Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 317 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,1%

  • Ukupno glasača
    334
Tu je i standardni 3730. Kosmaj predao nekoliko polaska sa 27E i 37 Novom Beogradu
Nije ništa predao, Kosmajci su pozajmili buseve od NBG da imaju čime da rade pa su im dali solo BMC pošto oni ne voze zglobove na par dana. Zato ima toliko solarisa na 71/75... zato što su solo BMC u Kosmaju za privremeno. Noće u svojoj garaži na NBG ali vozači su iz SP Kosmaj.
 
Nije ništa predao, Kosmajci su pozajmili buseve od NBG da imaju čime da rade pa su im dali solo BMC pošto oni ne voze zglobove na par dana. Zato ima toliko solarisa na 71/75... zato što su solo BMC u Kosmaju za privremeno. Noće u svojoj garaži na NBG ali vozači su iz SP Kosmaj.
Aha, jasno, ma da kao da oni nisu profesionalni vozaci i ne znaju da voze zglobove. Kako Dorćolci koji nikad nisu videli zgloba mogu da dobiju od Karaburme Solarise za 29A i 41A.
 
Jedno laičko pitanje koje mislim da niko do sada nije postavio: da li postoji mogućnost nabavke spratnih gradskih autobusa za one linije kojima zbog skučenog kolovoza/stajališta fizički nije moguć prolaz i terminiranje zglobnih buseva, a ima realne potrebe za mnogo većim kapacitetom od solaća? Prve mi na pamet padaju 25, 26, 33, 46, 55, 302, 307, 309, 401, 402, verovatno ih ima još bezbroj, pogotovo na desnoj obali Save.

Vidim da ovaj tip vozila saobraća u mnogim gradovima Evrope i sveta. Daleko najpoznatiji su londonski crveni dabldekeri, ali ima ih i u Singapuru, Dablinu, nama susednom Skoplju koje svakako nije poznato po visokom urbanom standardu i nekom sjajnom prevozu, a drumska zakržljalost je uporediva sa beogradskom. Nikada se nisam vozio gradskim dabldekerom, putovao sam jedino spratnim putničkim autobusom na more i sećam se koliko je skučeno stepenište koje spaja dva nivoa, pa mi i dalje nije jasno kako uopšte funkcioniše brza izmena putnika na stajalištu tokom špica, ako moraju sići putnici sa sprata i popeti se novi iz prizemlja. Koliko vrata se uopšte koristi i da li to traje vremenski duže nego u običnim solaćima ili zglobnim busevima?

Ovi primerci voze ili su do skoro vozili u Skoplju, nisam siguran. Verujem da bi mogli biti korisni na mnogim vračarskim i voždovačkim linijama.

Skopje_Double_deckers.jpg
 
Poslednja izmena:
Jedno laičko pitanje: da li postoji mogućnost nabavke spratnih gradskih autobusa za one linije kojima zbog skučenog kolovoza/stajališta fizički nije moguć prolaz i terminiranje zglobnih buseva, a ima realne potrebe za većim kapacitetom? Prve mi na pamet padaju 25, 26, 33, 46, 55, 302, 307, 401, verovatno ih ima još mnogo, pogotovo na desnoj obali Save.

Vidim da ovaj tip vozila saobraća u mnogim gradovima Evrope i sveta. Daleko najpoznatiji su londonski crveni dabldekeri, ali ima ih i u Singapuru, Dablinu, nama susednom Skoplju koje svakako nije poznato po visokom urbanom standardu i nekom sjajnom prevozu, a drumska zakržljalost je uporediva sa beogradskom. Nikada se nisam vozio gradskim dabldekerom, putovao sam jedino spratnim putničkim autobusom na more i sećam se koliko je skučeno stepenište koje spaja dva nivoa, pa mi i dalje nije jasno kako uopšte funkcioniše brza izmena putnika na stajalištu tokom špica, ako moraju sići putnici sa sprata i popeti se oni iz prizemlja. Koliko vrata se uopšte koristi i da li to traje vremenski duže nego u običnim solaćima ili zglobnim busevima?

Ovi primerci voze ili su do skoro vozili u Skoplju, nisam siguran. Verujem da bi mogli biti korisni na mnogim vračarskim i voždovačkim linijama.

