Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 243 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,7%

  • Ukupno glasača
    255
A ja se recimo vozio više puta BMC-om, Higerom itd., a da je klima baš dobro radila. Niko vozačima ne brani da je pale. Kod privatnika isto kako gde. Tamo već gazda može da brani, a u GSP-u je vozačima apsolutno dozvoljeno da pale klime. Podrazumeva se da je u funkciji. Samo pogledajte malo i oblačenje ljudi koji se sreću tokom čitavog dana. Kod nemalog broja kao da smo pre par nedelja čekali novu godinu. Gomila u jaknama, i to ne baš tankim. E tako je i kod vozača, nažalost. Nemali je broj onih koji od te klime beže. Treba neko da im naredi da je pale, a napolju kiša u kombinaciji sa velikom vlagom unutar vozila, pa još uvek većina prozora zatvorena u jutarnjim časovima, kao da je minus deset. Zamagljeni prozori u maju i junu, mnogo govori o narodu koji taj prevoz koristi. Očigledno velikom broju ljudi sparina, smrad i znatno topliji vazduh unutar vozila ne smetaju. Čak i popodne, prozori nisu baš otvoreni, ne moraju svi do kraja, al opet mnogi samo malo otvoreni na dvadeset i kusur stepeni. Nije samo do klime, to je poenta ovog mog pisanja. Stiče se utisak da "promaja" jeste Srbima najveći neprijatelj. Bitno da prozori stoje otvoreni i kad klima stvarno dobro hladi.
 
@Bender Rodriguez
Pre neki dan bilo vruće napolju, a ja stojim na stanici i čekam 36. Nailazi mi Higer, ulazim u njega. Vozio sam se samo dve stanice i smrzao sam se koliko je "tukla" klima. Kada još malo temperature šporastu, ima da bude padanje u nesvest bilo prilikom ulaska ili izlaska u vozila zbog velike razlike u temperaturi.​
 
Verujem, ali ja u klimatizovan autobus nisam još uvek ušao od početka ove godine. A vozim se i Higerima, i BMCovima, i Solarisima, i Ikarbusima, i Temzama, MAZovima, Liazima...

Nigde ništa.
 
Verujem, ali ja u klimatizovan autobus nisam još uvek ušao od početka ove godine. A vozim se i Higerima, i BMCovima, i Solarisima, i Ikarbusima, i Temzama, MAZovima, Liazima...

Nigde ništa.
U skoro svakom Solarisu na 18 je radila klima, isto tako i u Bmc na istoj liniji je radila klima, najmanje rade klime koliko mogu da primetim u Higerima, kojima je očigledno došlo vreme za servis klima uredjaja, ali Gsp će se setiti da to uradi u avgustu.
Inače jedan odličan tekst politike na temu novih vozila:
 
Najjači je komentar gospodina iz Ujedinjenog Kraljevstva koji zna da nam "svakako ne trebaju zglobni". Šta reći?
 
Koji trust mozgova jbt, ne zna se ko je pametniji i stručniji. Da li ovaj NN Bojan Komazec, da li Branislav iz UK ili ovaj Zemunac...

Jedino se slažem da treba otkačiti trećerazredne proizvođače i unificirati vozni park. Sve ostalo napisano su čiste gluposti.
 
Meni se ovo sa tasterima dopada, jer imaš deo na linijama 27 i 27E koji jako retko ima nekoga da uđe i izađe, te vozači uglavnom preskaču stanice. Svakako ne verujem da je to korisno za celi dan na ostalim linijama, ali sigurno se neko stajalište može preskočiti.
 
