Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
koji je uzrok da pojedini modeli buseva poskakuju, odnosno udaraju? Losi amortizeri?
 
Nema to sa amortizerima mnogo veze.
Konstrukcija šasije, položaj vazdušnih jastuka, naštelovanost i funkcionalnost ventila visine, ispravnost balansa i gumica na njima, pričvršćenost osovina, utiče.
Amortizeri samo usporavaju i prigušuju oscilacije, ali ne mogu da apsorbuju udare.
 
U pravu si. To je sistemski problem s vešanjem. Nije dobro sklopljena cela serija što dovoljno govori o kompetenciji proizvođača.

Razlika se u odnosu na Solaris može videti golim okom, kako u Požeškoj, tako i na Mostaru. Preko nazovi šina (čitaj hrpe popucalog betona) točkovi normalno šetaju po 25cm, ali tu svaka sličnost prestaje. Za razliku od Solarisa čija karoserija ostaje na manje-više istoj visini BMC značajno propada sa sve točkovima, toliko lupajući kao petarda da se narod na drugoj strani ulice okreće kad god prođe.

Na Mostaru kod bilborda u smeru ka Sajmu BMC nabija karoseriju na drugu i treću osovinu jašući kao besan, s tim da je naglo i odbija (bounce back). Iza njega Solaris prav ko strela, samo točkovi šetaju. Dakle Solaris više naglo talasa na manjoj visinskoj razlici (zbog čega je grublji od recimo mekanog Mercedesa) nego što lupa kao kiper s čvrstim ogibljenjem. Koliko je održavanje pogoršano govori podatak da upravo Solarisima landaraju amortizeri kao posledica višegodišnje zapuštenosti lošim održavanjem, što potvrđuje navedeno u prethodnom postu.

Za razliku od zglobnih, prošao mi danas dole kod Ade i solo na 89 i to ispred Solarisa, pa se moglo jasno videti da su preko istih rupa prešli na potpuno isti način. Loše izvedeni tenderi već godinama grad pretvaraju u ogromno saobraćajno zamorče. Mislim ovaj što se kotrlja kako treba probija ti bubne opne. Užas. Eko Konektu na 860 ništa ne fali pod milim bogom. Ako im je ispod časti da se ugledaju na Budimpeštu i Varšavu, mogli bi bar i na manja mesta, i to usred beogradskog regiona.
 
Znate li taj divni osecaj kada neki vozac nagari Higericu preko onih kratera na Smederevcu ? :ROFLMAO:

Svaki sraf, spoj i plastika krenu kao ono na zurci...uzas.
Mogu misliti kako bi tek BmC djuskao.
 
Za GSP sam amortizer je nevažan deo, jer i bez njega autobus jednako ide i čisto sumnjam da ih uopšte menjaju. Jednostavno, kad se skroz raspadnu, skinu i bace.
A bez njih, više se habaju ventili visine, vozilo skače...
A sve zajedno, jada dobije luftove ba raznim mestima, landara i lupa dok ne napravi mnogo veću štetu kad šasija počne da trpi direktne udare metal o metal.
Na svojim kolima sa pređenih 50k km već sam zamenio vertikalne stabilizatore jer su dobili luft i počeli da čangrljaju, a zamislite kako je delovima vešanja kod autobusa koji u tri smene pretovaren krstari razrovanim bg ulicama.
Ne verujem da će ijedan izdržati više od 80k bez potrebe da se nešto uradi na trapovima u uslovima takve eksploatacije. A to je samo nekoliko meseci rada.
 
#303 na svom redovnom zadatku, sihta 706ice :)

Po kadru i nekoj zivotnoj prici, slika sa mog avatara i ova sad su veoma slicne. Dva stara zglobna Ikarbusa, pred kraj svoje karijere, dok su redovno radili na sihtama.

Da ostane za secanje :)

Y2gku1Q.jpg
 
Ne znam, to iskustvo u autobusu 23. najvise je licilo na davno iskustvo voznje u vojnom FAP kamionu bivse JNA.
 
Ova fotka je trebalo da bude okačena ovde pre godinu i više dana, toliko o našim nadležnima 😁

Deluje mi da ima veze sa punionicom, lepo je videti bar neki pomak u tome al činjenica je da je infrastruktura trebalo da bude napravljena makar pred dolazak autobusa a optimalno bi bilo da je napravljena i pre dolaska..
 
