Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660884#p660884:142tjtdv je napisao(la):
Nikola '93 » Pon Sep 16, 2019 10:33 pm[/url]":142tjtdv]Kod privatnih prevoznika prelazi se 70 000 bez problema,ali...
Prijava minimalac,upitni slobodni dani i odmori,radno vreme itd...
Svako bira sra mu draze..


Vrlo moguće, al kao što i sam kažeš, koliko sati moraju da odrade da bi stigli ili prešli 70.000 dinara. Svašta se iz priča vozača može čuti, pa i da se kod privatnih prevoznika lako pređe i 240 sati mesečno. Ako se mora toliko raditi za tu platu, onda je to, opet, jako skromna zarada. Tu je i prijava na minimalac, kao ne tako retka pojava kod privatnika, a nije lako ni doći do godišnjeg odmora. U GSP-u, ipak, imaju pravo na 30+ radnih dana godišnjeg odmora, a tu su i plaćena odsustva po svim mogućim osnovama, a može se i bez posledica ići na bolovanje. Na kraju krajeva, nije njih gomila pobegla od privatnika i došla u GSP tek tako, a kako i privatnici kubure sa vozačima, vidi se po broju angažovanih penzionera.

Žika":142tjtdv je napisao(la):
Kešo napiši kolika je startna plata, dakle fond sati pa puta broj bodova pa puta vrednost boda. Mani se noćnih, šihte, toplog obroka, regresa, minulog rada.
Čista osnovica za vozača solo busa.

Osnovnu zaradu čine redovan rad sa neizostavnim minulim radom, a istu čine i noćni sati, rad nedeljom, šihta i prekovremeni. Ove poslednje stavke se ne moraju imati, ali će regres i topli obrok, kao jedine dodatke van osnovne zarade, primiti apsolutno svi, pa ne vidim razlog da se te dve stavke ne navedu kad čine neto, pa i bruto prosek, što znači da i na njih uredno idu i porezi i doprinosi. Niko ne trpi štetu zbog toga, ni zaposleni, a ni država. Čak i bonovi za ishranu ulaze u prosek za penziju. Sve je regularno i transparentno, jer državne firme moraju poštovati Zakon o radu, dok se kolektivnim ugovorom mogu dati i neki dodatni benefiti, nikako oduzeti nešto što garantuje pomenuti Zakon o radu. I da ukinu regres i topli obrok kao dodatak, oni će opet biti vraćeni u zarade kroz redovan rad. Znači, neto zarada bi opet bila ista. Obračunavati zarade po satu, bar za sad, nije moguće, jer se gleda da same zarade ne osciliraju mnogo, a tome upravo služi vrednost boda, jer bi u protivnom za fond od 160h, recimo, plata bila 50.000, a za fond od 184h 60.000 dinara. Toga u državnim firmama jednostavno nema. Oscilacije su minimalne za fond časova, ali se proporcionalno uvećavaju sa dodacima. Opet, nije reč o nekim velikim razlikama. Fiksnu zaradu po satu primali su samo angažovani na privremenim i povremenim poslovima, za koje se, opet, regularno uplaćivao staž, ali to nije radni odnos. Takođe, zaboravio sam da pomenem i prodaju karata, stavku koja poprilično može uticati na platu.
 
Ja ne znam sta se ovde ljudi raduju ili ocekuju od higer autobusa kada od 5 elektrobusa jedan je odmah rashodovan a najcesce jos 1-2 su pokvareni. Koliko vidim mesecima nemaju vise od 2-3 u saobracaju od 5 a stari su dve i po godine. Znaci ocekujem da 2021-2022 nece moci u saobracaj da izbace vise od 100 higera, onda ce opet mutante i conecto da vracaju iz rashoda.
 
Nije isto autobus i elektrobus

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Kešo, znači prosto. Prva kolona sa platne liste u nastavku sati. Neto naravno. Stavi za i za zglob koja je 4%veća u odnosu na solo. Nije puno komplikovano?
Posle stavi koliko ima neko ko tek kreće sa radom bez minulog rada, ko radi 22-23 dana u mesecu u podne, bez prekovremenih, rada nedeljom, u podne, bez šihte, pa da vidimo koliko može da nagura.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660977#p660977:1316lhyv je napisao(la):
prostorni planer » 17 Sep 2019 10:31[/url]":1316lhyv]Ja ne znam sta se ovde ljudi raduju ili ocekuju od higer autobusa kada od 5 elektrobusa jedan je odmah rashodovan a najcesce jos 1-2 su pokvareni. Koliko vidim mesecima nemaju vise od 2-3 u saobracaju od 5 a stari su dve i po godine. Znaci ocekujem da 2021-2022 nece moci u saobracaj da izbace vise od 100 higera, onda ce opet mutante i conecto da vracaju iz rashoda.
Исплативије им је да неку линију дају приватној фирми него да враћају дотрајала возила у саобраћај. Возила која су вратили су добила моторе из расхода.
 
