Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
Та возила није лако набавити чисто да знаш, друга ствар град је притиснуо да се што пре расподела обави и зато се то десило и ако уз доста одлагања и по оним датумима се преузимале линије. Не тражим оправдања само причамо чињенице, а то како им плаћају то ме не занима немам утицај на то.
Gradski čelnici pritiskaju koga treba uz dogovor. Nemoj misliti da oni zadaju rokove i daju linije iz potpuno nezavisnog i nepristrasnog proračuna. Činjenica je da Strela grabi mnogo više nego što može da procesuira. Lepo ljudi pišu. Moraju ispuniti sve uslove od preuzimanja linija, a ne u hodu. Zašto je sve moralo tako na divlje i na brzinu?. Rekao samo Šapić tako, kako da ne.
 
Dugo već je bio loš 73. I dok su radili privatnici, prvi polazak je GSP držao sa solaćem 295. Posle kad je bio skroz GSP, bilo je dosta krševa. Sad se više ne vozim pa ne znam.
 
Bitno da su ugrabili posao i da prazne budzet, prvo nabavi vozila pa radi. Nadam se da će neko jednog dana na robiju i zbog ovih mahinacija sa javnim prevozom.
Шта је тренутно проблем они немају неки мањак возила него фале само зглобови и искрено не верујем да их ови плаћају за зглоба јер нису глупи и знају да тих аутобуса нема довољан број, а други град је одобрио да то изгледа тако, није Стрела сама то спровела. Сада ко коме ту улази у сусрет то је већ за анализу. 90% Срелиних линија боље фукнционише него када је ГСП био превозник са својим отпадамо на 600 и 700 потезима. За 100 не знам шта су пуштали и како су радили јер га не користим.
Gradski čelnici pritiskaju koga treba uz dogovor. Nemoj misliti da oni zadaju rokove i daju linije iz potpuno nezavisnog i nepristrasnog proračuna. Činjenica je da Strela grabi mnogo više nego što može da procesuira. Lepo ljudi pišu. Moraju ispuniti sve uslove od preuzimanja linija, a ne u hodu. Zašto je sve moralo tako na divlje i na brzinu?. Rekao samo Šapić tako, kako da ne.
Господине то није питање за форум и то нико не зна шта је позданине приче, можемо само нагађати. Стрела има капацитет само је потребно прилагођавање и да стигне тај котигент возила још.
A dok je kosava radila na 73 na liazima nikom nije smetalo ili Dumeco sa kobrama na 706.
I gsp je slao solo buseve na 73.
Апсолутна истина, а напада се сада превозник само због имена Стрела, који бар шаље боље аутобусе. Бар се не смрзавати зими и неће бити превруће лети 🤷🏽‍♂️🙌🏽
Dugo već je bio loš 73. I dok su radili privatnici, prvi polazak je GSP držao sa solaćem 295. Posle kad je bio skroz GSP, bilo je dosta krševa. Sad se više ne vozim pa ne znam.
Сад пуштају Конекто и зглобни и соло и по неку Кобру.
 
Dok je bila pod GSP-om, 73 je uvek bila zglobna. Ovo je bolest šta rade sa 601, jedina češća linija za satelitski grad od 20.000 stanovnika kao što je Surčin i istovremeno jedina koja ih vozi i preko Save do nekog šireg centra, tu bi apsolutno bio opravdan i dvozglobni bus samo da su saobraćajnice šire. Dvovratni solaći su dovoljni da voze na čisto lokalnim linijama kao što su 57, 20, 30, 34, 36, 700, i nigde više.
Naprdnjački privatnici su postali kancerogeno tkivo na autobuskom podsistemu Beograda.
Mogli bi i na 24 da je i dalje solo linija. Pre nego što su na njoj vozili mutanti i 112, redovni su bili O405.
 