Dabldekeri su se koristili u javnom prevozu u Beogradu pre oko 10 godina. SP Lasta je njih naručila i koristila kada je imala zaduženja na liniji 15. Lično NE ŽELIM OVAKVE buseve da gledam (ponovo) u Beogradu, prvo mnogo su nezgodni za vožnju po krivinama, spori su i često se ljudi odluče da prostor oko prva i druga vrata napune, bez da se popnu na gornji deo. Košmar sam gledao na toj liniji. Izbegavao sam da ulazim u dabldekere (opterećena 15-ica je imala takođe ulogu u tome). Propali projekat ispao na kraju, sreća pa nije GSP kupio, nego neko drugi.

Dabldeker koncept bi mogao za malo duže linije i tamo gde nema toliko krivudanja, ali ponoviću, ne u Beogradu!
 
Davno sam se preselio u Beograd i iskreno ne pamtim da su dabldekeri nekada vozili u gradskom, moguće. Trasom 15-ce običan zglob prolazi bez problema, a mogao bi komotno i na 48, 50, 74, 78 kada privatni pilićari ne bi jahali te linije već godinama i da vladajući bolidi nisu godinama naručivali i taložili višak solaća kao da prave privatnu krš-kolekciju.

Koncept dabldekera bi mogao biti primenjiv striktno samo na linijama koje su zagušene za solo, a za zglob empirijski nema dovoljno prostora. 26-Ca, 302-ka, 307-ca, 309-ka nemaju preterano krivudave trase, po ceo dan su pretrpane a provlače se kroz seoske puteve i sokake koji nisu šireni vekovima iako su uglavnom pravolinijski ili sa relativno blagim krivinama.
 
Poslednja izmena:
Dobra stvar za 493, 860 i slične linije, nema šta da traži na gradu, pogotovo u Beogradskim uslovima opterećenja, infrastrukture, tu se slažem sa Obican7x.

Mislim da smo već dosta puta diskutovali o ovim vozilima.
 
Nisam se nikada vozio, zato me zanima i kakav je generalno unutrašnji raspored sedišta u gradskom dabldekeru? Da li postoje dvoredna sedišta kao u međumesnim busevima na prigradu 493, 860, 581 i u Pantransportu, ili ima mnogo više prostora za stajanje kao u običnim gradskim solaćima i zglobovima?

Mislim da u Londonu postoji varijanta dabldekera sa posebnim vratima za gornji i donji nivo, i da se ulaz na gornji nivo nalazi sa zadnje strane busa, tj. nema stepeništa između 2 nivoa jer se na sprat ulazi direktno sa ulice. Tako se izbegava gužva na vratima i neravnomerna gustina putnika u vozilu.

Možda ovo nije praktično za centralnu gradsku zonu u BG, ali ne znam koje drugo rešenje može biti za zagušene linije u tesnim ulicama? Neke od njih sam nabrojao, a im ih još gomila.
 
Mislim da u Londonu postoji varijanta dabldekera sa posebnim vratima za gornji i donji nivo, i da se ulaz na gornji nivo nalazi sa zadnje strane busa, tj. nema stepeništa između 2 nivoa jer se na sprat ulazi direktno sa ulice. Tako se izbegava gužva na vratima i neravnomerna gustina putnika u vozilu.
to je novija serija dabldekera i u njima se ulaz vrši na svim vratima. Svi ostali imaju dvoja vrata i ulaz je samo na prvim vratima.
 
To bi trebalo uzeti makar za ove 3 najopterećenije linije poteza 300. Ni na jednoj krivine nisu tako ubitačne, a zglob je nažalost nemoguć bez rušenja polovine Opštine Grocka radi proširenja saobraćajnica i okretnica. Možda bi moglo čak i na 311, Leštane ima još više stanovnika od Vinče.



 
Poslednja izmena:
do kad će biti tako? Tj. dokle će solo BMC biti u Kosmaju?
Pa 10ak dana minimum. Dok ne stignu novi otokari. 10 ikarbusa LE iz Kosmaja ide za NS tako da dok se novi ne osposobe. Biće BMC-a solo na Kosmajevim linijama i polascima narednih dana, da ne mislite da su preuzeli iz NBG, nisu. U pitanju je pozajmica do dolaska svih otokara.
 
