[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657760#p657760:2eynip91 je napisao(la):
Рипањац 405 » 07 Sep 2019 07:16 am[/url]":2eynip91]
Niko ni da spomene recall problematičnih motora.
Може да буде мотор, а може да буде и електроника, као што рече @ Kesha пре неки дан. :wink: Просто ме чуди како то да соло Отокари, који имају исте, али исте моторе као БМЦ-и и Темзе немају тих проблема (да не урекнем)?
А што се БМЦ-ова тиче, па реално боље да су узели 40 Конекта него 70 тих склепотина.
Uzevši u obzir to da savremena vozila imaju dosta elektronike, da ne kažem da zavise od iste onda je svakako i to moguće, mada ne znam šta je utvrdila istraga Temzi? Jel motor ili elektronika? Bilo kakva fabrička greška koja izaziva ugrožavanje bezbednosti dovoljan je povod za povlačenje bilo da se radi o problemu mehaničke prirode na samom motoru, tehničkom kvaru elektronske komponente, mada nisam siguran kako ovdašnji propisi tretiraju softverske bagove, posebno zbog izražene automatizacije u 21. veku.
Nego, nešto sam razmišljao. Ako zglobni autobus u proseku pređe oko 300km dnevno, te godišnje provede 350 dana na liniji prećiće za to vreme 105000km, odnosno 1050000km za 10 godina. To znači da mu je radni vek 10 godina u takvim uslovima eksploatacije bez remonta, te da je petogodišnji garantni rok na sredini radnog veka. Stanje vozila nevezano za kilometražu zavisiće od kvaliteta održavanja, stanja putne infrastrukture, karakteristika trase i težine eksploatacije (opterećenje).
Naravno da će zbog ovih varijabila vreme eksploatacije zavisiti od vozila do vozila - jedno će trajati 8 a drugo 12 godina, manji broj primeraka još i znatno više.
Mislim da bi trebalo imati neku računicu u smislu koliko novih kvalitetnih vozila kupiti i za koje linije (najopterećenije, na broj vozila utiče zbirni PVR linija izračunat na osnovu važećeg reda vožnje i varijabile trasa), odnosno koliko polovnih kvalitetnih vozila na istoj bazi (slabije linije).
Na taj način bi posedovali dobar vozni park po srednjoj jediničnoj ceni (jedinična cena novih+polovnih deljeno sa 2) bližoj niskobudžetnim proizvođačima uz eliminaciju svih problema koja prate (polu)proizvode istih.
Nego, šta mislite na to da se tender za 100 zglobnih autobusa poveća na 200?
Ovako nešto?
http://www.nol.hu
U pitanju je Volvo 7900A (dizel Euro 6) za Pečuj.
Mislim da bi Solarisi dobili dobro pojačanje. Nabavkom 200 Solarisa postavljena ja donja granica broja vozila nakon duže "suše" nabavki. Mislim da je nabavka ispod 200 vozila neprimerena i neozbiljna. Na 30 IK218M2 treba raspisati tender za još 200 kvalitetnih vozila, a da se pritom ne čeka opet 100 godina do sledećeg tendera za 200 vozila.
A ostatak može biti i polovni 7700A.
I umesto ovih 70 solo BMC mogli su kupiti 50 novih zglobnih ili 100+ polovnih ali ne starih. Sa 174 Higera, 30 IK112M, 29 IK112LE, 10 MAZ 203 CNG uz deo Conecta solo vozni park bi bio sasvim dovoljan s obzirom na to da je na dan 31.12.18 solo inventar (aktivan vozni park+rashod) brojio 308 vozila.
70 BMC su očigledan višak i izjeli su zglobni vozni park.