Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 325 94,8%
  • BMC

    Glasovi: 18 5,2%

  • Ukupno glasača
    343
i bilo bi pametnije da ih blokiraju, jer ako gsp taj dan pusti svesno vozila na ulice, stvarno su propali. kad nece sami da blokiraju i strajkuju nek im studenti ucine uslugu.
 
Uopšte se BMC-i ne raspadaju tako. Baš se preteruje. Pa čekaj i juče u noćnom 56, BMC star već šest godina, radi po 22h dnevno, pa se nije baš raspao. Naravno da su Solarisi bolji generalno, al su BMC-i mladi, pouzdaniji, i na kraju logično u neuporedivo boljem stanju sveukupno. A svašta se čuje u mnogim Solarisima. Nisu oni baš tako tihi. Citari su tihi, Solarisi nisu bili oličenje naročite tišine ni kad su bili novi. Solo Citari i samo četiri brzine, pa tihi i na autoputu. Sad pored DAF-ovog motora, buku pravi i dotrajala mehanika, opet normalna pojava.
Baš tako nikada nisam voleo bmc ali ovi plavi za sada korektno rade posao,neki solarisi su jezivo zapušteni to je cika,škripa,lupanje,vibriranje,stvarno se vidi da su neverovatno zapušteni zadnjih 2-3 god,naravno ima i očuvanih dobrih primeraka ali većinu je pokupio NS.Da je tender za remont prošao to bi bila druga prica...ali ko zna ako im banke idalje ne odobre kredit možda ćemo se još u njima voziti🙂.
 
Eto ti odgovor da je potrošnja previsoka zbog malog motora od 7.7L za naše uslove. Ja koliko se sećam, Unacopova Cobra je trošila dosta manje, dok je Liaz isto trošio baš mnogo i iz tog razloga je 50ica uopšte i dobila Cobre u tom trenutku.
Knežević je takođe zbog ogromne potrosnje dok su držali 46 sklonio mazove sa nje a stavio liazeve,dok su mazovi bili prebačeni na 55 i 47
 
Baš tako nikada nisam voleo bmc ali ovi plavi za sada korektno rade posao,neki solarisi su jezivo zapušteni to je cika,škripa,lupanje,vibriranje,stvarno se vidi da su neverovatno zapušteni zadnjih 2-3 god,naravno ima i očuvanih dobrih primeraka ali većinu je pokupio NS.Da je tender za remont prošao to bi bila druga prica...ali ko zna ako im banke idalje ne odobre kredit možda ćemo se još u njima voziti🙂.
Ma rešiće oni finansiranje, pa kako god. Sumnjam da će Solarisi ostati. Poslednja naša plava BMC serija jeste korektna za sad.

Malopre uđoh u 88, Citaro, kad ono unutra skoro pakao, visi guma sa trećih vrata, levo krilo četvrtih ne radi. Džaba nama Citaro. Sreća pa iza išao novi BMC na 23-jci, naravno klima radila super, vozač ga je vozio dosta mekano, pa i u jednom BMC-u vožnja može biti izuzetno prijatna.
 
Ma rešiće oni finansiranje, pa kako god. Sumnjam da će Solarisi ostati. Poslednja naša plava BMC serija jeste korektna za sad.

Malopre uđoh u 88, Citaro, kad ono unutra skoro pakao, visi guma sa trećih vrata, levo krilo četvrtih ne radi. Džaba nama Citaro. Sreća pa iza išao novi BMC na 23-jci, naravno klima radila super, vozač ga je vozio dosta mekano, pa i u jednom BMC-u vožnja može biti izuzetno prijatna.
I da prođe, već se previše sve to odužilo. Tender je trebao da bude gotov u februaru, a evo sad je kraj juna i još se ne nazire kraj. Podnet je zahtev za zaštitu prava i isti nije rešen već pune 3 nedelje, što znači da postoji velika šansa i da tender bude oboren. Čak i da ne bude oboren, nova vozila ne možemo da očekujemo pre leta sledeće godine, što znači da Solarisi moraju da ostanu bar do 1.9.2026. a ne kao što je planirano do 1.9.2025.
 
