Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 246 95,0%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,0%

  • Ukupno glasača
    259
I BMCovi imaju te sive panele napred. Ne razumem baš zašto, u vreme kad industrija na raspolaganju ima sijaset raznih materijala sa raznoraznim načinima farbanja...
 
Kvalitet i dizajn idu pod ruku. Tako je i sa busevima. Tamo gde se trude da bude skladno i lepo trude se i inžinjeri da pojedina rešenja budu kvalitetna. Zato i postoje R&D a ne sklepaj na ulicu izbaci.
Solaris uživo izgleda upečatljivo.

upload your image
 
Ima tu istine. Čak i kod vojnih vozila i mašina, često po samom izgledu može da se proceni i kvalitet. Naravno, ne pričam o estetici u smislu lepote nego više o skladnosti celokupne mašine, da tako kažem. Vidi se kad je nešto skladno, kad je smisleno dizajnirano i realizovano. Isto važi i kod radnih mašina, pa tako i kod autobusa.
Mada naravno uvek ima izuzetaka raznih vrsta.
 
Први пут да ме Кинези изненадише лепим дизајном, свака част! Лепши од КршМЦ-а 300 пута. Надам се да квалитет неће изостати, иако сам сумњичав због Каминсовог мотора. Но добро, дизајн је ствар укуса о којима не вреди расправљати, некоме се више свиђа Волво, некоме ИК, некоме Хајгер, некоме ЛиАЗ...
 
Mene raduje što nisu sa lagera, kao Bmc i Temsa. Ne može baš svaki bus da ima problema sa cummins motorom, to je opet ozbiljna kompanija

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Не верујем ни да су све Темзе са лагера. Мислим да су оне 2 Бамиронове нове, чим нису 2 године имале никаквих проблема (барем нисам чуо).
 
Има Cummins ISL а не ISB упарен са Фојтом тако да не верујем да ће бити проблема.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660691#p660691:3ldy2hcl je napisao(la):
Miroslaves » 16 Sep 2019 11:30[/url]":3ldy2hcl]Lepši je 112M pet puta.
Ali ovde nije bitna lepota već kvalitet.
Без лепоте нема квалитета. Док су возили Ikarus 111, Sanos S115 и Mercedes O405 није било редовних кварова, пожара, туража, отказивања кочница, пуцања шасија и других недаћа.
 
@Bonvivan E steta sto se nisi javio, ali ajde, bice prilike valjda :D Pa ne fotkam sa njim samo buseve, u tome uzivam, volim da seteam i istrazujem po Bg tako da mi je aparat samo oprema za "avanturu". Nekad bio hobi, vremenom sve postaje ozbiljnije..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660799#p660799:hue67fqf je napisao(la):
ПЕТАР » Pon Sep 16, 2019 3:09 pm[/url]":hue67fqf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660691#p660691:hue67fqf je napisao(la):
Miroslaves » 16 Sep 2019 11:30[/url]":hue67fqf]Lepši je 112M pet puta.
Ali ovde nije bitna lepota već kvalitet.
Без лепоте нема квалитета. Док су возили Ikarus 111, Sanos S115 и Mercedes O405 није било редовних кварова, пожара, туража, отказивања кочница, пуцања шасија и других недаћа.