Та возила није лако набавити чисто да знаш, друга ствар град је притиснуо да се што пре расподела обави и зато се то десило и ако уз доста одлагања и по оним датумима се преузимале линије. Не тражим оправдања само причамо чињенице, а то како им плаћају то ме не занима немам утицај на то.
Naravno da nije lako nabaviti i upravo zato ih je i trebalo nabaviti na vreme, pogotovo jer su mnogi od njih znali šta preuzimaju. Strela je imala mogućnost da sama bira šta želi da preuzme. Čak im je i taj tender stranka obezbedila, jer oni na poslednjem tenderu nisu ni trebali da učestvuju, već je njihov monopol trebao da stane sa potezima 100 i 700. I kad im stignu ti zglobovi jednog lepog dana, oni naravno ne mogu odmah na linije sa granice, već postoji određena procedura pre puštanja u saobraćaj.
Ne znam kako je to grad njih pritisnuo s obzirom da nisu preuzeli linije 01.09. kad su trebali, već mesec do dva posle. Na prethodnoj preraspodeli niko nije morao da bude pritisnut. Prevoznici su znali da od 01.01.2016. moraju da preuzmu određene linije i tu nije bilo ni dan ranije ni dan kasnije. Svi do jednog su 01.01.2016. preuzeli sve linije za koje su bili u obavezi da ih preuzmu, a sada bi neki da izgleda dobijaju pare od Grada, a da im linije održava neka humanitarna ustanova koja pokriva njihov bezobrazluk, nespremnost i neodgovornost, a ta humanitarna ustanova je naravno GSP Beograd.
Ne brini se, Strelu niko ne pritiska. Da ih pritiskaju, ne bi više ni mogli da preuzmu 88, a 73, 101, 601 i 706 bi izgubili zbog nepoštovanja ugovorenih obaveza.
 
Naravno da nije lako nabaviti i upravo zato ih je i trebalo nabaviti na vreme, pogotovo jer su mnogi od njih znali šta preuzimaju. Strela je imala mogućnost da sama bira šta želi da preuzme. Čak im je i taj tender stranka obezbedila, jer oni na poslednjem tenderu nisu ni trebali da učestvuju, već je njihov monopol trebao da stane sa potezima 100 i 700. I kad im stignu ti zglobovi jednog lepog dana, oni naravno ne mogu odmah na linije sa granice, već postoji određena procedura pre puštanja u saobraćaj.
Ne znam kako je to grad njih pritisnuo s obzirom da nisu preuzeli linije 01.09. kad su trebali, već mesec do dva posle. Na prethodnoj preraspodeli niko nije morao da bude pritisnut. Prevoznici su znali da od 01.01.2016. moraju da preuzmu određene linije i tu nije bilo ni dan ranije ni dan kasnije. Svi do jednog su 01.01.2016. preuzeli sve linije za koje su bili u obavezi da ih preuzmu, a sada bi neki da izgleda dobijaju pare od Grada, a da im linije održava neka humanitarna ustanova koja pokriva njihov bezobrazluk, nespremnost i neodgovornost, a ta humanitarna ustanova je naravno GSP Beograd.
Ne brini se, Strelu niko ne pritiska. Da ih pritiskaju, ne bi više ni mogli da preuzmu 88, a 73, 101, 601 i 706 bi izgubili zbog nepoštovanja ugovorenih obaveza.
Видим да не разумеш мајсторе једини који је крив за ово је град, уговори су потписани летос и приватници не могу да улазе у набавку возила док се не потпише уговор и ако су знали шта преузимају или не. Док се не озваничи ни један превозник неће да улази у набавку јер у тој набавци учествује и град својим новцем ако ниси знао.
Друга ствар тај исти град је дозволио такво селективно преузимање линија (што је на крају исапло и добро). Не само због кашњења или неоспосбољености нових возила и мањка возача код приватника, него и због техничких ствари попут дисплеја и гпс система, куповине карата итд.. Чак ни то није било довољно неким превозницима да пусте комплетно сервисрано ново возило и то је за осуду. Стрела је имала проблем (и не само они) са тим и тај се проблем још решава са гпс системом. Имала је проблем и са потезом 700 када је узела још у јулу са малтене аутобусима који су тек стигли и нису имали дисплеје неких 7-10 дана и то баш под пристиском града који је само хтео да пусти нова возила и ако је гсп могао да вози бар још 15 дана док се поменута возила среде. Град притиска приватнике да преузму само због нових возила и ту је имало тог луфта где се вршило све сукцесивно, али зато им и попуштају у многим стварима око аутобуса.
Друга ствар проблем са возилима и возачима да је гсп упадао је имамо само ЦЛЦ ГРУПА (и ако су они последњи преузели своје линије, сем 70) на новим линијама да знам и то је опет град натерао гсп да се изађе у сусрет привантнику.
Не могу да изгубе нешто што им је град дозволио, а то је да возе те линије које си навео са мањком зглобова и то је то. Зглобови ти се од набавке могу чекати и до 6 месеци и више. Да су их у мају поручили питање да ли би стигли на време за расподелу која од почетка није била дефинисана тачно и померана је месецима као и потписивање уговора.
 