Pa neka ostanu nema veze, produžiće koliko budu morali, al ne više od toga. Samo kažemo da verujem da će do nabavke doći, sad kako i sa koliko zakašnjenja, ostaje da se vidi.
 
Ikarbusi kao kontejneri uvek ostavljeni gore pre skretanja na Medakoviću a ove BMC kante mi stalno nailaze. Hoću full Ikarbuse na 18!
 
Piše 15 jer ne mogu vozači da ukodiraju na displeju kad krate liniju ili samo ih mrzi. EKO1 okreće na Zelenom vencu nekada.

Krati ili zbog kašnjenja ili zbog lošeg kapaciteta kondenzatora zbog kojih se prazni na pola trase.
 
Pogledajte prilog 242379
Ovo što rade vozači GSPa na 9A je neviđeni debilizam. Dakle prva 9A na Bloku 21 stiže za 23 minuta, sledeća za 25 i treća za 29 minuta. Ova linija treba da bude ispomoć najopterećenijoj autobuskoj liniji u Beogradu, 95 i da bude zamena za dve najopterećinije tramvajske linije 7 i 9.
Međuvremenu ovako izgleda okretnica Blok 45:
Pogledajte prilog 242380
4 9A prave pauzu po pola sata jer se vozačima tako ćefnulo, krenu kad ko hoće često u konvojima po dva tri, a umeju i svo četvoro istovremeno da krenu.
Skraćena je do Zelenog venca. Nisu oni krivi što su im rekli da ne prave pauzu na vencu
 
Pauza je na terminusu po zakonu obavezna, ali ista je za gradske linije predviđena 5 minuta, ne 30 ili 40 koliku prave zapravo. Drugo, to što je skraćena do Zelenog Venca znači da joj je krug skraćen. Opet ne znači da treba da ima pauzu po 30 i 40 minuta i da paralelno ide u raspad "postavi". I bez blokade ne pravi pauzu na Slaviji.
 
čujem da ide plavi otokar sada na 65, ali nisam ga video na app ni gb
 
IMG_4664.png


Zna li neko za koga su?
 
Nema mi logike da je St***a, nemaju računicu bez preuzimanja Dorćola. Mada ko zna atp 🤔
Zakljuci 2 sa 2 i zašto se toliko odlaže sa pričom oko trola. Postoji druga varijanta, koja je manje realna, a to je Expo. Da je priča oko Expa, ne bi stigli ovoliko rano. Meni je od prvog moment bilo jako sumnjivo zašto ovoliko ćute oko trola, kad je rečeno da će odluciti do 20. marta. Sad mi je sve jasno kao dan, čim sam video ove plave elektricne autobuse. Takođe da je za Gsp i Expo, znalo bi se da su naručili te autobuse, pa makar i bez tendera.
 
Zakljuci 2 sa 2 i zašto se toliko odlaže sa pričom oko trola. Postoji druga varijanta, koja je manje realna, a to je Expo. Da je priča oko Expa, ne bi stigli ovoliko rano. Meni je od prvog moment bilo jako sumnjivo zašto ovoliko ćute oko trola, kad je rečeno da će odluciti do 20. marta. Sad mi je sve jasno kao dan, čim sam video ove plave elektricne autobuse. Takođe da je za Gsp i Expo, znalo bi se ra su naručili te autobuse, pa makar i bez tendera.
Ne verujem da je Expo, ali jeste vrlo moguće da su zamena za trole, u pravu si. Da vidimo u narednom periodu kako se odvija situacija. Činjenica je da trole ne vraćaju na ulice već neko vreme.
 
