prave se uveliko za NS.
Čak i mnogi Solarisi koji su bili užas, su sređeni i odlična su vozila, ima tu još solarisa kao što je 3127 koji su loši, ali ih je manje. A od kupovine nek uzmu i Bmc samo da ne moraju da se guraju najgore kante, kao i solo vozila na zglobne linije.
 
Bolje 50 Solarisa (ma i 40) nego 100 BMC-a.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754403#p754403:3ouy43eq je napisao(la):
Daxara » 06 Jul 2020, 18:26[/url]":3ouy43eq]Bolje 50 Solarisa (ma i 40) nego 100 BMC-a.

Sent from my MI 8 using Tapatalk

Ja izuzetno gotivim Solaris,ali ne treba zaboraviti da su oni 2012. godiste.

Kad ce vec nabavljati,umesto da nabave nesto bar srednjeg kvaliteta,oni ce izgleda BMC.

Ocekujem tek u januaru prinove.
 
U ovoj godini su planirali samo tender, ali ne i sredstva u budžetu. Znači neće stići pre sledećeg leta...
 
Porucili bi oni i Solarise, ali je to nemoguca misija zato sto je ta fabrika zauzeta sa porudzbinama u naredne 3-4 godine.
 
Sigurno postoji bolja opcija, ali ne sumnjam da će oni uzeti BMC ili Higher.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Nema zgodnih Cobri u ponudi, samo kraće verzije od 10.5 i valjda oko 9.5 metara. S obzirom da su poprilično dugo u proizvodnji gradskih solo i još nekih prigradskih varijanti autobusa, čudno je da nisu imali ambicija da razviju i zglobnu verziju od makar i samo 18m dužine. Zglobne autobuse prave "samo" Otokar, Isuzu i BMC od turskih karoserista. Kako vreme prolazi, a realno nije ni da sam se ne znam koliko puta do sad vozio BMC-om, ali opet čini mi se da su i bolji od Higera. Evo ima ih već neko vreme i kod privatnika i više su ujednačeni, da tako kažem, u odnosu na Higere od kojih sam i mnogo više očekivao, jer baš taj Higer nije uopšte ni tako mali, a ni bezimeni proizvođač. Da kod BMC-a nije rashladni sistem motora toliko bučan, realno ne bi bilo nekih posebno neprijatnih zvukova, iako je očigledno da završna obrada nije na bogzna kakvom nivou, realno nije ni kod Higera koji i te kako znaju baš neprijatno da lupaju i vrlo glasno škripe. Kako sam mogao pročitati, ovi za Novi Sad imaju značajnih poboljšanja u odnosu na BMC za Beograd. Naravno, bilo bi mnogo bolje da dobijemo autobuse nekog renomiranog proizvođača, al ako i mora nešto jeftinije i pristupačnije i po pitanju dostupnih kapaciteta, svakako da sam mnogo pre za autobuse iz Turske nego iz Kine.
 
Gde je zaboravio Temzu? Imaju jedino LF18, ne znam kakvo je stanje oko njih.


3368-ADA2

znbWdfT.jpg


I 449 sa 3018 :D

HNOI9tV.jpg
 
Meni su generalno i BMC i Higer veliko poboljšanje u odnosu na ranije. I iz ugla putnika nemam neke naročite primedbe. Po mojim "lokalnim" linijama 67, 708, 76 ranije su vozile teške krntije bez klime tako da je ovo svakako velika promena što se tiče kvaliteta usluge i udobnosti. Ali naravno ovo je pola priče, trebaju da budu i kvalitetni i pouzdani. Radujem se za kupovinu ovih 100 zglobnih autobusa jer već nije retkost videti solo autobuse na 65 i 73
 
Nisam zaboravio na Temsu, već ne znam ni šta se sa njima dešava što reče i Busspoter. Pritom, mnogo više su se bazirali na autobusima turističke klase, i realno ni LF18 nije tako dugo bio u ponudi koliko znam, i od svih većih turskih karoserista, u segmentu gradskih autobusa su bili najmanje zastupljeni, ako ne grešim. Trebalo bi da im je država upumpala neke pare i da ih je izvukla iz mogućeg stečaja, al stvarno ne znam dal se do sada kod njih stanje normalizovalo.
 
3294 na 88 nevidi se linija ali da ostane zabeležen na 88
e54393dfec6936f2e9c7748133428039.jpg


Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754426#p754426:1puuc7eb je napisao(la):
KizaNoSleep » Pon Jul 06, 2020 6:47 pm[/url]":1puuc7eb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754403#p754403:1puuc7eb je napisao(la):
Daxara » 06 Jul 2020, 18:26[/url]":1puuc7eb]Bolje 50 Solarisa (ma i 40) nego 100 BMC-a.

Sent from my MI 8 using Tapatalk

Ja izuzetno gotivim Solaris,ali ne treba zaboraviti da su oni 2012. godiste.

Kad ce vec nabavljati,umesto da nabave nesto bar srednjeg kvaliteta,oni ce izgleda BMC.

Ocekujem tek u januaru prinove.
2013. ali i dalje su kao novi. A koliko vidim potrajaće poprilično.
Vrede svaki evro.
 
Solaris #3131 bukvalno leti (bio i ranije a i sad na 31). Mučio se od Hotela Srbija do Šumica uvek, sad lagano savladao uspon.
Stvarno su ih sređivali, bar ove sa Karaburme.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Iskreno trenutno su najrealnije opcije za zglob Bmc i Otokar i ja se radujem novim zglobovima koji god da budu. Barem ćemo imati dobre klime preko leta, a ne kao u Ikarbusu, da bude pakao. Inače 3131 je sad fenomenalan, tačno se vidi da je sređen kao i mnogi drugi, jednostavno je uživanje voziti se Solarisima i neverovatno mi je kad se setim da su stari već 7 godina jer je za toliko pola N serije završilo u otpadu. Vidi se da je veliki novac uložen u Karaburmine Solarise čemu se veoma radujem.
 
Vrh