Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Nisu povučena, vidim na bus plus aplikaciji 2 solo niskopodna autobusa ka Zvezdari na liniji 77 i to su 99% bmc
3152a1c5b02f428a9ee97e71087805f0.jpg
6c778ac6ff9a6ba077529088e1bad152.jpg


Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Conecto je takođe Turčin, ako bi se već nabavljalo od Mercedesa onda je Citaro mnogo bolji izbor.
Да, али са немачким педигреом, тако да нема разлога за панику. :wink: Просто, Мерцедес слови за име које сигурно не би себи дозволило толике пропусте.
 
Jeste kvalitetniji od BMC, ali nije zgoreg pomenutu da je i on bio reklamiran.
Švabe nisu mogle da veruju kad su videli potrošnju od litar po kilometru, a na 50 su morali da dopunjavaju gorivo tokom dana. Kasnije su dolazili i vršili obuku vozača da voze sa manjim gasom, što je delimično pomoglo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657760#p657760:2eynip91 je napisao(la):
Рипањац 405 » 07 Sep 2019 07:16 am[/url]":2eynip91]
Niko ni da spomene recall problematičnih motora.
Може да буде мотор, а може да буде и електроника, као што рече @ Kesha пре неки дан. :wink: Просто ме чуди како то да соло Отокари, који имају исте, али исте моторе као БМЦ-и и Темзе немају тих проблема (да не урекнем)?
А што се БМЦ-ова тиче, па реално боље да су узели 40 Конекта него 70 тих склепотина.

Uzevši u obzir to da savremena vozila imaju dosta elektronike, da ne kažem da zavise od iste onda je svakako i to moguće, mada ne znam šta je utvrdila istraga Temzi? Jel motor ili elektronika? Bilo kakva fabrička greška koja izaziva ugrožavanje bezbednosti dovoljan je povod za povlačenje bilo da se radi o problemu mehaničke prirode na samom motoru, tehničkom kvaru elektronske komponente, mada nisam siguran kako ovdašnji propisi tretiraju softverske bagove, posebno zbog izražene automatizacije u 21. veku.

Nego, nešto sam razmišljao. Ako zglobni autobus u proseku pređe oko 300km dnevno, te godišnje provede 350 dana na liniji prećiće za to vreme 105000km, odnosno 1050000km za 10 godina. To znači da mu je radni vek 10 godina u takvim uslovima eksploatacije bez remonta, te da je petogodišnji garantni rok na sredini radnog veka. Stanje vozila nevezano za kilometražu zavisiće od kvaliteta održavanja, stanja putne infrastrukture, karakteristika trase i težine eksploatacije (opterećenje).

Naravno da će zbog ovih varijabila vreme eksploatacije zavisiti od vozila do vozila - jedno će trajati 8 a drugo 12 godina, manji broj primeraka još i znatno više.

Mislim da bi trebalo imati neku računicu u smislu koliko novih kvalitetnih vozila kupiti i za koje linije (najopterećenije, na broj vozila utiče zbirni PVR linija izračunat na osnovu važećeg reda vožnje i varijabile trasa), odnosno koliko polovnih kvalitetnih vozila na istoj bazi (slabije linije).

Na taj način bi posedovali dobar vozni park po srednjoj jediničnoj ceni (jedinična cena novih+polovnih deljeno sa 2) bližoj niskobudžetnim proizvođačima uz eliminaciju svih problema koja prate (polu)proizvode istih.

Nego, šta mislite na to da se tender za 100 zglobnih autobusa poveća na 200?

Ovako nešto?

18051-volvo-MTI.jpg


http://www.nol.hu

U pitanju je Volvo 7900A (dizel Euro 6) za Pečuj.

Mislim da bi Solarisi dobili dobro pojačanje. Nabavkom 200 Solarisa postavljena ja donja granica broja vozila nakon duže "suše" nabavki. Mislim da je nabavka ispod 200 vozila neprimerena i neozbiljna. Na 30 IK218M2 treba raspisati tender za još 200 kvalitetnih vozila, a da se pritom ne čeka opet 100 godina do sledećeg tendera za 200 vozila.

A ostatak može biti i polovni 7700A.

I umesto ovih 70 solo BMC mogli su kupiti 50 novih zglobnih ili 100+ polovnih ali ne starih. Sa 174 Higera, 30 IK112M, 29 IK112LE, 10 MAZ 203 CNG uz deo Conecta solo vozni park bi bio sasvim dovoljan s obzirom na to da je na dan 31.12.18 solo inventar (aktivan vozni park+rashod) brojio 308 vozila.

70 BMC su očigledan višak i izjeli su zglobni vozni park.
 
Naravno, kupljeni su bez ikakve potrebe iz političkih razloga. Jedini potez gde su ta vozila korisna su neke manje opterećene linije poteza 600

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Motor nije, hauba čista.
Elektronika nije, nema nikakvih probijanja, senzori, pedala gasa sasvim ispravna ostaje samo softver tzv. mape ubrizgavanja. Ja bi tu tražio problem.

Potsećanje

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xNhD0taJePc[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=V1ysRCFh21o[/youtube]
 
Takođe, Radojičić je rekao da je rok za isporuku Higera 2.10., i kao da će navodno Higer dostaviti dinamiku isporuke u narednim danima.

Navodno stižu brodom do luke Pirej (Atina) gde se istovaraju i preuzimaju ih naši vozači i voze do BG.
 
3350 Већ врата у квару
653dca8226226c13e8dd337f6a1ff0f7.jpg


Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657802#p657802:209qo1zc je napisao(la):
marrecar » 07 Sep 2019 10:10 am[/url]":209qo1zc]
Večernje novosti pišu, nezvanično, da su sva BMC vozila povučena iz saobraćaja posle nezgode. Ne mogu da potvrdim te navode, s obzirom da nisam u gradu.