Jedno laičko pitanje koje mislim da niko do sada nije postavio: da li postoji mogućnost nabavke spratnih gradskih autobusa za one linije kojima zbog skučenog kolovoza/stajališta fizički nije moguć prolaz i terminiranje zglobnih buseva, a ima realne potrebe za mnogo većim kapacitetom od solaća? Prve mi na pamet padaju 25, 26, 33, 46, 55, 302, 307, 309, 401, 402, verovatno ih ima još bezbroj, pogotovo na desnoj obali Save.
Deker autobusi bi najbolji bili na dugačkim linijama sa velikim brojem putnika kako bi što veći broj sedišta bio na raspolaganju. Na takvim linijama jako mali broj putnika putuje 1 ili 2 stanice. Na 26, 46, 55 ili 309 bi bio totalni haos zbog malog mesta za stajanje, ali zato 302 je idealna za dekere.
Možda ovo nije praktično za centralnu gradsku zonu u BG, ali ne znam koje drugo rešenje može biti za zagušene linije u tesnim ulicama? Neke od njih sam nabrojao, a im ih još gomila.
Kupovina adekvatnih autobusa koji imaju dosta više prostora za stajanje, a manje za sedenje kao i pojačavanje takvih linija.
 
26-Ca ne može da se pojača, sada ide na 4-5 minuta veći deo radnog dana. Mislim da su i linije 307 i 311 dovoljno dugačke za spratni. Padinska Skela koja ima nešto manji broj stanovnika( 9.000 naspram 11.000) od Leštana i slične je udaljenosti od centra ima zglobne buseve na 8-10 minuta, a Leštane ima samo solaće na 16-20 minuta. Tojest, Padinjak je imao zglob dok Strela nije otela ceo potez 100 prošle godine i onda su neko vreme išli skoro samo solaći, ne znam da li se situacija popravila sa dolaskom novih zglobova, nisam se vozio u tom pravcu ima već nekoliko meseci.
 
26-Ca ne može da se pojača, sada ide na 4-5 minuta veći deo radnog dana. Mislim da su i linije 307 i 311 dovoljno dugačke za spratni. Padinska Skela koja ima nešto manji broj stanovnika( 9.000 naspram 11.000) od Leštana i slične je udaljenosti od centra ima zglobne buseve na 8-10 minuta, a Leštane ima samo solaće na 16-20 minuta. Tojest, Padinjak je imao zglob dok Strela nije otela ceo potez 100 prošle godine i onda su neko vreme išli skoro samo solaći, ne znam da li se situacija popravila sa dolaskom novih zglobova, nisam se vozio u tom pravcu ima već nekoliko meseci.
Za 26 sem gore navedenog stvarno nemam komentar, takva je trasa linije jednostavno. Da li može da se promeni? Možda je moguće, ako bi saobraćala Krunskom do Beogradske i kroz Kruševačku umesto ulicama Todora Dukina i Strumičkom. Problematična je raskrsnica kod Pravnog fakulteta, ali bi se rešilo podešavanjem semafora, gde bi 26 zajedno sa tramvajima stekla prednost.
Mislim da 307 i 311 imaju i dalje prostora za pojačavanje solo vozilima, 311 pogotovo. Situacija na 101 se dosta popravila. 6-7 zglobova je sada na njoj.
 
Na Milšpedovom parkingu u Krnješevcima stoji nekoliko turskih autobusa koji čekaju na carinu. Slikano iz daljine ali prepoznaju se.

IMG_6565.jpeg
 
307 ne treba dirati ima super red voznje 311 se popravila dolaskom sage nekad se secam cekao sam sa drugom gsp-ov ik112le 50 min na 311 a sad za 10 min naidje bus na 302 su slali leti zglobove i oni mogu da prodju kroz grocku i begaljicu okretnica je tamo velika al nije prakticna okretnica u kaludjerici takodje kad bi se mrvicu prosirio put i kad bi se okretnica napravila kako treba zglob bi lagano isao
 
Ovih par dana krate zbog skupa i Ćacilenda, a prvi put sam ih sa displejom 67 video pre par meseci. Mislim da sam i pisao. Ono što je specifično je da nije skroz ista trasa, pošto se odvajaju kod BZĐ, ali ljudi uglavnom ulaze bez pitanja :)
 
Vrh