I kad ikarkrš traje 4 godine, trajaće i higer, veruj mi

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Видећемо какви су. Делују добро, али не желим судити док се не провозам.
 
Ljudi ja mislim da Kineska tehnika jos nije dostigla evropske standarde. Jesu uzimali one kineske automobile za komunalnu miliciju? Jesu i koliko su trajali? Sada voze fijat i skodu jer su chery rashodovali posle 3-4 godine. Ko od nas kupuje kod kineza garderobu i pokucstvo? Sve je skoro dostiglo cene evropskih i domacih proizvodjaca a 30-40 % je losijeg kvaliteta. To je moje iskustvo sa svim kineskim proizvodima, ne verujem ni da ce higer biti bolji. Kako kazu nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari. Ne verujem da ce biti bolji od akie, to je taj kvalitet i nacin izrade.
 
Pa Kinezi dominiraju u proizvodnji telefona, a u ostalom i nisu baš na evropskom novou

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Domjniraju i koliko traje kineski telefon? Sve ima i super je samo na papiru, do dve godine. Mozda ce i higeri trajati dve godine
 
Vidi se da nisi koristio xiaomi telefone, traju mnogo više od dve godine

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Uvedene su nove linije:
860U Barič(Meita) - Obrenovac-Ušće
860I- Barič(Meita) - Obrenovac-Surcin Aerodrom Nikola tesla-Novi Beograd-Savski trg

Na busevi. Com nije objavljeno, kako da im posaljem?
 
Vincanac radim u jednom nemackom inzenjerskom birou, mislis da Nemci nisu probali da rade sa Indusima i Kinezima? Zasto oni ne kupe kineske autobuse? Sto puta sam pricao sa njima, kvalitet proizvoda svih, od srafa do projekata, crteza u AutoCad-u iz Kine i Indije je jos uvek za standarde Zapadne Evrope neprihvatljiv. Jednostavno dobiju u Nemackoj proizvod koji ne ispunjava ni minimum nemackih zahteva. Dogovore se, daju im projekte, materijale i dobiju nesto sasvim drugo. Zato sa nama nemaju nikakvih problema i mislim da smo cak i bolji radnici od nemaca, jer uprkos jezickoj barijeri izbacujemo projekte istog kvaliteta kao Nemci. E to sada sve primeni na autobus. Znaci od inzenjera, materijala, do onog tamo kineza sto srafi sraf, sve je upitnog kvaliteta jer se jod njih ide na masovnost, brzinu i smanjenje troskova do granica prihvatljivosti. Samo da ne budu gori od akie
 
Kinezi u poslovanju umeju da budu jako kvarni i prevrtljivi. Zato što im se kultura bazira na ideji da prevara ne mora uvek da se posmatra kao da je neko nekoga oštetio ili povreido, nego da ga je ''nadmudrio''. Zato pored XY pristojnih kompanija imaju XYZ papazjanija s poluproizvodima.

Indijci su tek priča za sebe. Ne znam nijednu osobu koja ima lepo mišljenje o njima i njihovom radu.

Što se tiče Higera, dajem im šansu. Mada i dalje ostajem pri stavu da je GSP trebalo da se drži Evropskih proizvođača, poput Solarisa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661019#p661019:2lzdhr8t je napisao(la):
prostorni planer » Uto Sep 17, 2019 11:07 am[/url]":2lzdhr8t]Vincanac radim u jednom nemackom inzenjerskom birou, mislis da Nemci nisu probali da rade sa Indusima i Kinezima? Zasto oni ne kupe kineske autobuse? Sto puta sam pricao sa njima, kvalitet proizvoda svih, od srafa do projekata, crteza u AutoCad-u iz Kine i Indije je jos uvek za standarde Zapadne Evrope neprihvatljiv. Jednostavno dobiju u Nemackoj proizvod koji ne ispunjava ni minimum nemackih zahteva. Dogovore se, daju im projekte, materijale i dobiju nesto sasvim drugo. Zato sa nama nemaju nikakvih problema i mislim da smo cak i bolji radnici od nemaca, jer uprkos jezickoj barijeri izbacujemo projekte istog kvaliteta kao Nemci. E to sada sve primeni na autobus. Znaci od inzenjera, materijala, do onog tamo kineza sto srafi sraf, sve je upitnog kvaliteta jer se jod njih ide na masovnost, brzinu i smanjenje troskova do granica prihvatljivosti. Samo da ne budu gori od akie