Bitno da su ugrabili posao i da prazne budzet, prvo nabavi vozila pa radi. Nadam se da će neko jednog dana na robiju i zbog ovih mahinacija sa javnim prevozom.
Ne bi trebalo da nabave vozila, jer ako nabave vozila
Видим да не разумеш мајсторе једини који је крив за ово је град, уговори су потписани летос и приватници не могу да улазе у набавку возила док се не потпише уговор и ако су знали шта преузимају или не. Док се не озваничи ни један превозник неће да улази у набавку јер у тој набавци учествује и град својим новцем ако ниси знао.
Друга ствар тај исти град је дозволио такво селективно преузимање линија (што је на крају исапло и добро). Не само због кашњења или неоспосбољености нових возила и мањка возача код приватника, него и због техничких ствари попут дисплеја и гпс система, куповине карата итд.. Чак ни то није било довољно неким превозницима да пусте комплетно сервисрано ново возило и то је за осуду. Стрела је имала проблем (и не само они) са тим и тај се проблем још решава са гпс системом. Имала је проблем и са потезом 700 када је узела још у јулу са малтене аутобусима који су тек стигли и нису имали дисплеје неких 7-10 дана и то баш под пристиском града који је само хтео да пусти нова возила и ако је гсп могао да вози бар још 15 дана док се поменута возила среде. Град притиска приватнике да преузму само због нових возила и ту је имало тог луфта где се вршило све сукцесивно, али зато им и попуштају у многим стварима око аутобуса.
Друга ствар проблем са возилима и возачима да је гсп упадао је имамо само ЦЛЦ ГРУПА (и ако су они последњи преузели своје линије, сем 70) на новим линијама да знам и то је опет град натерао гсп да се изађе у сусрет привантнику.
Не могу да изгубе нешто што им је град дозволио, а то је да возе те линије које си навео са мањком зглобова и то је то. Зглобови ти се од набавке могу чекати и до 6 месеци и више. Да су их у мају поручили питање да ли би стигли на време за расподелу која од почетка није била дефинисана тачно и померана је месецима као и потписивање уговора.
Nije bas najbolje upoznat u ugovor, Strela ništa ne krši jer postoji u ugovoru stavka da se zglobno vozilo može zameniti solo vozilom uz odobrenje sekretarijata, ali se polazak plaća po ceni koja je predviđena za solo vozilo. Takođe je rok za preuzimanje 90 dana od potpisivanja ugovora, tj negde krajem godine i imaju lufta do tada. Strela je trebala da dobije ta zglobna vozila još negde u julu/avgustu, ali se očigledno kasni sa isporukom i to nije do njih. Jedino gde su kršili ugovor je u par situacija gde su solo autobus zamenili minibusom, što nije dozvoljeno, a desilo se na 706.
 
@nikola novi bg
Nema potrebe za tim gospodine, jer ovde diskutujemo na ipak nekom dosta manje formalnom nivou. Ja baš ne spadam u struju koja odmah skače sa najvećim salvama kritika, al ti ga u pravdanju preteruješ. Radi se brzo, haotično, neorganizovano, i nemam šta da ne znam šta i ko sve stoji iza svog ovog tumbanja. Ne treba nam IQ Rowana Atkinsona za to. Ja i ne kažem da u svemu ovom nema pozitivnih stvari, al do sada način i red kojim se ovo sprovodi je na nivou dece predškolskog uzrasta. Prosto se stvari sile, od starosne granice, do raspodele linija, preko uvođenja novih a da ni postojeće nisu realizovane po planu, farbanje nakon nabavke vozila, uvođenje opreme za praćenje u ista, konvoji i kad za to nema opravdanja itd. Jedan opšti javašluk. Grad ovo ne sprovodi baš sam, jer nema teorije da nemaju dogovor sa svim ovim privatnicima, na šta apsolutno ukazuju i namontirani tenderi. Treba neko da trpi period od jedno pola godine njihovih igara i eksperimenata. 56 se konsolidovao kako tako, al za to im je trebalo jedno tri nedelje do mesec dana sigurno. Kao da su slali sondu na Mars, a ne puštali vozila u saobraćaj na ruti koja postoji jedno 40 godina.
 
Vozio se danas Higerom na 58, IK218M-om na 18, IK112M-om na 38L, Otokarom na 30, Solarisom na 18 (koji se uključio na Autokomandi) i Conectom G na 52.