Ja ne znam gde oni više parkiraju te buseve. Karaburma oduvek muku muči sa prostorom, to je toliko skučeno da je tu kao lutrija isterati bus sa parkinga. Noću se malo šta vidi, iz lamele se izlazi u rikverc i obično neko navodi iza. Redovno pucaju retrovizori, gule se busevi i ostavljaju potpisi. Zato su im onako i izubijani Solarisi. I ovako je bilo tesno, a sad sa tom punionicom tek ne znam gde će.
 
Ništa čudno, u Mirijevu je put katastrofalan i onda se loši Higeri tek tu raspadaju, uvek ostanem šokiran kad sednem u Higera na 27E i vidim kako se busevi raspadaju
Vecim delom trase, put je kiropraktika.
Idemo iz pocetka:
-Brankov most (spojnice)
-Bulevar despota Stefana vazda se krpi
-Dragoslava Srejovica takodje jedan uzas ( pricalo se nekad, kako ce se ici u prosirenje ulice, ali prolaze godine...). Inace, najbrza veza sa gradom.
-Jovanke Radakovic (copy-paste)
Inace, "jedina svetla tacka trase" , za sada, koliko- toliko , Samjuela Beketa, od velikog Maxija.
Generalno, svuda po gradu je katastrofa, krpi se sve , dok se potpuno ne urusi.
 
Za GSP sam amortizer je nevažan deo, jer i bez njega autobus jednako ide i čisto sumnjam da ih uopšte menjaju. Jednostavno, kad se skroz raspadnu, skinu i bace.
A bez njih, više se habaju ventili visine, vozilo skače...
A sve zajedno, jada dobije luftove ba raznim mestima, landara i lupa dok ne napravi mnogo veću štetu kad šasija počne da trpi direktne udare metal o metal.
Na svojim kolima sa pređenih 50k km već sam zamenio vertikalne stabilizatore jer su dobili luft i počeli da čangrljaju, a zamislite kako je delovima vešanja kod autobusa koji u tri smene pretovaren krstari razrovanim bg ulicama.
Ne verujem da će ijedan izdržati više od 80k bez potrebe da se nešto uradi na trapovima u uslovima takve eksploatacije. A to je samo nekoliko meseci rada.

Ih Branik, pa koja kola to voziš kad traže intervenciju na trapu već posle 50000 kilometara😁 Šalim se malo. Mislim, nije to toliko neobično, al realno na velikom broju automobila, govorimo o novim vozilima, trapovi se ne pipnu ni do pređenih čak 200000 kilometara. No, mnogo je različitih vozila, i mnogo različitih scenarija pri eksploataciji.

Elem, da ne preterujemo malo sa tim da se u GSP-u ne menjaju amortizeri, nego se prosto bace kad dotraju. Bilo je spadanja, možda da tamo gde postoje dupli, ostane bez jednog, al da se menjaju menjaju se i te kako. Pa ja ne mogu da zamislim da je autobus moguće voziti sa skinutim amortizerima. Ne samo udobnost. Upravljivost bi verovatno bila bože me sačuvaj. Oni bar ne spadaju u skupe delove. Dovoljno sam proveo u garažama da znam da su vrlo redovne intervencije oko njih. Takođe, nisu ni naročito komplikovane. Na kraju, verovatno bi i samim putnicima vožnja autobusom bez amortizera bila u najmanju ruku nepodnošljiva. Vozim se svakodnevno, i nigde ne vidim baš toliko ljuljanje, lupanje i treskanje, kao da ne postoje. Krutost oslanjanja si već objasnio. BMC je takav kakav je. Otokar sjajno pegla i ležeće pandure. Znači, kao što si i napisao, tehnička i konstrukciona rešenja. Kod nekih je tome posvećena velika pažnja prilikom razvoja, a kod nekih prosto nije. Zato će kod ovih drugih verovatno i same konstrukcije kraće trajati.
 