Bilo je kvarova i pucanja šasije samo tako. IK111 160 su uvek pucali, Sanos je imao slabost, zadnja platforma je popuštala.
Što se tiče traže bilo je na solo Ikarbusevima, čak je jedan privatni svojevremeno na Belim vodama razbio stajalište i trafiku. Vozaču sam preneo da je gradski imao iste probleme i kome da se javi za svedoka na sudu.
Bilo je i otkaza kočnica, Kosmajski IK103 je ostao bez kočnica i uleteo u DMB. I ovi zadnji Ikarbusevima imaju takođe veliki problem sa iznenadnim gubljenjem kočnica
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660799#p660799:1z4xpm74 je napisao(la):
ПЕТАР » Pon Sep 16, 2019 4:09 pm[/url]":1z4xpm74]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660691#p660691:1z4xpm74 je napisao(la):
Miroslaves » 16 Sep 2019 11:30[/url]":1z4xpm74]Lepši je 112M pet puta.
Ali ovde nije bitna lepota već kvalitet.
Без лепоте нема квалитета. Док су возили Ikarus 111, Sanos S115 и Mercedes O405 није било редовних кварова, пожара, туража, отказивања кочница, пуцања шасија и других недаћа.
Nisu navedena vozila sigurno bila oličenje lepote, već praktičnosti. Korišćeni su izdržljivi materijali i posebno je vođeno računa da osetljivi delovi poput fara i migavca budu izvan zone svakodnevnog češanja. A danas baš tu imamo plastične maske i farove/dnevna svetla. Nemci su tada otišli i korak dalje unifikacijom vozačkog mesta i spoljašnosti radi smanjenja troškova i potrebe vozačkog privikavanja.
Naravno, sva ta vozila bila su bez sada neizbežne elektronike. Da li se u tome preteralo, pitanje je sad, ali je vrlo moguće da manji i neafirmisani proizvođači radije koriste novija i još nedovoljno dokazana rešenja.
Ne mislim da su dizajn i kvalitet preterano povezani. Kvalitetnije vozilo ima i veći budžet za razvoj pa se retko pribegava jeftinim rešenjima.
Ali, manji proizvođači kiriste atraktivna dizajnerska rešenja koja ne moraju biti dokazana kao praktična, jer tako kompenzuju neke druge nedostatke icskreću pažnju sa njih, ali i da minimalnim promenama plastike i rasporeda svetala simuliraju novi model. Isto tako, dolaze iz raznih krajeva sveta gde nekad vladaju i drugačiji estetski, ali i eksploatacioni standardi. Na to moramo obratiti pažnju, jer u našem svetu preovladava evropski ukus. Trude se istočnjaci, i bliži i dalji, da kopirajuevropske norme, ali poreklo se ne može sakriti. Ako bi i uspeli, onda gube najveći adut - cenu!
Gradski autobus mora da ima naglasak na praktičnosti i izdržljivosti u uslovima teške eksploatacije, a da to troškove ne podigne previše.
Velikoserijski delovi i delovi koji se lako mogu zameniti na karoseriji su rešenje.
Već pomenuti s115 se uvek mogao videti originalne i kompletne spoljašnosti, bez ikakvih improvizacija, jer za njih nije bilo ni potrebe ni prostora. Jedino su nakon remonta pojedinih vozila pred kraj devedesetih u nedostatku originalnog Saturnus fara, stavljani domaći četvrtasti by yugo i eksperimentisano je sa rešetkastim alu maskama koje su nepopravljivo stradale u ozbiljnijim sudarima.(bilo je više remontera, pa je svaki imao svoje viđenje, ali takvih nije bilo mnogo).
Ne kažem da autobus danas treba tako da izgleda, ali svakako u skladu sa zahtevima vremena i prevoznika.
Pamti li neko suprotan primer - primer nepraktičnosti: ik160 sa floridinom rasvetom i poliester kućištima na samim uglovima karoserije? Pa to nije potrajalo ni nekoliko meseci. Odmah su zamenjivani maštovitim gsp improvizacijama i ogromna je šteta što iz tog doba nema slika. To je bila 1996. Ubrzo je i IK shvatio grešku. Bio sam spletom okolnosti na prezentaciji i učestvovao u diskusiji, objašnjavajući na štandu zašto to nije dobro i šta će se u praksi dogoditi. Te floride opstajale su samo u manjim gradovima gde se mnogo više brinulo o vozilu. Ali, kao i sada, politika je i tada morala da se podiči blještavim novim vozilima. Gsp je tada u garaži često točkom traktora gurao vozilo upirući u ćošak, a on je sada postao neverovatno osetljiv.
Temse i bmc su pokazali da izgled uopšte nije važan ako se dešavaju neobjašnjivi kvarovi i ako se vozilo pokazzje kao nepouzdano.
Solaris svojim poprilično odmerenim dizajnom odaje utisak stamenog i kvalitetnog vozila, a ona vesela asimetrija šoferki ukazuje na modernost i inovativnost ispod kože, baš kao i onaj simpatični pas.
Svojevremeno su s314/415 imali iznad farova na onoj limenoj površini ispod šoferki nalepnice listova deteline koje su vizuelno ispunjavale tu veliku praznu površinu i činile da čeona strana izgleda veselo. Ništa nije koštalo, a bilo je simpatično. Današnje dizajnerske mogućnosti su mnogo veće.
Šta donosi higer iz Kine, videćemo. Lično, smatram velikim avanturizmom kupiti toliko vozila bez ikakve probe u realnim uslovima. Nadam se ipak da će zadovoljiti potrebe i pomoći koliko-toliko normalizaciju stanja i u Gsp i u prevozu grada.
Strpimo se da ih vidimo, da se pokažu, pa ćemo po njima. Sačekajmo ih, dakle!
 