Vozila su po stanju rangirana (od najboljeg do najgoreg) ovako:

1. Solaris
2. Šatro Mercedes i Ikarbus
3. Higer i šatro Šatro Mercedes (Otokar)

Zašto baš tako? Solaris je iako najstariji još i najčvršći, a utisak kvare samo zemunska štroka i raskupusana harmonika. Ne škripi, ne zvecka, ne krči i ne poleće sa piste ma kakav manijak sedeo za volanom. Šatro Mercedes je skoro čvrst kao Solaris, ali kao 5x mlađi praktično "razvaljen", oskrnavljen (samolepljivim trakama i ostavljenim rupama za validatore) i informaciono krajnje prezagađen (nefabričkim nalepnicama). Stariji Ikarbus je "razrađena" i ofucana zemunska štroka, jeste da ima tako dobru furunu pozadi da je grejanje suvišno, ali bar ne trese kao 112LE i ostali. Jedino su vrata i harmonika kolateralna šteta uvek bili, ako izuzmemo mali prostor za noge. Ide kao zmaj i pored toga što je "Zemunac". Ukupno jeste niskobudžetni model, ali ne odaje utisak da ne bi bio daleko ispred onoga što sledi da he bar deo komponenti enterijera bio iz ako ne zapadne, onda bar južne i jugozapadne evrope (vrata italijanska ili španska, harmonika italijanska iz pazove)

Poslednja dva tresu, klepeću, lupaju samo što prvom klepeće sve iznad poda, a drugom ispod, odnosno što prvom konstrukcija šeta po 5cm levo-desno i vrata gore-dole, a drugom manje (dok vrata krče ali ne šetaju). Po prljavštini nisu ništa gori od prethodno pomenutih, jednostavno su konstruktivno toliko iza kao da su njima dovlačili drva iz šume u nedostatku skidera ili makar traktora.

Imajući sve to u vidu, predlažem da Grad otkupi Ikarbus od Kineza, kupi licencu od CAF-a na Urbino III generacije (na sve verzije, sa pravom izmene poput promene agregata ili promene dimenzija u cilju boljeg pokrivanha potreba lokalnog tržišta) i nabavi potrebne uređaje i alatne mašine, uđe u saradnju sa Skanijom u cilju ponude modela na alternativni pogon (koji bi vizuelno bio nalik varšavskom Euro 6 Urbinu III). I najvažnije od svega da 2/3 vozila GSP i privatnih prevoznika moraju biti domaća ne-dizel, ne-električna, a ostatak električna od proizvođača osnovanog na tlu EU (ne kineski BYD iz Mađarske).

To je samo najlakši deo posla. Od iskorenjivanja korupcije, nediscipline i izbegavanha primene neophodnih mera zavisiće konačni ishod.
 
Imajući sve to u vidu, predlažem da Grad otkupi Ikarbus od Kineza, kupi licencu od CAF-a na Urbino III generacije (na sve verzije, sa pravom izmene poput promene agregata ili promene dimenzija u cilju boljeg pokrivanha potreba lokalnog tržišta)i nabavi potrebne uređaje i alatne mašine, uđe u saradnju sa Skanijom u cilju ponude modela na alternativni pogon (koji bi vizuelno bio nalik varšavskom Euro 6 Urbinu III). I najvažnije od svega da 2/3 vozila GSP i privatnih prevoznika moraju biti domaća ne-dizel, ne-električna, a ostatak električna od proizvođača osnovanog na tlu EU (ne kineski BYD iz Mađarske).

Volim da čitam tvoje postove i analize, ali verujem da si i sam svestan koliko je ovo nerealno u trenutnoj situaciji. Iskreno ne mogu ni da zamislim.
 
Видим да не разумеш мајсторе једини који је крив за ово је град, уговори су потписани летос и приватници не могу да улазе у набавку возила док се не потпише уговор и ако су знали шта преузимају или не. Док се не озваничи ни један превозник неће да улази у набавку јер у тој набавци учествује и град својим новцем ако ниси знао.
NE, NIJE SAMO GRAD KRIV! za ove tendere smo mi ovde na forumu znali pre godinu (i po) dana, a kamoli oni koji verovatno nešto mute (osnovane sumnje). uredno su kasnila vozila iako se donekle znalo čak i ko šta preuzima, a o vremenu preuzimanja da ni ne govorim. nije grad to izmišljao (raspored po linijama ko će gde), već su se oni interno konsultovali sa prevoznicima i pričali o tome i dogovorali mesecima unapred....

dosta više branjenja te mafije i te dobro razvijene korupcije. svi vidimo šta je ovde posredi, samo je problem što je nas 10-20 koji to vidimo, a njih ćoravih ili zavaranih milioni..

