Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
Isto kao i prvi ABS na Ikarbusu, spuštaš se niz Resnik lakano kočiš, točak zablokira i ABS ispusti pritisak iz tog kočionog kruga (100% bio dvokanalni ABS umesto četvorokanalni ili šestokanalni za zglob) i treba mu čitavih 2 sekunde da ponovo krene da koči. Za to vreme zapadni parnjaci su imali i pod 10 reakcija ABS u sekundi.

Šta je ugrađeno u Ikarima kod GSP ili privatnika kad jednostavno neće ni vrata da zatvori ili se u toku vožnje sama otvaraju.
Najefinija i nagora pneumatika se ugrađuje za GSP i Beograd.
 
Jel ti senzori rade na nasim Solarisima? Hvala Bogu nisam ni video a ni imao prilike da vidim to uzivo. Kako taj senzor zaustavi vrata koja idu tako velikom brzinom da ako bi neko stavio ruku bukvalno bi je odsekao?
 
Šta je ugrađeno u Ikarima kod GSP ili privatnika kad jednostavno neće ni vrata da zatvori ili se u toku vožnje sama otvaraju.
Не отварају се у току вожње (бар ја нисам присуствовао томе), али се отварају непосредно по затварању ако осете неку препреку. Чак и ако је то рука на рукохвату на вратима. И да, средили су их (изгледа) на ЛЕ-у #3204, чују се скроз другачије при отварању и затварању, попут оних на приватним ИК-103 из 2011. :wink:
Е сад, то што нама бусеви глуматарају метро, то је други пар обуће.
 
Brate otvaraju se i kad nema nikoga na 5 metara od vrata. Otvore se i bez osecanja ikakve prepreke a ima ih kada ljudi stoje i guraju se da udju, vrata ih pritiskaju i nece da se otvore npr.
 
У праву си! Ја сам навео баналан пример, мада све ређе присуствујем тим сценама, не памтим када сам последњи пут томе присуствовао. Повиленели сензори, да се то решити уз мало труда. :wink:
 
Kod abs je bilo sigurno "koliko para, toliko muzike". Ali, verovatno ima uticaja i neki drugi deo sistema, ne samo broj kočionih krugova i kanala na kojima radi.
Biće veselo. Biće da mi nemamo para za to planinarenje kad krene ulaganje u solarise. Ta generacija i tehnološki nivo ne trpi štap i kanap na koji je GSP navikao.
Nema više ziu trolejbusa koji su popravljani čekićem i sa malo šmirgle i licne.
 
branik":1jubyux4 je napisao(la):
Kod abs je bilo sigurno "koliko para, toliko muzike". Ali, verovatno ima uticaja i neki drugi deo sistema, ne samo broj kočionih krugova i kanala na kojima radi.
Biće veselo. Biće da mi nemamo para za to planinarenje kad krene ulaganje u solarise. Ta generacija i tehnološki nivo ne trpi štap i kanap na koji je GSP navikao.
Nema više ziu trolejbusa koji su popravljani čekićem i sa malo šmirgle i licne.
Isto tako ne trpe mi caf tramvaji pa ih pola nema

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Busspoter , rade, pisao sam ranije, na samom vratilu (ono zakreće poluge na kojima su sama vrata) ima senzor potresa kao i pneumatsku zaštitu/kar vrata naiđu na prepreku pa pritisak iznenada poraste tad vrata prestaju sa zatvarenjem.
Slobodno stavi ruku ili nogu videćeš da sistem funkcioniše.
Samo nemoj na 3000, 3031,3057 tu su podešena vrata na veći pritisak. :D Žalile se kolege da vrata na nagibu neće da se zatvore, tj ponovo se otvore pa je trebalo radnju ponoviti po tri četiri puta ili neko od putnika da lagano pogura vrata.

Evo kako izgleda prostor kod ventila i cilindara vrata jednog Solarisa. Vidi se izolacija od neke vrste penaste gume kao i plastični kanali za klimatizaciju. Ikarbus lepi najobičniji stiropor a klima nema kanale nego duva kroz ovaj prostor i izbija na otvore ????

Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2
 
Misliš ruskinju ?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692513#p692513:3e3h2lma je napisao(la):
branik » Sre Dec 25, 2019 6:30 pm[/url]":3e3h2lma]Kod abs je bilo sigurno "koliko para, toliko muzike". Ali, verovatno ima uticaja i neki drugi deo sistema, ne samo broj kočionih krugova i kanala na kojima radi.
Biće veselo. Biće da mi nemamo para za to planinarenje kad krene ulaganje u solarise. Ta generacija i tehnološki nivo ne trpi štap i kanap na koji je GSP navikao.
Nema više ziu trolejbusa koji su popravljani čekićem i sa malo šmirgle i licne.
Ugradili najgori mogući koji je bio daleko najeftiniji. Vozio sam starog Saurera sa početka osamdesetih koji je ima daleko brži i bolji ABS nego ovaj iz 1997/8. Bus imao lance na dugme, centralno podmazivanje i ko zna šta još.
ABS je da kažem relativno prost uređaj, senzor ugaone brzine točka i brzi relejni ventili sa elektronikom. Čim senzor registruje da se toček ne okreće momentalno otvara ventil i smanjuje pritisak u tom kočionom vodu ka točku, čim kočnica popusti ventil se zatvara i uspostavlja pristisak u kočionom vodu i tako svaki put kad točak zablokira.
Kod ovih novih sa EBS-om je još brža i efikasnija reakcija jer je kočioni vod pod stalnim pritiskom do samog kočionog cilindra na čeljusti kočnica gde se nalazi i taj el. ventil. Vreme reakcije i reakcije je daleko brže hoću reći vod u kome treba uspostaviti pritisak je mali za razliku od starih kod kojih je bio centralno smešten. Slično kao i kod kola, kutija sa elektronikom za sve tokove se nalazi blizu glavnog kočionog cilindra.

Za održavnje ako usvoje bratsku kombinaciju ne brinem, jer održavanje preuzima privatnik.
 
Ziko probao bih ja al ne znam sta bi bilo kad se ne bi aktivirao senzor :lol: Ima neki sa 17ice, moguce 3089, tako lupi vratima da me samo od zvuka glava boli.. To bih pre probao sa nekim na okretnici i to stavio neki predmet pa da vidim da li ce se otvoriti vrata ako vide da ne mogu da se zatvore.
 
Nemoj glavu da guraš, dovoljno je stopalo ili ruka.
Možeš i snimak da okačiš.
 
Nešto sam zeznuo citirajući Žikin post.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=692525#p692525 je napisao(la):
Žika » Sre Dec 25, 2019 7:52 pm[/url]"]Misliš ruskinju ?

Za održavnje ako usvoje bratsku kombinaciju ne brinem, jer održavanje preuzima privatnik.
I takvih ima?
A za to eksterno održavanje će da pršte pare samo tako. Dok ih bude bilo, pa će onda opet jedan po jedan na čerupanje.
 
Juče sam ponovo prošao pored servisa Solarisa u Dobanovcima,parking je pun,ne mož' igla da padne,što od Solarisa,kojih je više ,što od Otokara. Danas prođoh pored garaže na NBG,očerupanih i parkiranih Solarisa bar 10-12,koliko se može odoka videti u prolasku( neka me neko demantuje da je manje ili više ako bolje zna,pišem samo ono što sam video). Eto odgovora zašto solo busevi pokrivaju jake linije. Koliko Solarisa trenutno nije u prometu 20-30? To uopšte nije mali broj.
 
To sa solo busevima je realnost koju smo dobili zarad nečijih ličnih želja za samopromocijom. To što će neko sam sebe da pohvali i potapše po ramenu za nabavku 240 solo buseva, meni kao korisniku gradskog prevoza, to ne znači ništa, jer nisam dobio ništa funkcionalniji prevoz, jer kaoi prvo nemamo dovoljan broj zglobnih vozila u opticaju, a kao drugo, ni dovoljan broj vozača za te silne solo buseve, pošto i ovako kuburimo sa vozačima za ovo zglobnih što imamo.
 
Било би добро да су макар купили квалитетна возила.
 
Соло возила у оволиком проценту су свакако жешћи промашај. Да има иоле логике и здравог разума у руковођењу јавног превоза, ГСП би имао само зглобне аутобусе, а само на линијама где не могу зглобна возила би саобраћали приватници са соло возилима.
 
А шта би са пеналима? То више нико не спомиње...

Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
 
Као да ће 5 електробуса нешто значајно да растерети?
 
Treba zaista ispratiti tu priču sa penalima, jer ipak nisu to male pare. A gledajući ove njihove afere, ne bi me čudilo da neko to stavi u svoj džep.
 
Nije 5 već 3 elektro autobusa za penale + kupovina još 7 dodatnih (što ostavlja mnogo prostora za manipulacije)
Druga opcija je umanjenje poslednje rate za 1,46 miliona evra i tako da naplate penale. Što je realno mnogo bolja opcija nego u naturi.
 
Знам да је ОТ али не знам где да поставим. Другар је заборавио поклон у неком аутобусу на 401, јел зна неко број Космаја или неки број који може позвати?

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
SAOBRAĆAJNI POGONI:
Centrala (tramvaji), Kneginje Ljubice 29, 3664-020
Dorćol (trolejbusi), Kneginje Ljubice 29, 3664-024
Karaburma, Mirijevski bulevar 1, 2772-040
Kosmaj, Autoput Beograd - Niš 2, 2890-029
Novi Beograd, Dr Agostina Neta 1, 2164-355
Zemun, Dunavska 14, 2610-525

Trebalo bi da ide 011/ pre svakog broja...
 
Vrh