Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 323 94,7%
  • BMC

    Glasovi: 18 5,3%

  • Ukupno glasača
    341
Plašim se za sudbinu Connecta nakon povlačenja LE Ikarbusa. Mislim da će umesto Connecta LE prevoziti đake.
 
Vozio se Otokarom na 26 i 36 pa sam bolje pogledao vrata. Spora su kao kod starog Konekta, imaju plastični poklopac lubrikovane osovine ručice na krilu vrata, i to sa teksturom kože. Oblepljena su turskim nalepnicama. Logo nije BODO (kao kod drugih Otokara, uključujući i električne) nego ovakav. Čak nema ni Schaltbau-BODE sajta. Umesto toga sa Schaltbau holding sajta link vas preusmerava na BODE die Tur, koji ima prikazanu samo M.A.N specifikaciju. Možda grešim, ali po karakteristikama deluje kao rebrendiran Dorusan (BODO) ili neka nova ispostsva nastala restruktuiranjem preduzeća.

Moram da ih pohvalim što su približili tri šipke i to kraće pod tupljim uglom. Na taj način distribuira se sila sa preopterećene šipke na ostale, i to kao kraće nešto otpornije, pa bi trebalo očekivati manje savijanja pri ekstremnim opterećenjima. Ovo nema mnogo smisla kad su solo s 29 sedišta za opterećenja manja od 100 putnika, a zglobni koji trpe daleko veća uzimaju se u tradicionalnoj specifikaciji. I novi BMC imaju krive šipke.

Ako uzmu i zglobne nikako 18,75m (u Bukureštu su 18m sa osovinskim razmacima i položajem vrata kao kod Mercedesa), a poželjno da pomere zglob 40cm napred, tako da ispred trećih vrata stane singl i džambo sedište, a prekoputa džambo okrenuto nazad sa pregradom (više prostora za stajanje kod trećih vrata od BMC i Mercedesa, a jednim longitudinalnim sedištem manje nego kod Solarisa). Na taj način se dobija srednja konfiguracija između osovinskih razmaka starog i novog Solarisa koja nudi više prostora pozadi od novog, a više napred od starog, uz manju udaljenost drugih i trećih vrata od starog Solarisa, BMC, pa čak i starog i novog M.A.N-a. Napred bi ispred drugih vrata umesto dva standardna moglo stati jedno longitudinalno ili mali džep za stajanje sa pregradom povučenom bliže vratima.

Solo vuče ko blesav, a motor se čuje isto kao solo i zglobni Solaris u Varšavi, pa mislim da preteruju s 11L. Ni novi zglobni BMC ništa ne zaostaje, samo je stari promašaj. Primetio sam da je Otokar (nevezano za poziciju drugih vrata kod solo) zadnji deo rešio kao Solaris. Čak je panel iznad zadnjih sedišta crn, odličan za unutrašnje brojeve bez P9 prefiksa. Ako već nema uočljivih spoljnih, to je najmanje što može da se učini.

Pored toga moram priznati da je 130 zglobnih jako malo imajući u vidu da bi ih i sa tih 130 bez Solarisa i Ikarbusa bilo svega 330, te da bi i sa redukcijom solo sa 300+ na samo 220, zamenskim zglobnim jedva pretegli 400. Trenutno ih nema ni toliko, a sa sve 70 privatnih koliko je nekad imao samo GSP. Da je pala patronaža, linije poukidane, skraćene i redukovane pa i da nađeš opravdanje, al za ovo nema.

Nego, kad već pomenu Solarise, primećujem ih ovih dana mnogo više po celom gradu, posebno u Požeškoj. Ima ih na 16, 23, 27, 27E, 29L, 37, 77, 95 pored naravno celih 58 i 83 s njima.