Uu bre, ispadoše autobusi (opet) najveći zagađivači vazduha po ko zna koji put. Jedino sa čime se slažem u ovom tekstu je da treba širiti tramvajsku i trolejbusku mrežu. Što dalje od ovih stručnjaka koji će iz službenih škoda da procenjuju kakvi nam autobusi trebaju. Zna se dobro da su najzastupljenija vozila u celoj Evropi marke Solaris, MAN i Mercedes i za to postoji dobar razlog. Postoji i dobar razlog zašto svi prevoznici u Beogradu nabavljaju isključivo turske autobuse. Nebrojeno puta sam pisao da se neko debelo ugrađuje u te nabavke i nezamislivo profitira od svake Cobre, BMC-a i Akie. Dokle god je toga, moći ćemo samo da sanjamo o zapadnim kvalitetnim vozilima. Živimo u državi gde dva grada jedan pored drugog, Beograd i Pančevo, ne možemo da povežemo normalnom železničkom linijom iz bizarnih razloga iza kojih stoji ATP Pančevo koji je blizak sa vlastima. U istoj toj državi je maltene svaki prevoznik poslao svoja vozila na miting jedne stranke, a mi još verujemo u regularnost tendera za nabavku vozila.
 
Ja se vozim skoro svaki dan Higerom i to različitim # (garažnim brojevima) i mogu vam reći da u 80% slučajeva radi hlađenje.
#3448 #3450 #3431 #3506.

Od IK112LE samo u #3214 a ostali su toliko vreli da nije humano 🫠
 
Uu bre, ispadoše autobusi (opet) najveći zagađivači vazduha po ko zna koji put. Jedino sa čime se slažem u ovom tekstu je da treba širiti tramvajsku i trolejbusku mrežu. Što dalje od ovih stručnjaka koji će iz službenih škoda da procenjuju kakvi nam autobusi trebaju. Zna se dobro da su najzastupljenija vozila u celoj Evropi marke Solaris, MAN i Mercedes i za to postoji dobar razlog. Postoji i dobar razlog zašto svi prevoznici u Beogradu nabavljaju isključivo turske autobuse. Nebrojeno puta sam pisao da se neko debelo ugrađuje u te nabavke i nezamislivo profitira od svake Cobre, BMC-a i Akie. Dokle god je toga, moći ćemo samo da sanjamo o zapadnim kvalitetnim vozilima. Živimo u državi gde dva grada jedan pored drugog, Beograd i Pančevo, ne možemo da povežemo normalnom železničkom linijom iz bizarnih razloga iza kojih stoji ATP Pančevo koji je blizak sa vlastima. U istoj toj državi je maltene svaki prevoznik poslao svoja vozila na miting jedne stranke, a mi još verujemo u regularnost tendera za nabavku vozila.
" zapadnim kvalitetnim autobusima " nisam znao da samo zapad ume da napravi kvalitetan autobus. Da je bilo pameti u drzavi, sacuvali bi Ikarbus, modernizovali proizvodne linije, opremu, imali bi i mi kvalitetan autobus.
 
Od Ikarbusa, nažalost, nema ništa. A što se kvaliteta tiče ili barem uživanja u vožnji, ove šklopocije sa istoka ne mogu da se porede sa zapadnim autobusima. I tu nemaju veze lični afiniteti, da li neko voli istok ili zapad, jednostavno je tako. Prosta logika - ko će da ima bolju industriju? Zapad koji je porobio ceo svet ili siromašni istok? A mi sve naopako radimo. Uništili smo Ikarbus i kupujemo turske i kineske krševe za maltene iste pare za koje bismo mogli Solaris ili MAN.
 
Od Ikarbusa, nažalost, nema ništa. A što se kvaliteta tiče ili barem uživanja u vožnji, ove šklopocije sa istoka ne mogu da se porede sa zapadnim autobusima. I tu nemaju veze lični afiniteti, da li neko voli istok ili zapad, jednostavno je tako. Prosta logika - ko će da ima bolju industriju? Zapad koji je porobio ceo svet ili siromašni istok? A mi sve naopako radimo. Uništili smo Ikarbus i kupujemo turske i kineske krševe za maltene iste pare za koje bismo mogli Solaris ili MAN.
Niti su svi zapadni proizvodjaci dobri niti su svi istocni losi. Necu davati primere, ali tako je.
Kad je vec Ikarbus propao, drzava u zadnje vreme ulaze mnogo u Fap, mozda u buducnosti bude nesto od Fap-ovih autobusa? Realno na namenskoj da se odrzava onolika fabrika je glupo.. Treba uzeti od Mercedesa licencu i pokrenuti (50ak autobusa godisnje ) dovoljno za nasu zemlju i grad Beograd... Jel ima neko iz Fap-a da napise nesto?
 
