Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Ipak od zimskog reda voznje pogon Zemun se verovatno vraca u realnost koja je zapravo Ikarbus :)


#3271

L0PMsXc.jpg


#3274

DsKJVo2.jpg


#3276

ULDgXmC.jpg



#3280 za garazu sa 711

AHyYbfH.jpg


#3288

chplp0V.jpg
 
Икарбус је имао добар дизајн како нископодних тако и ИК 201/103.
To jeste. Što se tiče dizajna, pisao sam ovde na forumu pre X godina da one poslednje njihove serije, kada su u ispravnom stanju i stoje pravo, da stvarno jako dobro izgledaju. Npr:
IK218M1.jpg


Lepo su im se uklopili oblici na svim strana, i pravi taj neki osećaj kao da na pojedinim mestima gledaš u neki sportski auto. Ima neki šmek i elegantne linije i konture.


Usput, ima li nekih novosti iz Ikarbusa, odnosno ove nove kineske fabrike?
 
Poslednja izmena:
Inače, ovih dana sam često u zglobnim BMCovima i često gledam kretanja ljudi u njima, pogotovu što su 80% vremena krcati (kao i ostatak prevoza).
I mogu da kažem da za 30 i kusur godina gledanja raznoraznih autobusa raznoraznih proizvođača, nisam video nijedan autobus koji toliko nekako otežava i ''obeshrabruje'' (odnosno ometa) raspoređivanje putnika od vrata nakon što uđu u vozilo, kao što je to slučaj u BMCu.

Neverovatno loš i glup dizajn, i tačno se vidi kako svi kada uđu, i kada popune one centralne praznine kod 2. i 3. vrata, prestaju da idu u dubinu vozila i samo se nagomilavaju na vratima.

Teško je opisivati sad bez slika ali loše su rasporedili i sedišta i one ploče oko vrata i same rukohvate tako da se na više mesta prave uska grla i neki osećaj da nema mesta, i stoga se ljudi teže i pomeraju. Jer im se čini kao da nemaju gde. A na par mesta i nema gde, jer su stavljali dupla sedišta tamo gde nije trebalo.


Takođe ne znam šta da mislim o onim ''jedan i po'' sedištima ''za roditelje i decu'' kod prednjih vrata. S jedne strane kapiram koncept i ideju, i istina je da ona nisu problem u ovoj priči sa prostorom i protokom putnika. Ali X puta sam video odrasle ljude kako se njih dvoje guraju i zbijaju na njima. Nekada po dogovoru, a nekada i uz svađu, jer jedno od njih ne kapira da je to 1.5 sedišta, ne 2.

Naravno moglo bi da se kaže ''pa dobro, za to su krivi sami ljudi, što ne znaju za takva sedišta''. Ali mislim meni je to kao kada bi, ne znam, proizvođač tableta izbacio tablet koji ima ugrađene pop-up reklame i rekao ''pa jbg sad, ako stariji ljudi ne znaju da ih koriste, neka nauče''. Ono... ako znaš da ljudi na ovim prostorima nisu navikli na te koncepte 1.5 sedišta, onda ih nemoj naturati. Naravno, kriv je i sam GSP odnosno Grad što je poručio to tako a da nije razmatrao navike i potrebe ljudi ovde.

Mada u svakom slučaju, ostaje da su BMC stvarno idiotski dizajnirani unutra. Sa sve previsokim rukohvatima koji su pritom previše glatki jer škrtare nisu htele da ih oblože onim dodatnim slojevima za bolje prianjanje.
 
Baš pre neki dan, bio u 78 i on skreće sa kružnog toka na Autokomandi u Ljutice Bogdana, a neki auto krenuo iz suprotnog smera da zaobilazi vozilo koje se zaustavilo da bi na stanici ka Slaviji izašla osoba iz kola. Vozač autobusa je naglo zakočio kako bi izbegao sudar. Mi koji smo stajali i držali se za šipke, poleteli smo napred, jer su bile obične metalne, bez ikakvog sloja preko. Zašto to tako naručuju, nije mi jasno, kada taj isti sloj plastifikacije koji služi za bolje držanje sa rukama, uopšte ne košta toliko puno.​
 
Kad smo već na temi BMCova, upada mi u oči kako počinju da nestaju šipke iz njih.
 
Колико је орприлике потребно Спринтеру на 613 од Похорске до Радиофара?

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Jesu novi autobusi pravljeni bez amortizera ili za piste pošto na svaku i najmanju kvržicu na putu se raspadaju? Bukvalno ko da se vozimo preoranim drumovima, ne razumem o čemu se radi...
 
@11030, dao si odgovor u pitanju.
U takvom stanju ulica, svakih nekoliko desetina k km trebalo bi nešto raditi na trapovima, ali i dobro pričvršćivati sve elemente karoserije i enterijera. U praksi, to je na isto toliko meseci. Nisu tu problem amortizeri, niti im je f-ja da spreče lupanje
 
Ne mislim na lupanje već da se svaka neravnina oseti. Jasno mi je kad naleti na rupu ili na one betonske ploče po stanicama što se iskrive, ali recimo na putu od Ade do Sajma bukvalno na svakih 10 m autobus se ''rašrafi''. U nekim starijim busevima nemam taj osećaj pri vožnji, ovo je ko da se vozim sa mučenom 511.
 
Ako radi klima onda pazite da vas ista ne okupa jer klima curi po autobusu, meni su ostale žute i crne tacke po majici
 
Ne mislim na lupanje već da se svaka neravnina oseti. Jasno mi je kad naleti na rupu ili na one betonske ploče po stanicama što se iskrive, ali recimo na putu od Ade do Sajma bukvalno na svakih 10 m autobus se ''rašrafi''. U nekim starijim busevima nemam taj osećaj pri vožnji, ovo je ko da se vozim sa mučenom 511.
Tu su i šahtovi neplanski postavljeni pod desnim točkovima, rupe, krpeži... Sve to svakodnevno rastresa autobuse koji se potom neodržavaju
 
Vrh