A danas se vozio sa 3004 na 58 i 3053 na 37. Oba su čista ali išarana, zglobove im ne podmazuju mesecima pa škripe (kao kad su relativno novi bili, hoću reći da ne škripe od starosti, već usled neredovnog održavanja), oba klepeću preko rupa (začudo prvi koji više klopara manje nabija i preleće šine, a drugi leži na asfaltu). Prvom drndaju stakla oko vrata i zvecka zadnja klima, a drugom nešto napred. Prvom je harmonika nova, a drugom raskupusan sa odvaljenim spojevima, tako da u slučaju donacije ne može biti predat bez nove harmonike.
 
3105 na 71 konacno i solarisi idu na ledine solarisa ima sad bas dosta vidjam ih na nekim linijama na kojima ono otkad su dosli plavi usisivaci ima ih manje 15,16,17,23,27,27e,29l je cela u solarisima,na 31 se pojavi tu i tamo,35,37,43,58,65,71,77 na ovu liniju sam prezadovoljan ne brinem koji ce bus doci kad znam da ce solaris milina,85,95 onako ima ih manje
 
Ma jel realno da sam zakasnio 20 dana....
Dakle, nigde!
Jedino HE Djerdap sto ima Ikarbuse, pitanje da li ce ih i kad prodavati....
 
Naravno da mogu da se voze, ako su prodata sa papirima a ne kao sekundarna sirovina. Pola Srbije izvlači drva vojnim kamionima, Sanosi 415 svi završili kod privatnih prevoznika.
Ti kamioni i sanosi su kupljeni pre skoro 20 godina, tad su mogla da se koriste... Sad više ne mogu. Možda grešim, ali ja sam tako informisan o tome
 
Ma jel realno da sam zakasnio 20 dana....
Dakle, nigde!
Jedino HE Djerdap sto ima Ikarbuse, pitanje da li ce ih i kad prodav
Imaju 103P i 301 pod uslovom da nisu rashodovani kao IK-308 sa slike
ik 308.png
 
Ti kamioni i sanosi su kupljeni pre skoro 20 godina, tad su mogla da se koriste... Sad više ne mogu. Možda grešim, ali ja sam tako informisan o tome
Skoro mi je objašnjavao jedan vlasnik vojnog vozila da moraju biti oglašeni kao vozila a ne kao sirovina.
A i naš pravilnik o saobraćaju je posle to zakomplikovao za kamione, jer oni imaju vojnu svetlosnu grupu koja od jednom "ne važi za civile" pa mora da se menja.
 
Imaju 103P i 301 pod uslovom da nisu rashodovani kao IK-308 sa slikePogledajte prilog 240534

308 je zbog nekih velikih problema rashodovan, umesto njega je kupljen Isuzu koji vozi sada kada su kolektivni.

Ostali su živi, ali samo vire iz garaže pa nema šanse da se napravi dobra fotka. Tek kada se završe odmori, neće skoro.
 
'Jutro

3030 (Solaris je u pitanju), na 27e, to udara, to bruji, to kao da struze po asfaltu....
Ko se razume u mehaniku, sigurno bolje zna sta moze biti...
Em godine ok, ali rekao bih da je ovde i odrzavanje istih popustilo...
Da, klima u Solarisima radi dobro, bar u ovim koje sam koristio...

Pozdrav.
 
P.S. Aplikacija ga "ne prepoznaje" u sledecem krugu, tako da je vrlo moguce da se iskljucio iz saobracaja...

Mada, kako sljaka aplikacija, ima polazaka koji se ni ne vide....
 
Јуче сам се провозао цео круг у турској Немањићко плавој кантурини гб. 3730 на 27Е у послеподневним часовима.

Ентеријер:

Огледало изнад возача нема никакву сврху, не види се даље од других врата. Срећом постоје камере, што није решење нити оправдање.
Врата неједнако лупају приликом отварања. Контакт електронике врата је велики проблем јер често неће на прво притискање да се отворе, него на четврто/пето, губи се време у станицама. Некад се чује звучни сигнал кад се не отворе некад не. Дугмад за иста су катастрофа, мора јако да се притисну баш као код прве серије Банетових Акија. Табла недовољно подесива.
Спољна огледала прениско постављена ноћу се сигурно ништа не види и равна су. Не знам зашто то Турци раде али се то сигурно неће мењати.