Upravo to. Boing je imao veliki kiks sa indijcima upravo zbog uštede.
Pa VAG automobili proizvedeni u Kini su bili kratkog veka. Naročito motori, veče tolerancije, lošiji taterikali, odlivci. Napraviće oni sličan autobus ali kvalitet će biti miljama daleko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661007#p661007:2vc5xti4 je napisao(la):
prostorni planer » 17 Sep 2019 10:46 am[/url]":2vc5xti4]Ljudi ja mislim da Kineska tehnika jos nije dostigla evropske standarde. Jesu uzimali one kineske automobile za komunalnu miliciju? Jesu i koliko su trajali? Sada voze fijat i skodu jer su chery rashodovali posle 3-4 godine. Ko od nas kupuje kod kineza garderobu i pokucstvo? Sve je skoro dostiglo cene evropskih i domacih proizvodjaca a 30-40 % je losijeg kvaliteta. To je moje iskustvo sa svim kineskim proizvodima, ne verujem ni da ce higer biti bolji. Kako kazu nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari. Ne verujem da ce biti bolji od akie, to je taj kvalitet i nacin izrade.
Па, види, случајно сам одржавао својевремено пунта где и полиција. Е, на њиховим су генералне рађене на 30.000 км. Ја прешао 183.000 и продао... Показивао ми је мајстор неке полицијске примерке - није описиво, нити схватљиво регуларном кориснику. Прва цркне задружна кобила, тако да не сумњам да су комуналци темељно уништили своје "черије" много пре реалног истека радног века.

Иначе, у Србији су најпопуларнији управо кинески кућни апарати. Мислим на - Горење. Разговарао сам у Велењу и са менаџерима Словенцима и, како они кажу, компанија која их је купила, Хајсенс, посебно њена фабрика и развојни центар, јесу у неком далеком будућем времену за наше (европске) појмове. Кинески телефони су одлични (тренутно имам Моторолу), као и лаптопови. Богме, и понеки аутомобили (Волво).

Гледе производње аутобуса - ако потрају трендови у индустрији из последњих година, све ће то бити мање-више, кинеско. Посебно како наилазе нове технологије, у којима они доминирају, а економија обима је већ увелико на њиховој страни. Тако се кинески електрични аутобуси већ продају и у Калифорнији. Европа производи стотине, а Кина стотине хиљадa електричних аутобуса. Или, што написао недавно Блумберг: The U.S. Has a Fleet of 300 Electric Buses. China Has 421,000. Tо све може да значи само једно, осим у случају потпуног распада светске привреде.
 
Vlasnik Volvoa je kinez ali R&D i proizvodnja nisu u Kini. Za sada.
To gde su sada upravo su zahvaljujući zapadu i krađi njihove tehnologije (i jeftinoj radnoj snazi).
 
Nemoj da ti kazem sta mislim o gorenje malim kucnim aparatima. Sve mi je pocrkalo i zapalilo se odmah po isteku roka. Ne pada mi na pamet da udju vise u moju kucu odkad je usisivac postao upravo gorenje. Sve je tacno sto si napisao, osim za volvo, ali ne znamo kakva je njohova filozofija. Mozda oni menjaju te buseve u Kini na 3-4 godine, a Beograd ocekuje da ih vozi 15, sa losim odrzavanjem, preopterecene i po ocajnim putevima. Pitanje je da li to Kinez moze da napravi za tu lovu. Nisu oni ludi, sto se kod nas kaze, koliko para toliko muzike.
 
@Žika
Eto, Zapad (uključujući Ruse) zauzeo 1902. Peking oružjem, kajzer Vilhelm naredio da se nema milosti - oni im posle pokrali tehnologiju, pa će sada i da ih pokupuju.
Prosečna plata u Pekingu 1.300 evra bila još pre dve godine, u Berlinu je tu negde. Prošlo tek malo više od 100 godina.
Ima pravde, reklo bi se.