Što se tiče Fapovih hala gde su se proizvodili autobusi nema nista više jer je gotovo ceo taj pogon transformisan u slobodnu zonu. Mislim da je slobodan prostor u Fapu sada najmanji problem. Radne snage je malo, a ne verujem da trenutni menadžment ima takve ideje. Sve to bi iziskivalo veće izdatke i napore na svim nivoima, što je po meni trenutno nezamislivo u ovoj državi, pogotovu kada je tih 50-ak godišnje u pitanju. Imali su šansu i sa Ikarbusom i sa Fapom, videli smo kako se sve to završilo.
 
ФАП је баталио аутобусе пре неких 10 година. Остале су и неке недовршене шасије у кругу фабрике. Држава није имала слуха да подржи ни ФАП ни Икарбус када су аутобуси у питању.
А кад се само сетим оне фолираже са првим српским мерцедесом из Икарбуса. И нико из медија или опозиције да пита шта је ту било. Купују се кинези, Турци, Белоруси, Иранци за БГ. По унутрашњости стижу половњаци са запада.
 
Ne znam koliko je uopšte moguća, održiva i isplativa proizvodnja svega pedesetak autobusa godišnje. Samo GSP-u godišnje treba barem 80 novih autobusa, a i nisam za namensku proizvodnju za samo jednog kupca. Tu je skoro nemoguće postići adekvatan kvalitet, niti je moguće imati razvoj novih modela, koji iziskuje velika sredstva. Velikoserijska proizvodnja jedino može samog proizvođača da gura napred, da omogući isporuku adekvatnih delova od kooperanata. Nikom se ne isplati proizvodnja bilo čega u malim serijama, a da to bude po konkurentnoj ceni. Proizvođači autobusa ne mogu da posluju kao jedan Ferari ili Pagani. Nije samo poenta ni kupiti baš sve na gotovo, pa onda samo sklepati, jer to ne podstiče razvoj domaće industrije. Kad kažem kupiti sve na gotovo, mislim na strane već afirmisane proizvođače delova komponenti. Ne moramo praviti motore i menjače, pa ni osovine, al možemo stakla, razne plastične delove, creva i šta ti ja znam. Dajem samo primere. Nemoguć je opstanak jednog Ikarbusa, pa i FAP-u po sistemu po kojem su fukcionisali. Ikarbus taman dovede neku seriju do solidno upotrebljive, i zbog prethodno proizvodnih nekoliko stotina komada na duži vremenski period, nije mogao imati adekvatnu zaradu, što znači manjak sredstava za nove modele, a prinuđeni ste da ipak izbacite nešto novo, ne bi li bar kako tako pratili konkurenciju. Ikarbus je odavno trebao da preuzme neko, ko bi ne samo dao sredstva, već mu obezbedio i tržište. Kapacitet Ikarbusa je bio i do 1000 jedinica godišnje, što nije zanemarljivo. Nije ni tek tako samo uzmeš i izvezeš nešto, pa čak i da se pobeđuje na tenderima. Mora se obezbediti logistika, servisi itd. Pare su na kraju najveći problem, a vrlo ograničenom proizvodnjom ne mogu da se stvore. Te pare trebaju da daju i adekvatnu radnu snagu na kraju krajeva. Za siću, koju nazivaju platom, teško da iko može da nađe kvalitetne dizajnere, majstore inženjere itd.
 
