Miroslaves
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 25.08.2015.
- Poruke
- 1.042
- Pohvaljen
- 1.286
Karaburma i Kosmaj ih dobijaju za sad. Zadnja tura ide na Nbgd a BMC u Zemun.
To nema apsolutno nikakvog smisla. Zašto onda nisu odmah slali Bmc u ZemunMiroslaves":35ebz62z je napisao(la):Karaburma i Kosmaj ih dobijaju za sad. Zadnja tura ide na Nbgd a BMC u Zemun.
Ne tvrdim da je tako, ali ne bi me čudilo i da jeste.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668293#p668293:go22x2fs je napisao(la):Vinča307 » Sre Okt 09, 2019 5:09 pm[/url]":go22x2fs]Da je tako, isporuka ne bi kasnila, a i kome još može da ostane 174 autobusa na lageru
Žalosno je što se vidi i Solaris na klocnama[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668209#p668209:314kcqow je napisao(la):bokili84 » 09 Oct 2019 12:01 pm[/url]":314kcqow]Tu i deponuju vozila koja idu na rashod, tako je godinama. Od jutros sam video 5-6 ovih novih kineskih autobusa kako pristizu. Verovatno ce ih nakon papirologije slati dalje kao sto rece gore Kesha.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668433#p668433:nhahqipy je napisao(la):branik » Sre Okt 09, 2019 10:33 pm[/url]":nhahqipy]Žiko, za ik111 i sanosa si potpuno u pravu. Kad su se pravili i jedni drugi, to nisu bila uporediva vozila. Ik je bio kontejner koji se nije mogao uterati u traku kad se natovari. O vozačkom mestu da ne govorimo, rabinim osovinana...
Malo sam puta vozio sanosa, ali svaki put je to bio praznik. Preciznije upravljanje i čvršća konstrukcija, lakši volan, mekše kvačilo, jače kočnice, motor, bolji brisači, grejanje, tvrđi ali tačniji menjač... Jednom rečju - autobus. Jedina konkurencija bio mu je slovenački MAN, AM.
IK111 je radio duže od mnogih domaćih i stranih modela. Nedostatke koje je imao pripišite nedostatku delova. FAP A537.2 je bolji od IK103F. Svi noviji modeli FAP ispali su fabrička greška.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668486#p668486:2elvzew8 je napisao(la):branik » 10 Окт 2019, 08:22[/url]":2elvzew8]Da, zaboravio sam ljuljanje ik 111. Spolja može da se o njima priča na razne načine, ali samo ko ih je osetio za volanom, zna o čemu pričamo. Nužni prevoz prema lađi.
Ne treba zaboraviti da su sanosi podneli uz trolejbuse najveći teret rada u nenormalnim okolnostima tokom sankcija i da im je to skratilo vek (konfiguracija terena na linijama, nedostatak alternativa na trasama...). Velika platforma ih je konstantno pretovarala.
A kako su išli, dovoljno je da kažemo da je većina imala mehanički blokiranu šestu, jer je već petom išao skoro 80. Ik 111 nije mogao max više od 85-90 zbog ekstremno kratkog diferencijala, kako bi se koliko toliko nosio sa brdima i opterećenjem i pristojno ubrzavao.
Kod IK je bio kroz vreme veliki problem politika koja im je kreirala peoizvodni program. 103f je primer. Da bi se uposlila privreda i drugog dela zemlje, da bi se ubrzala nabavka, tražili su takav spoj. Ne biva, jer je vreme za realizaciju i pripremanje - usklađivanje, bilo prekratko. Bolji su ispali kompletni fapovi od mutanata. Mada, da su održavani...
Drugi problem je česta promena modela i praktično rad u jednoj seriji, gde nema prilike za testiranje i ispravljanje grešaka u konstrukciji i proizvodnji.
Nekad je GSP davao svoje tehničke zahteve zasnovane na iskustvima ponašanja komponenti u surovim beogradskim uslovima. To je tajna S 115. Malo je drugih prevoznika po Srbiji kupovalo takve, jer su bitno bili skuplji, mada niko ne bi promašio. Bila je to čuvena "beogradska specifikacija".
GSP je autobuse uzimao na testiranja, posmatrao ih, pregovarao, predlagao izmene. Zato su nekad trajali.
Po tim zahtevima nastao je i ik111, dobivši mnogo novih komponenti, pre svega motor, menjač, elektomagnetnu kočnicu, felne i kočnice, instrumente. Ali, eto, nikad nije postao autobus i nije izvan Bg bio masovnije prihvaćen. Van Srbije, prevoznici koji su ih imali, mogli su na prste da se prebroje.
Svaki model Ik iz ovog veka bio bi nnogo bolji da je bilo mogućnosti da se testiraju pre uvođenja u proizvodnju. Politika bi tražila, oni bi davali. Ne verujem da je ijedan proizvođač tako radio i novi model momentalno uvodio u seriju. A sad, na kraju, pojedina vozila su napravljena u tek po nekoliko primeraka. Manufaktura.
Mercedesi su im nametnuti i oni su ga se oslobodili čim su mogli. Zato se ne treba čuditi rezultatu. Snosi krivicu i kosmajevsko nedomaćinsko gazdovanje, ali i ta sklepana proizvodnja. Zamislite da sad, posle iskustva u eksploataciji, treba da ih prave dalje. Mnogo toga bi bilo bolje rešeno ili urađeno.
Tu mislim da je bila tajna ik111. Dugo je pravljen u velikom broju i što je bilo moguće, poboljšavano je, pa i na njemu možemo da pričamo o "beogradakoj specifikaciji"
A u ovom vremenu, kad se kupuje politički, jer smo dobri sa Turcima i Kinezima, kad se gleda da bude jeftino i blještavo, kad se nabija kvantitet, rezultat samo može da bude gori. Bolji, nikako!
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668147#p668147:1lwd0a5z je napisao(la):bokili84 » 09 Oct 2019 09:46 am[/url]":1lwd0a5z]Evo kineza, stizu u depo na Novom Beogradu upravo. Izvinjavam se za malo losiji kvalitet slika..
Ikarus-I su uvek bili nekvalitetni i nepoizdani. Tu nema spora.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668480#p668480:8yk9pwai je napisao(la):Gile222 » Čet Okt 10, 2019 5:54 am[/url]":8yk9pwai]Sve to,poredivsi sa Sanosom i Manom jeste tako,ali kad se poredi kvalitet i izdrzljivost da kazem Ikarusa i Ikarbusa,to nema veze s vezom. Daleko su bili pouzdaniji Ikari od ovih sada,pogotovu od N serije pa na dalje su potpuno ko da su od plastike