A kvarova, čak i tipičnih, bilo je takođe. Neki su bili izazvani konstrukcionim nedostacima, a neki nevorovatno teškim uslovima rada, preopterećenjima i gotovo nikakvim održavanjem tokom teških godina.
Mogao bihda nabrajam kvarove koji se kod drugih prevoznika nisu nikad ili skoro nikad javljali, dok su u Gsp bivali uobičajeni.
Baš taj ostanak bez kočnica nije bio retkost. Ujutro se kasnilo na izlaske zbog blokiranih kočnica. Loši kompresori, šuplje instalacije otežavale su pilazak. Rešenje je bila deblokada. Kasnije, kad ostane bez vazduha, a vozač ne primeti, bivalo je kuku lele... Jedan s115 je u Kaluđerici ostao bez volana zbog jednog osigurača zavrtnja koji je neko zaboravio da stavi...
To je prošlo. Bilo, ne povratilo se! Budućnost su nam ti nedokazani kinezi.
 
Sad sam se vozio u 23ci do Karaburme. Necu da navodim koji garazni broj da ne pravim problem vozacu. Ali ono sto sam video je bas ocajno.

Prvo, sva vozila koja idu u tom smeru prepuna. Do te mere da ljudi ostaju van i cekaju sledeci. Udjem ja nekako u jedan od Solarisa, izvijem se ko virsla. Pocne da se penje ka Bogosloviji, ne moze da prebaci 15 km/h. Ljudi se pitaju sta se desava, a iza se cuju sirene iz kolone.

Na kraju dodje do raskrsnice gede 27 skrece desno na gore (ne znam ime ulice) i krene da mili uz nju. U poslednjem momentu putnici krecu da opominju vozaca da skrene levo ka Karaburmi a on onako zbunjen jedva uspeva da uglavi masinu bez vracanja unazad. Ljudi odmah shvatili sta je, kazu "ma on nije odavde, verovatno ga doveli na zamenu". Vozac cuti, ne zna sta da kaze, i samo gleda napred.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660816#p660816:w6kymcb3 je napisao(la):
branik » Pon Sep 16, 2019 4:47 pm[/url]":w6kymcb3]A kvarova, čak i tipičnih, bilo je takođe. Neki su bili izazvani konstrukcionim nedostacima, a neki nevorovatno teškim uslovima rada, preopterećenjima i gotovo nikakvim održavanjem tokom teških godina.
Mogao bihda nabrajam kvarove koji se kod drugih prevoznika nisu nikad ili skoro nikad javljali, dok su u Gsp bivali uobičajeni.
Baš taj ostanak bez kočnica nije bio retkost. Ujutro se kasnilo na izlaske zbog blokiranih kočnica. Loši kompresori, šuplje instalacije otežavale su pilazak. Rešenje je bila deblokada. Kasnije, kad ostane bez vazduha, a vozač ne primeti, bivalo je kuku lele... Jedan s115 je u Kaluđerici ostao bez volana zbog jednog osigurača zavrtnja koji je neko zaboravio da stavi...
To je prošlo. Bilo, ne povratilo se! Budućnost su nam ti nedokazani kinezi.

Taj Sanos ako se sećam imao je GB142 i vozio sam ga dan dva ranije na 26-tici. Koliko sam vitlao volan baš me čudi da meni nije otpala gurajuća spona.