Elektrobusevi nisu zamena za trolejbuse i nikad neće biti. Da li imamo infrastrukturu da se zameni sve što je sad pandan trolejbuskom sistemu, ne.
Isplativije i bolje je trolejbuse da imamo.
Da ne bude off-topic, ako je snstrela uzela te e-konzerve, opet smo se vratili na opasan januarski period kad i jeste bio ozbiljno ugrožen trolejbuski sistem, zbog javne rasprave o potencijalnom partnerstvu.
Takvi e-busevi možda imaju autonomiju 600km, samo što su puno skuplji i teži za održavanje u dužem roku. Posle 10 godina gsp-ovi električni higeri moraju po deklaraciji da zamene baterije i sad EKO 1 linija ne može svaki put da dođe skroz do druge okretnice.
Najsmešnije je što punjači za novije e-higere ne mogu da se upotrebe i da napune starije dvovratne električne higere.
To što mnoge zemlje Zapadne Evrope naručuju dosta BEV autobusa, više je zbog "ekologije" i imaju ozbiljnu infrastrukturu koja bi to ispratila.
Samo što i njima će se verovatno obiti u glavu ta suluda ideja. Ja neću smarati o priči ponovo, ali eksploatacija litijuma ili bilo kog plemenitog metala i proizvodnja baterija za EV su mnogo štetnije i prave veće zagađenje u odnosu na klasično unutrašnje sagorevanje.
CNG autobusi su dobra opcija ili da se još novih dizel autobusa kupi, ali sad renomirani proizvođači iz Poljske, Nemačke hoće postepeno da idu na vodonik, hibrid, malo cng ako hoće i sad električne buseve.

Još uvek se ne zna šta je sa Banetovom električnom akijom. Ni ja ne mogu pronaći detalje oko tog primerka.
 
Poslednja izmena:
И мислим да је опет потребно нагласити да овакви електро бусеви не могу да возе, јер лети нема климе, зими нема грејања јер им би се батерија потрошила током смене...
 
Elektrobusevi nisu zamena za trolejbuse i nikad neće biti. Da li imamo infrastrukturu da se zameni sve što je sad pandan trolejbuskom sistemu, ne.
Isplativije i bolje je trolejbuse da imamo.
Da ne bude off-topic, ako je snstrela uzela te e-konzerve, opet smo se vratili na opasan januarski period kad i jeste bio ozbiljno ugrožen trolejbuski sistem, zbog javne rasprave o potencijalnom partnerstvu.
Takvi e-busevi možda imaju autonomiju 600km, samo što su puno skuplji i teži za održavanje u dužem roku. Posle 10 godina gsp-ovi električni higeri moraju po deklaraciji da zamene baterije i sad EKO 1 linija ne može svaki put da dođe skroz do druge okretnice.
Najsmešnije je što punjači za novije e-higere ne mogu da se upotrebe i da napune starije dvovratne električne higere.
To što mnoge zemlje Zapadne Evrope naručuju dosta BEV autobusa, više je zbog "ekologije" i imaju ozbiljnu infrastrukturu koja bi to ispratila.
Samo što i njima će se verovatno obiti u glavu ta suluda ideja. Ja neću smarati o priči ponovo, ali eksploatacija litijuma ili bilo kog plemenitog metala i proizvodnja baterija za EV su mnogo štetnije i prave veće zagađenje u odnosu na klasično unutrašnje sagorevanje.
CNG autobusi su dobra opcija ili da se još novih dizel autobusa kupi, ali sad renomirani proizvođači iz Poljske, Nemačke hoće postepeno da idu na vodonik, hibrid, malo cng ako hoće i sad električne buseve.

Još uvek se ne zna šta je sa Banetovom električnom akijom. Ni ja ne mogu pronaći detalje oko tog primerka.
Očekujem da se uskoro ponovi ta priča iz januara, jer nema ko drugi i zašto bi kupovao elektrobuse. Setimo se takođe one priče @Toma koji je pre jedno par meseci rekao da su direktori Strele išli u Kinu da pregovaraju za proizvođačima.
 
Vrh