Vozio se Otokarom na 26 i 36 pa sam bolje pogledao vrata. Spora su kao kod starog Konekta, imaju plastični poklopac lubrikovane osovine ručice na krilu vrata, i to sa teksturom kože. Oblepljena su turskim nalepnicama. Logo nije BODO (kao kod drugih Otokara, uključujući i električne) nego
ovakav. Čak nema ni Schaltbau-BODE sajta. Umesto toga sa Schaltbau holding sajta link vas preusmerava na BODE die Tur, koji ima prikazanu samo M.A.N specifikaciju. Možda grešim, ali po karakteristikama deluje kao rebrendiran Dorusan (BODO) ili neka nova ispostsva nastala restruktuiranjem preduzeća.
Moram da ih pohvalim što su približili tri šipke i to kraće pod tupljim uglom. Na taj način distribuira se sila sa preopterećene šipke na ostale, i to kao kraće nešto otpornije, pa bi trebalo očekivati manje savijanja pri ekstremnim opterećenjima. Ovo nema mnogo smisla kad su solo s 29 sedišta za opterećenja manja od 100 putnika, a zglobni koji trpe daleko veća uzimaju se u tradicionalnoj specifikaciji. I novi BMC imaju krive šipke.
Ako uzmu i zglobne nikako 18,75m (u Bukureštu su 18m sa osovinskim razmacima i položajem vrata kao kod Mercedesa), a poželjno da pomere zglob 40cm napred, tako da ispred trećih vrata stane singl i džambo sedište, a prekoputa džambo okrenuto nazad sa pregradom (više prostora za stajanje kod trećih vrata od BMC i Mercedesa, a jednim longitudinalnim sedištem manje nego kod Solarisa). Na taj način se dobija srednja konfiguracija između osovinskih razmaka starog i novog Solarisa koja nudi više prostora pozadi od novog, a više napred od starog, uz manju udaljenost drugih i trećih vrata od starog Solarisa, BMC, pa čak i starog i novog M.A.N-a. Napred bi ispred drugih vrata umesto dva standardna moglo stati jedno longitudinalno ili mali džep za stajanje sa pregradom povučenom bliže vratima.
Solo vuče ko blesav, a motor se čuje isto kao solo i zglobni Solaris u Varšavi, pa mislim da preteruju s 11L. Ni novi zglobni BMC ništa ne zaostaje, samo je stari promašaj. Primetio sam da je Otokar (nevezano za poziciju drugih vrata kod solo) zadnji deo rešio kao Solaris. Čak je panel iznad zadnjih sedišta crn, odličan
za unutrašnje brojeve bez P9 prefiksa. Ako već nema uočljivih spoljnih, to je najmanje što može da se učini.
Pored toga moram priznati da je 130 zglobnih jako malo imajući u vidu da bi ih i sa tih 130 bez Solarisa i Ikarbusa bilo svega 330, te da bi i sa redukcijom solo sa 300+ na samo 220, zamenskim zglobnim jedva pretegli 400. Trenutno ih nema ni toliko, a sa sve 70 privatnih koliko je nekad imao samo GSP. Da je pala patronaža, linije poukidane, skraćene i redukovane pa i da nađeš opravdanje, al za ovo nema.
Nego, kad već pomenu Solarise, primećujem ih ovih dana mnogo više po celom gradu, posebno u Požeškoj. Ima ih na 16, 23, 27, 27E, 29L, 37, 77, 95 pored naravno celih 58 i 83 s njima.
A danas se vozio sa 3004 na 58 i 3053 na 37. Oba su čista ali išarana, zglobove im ne podmazuju mesecima pa škripe (kao kad su relativno novi bili, hoću reći da ne škripe od starosti, već usled neredovnog održavanja), oba klepeću preko rupa (začudo prvi koji više klopara manje nabija i preleće šine, a drugi leži na asfaltu). Prvom drndaju stakla oko vrata i zvecka zadnja klima, a drugom nešto napred. Prvom je harmonika nova, a drugom raskupusan sa odvaljenim spojevima, tako da u slučaju donacije ne može biti predat bez nove harmonike.