Večeras sam na okretnici Blok 44 video jedan na linij 602 i jedan parkiran bez broja, možda 82.
 
A zna li neko da li su ti BMC bili namenjeni nekome, pa je taj neko odbio njih i zato su ih imali na lageru? Ako da, koji grad?
 
Ako su bili namenjeni ispod crvene boje bi trebala da bude neka druga boja.
 
Pa kontam to, ali nemam mogucnost da sa pozicije obicnog gradjanina vidim da li je neka druga sema bila ispod ovde nase, zato i pitam.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657987#p657987:2cdhrt04 je napisao(la):
Siniša » 07 Sep 2019 10:08 pm[/url]":2cdhrt04]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657802#p657802:2cdhrt04 je napisao(la):
marrecar » 07 Sep 2019 10:10 am[/url]":2cdhrt04]
Večernje novosti pišu, nezvanično, da su sva BMC vozila povučena iz saobraćaja posle nezgode. Ne mogu da potvrdim te navode, s obzirom da nisam u gradu.

Večeras sam na okretnici Blok 44 video jedan na linij 602 i jedan parkiran bez broja, možda 82.
Znači potpuno netačna informacija. Našao sam vest na sajtu, ali nema tog dela o povlačenju. Pokušaću sutra da pronađem u štampanom gde sam pročitao.
 
Sad kad vrate ik 103 koji su dali Kosmaju i 112N koji su dali Karaburmi

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Ima ona izreka: ''S konja na magarca''

Epa, putnici u Beogradu imaju da biraju između pogrbavljenog olinjalog magarca i podivljalog Tasmanijskog đavola.
 
Onog bezgranično nesavesnog menadžera treba smeniti, jer ovo je primitivizam neviđenih razmera! Zbog njegovih BMC kršina neko će poginuti, a ponajviše su krivi mrzitelji Ikarbusa, Karose, MAN i FAP, jer se zbog njih realizovala ova nabavka. Voze nas BMC i Temsa autobusi, a iberturaža i kvarova preko mere koja bi se smatrala bezbednom. Bolje da su nabavljeni polovni Mercedesi O405 nego ove kršine, koje posle dva meseca imaju više kvarova nego O405 star 27 godina, koji ove godine, zahvaljujući Vesiću, ide u rashod. Zato što sve mora da bude po zapadnjačkim standardima, da autobusi traju 12 godina, da budu klimatizovani, a požari i iberturaže da se zanemare.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657809#p657809:hrkvbd8k je napisao(la):
Рипањац 405 » 07 Sep 2019 11:52[/url]":hrkvbd8k]
Conecto je takođe Turčin, ako bi se već nabavljalo od Mercedesa onda je Citaro mnogo bolji izbor.
Да, али са немачким педигреом, тако да нема разлога за панику. :wink: Просто, Мерцедес слови за име које сигурно не би себи дозволило толике пропусте.
Mercedesi Citaro su imali požare u Londonu. Ni u najgorem slučaju ih ne bih kupovao, da sam neko iz beogradskog prevoznika.
 
Meni ovaj na 94 prelepo izgleda, ne znam kakav je ovako

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Expert

Serija Citara koju je London uzeo pre, sad već dosta godina, jeste bila sklona samozapaljivanju, pa je s t tim u vezi i prozvana " Fire chariot", ako se ne varam. No, to nije nešto što je pratilo sve Citare, mada im se nije smelo desiti, jer ipak je to Mercedes, ali i najveći greše, i to je praksa odavno pokazala. Na kraju krajeva, i serija Citara za Rijeku je bila problematična, a evo sad voze po Budimpešti. U svakom slučaju, nikako se ne bih bunio da nabave Citaro tipa C2, za koji, bar za sada, nije procurila neka informacija da su imali i jedan veći nedostatak, a verujem da su svakako bolje rešenje od Conecta, koji je ipak namenjen tržištima u razvoju.

Express

Zar VOLVO još uvek nudi šasije za gradske niskopodne, pa i kompletirane autobuse na konvencionalni pogon? Ne tako davno sam mogao pročitati da će izbaciti iz ponude čisto gradske autobuse sa pogonom na dizel, što će reći da će im ponudu činiti samo oni na hibridni i čisto električni pogon. Prigradske i međugradske varijante i dalje nude kao klasične dizelaše, što se i na njihovom sajtu može videti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658021#p658021:9wf3cge4 je napisao(la):
marrecar » 07 Sep 2019 10:56 pm[/url]":9wf3cge4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657987#p657987:9wf3cge4 je napisao(la):
Siniša » 07 Sep 2019 10:08 pm[/url]":9wf3cge4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657802#p657802:9wf3cge4 je napisao(la):
marrecar » 07 Sep 2019 10:10 am[/url]":9wf3cge4]
Večernje novosti pišu, nezvanično, da su sva BMC vozila povučena iz saobraćaja posle nezgode. Ne mogu da potvrdim te navode, s obzirom da nisam u gradu.

Večeras sam na okretnici Blok 44 video jedan na linij 602 i jedan parkiran bez broja, možda 82.
Znači potpuno netačna informacija. Našao sam vest na sajtu, ali nema tog dela o povlačenju. Pokušaću sutra da pronađem u štampanom gde sam pročitao.
Evo da ispunim obećano, da ne bude da lažem :lol:
clKdY7c.jpg
 
Jedan sa 77 BMC je sad u garazi, verovatno isključen, vidi se na aplikaciji..
 
Vrh