Механика:

Мењач и мотор са укљученом климом су велики проблем. Прва 2 степена преноса су предугачка, дословно гуше возило. На мало већем успону нема снаге да извуче. Успон у Семјуела Бекета је једва савладао али брзином од 15 км/ч, гас је био на патосу, kick-down не постоји или нема функцију и морају да се прелете лежећи иначе нема шансе да крене. Исто тако и у Драгослава Срејовића. На равном иде лепо. Оптерећење је било нормално за послеподневне часове.
Огибљење ми не улива поверење, раскантаће се све живо за две године ко ништа. Једино ретардер ради како треба.
 
Super je stvarno sto si se potrudio da opises ali ja mislim da 99% ljudi ne primecuje to sto si ti napisao. Ljudima je bitno da je novo i cisto ili samo cisto, ne mora da bude novo.
Kao što to ovde često biva, izostale su pojedinosti tehničke kontrole uoči nabavke. Tradicija. Mogli su uvek delegaciju GSP da pošealju, sa ciljem da proizvođač dobije fidbek za nedostatke pod pretnjom da ukoliko isti ne budu bili otklonjeni u roku dovode do posledica odbijanja prijema vozila i poništaja posla (pa nek proizvođač puni lager svojom krivicom).

Jedan na 36 (3753 mislim) ima isečenu gumu na oba krila na sredini, zamazanu kredom. I to tako stoji u potpuno novom vozilu. Kako su samo uspeli da mi je znati. Vrata kad se otvore nekad jače lupe, ali bar ne zapinju. Najviše me nervira što kao prespora za naše uslove koče druga vozila na preopterećenim stajalištima, baš kao stari Conecto. S tim vratima nikako da se udostoje. Solarisima su toliko ubrzali vrata da misliš da će da ako već ne otpadnu, nekom polomiti sve koščice, dok su na ostalim prespora. Nedostatak uniformnosti kritične komponente u celom voznom parku ukazuje na nedoslednost planiranja. Man i Mercedes imaju to savršeno već fabrički naštelovano (mere za koliko milisekundi će da se zatvore i kako, tj. koje krilo prvo zbog naleganja gume).

Toliko dobro vuče da u Nemanjinoj umalo nisam pao, isto kao BMC novi, dakle uzbrdo. Sad što je Đoletu bio puž to ako nije do veštine vozača nešto mora da nije u redu sa samim vozilom. Rupe ne oseća kao Mercedes a zatamnjena reflektivna stakla daju novi ugođaj. Iako je još jedan Turčin, zaista odudara od svega što je odatle dosad vozilo.

Зато и имамо немањићко плаву и уклоњене ознаке превозника.
Što je najgore sama šema (dodatno ocrnjena tamnim staklima kod Otokara) bi se lako mogla "oživeti" i kod već ofarbanih vozila neon zelenom (ili onom od Pantransporta ili SGBusa) nalepnicom iznad prozora, gde mogu stati i brojevi, makar na sredini vozila (pored unutrašnjih pozadi), ovako:
00_IK_L180_2_CNG.png


A enterijer ovako nekako (u sredini varijanta sa prepustima 2700/3400 i os. razmacima 5500/6400mm kao sa gornje slike):
00_seat_plan_2000x1200px.png


Enterijer je nastao izbacivanjem dva sedišta ispred levog pogonskog točka prekoputa vrata, dodavanjem jednog single ispred džambo iza zgloba, uz dodavanje džambo prekoputa kao kod ovog sajamskog primerka M.A.N-a. Značajno je to što ovakav raspored nudi udaljenost vrata smanjenu skoro kao kod novog Solarisa/Mercedesa, a samo 11 sedišta između oko zgloba. BMC 16 natrpan napred, Solaris 17, natrpan nazad.

Dakle sve je izvodljivo, samo je pitanje volje, kao i uvek.
 
Vrh