Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.342
- Pohvaljen
- 3.000
Prebačeni su 3121 i 3129 u Zemun.
^^^Oba.15 do kraja leta dele Zemun, Novi Beograd, Karaburma i Kosmaj
Bio bi to početak kraja ako opet uzmu bmc ili nešto slično. Ili ako ne uzmu ništa a pobacaju preostalo jer sam danas na Sajmu video tako zapušten Solaris kakav se skoro mogao videti samo sa 601 (ako nije na 52 ili 56, onda je možda prebačen s 601 na 511 u slučaju krepavanja gmaza).
Oguljeno i umazano vozilo već spremno dočekuje Expo27 u Surčinu. Iznad prozora 2/3 oplate prljava žuta, dole 1/3, a ostalo musava crvena. Pozadi i bočno sve zaprašeno ulje na poklopcima. Tako bude na prašnjavom traktoru neočišćenom šmrkom u slučaju dolivanja goriva više puta (oko poklopca rezervoara) ili na motoru kada curi ulje.
Ko zna koliko ih nisu čistili (što se i po enterijeru vidi). Samo nalili fluide i isterali, a pre toga ogulili farbu koja nije samo šminka već i zaštita protiv korozije (ovih dana sam baš dosta trulih Solarisa video). Žasu.
Proleteo brzo pa nisam video broj niti sam mogao da ga slikam.
Imali su Italijani konceptualno slične (Iveco 491.18 CityClass), ali sa kraćim modulima (sa jednim više iza trećih vrata) pa su druga vrsta iako blizu prvih ipak bliža trećim nego kod bmc koji ima samo jedan modyl iza trećih vrata.Inače, ovih dana sam često u zglobnim BMCovima i često gledam kretanja ljudi u njima, pogotovu što su 80% vremena krcati (kao i ostatak prevoza).
I mogu da kažem da za 30 i kusur godina gledanja raznoraznih autobusa raznoraznih proizvođača, nisam video nijedan autobus koji toliko nekako otežava i ''obeshrabruje'' (odnosno ometa) raspoređivanje putnika od vrata nakon što uđu u vozilo, kao što je to slučaj u BMCu.
Neverovatno loš i glup dizajn, i tačno se vidi kako svi kada uđu, i kada popune one centralne praznine kod 2. i 3. vrata, prestaju da idu u dubinu vozila i samo se nagomilavaju na vratima.
Teško je opisivati sad bez slika ali loše su rasporedili i sedišta i one ploče oko vrata i same rukohvate tako da se na više mesta prave uska grla i neki osećaj da nema mesta, i stoga se ljudi teže i pomeraju. Jer im se čini kao da nemaju gde. A na par mesta i nema gde, jer su stavljali dupla sedišta tamo gde nije trebalo.
Takođe ne znam šta da mislim o onim ''jedan i po'' sedištima ''za roditelje i decu'' kod prednjih vrata. S jedne strane kapiram koncept i ideju, i istina je da ona nisu problem u ovoj priči sa prostorom i protokom putnika. Ali X puta sam video odrasle ljude kako se njih dvoje guraju i zbijaju na njima. Nekada po dogovoru, a nekada i uz svađu, jer jedno od njih ne kapira da je to 1.5 sedišta, ne 2.
Naravno moglo bi da se kaže ''pa dobro, za to su krivi sami ljudi, što ne znaju za takva sedišta''. Ali mislim meni je to kao kada bi, ne znam, proizvođač tableta izbacio tablet koji ima ugrađene pop-up reklame i rekao ''pa jbg sad, ako stariji ljudi ne znaju da ih koriste, neka nauče''. Ono... ako znaš da ljudi na ovim prostorima nisu navikli na te koncepte 1.5 sedišta, onda ih nemoj naturati. Naravno, kriv je i sam GSP odnosno Grad što je poručio to tako a da nije razmatrao navike i potrebe ljudi ovde.
Mada u svakom slučaju, ostaje da su BMC stvarno idiotski dizajnirani unutra. Sa sve previsokim rukohvatima koji su pritom previše glatki jer škrtare nisu htele da ih oblože onim dodatnim slojevima za bolje prianjanje.
Naravno da pored toga za razliku od neveštih Turkijanaca (Turkije kako Erdogan veli) i blesavih Sirbistanaca Italijani ne bi bili oni da nisu pragmatični, pa su tako gotovo sve naručili sa enterijerom u poretku 1+1/2 što se da videti na primeru najnovije milanske serije. Torino je kombinovao široka i uska single sedišta, Milano nije, a samo je izvozna gasna serija za Seul bila sa 2+2 rasporedom. Ostalo su prigradski 591.18, kojih je zapravo najviše bilo u Španiji sa domaćim karoserijama.
Brušene šipke u bmc i Higerima nisu toliki problem koliko klizavi viseći rukohvati, imajući u vidu visinu horizontalnih šipki. Kad neko strada prepodobni sud će da se seti magične svemirske tehnologije - parčeta gume.
Klizale su se one u Ikarbusima samo tako, brušene još i najbolje drže. U Solarisima letiš ako se i najmanje oznojiš. Metalne polirane su najgore u Kobrama.Baš pre neki dan, bio u 78 i on skreće sa kružnog toka na Autokomandi u Ljutice Bogdana, a neki auto krenuo iz suprotnog smera da zaobilazi vozilo koje se zaustavilo da bi na stanici ka Slaviji izašla osoba iz kola. Vozač autobusa je naglo zakočio kako bi izbegao sudar. Mi koji smo stajali i držali se za šipke, poleteli smo napred, jer su bile obične metalne, bez ikakvog sloja preko. Zašto to tako naručuju, nije mi jasno, kada taj isti sloj plastifikacije koji služi za bolje držanje sa rukama, uopšte ne košta toliko puno.
Pre neki dan žena u 17 reče kako nas vozi kao da namerno ubrzava preko rupa, a zna da nov autobus ne valja ništa. Posle 5 min ljudi komentarišu kako su turci i Caf prevazišli.Jesu novi autobusi pravljeni bez amortizera ili za piste pošto na svaku i najmanju kvržicu na putu se raspadaju? Bukvalno ko da se vozimo preoranim drumovima, ne razumem o čemu se radi...
Posle preseo u 23 (koji mi je, well, pa preseo), a tu kod Careve Ćuprije kad je dao gas žena napravi grimasu, a čovek kako tresne tako ck, ck.
Za starije ljude je vožnja bmc-om očigledno bolna. Obrati pažnju na reakcije tokom vožnje.
Ako tako nije u drugim najtvrđim vozilima (solarisima), ne bih baš rekao da je toliko do puta. Pogoršali se jesu, ali ne toliko da svaki autobus bude "teran" ko taljige konjske nineogibljene.