Da li siguran za amortizere? Kad se raspadnu, skinu i bace da ne lipaju i da se ne vuku po putu.
Obrati pažnju kad se autobus zaustavi i po ljuljanju ćeš shvatiti da ih nema ili su šuplji. Dva putnika zakorače na stepenik, a bus se zaljulja. Ispravan amortizer bi to umirio, a ovako to mora ventil visine jastuka sa zakašnjenjem. Može se često i čuti kao jastuk u intervalima popušta vazduh. Oseća se to i u vožnji kada vozač mora stalno da koriguje pravac. Na to utiče i ispravnost gumica i poluga balansa koji bi trebalo da umanje naginjanje vozila.
I na ače, imam fiestu sa 240k na kojoj je na trapu sve originalno, a na tipu sam nedavno menjao vertikalne stabilizatore. Srećom, koštaju 800 dinara, ali toliko i traju. Negde su omašili u konstrukciji. A i on je turske proizvodnje. 😭
 
A dobra stvar kod većine FIAT-a je uglavnom vrlo pristupačno održavanje. Jedino im je TIPO izgleda nešto malo više problematičan, bar po iskustvima ljudi koje poznajem. Znam da se pravi u Turskoj😁

Pa prilično sam siguran za amortizere. Kao što rekoh dovoljno dugo sam bio u garaži. A i iz razgovora sa vozačima, koji znaju malo više o mehanici kao i ti, baš ono što već napisah. Spadanje, propadanje kad iscure, i eventualno da nedostaje jedan tamo gde su dupli, al da ih fizički nema, to jako teško. Znaš i sam koliko amortizeri učestvuju u voznim karakteristikama, a sumnjam da veći deo oslanjanja mogu samo jastuci da nose. Inače, većinom sam u Solarisima, Japancima, BMC-ima, ponekad naiđe N serija. Ništa posebno ne primećujem. Vidim i da su uglavnom vrlo mirni na volanu, plus što već rekoh, neka nekog ljuljanja, niti posebnog poniranja. Dobro, N serija već zavisi. Doduše, nisam primećivao neku posebnu nesigurnost, niti preterano lelujanje, al ima nivelacije visine. To je kod njih normalna stvar. Ono gde je moglo da se ponekad primeti baš povećano ljuljanje, jeste kod sad već otpisanih Mutanata. Naravno, ne stalno, i ne kod svih. Tu je verovatno već bio slučaj iscurelih amortizera, i moguće da je neki i falio na pogonskom trapu.
 
Amortizeri ne nose ništa. To rade jastuci, a oni samo prigušuju oscilacije. Kod svake promene opterećenja ventili rade nivelaciju, ali samo jednom. Dobro je ako je tako kako kažeš. Nije bilo nekad.
 
Kakvo rasipanje GSP resursa je slanje Solarisa na 35L, za tu liniju je i minibus previše. Ne znam da li sam ikada video dvocifren broj putnika u njoj.
Imalo bi smisla (i te kako) da je produže do Trga npr, a ne da dangubi na relaciji Omladinski stadion - Lešće.
 
Kakvo rasipanje GSP resursa je slanje Solarisa na 35L, za tu liniju je i minibus previše. Ne znam da li sam ikada video dvocifren broj putnika u njoj.
Imalo bi smisla (i te kako) da je produže do Trga npr, a ne da dangubi na relaciji Omladinski stadion - Lešće.
To se dešava kada nema slobodnog solo vozila.
 
Ta linija radi samo u špicu. Dešava se da za drugi deo šihte bude slobodan neki Solaris koji je tog dana bio na servisu, pa ga vozači uzmu.
 
Ja video jednom solarisa 3100 na 35L, ali inače su radili Higeri, sad ih sigurno šalju jer ostane neki Solaris za sihtu. A vidim sve je više Solarisa na 17 i 31, čak sam video malopre i jednog Japanca na 17, to je bila mnogo redja pojava kad su stigli Bmc
 
Otišao sam pre nekoliko dana na omladinski stadion da uhvatim 937 ili 939, jer sam se uzeleo voznje starijim ikarbusom. Primetio sam da na omladinskom stadionu pola linija poteza 100 voze solarisi. Hteo sam da pitam na koliko je linija poteza 100 potreban Solaris (i uopste zglobni)?
 
Otišao sam pre nekoliko dana na omladinski stadion da uhvatim 937 ili 939, jer sam se uzeleo voznje starijim ikarbusom. Primetio sam da na omladinskom stadionu pola linija poteza 100 voze solarisi. Hteo sam da pitam na koliko je linija poteza 100 potreban Solaris (i uopste zglobni)?
101 i 108 su za zgloba, 105 možda
 
Vrh