Te bisere što voze pod deblokadom ili sa raštelovanim zanjim točkovima najviše volim. Ili su glupi ili teske neznalice šta može da ih snađe ali jedno zajedničko debili. Devbili koji ne kapiraju kakvoj opasnosti izlažu sve oko sebe. Deblokada je za kratko pomeranje vozila nikako za vožnju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660817#p660817:1sltlxwq je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Sep 16, 2019 5:05 pm[/url]":1sltlxwq]Sad sam se vozio u 23ci do Karaburme. Necu da navodim koji garazni broj da ne pravim problem vozacu. Ali ono sto sam video je bas ocajno.

Prvo, sva vozila koja idu u tom smeru prepuna. Do te mere da ljudi ostaju van i cekaju sledeci. Udjem ja nekako u jedan od Solarisa, izvijem se ko virsla. Pocne da se penje ka Bogosloviji, ne moze da prebaci 15 km/h. Ljudi se pitaju sta se desava, a iza se cuju sirene iz kolone.

Na kraju dodje do raskrsnice gede 27 skrece desno na gore (ne znam ime ulice) i krene da mili uz nju. U poslednjem momentu putnici krecu da opominju vozaca da skrene levo ka Karaburmi a on onako zbunjen jedva uspeva da uglavi masinu bez vracanja unazad. Ljudi odmah shvatili sta je, kazu "ma on nije odavde, verovatno ga doveli na zamenu". Vozac cuti, ne zna sta da kaze, i samo gleda napred.
Hajde iz pocetka nesto ne stima ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660814#p660814:2st8cgam je napisao(la):
branik » 16 Sep 2019 17:37[/url]":2st8cgam]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660799#p660799:2st8cgam je napisao(la):
ПЕТАР » Pon Sep 16, 2019 4:09 pm[/url]":2st8cgam]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660691#p660691:2st8cgam je napisao(la):
Miroslaves » 16 Sep 2019 11:30[/url]":2st8cgam]Lepši je 112M pet puta.
Ali ovde nije bitna lepota već kvalitet.
Без лепоте нема квалитета. Док су возили Ikarus 111, Sanos S115 и Mercedes O405 није било редовних кварова, пожара, туража, отказивања кочница, пуцања шасија и других недаћа.
Nisu navedena vozila sigurno bila oličenje lepote, već praktičnosti.
Мени су лепша од промашене робе набављане последњих година.

Невезано за претходну расправу, не знам зашто већина има став да су нова возила увек боља од старих. Пролетос сам се возио у једном Mercedes O405. У бољем је стању од пола Mercedes O345 Conecto и MAN SG313, а старији деценију и мање одржаван. Сећам се вожње у једном IK103 из 1996. Био је бржи и утегнутији од многих млађих возила, нисам могао да верујем како тако старо возило може тако брзо да се креће. Један FAP A537.2 се без проблема пео узбрдо, што ме је изненадило, јер већина тих возила мили по равном.
 
Gb 2 vuče bolje od mnogih novijih vozila, bar je tako bilo prošle godine kad je bio na 307, dok se 3204 sa 27e vuče uz brdo. A dobra stvar kod njega je što sam primetio da su mu vrata ili sređena, ili su zamenjena, imaju skroz drugačiji zvuk, drugačije se otvaraju i čak i treća vrata nemaju nikakvih problema

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Darko78

Vojvode Micka Krstića prohodna je samo u smeru ka Višnjičkoj, dok autobusi na linijama 16, 23 i 25 moraju preko Bogoslovije, kako i Bender napisa, pa dalje prema Mirijevu ulicom Dragoslava Srejovića, i na kraju skreću levo u Marijane Gregoran, inače manjim delom jednosmernom ulicom. Tipično za karaburmine Solarise, od kojih se na prstima jedne ruke mogu prebrojati oni koji imaju normalnu vuču bez da im je aktivan “safe mode”. Mučenje i za vozače i za putnike i na manjim usponima. Još ako je kolega nov, pa se ne snalazi baš najbolje, a možda i ne poznaje taj deo grada, i eto manjih problema.
 
