Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
A šta kažete da Beograd kupi autobuse koji se slažu sa novim tramvajima. ;)
vanhool_mettis.jpg


Van Hool, belgijski proizvođač autobusa i industrijskih vozila, predstavio je Exqui.City Design Mettis na Transports Publicsu, bijenalnom evropskom sajmu posvećenom mobilnosti u Parizu. To je dvozglobni autobus dužine 24 metra sa dizel-električnim hibridnim sistemom pogona koji će se koristiti za javni prevoz u francuskom gradu Metz od septembra 2013. godine.
 
Београд нема услове за двозглобни бус. тј. можда би могао на пар линија да прође. причали смо о томе неких 50 страна раније
 
ovi autobusi ki spanci tako da mi se ne dopadaju
 
Волво пулер :kk: То је ок за наше услове, али дужина није. Иначе, било би ок да ГСП набави аутобус на коме ће путници отварати врата, као у КАФ-овима :)
 
Somi303":8k83aznf je napisao(la):
Иначе, било би ок да ГСП набави аутобус на коме ће путници отварати врата, као у КАФ-овима :)
To bi bilo OK, ali mislim da bi trebalo omogućiti putnicima da pritiskom na dugme STOP vozač zaustavi autobus. Mislim da je to praksa u gradovima u Evropi.
 
Треба омогућити да возач буде упозорен притиском на то дугме. Ако то дугме буду заустављало аутобус, клинци и "хулигани" ће стално то стискати и правити проблем.
 
Pa u nekim gradovima kada pritisneš to dugme vozač zaustavi autobus i otvori vrata :lol: . Šalim se, samo mislim da ne bi bilo loše da se uvede ta mogućnost.
 
To je u normalnom svetu,ovde je to neizvidljivo...
Kada su Cobre stigle u Srbiju,ja sam stisnuo dugme stop.Kada se stisne cuje se ton,i vozac je poceo da me psuje zato sto sam stisnuo dugme...:p
 
Bivis":29swqc50 je napisao(la):
A šta kažete da Beograd kupi autobuse koji se slažu sa novim tramvajima. ;)
vanhool_mettis.jpg


Van Hool, belgijski proizvođač autobusa i industrijskih vozila, predstavio je Exqui.City Design Mettis na Transports Publicsu, bijenalnom evropskom sajmu posvećenom mobilnosti u Parizu. To je dvozglobni autobus dužine 24 metra sa dizel-električnim hibridnim sistemom pogona koji će se koristiti za javni prevoz u francuskom gradu Metz od septembra 2013. godine.

A koliko to kosta?Da se kladimo da je kao 3 ikara.I dalje imamo autobuse iz 1990te pa nam ne trebaju niti ce trebati takve ekstravagance.

Mada moram priznati da licno jedva cekam kada se trole i autobusi spoje u elektricne autobuse za nekih 20tak godina.
 
Somi303":1ot0ubui je napisao(la):
Треба омогућити да возач буде упозорен притиском на то дугме. Ако то дугме буду заустављало аутобус, клинци и "хулигани" ће стално то стискати и правити проблем.

Dugme upozarava vozača da ima izlaza. Iako se zvanično ne koristi u Beogradu, koristi se u trolejbusima. Kada se pritisne taster, vozaču zapišti i pojavi se crveni krug na board kompjuteru na mestu gde se nalaze vrata. Novi Veolijin Conecto ima isto te tastere i zanimljivo je da putnici stiskaju pre zaustavljanja na stajalištu, po pritisku vozač dobija zvučni signal, iznad se ispisuje "stop", a na tabli vozača se pojavljuje znak "H" koji treperi (H verovatno od Halt)

Što se trola tiče, postoji opcija u novim "Остановка по требованию", tada kada se vozilo zaustavi otvaraju se samo vrata kod kod kojih je pritisnut stop taster.

Pri nabavci vozila, GSP Beograd u specifikaciji navodi ovaj sistem kao obavezan, iako se to ne koristi u Beogradu, zbog čega ga ima i u novim trolama, ali i svim busevima od 2006. godine, naravno u većini je neispravan.
 
Јуче сам гледао на инструмент табли новог икарбуса да ли ће се појавити неки знакић после притиска дугмета, но ништа се није догодило :) Не знам где они виде обавештење да неко хоће да изађе напоље
 
Isključeno je na Ikarbusima, bar ovim u GSP. U lastinim u nekim radi, novjim. Ali je drugačiji sistem, kada pritisnete "stop" upali se crvena lampa iznad vrata, što omogućuje vozaču da na retrovizoru vidi da ima izlaza.

Kod Conecta LF se pojavi "H" na displeju.
2007062900203ctftpfceaba.jpg

Dok se nekim tasterima pored aktivira opcija da putnici otvaraju vrata.
 
To dugme stop je dobro za prigradske linije gde autobus ne staje na svim stanicama kad ima malo putnika, ja sam ga koristio u Conecto-ima na potezu 300, dobra stvar. Lakse i manje stresno nego pevanje one stare "IMA IZLAZ MAJSTOREEE!!" kad "majstor promasi" stanicu :laugh:
U gradu je neupotrebljivo. Inace kod ikarbusa ti stop tasteri su jako loseg kvaliteta i bivaju polomljeni/skinuti u roku od godinu dana :rolleyes:
 
Па и сада не стаје на приградским линијама ако нема потребе. Односно ако је пун стаје а тад обично има неко да изађе. Ако је полупразан онда успори поред станице и ако нико не приђе вратима он продужи тако да не видим неки потребу за дугмићима.
 
Jednostavno je mnogo elegantnije da stisneš dugme i onda zna da treba da stane, nego da usporava i gleda u retrovizor.
Ali se slažem da je na gradskim linijama to bespotrebno.
 
Pa ima par linija gde bi to moglo, recimo 39 kroz kumodrašku, na pola stanica ne staje :) kad nije špic.
Nego bolje da imamo ispravne autobuse i displeje nego STOP dugmiće :)
 
Gradski autobusi imaju svoje stanice i gotovo.Nema tu potrebe za dugmicima,to je vise za one koji idu do prigradskih naselja i imaju puno nezvanicnih stajalista.
 
Nisam siguran da bi domaca populacija bila spremna da se navikne na kulturnu voznju sa najavom stanice. Stop dugmici bi eventualno imali smisla u nekim malim sredinama, selima gde se svi znaju. U velikom gradu od toga nema nista, posebno Beogradu.
 
Ево данас једна жена није знала да отвори врата на "Швајцарцу", а колико је година прошло...
 
ako ne zna da udje nek ceka drugi tramvaj da je htela mogla je da nauci
 
Vrh