"Друга ствар тај исти град је дозволио такво селективно преузимање линија (што је на крају исапло и добро). Не само због кашњења или неоспосбољености нових возила и мањка возача код приватника, него и због техничких ствари попут дисплеја и гпс система, куповине карата итд.. Чак ни то није било довољно неким превозницима да пусте комплетно сервисрано ново возило и то је за осуду. Стрела је имала проблем (и не само они) са тим и тај се проблем још решава са гпс системом. "

zašto je jedan gsp, koji je već tad bio u raspadu, mogao da poruči autobuse ŠLJ klase koji su imali displeje i urađeno manje više sve osim GPSa, a naš divni omiljeni privatnik dobija svoje "state-of-the-art" Mercedeščiće bez pola opreme, te ugrađuje sam i to sa prilično tragičnim uspehom (svaki četvrti bus koji vidim ima nakrivljen(e) displej(e) a od ovih 400-500 ako se 100 vidi na mapi, secite mi glavu.

Не могу да изгубе нешто што им је град дозволио, а то је да возе те линије које си навео са мањком зглобова и то је то.
grad je to dozvolio jer potpisavši ugovor sa njima, znajući da nemaju drugi izbor jer neće imati ko/šta da vozi putnike...

ješćemo mi gloginje narednih 10 (a verujem i više godina)...a tek sa ovom farsom bez reda vožnje? srećno svima koliko vas god ima, a ja ću blago meni da se odselim u neku Jagodinu ili neki Kruševac gde nema ni korumpiranih privatnika, ni sveopštih haosa i kolapsa u saobraćaju, a ni ovako delikatno razvijenih muljačina na koje svi žmure na jedno oko. I TAD NEĆU KOMENTARISATI KAD NE BUDEM U BG.
 
Poslednja izmena:
Volim da čitam tvoje postove i analize, ali verujem da si i sam svestan koliko je ovo nerealno u trenutnoj situaciji. Iskreno ne mogu ni da zamislim.
Samo smenom, mada kad pogledaš na šta nam liči skupština, ne bi me čudilo da se neko umeša sa strane (padale čitave ideologije, gubile se teritorije). Dosta se pritiska nabilo ispod čepa samo u drugoj polovini ove godine.

Tako da mislim da su veće šanse za građanski rat nego za nabavku alata koje je Solaris rasprodao, za zakasnelu proizvodnju starog modela.

Da se kojim čudom vaskrsnuće dogodi, progledao bi Ikarbusu kroz prste ako bi izbacio konceptualno slično vozilo, možda malo kraće cca 17m (os. rastojanja 4,3+6,7m, prepusti 2,7/3,4m) sa većim udelom kritičnih zapadnih komponenti, razvijeno od strane novog kadra, proizvedeno uz pomoć stranog nadzora u cilju otklanjanja poznatih boljki proizvodnog procesa.
 
Najjace sto su ljudi poverovali u komentarima hahahabababa
 

Prilozi

  • FB7661D9-1B65-4907-9F43-700C55892CBA.jpeg
    FB7661D9-1B65-4907-9F43-700C55892CBA.jpeg
    71,6 KB · Pregleda: 244
*Nemanjićko* plavu 😂
Naprdnjaci inače toliko drže do nasleđa Nemanjića, da su još pre nekoliko godina osnovnu školu u Rasu(današnjem Novom Pazaru) nazvali po njihovom prijatelju šeiku finansijeru UČK-a Bin Zajedu, a ona se do tada zvala po Svetom Savi. SNS i jeste političko krilo UČK-a, pošto 12 godina otkako su na vlasti njihov program sprovode u delo. Zna li se hoće li i ove nove turske tramvaje farbati u plavo kada stignu, ili su ih već naručili u toj boji?
 
Akia, Presto, 15.000 km prešla. Greška kočionog sistema, neispravan ABS... da se nadamo da će imati kočnice kada padne sneg.

Gotovo ni jedan jedini novi Otokar nema ispravno "STOP" dugme, svima taj "uređaj" ne radi, non stop je uključen.

I nova Cobra Dumeco je imala greške i x nedostataka.

Koliko sutra će i Cobra i Akia i Otokar i EU Commission od mene da dobiju jedan mejl. Ovo je kriminal sa ovim "novim" turskim autobusima.
 
95 povećanje broja vozila? pa je**m im sve...kao da idu na 14 minuta pa treba pojačati...a 58 i 74 je još veća farsa sa rokadom...
 
Najjace sto su ljudi poverovali u komentarima hahahabababa
склоп људи који ће да напишу амин испод слике од иконе, јер ће их она спасти на фејсбуку...

Изађе ми скоро неки спам, где пише шкода дели аутомобиле, напишите када је ваш рођендан у коментару и освојите шкоду... Тамо већ стотине коментара стоје
 
58 ide mnogo bolje nego kod privatnika, ispadamo ali idemo na interval. 95 treba da se prepolovi, jedna da ide do bloka 21 a druga od bloka 21 do borce. Ovako ce samo da pune okretnice i da prave haos.
 
Vrh