Pa znaš kako, SOR na primer, opstaje solidno samo na matičnom tržištu, uz Slovačku pride, i što su eto davali licencu mađarskom Credu. Ne mora da se izvozi baš za Nemačku, al uz veće prisustvo na domaćem tržištu, uz nekoliko okolnih zemalja, e to je već dovoljno tržište za nekadašnji Ikarbus. Samo Srbija verovatno ima potrebu za preko 300 gradskih autobusa godišnje. Malo još Rumunija, Bugarska, Grčka recimo, gde se nalaze i proizvođači sa Istoka (u Grčkoj manje doduše), i moglo bi se tu fino funkcionisati. Tržišta Crne Gore, Makedonije i Bosne i Hercegovine na primer, relativno su mala, al moglo bi se i tu prodati ponešto. Hrvatsku ne sponjem, pošto nas politika ubi. Al ne možemo imati tipa tri četiri proizvođača, kao nekada. Ipak nismo baš na nivou jedne Poljske.
 
MI smo nekada dosta Zastavina vozila izvozili u Egipat, Kubu, mislim Srednji Istok i sl. , malo i u SAD. Da je tako rađeno sa Ikarbusom, verovatno ne bi propao, pogotovu što smo radili, ako me sećanje dobro služi, u novom milenijumu, uglavnom licencirane modele ili na šasijama stranih renomiranih proizvođača.​
 
MI smo nekada dosta Zastavina vozila izvozili u Egipat, Kubu, mislim Srednji Istok i sl. , malo i u SAD. Da je tako rađeno sa Ikarbusom, verovatno ne bi propao, pogotovu što smo radili, ako me sećanje dobro služi, u novom milenijumu, uglavnom licencirane modele ili na šasijama stranih renomiranih proizvođača.​
То је могло 80их док се до неке мере држао технолошки корак. И Икарус је тада извозио у Румунију, на Кубу, у Пољску, Турску. Сада ми купујемо из Пољске и Турске.
Икарбус је почетком 2000их извозио у Русију али ни ту није било неког помака. Сада увозимо из Русије.
 
" zapadnim kvalitetnim autobusima " nisam znao da samo zapad ume da napravi kvalitetan autobus. Da je bilo pameti u drzavi, sacuvali bi Ikarbus, modernizovali proizvodne linije, opremu, imali bi i mi kvalitetan autobus.
Mi još ne videsmo to istočno vozilo koje je bilo kvalitetnije od zapadnog. Zagreb, Beč, Budimpešta, Sarajevo, ma svi su oni ludi što kupuju zapadna vozila, samo smo mi pametni i privilegovani da se vozimo u BMC-u, Akiama, Liazima i Mazovima. Zato nam se gasni BMC koji je u saobraćaju par meseci kvario još prvih sati rada, a MAN posle dve decenije rada lavovski gura celodnevni rad na najopterećenijim linijama. Da je održavanje naših prevoznika bolje, možda se mane tih vozila ne bi videle toliko brzo, a ovako se vide posle vrlo malo rada.
Što se Ikarbusa tiče, imamo upravo Ik-201 kao najveći dokaz toga šta je ta fabrika umela da proizvede i to još u veoma mračnim vremenima za Srbiju i koliko su ta vozila bila čvrsta i jaka. Nisu proizvodili prvoklasne autobuse, ali da je naravno bilo sluha i pomoći, verujem da bi bili u rangu jednog MAN-a. Ali, vidiš, lakše je zatvoriti takvu fabriku i osloniti se na Turke i Kineze sa kojima možeš svašta da muljaš i da se ugrađuješ u cene autobusa, nego da pokušaš da od takve fabrike napraviš nešto.
 
То је могло 80их док се до неке мере држао технолошки корак. И Икарус је тада извозио у Румунију, на Кубу, у Пољску, Турску. Сада ми купујемо из Пољске и Турске.
Икарбус је почетком 2000их извозио у Русију али ни ту није било неког помака. Сада увозимо из Русије.
A što ne bi moglo danas, da postoji i radi, ako jedna Škoda može da bude konkuretna sa trolama koje su modifiko0vani i dorađeni Solaris, SOR i verovatno još neki proizvođaš (ti to bolje znaš)?
 
Vrh