Pa moguce je i da vozac samo ne zna taj deo grada. Jedna zena je cak i uzela da ga brani, da malo smiri komentare Mada niko od putnika nije ni napadao njega, nego su komentarisali opste stanje u GSPu i manjak vozaca. A i bese natrpano pa su svi bili na ivici zivaca.

Inace u zadnje vreme vidjam jedan ili dva Japanca koji su tako dobro sredjeni da od soferke do motora izgledaju kao da je 2003. godina. Otkud to, sta bi GSPu da ih tako pedantno sredi? :D
 
Hvala Kesha.
Nisam znao za te izmene sad ima smisla .
Ali Banderov post je bio zlonameran ali na to smo svi navikli poz.
 
Nema na čemu i drugi put :wink:

Bender Rodriguez":2hjjqtco je napisao(la):
Pa moguce je i da vozac samo ne zna taj deo grada. Jedna zena je cak i uzela da ga brani, da malo smiri komentare Mada niko od putnika nije ni napadao njega, nego su komentarisali opste stanje u GSPu i manjak vozaca. A i bese natrpano pa su svi bili na ivici zivaca.

Inace u zadnje vreme vidjam jedan ili dva Japanca koji su tako dobro sredjeni da od soferke do motora izgledaju kao da je 2003. godina. Otkud to, sta bi GSPu da ih tako pedantno sredi? :D

Mnogo ih je i na bolovanju, i to konstantno barem pedeset ljudi, inače se manjak ne bi toliko osetio, a kuburi se i sa autobusima naravno. Kako je i pre bilo priče, i mnogo razvijenije zemlje EU pate od nedostatka vozača D i E kategorije. Ne znam kako će se to rešavati u nekoj bližoj budućnosti. Elem, nadam se da neću biti pogrešno shvaćen, al moram reći da su i očekivanja pojedinih kolega malo nerealna. Plate, barem što se osnovice tiče, jesu skromne, ali sa svim dodacima vozači ipak prelaze 60.000, a mnogo je onih koji prebace i 70.000 dinara. Zavisi to i do prekovremenih i noćnih sati ponajviše, a i minuli rad je i te kako bitna stavka. U suštini, plate im jesu malo povećane, ali oni koji imaju nulti staž sa redovnim radom (ispunjen fond časova sa regresom i toplim obrokom plus ugrađeni bonus) mogu da prime oko pedesetak hiljada samo. No, teško da će oni sa nultim stažom izbeći šihtu, a i uglavnom odrade i poneki dan više, pa i oni dođu tu negde oko 60.000 ili malo preko toga. Elem, poenta priče je da od pojedinih kolega čujem kako bi im osnovica trebala biti oko 80.000 dinara, što bi značilo da bi nemali broj dogurao i do 120.000 bez problema. Republički prosek je oko 49.000 dinara, a treba se osvrnuti i na zarade pojedinih struka, isto tako i odgovornih i deficitarnih. Nije ni da se u jednoj Nemačkoj vozači plaćaju mnogo iznad republičkog proseka. Takođe, smatram da su uslovi rada daleko veći problem od zarada trenutno.

Video sam i ja jednog karaburminog Japanca, onako spolja, baš lepo sređenog na oko. Pominjali su još proletos remont zglobnih Japanaca, pa je moguće da je određeni kontigent već i prošao remont :)
 
Kod privatnih prevoznika prelazi se 70 000 bez problema,ali...
Prijava minimalac,upitni slobodni dani i odmori,radno vreme itd...
Svako bira sra mu draze..
 
Kešo napiši kolika je startna plata, dakle fond sati pa puta broj bodova pa puta vrednost boda. Mani se noćnih, šihte, toplog obroka, regresa, minulog rada.
Čista osnovica za vozača solo busa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660865#p660865:1vfw905v je napisao(la):
Darko78 » Pon Sep 16, 2019 9:34 pm[/url]":1vfw905v]Hvala Kesha.
Nisam znao za te izmene sad ima smisla .
Ali Banderov post je bio zlonameran ali na to smo svi navikli poz.
Oh, žao mi je da čujem da ima toliko napaćenih duša usled mojih pisanija. :(
Deder, reci koji deo mog posta ti je zvučao zlonamerno? :kafa:
 
Vrh