@prostorni
E, pa, to dok su pijani Slovenci šefovali, a sad će Kinezi to da utegnu;)
Ima Gorenje i skup brend - ASKO - čiji uređaji treba da traju 10+ godina (kao Miele), ali se to, zbog visoke cene, uglavnom prodaje u SAD i Australiji. Kod nas ne.
 
Žika":36h8wg0m je napisao(la):
Kešo, znači prosto. Prva kolona sa platne liste u nastavku sati. Neto naravno. Stavi za i za zglob koja je 4%veća u odnosu na solo. Nije puno komplikovano?
Posle stavi koliko ima neko ko tek kreće sa radom bez minulog rada, ko radi 22-23 dana u mesecu u podne, bez prekovremenih, rada nedeljom, u podne, bez šihte, pa da vidimo koliko može da nagura.

A poenta razdvajanja regresa i toplog obroka od neto zarade je? Pa mogu to da uradim sa svojom zaradom na prvom mestu, a zašto bih kad je to neotuđivi deo plate. Kako god se taj deo zvao, svi ga uredno primaju, i na taj deo ni vrednost boda ne utiče. Kao što već rekoh, za solo vozilo, bez i jednog procenta minulog rada, a sa učinkom i ugrađenih deset posto, to mu izađe oko pedesetak hiljada. To je ono što bi i novajlija primio, s tim što će novi vozači teško izbeći šihtu, a još je teže uklaviriti se striktno u fond časova, jer retko ko ima čistu smenu od osam sati, tako da će uglavnom imati i prekovremene. Opet, vozači D kategorije bez i jednog dana radnog staža su retkost, a po nekim pravilima morali bi imati bar nekog iskustva pod C kategorijom. Ranije je bilo tri godine, a dal se nešto u međuvremenu menjalo ne bih znao. Državne firme funkcionišu po nešto komplikovanijim principima. Privatnik daje po satu obično i to je to, a koji deo je prijavljen, a šta primaju na crno druga je priča. Sve u svemu, jedino bi trebalo biti bitno šta stvarno primaju kao neto zaradu. Bar što GSP-a tiče, iako deluje malo komplikovano, sve je jasno i transparentno, a i u zakonskim okvirima što se zarada tiče.
 
Treba samo da napišeš 5 cifara a ne toliki bespotrebni tekst. Šta kako i ko dolazi to je nastavak priče.
Vidim da vodimo dijalog sa pogrešnim odgovorima.
Nemoj više da zatrpavaš bespotrebnim tekstom, poslaće mi kolega listu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661016#p661016:1dectxp5 je napisao(la):
Miroslaves » Uto Sep 17, 2019 11:58 am[/url]":1dectxp5]Uvedene su nove linije:
860U Barič(Meita) - Obrenovac-Ušće
860I- Barič(Meita) - Obrenovac-Surcin Aerodrom Nikola tesla-Novi Beograd-Savski trg

Na busevi. Com nije objavljeno, kako da im posaljem?
Kontaktiraš ih preko FB stranice.
 
Vinča307":390r2byj je napisao(la):
Vidi se da nisi koristio xiaomi telefone, traju mnogo više od dve godine

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
Као корисник једног њиховог телефона, ову информацију могу да потврдим. Да није било мог друга који је прошле године узео Redmi Note 5 који се појавио пре 2 године не бих никада узео Xiaomi. И презадовољан сам.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661021#p661021:12h70rnw je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Sep 2019 12:13[/url]":12h70rnw]Kinezi u poslovanju umeju da budu jako kvarni i prevrtljivi. Zato što im se kultura bazira na ideji da prevara ne mora uvek da se posmatra kao da je neko nekoga oštetio ili povreido, nego da ga je ''nadmudrio''. Zato pored XY pristojnih kompanija imaju XYZ papazjanija s poluproizvodima.

Indijci su tek priča za sebe. Ne znam nijednu osobu koja ima lepo mišljenje o njima i njihovom radu.

Što se tiče Higera, dajem im šansu. Mada i dalje ostajem pri stavu da je GSP trebalo da se drži Evropskih proizvođača, poput Solarisa.
Овде има горих. Узму неком новац из џепа, а кад тај примети, кажу да му је испао.
 
Čuo sam od jednog vozača da će jedan vozač da vozi jedan bus i da će dobiti 120 evra za to i da će ih voziti u 3 dana

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Vrh