Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 315 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,1%

  • Ukupno glasača
    332
po meni zglob na 35 je potreban samo za zadušnice i par komada u špicu. U svim ostalim situacijama je čisto bespotrebno arčenje zglobova. Jedino ako im je 12 zglobova višak.
Pa da je normalno da i njima ide zglob stalno, kao i na 27E, 37, 74, 75 itd. O linijama koje drže privatnici ne vredi ni trošiti reči. Mi smo naviknuti na velike gužve, mislim nisu one tako male ni po inostranstvu, al generalno mislimo da ne treba slati zglob na linije koje nisu mnogo opterećene. Valjda bi trebali imali pravo da se vozimo i malo komfornije, al to je ovde previše za očekivati zadnjih xy godina. I dok su ranije bili pomešani privatnici i GSP, solaći su isto bili svuda, pa i na 56, na 88, 53, itd, al je zato bilo zglobnih na mnogim linijama koje ih odavno više nemaju. Poenta je da to ovde nije kako treba zadnjih 30 godina. Čak i u postu iznad pomenuta 67 da i bude zglob, pa šta ima veze, al ako ih već nema dovoljno, bolje da idu tamo gde je daleko veća potreba za njima. 35 ima dosta putnika, al opet je 37 puniji, 27E i verovatno i 74. No, raspodela po pogonima. Niko nije vodio računa šta sa jednim Kosmajem kad se da ceo prigrad. Zato sad ne znamo gde ćemo sa solaćima pre.
 
Колико се мени овде чини, према причи других форумаша, 67 и није за зглобна возила, али мислим да је управо траса 67, као и траса 68. најповољније за зглобна возила. Целе трасе су са тракама 2+2, а добар
део чак са 3+3, нема незгодних скретања, уских деоница, проблема са мимоилажењима итд. Ако икада планирају да сачувају нека возила, онда требају да их ставе на 67 и 68. Физички идеалне трасе и не толико оптерећене, наспрам других линија. Такође, линија која има исто веома повољну трасу за зглоба је 108.
67 i 68 nisu za zglob, već samo za povećanje intervala. Jednostavno ljudi ih izbegavaju zbog velikog intervala.
 
po meni zglob na 35 je potreban samo za zadušnice i par komada u špicu. U svim ostalim situacijama je čisto bespotrebno arčenje zglobova. Jedino ako im je 12 zglobova višak.
Jeste, ako voliš svakog dana da se guraš kao sardina. U svakom drugom slučaju je potreban zglob. Opet ista priča. Tačno da sam neko iz sekretarijata, na sve linije bih vam stavio minibuse pa uživajte. Pre neki dan kod Tri bika nisam mogao da uđem u Solaris na 35. Nije bio špic. Ali to nije bitno.
 
Колико се мени овде чини, према причи других форумаша, 67 и није за зглобна возила, али мислим да је управо траса 67, као и траса 68. најповољније за зглобна возила. Целе трасе су са тракама 2+2, а добар
део чак са 3+3, нема незгодних скретања, уских деоница, проблема са мимоилажењима итд. Ако икада планирају да сачувају нека возила, онда требају да их ставе на 67 и 68. Физички идеалне трасе и не толико оптерећене, наспрам других линија. Такође, линија која има исто веома повољну трасу за зглоба је 108.
Ovaj je bio na 71. Realno ni na jednoj od tih linija nije potreban zglobni. 71 čak ima novi bolji red vožnje i za sad je sasvim ok solo vozilo. S druge strane, 67 ima katastrofalan interval i ne znam što sad kad ima vozila ne vrate taj četvrti polazak koji je godinama postojao. 68 je manje-više ok ovako.
 
Pa da je normalno da i njima ide zglob stalno, kao i na 27E, 37, 74, 75 itd. O linijama koje drže privatnici ne vredi ni trošiti reči. Mi smo naviknuti na velike gužve, mislim nisu one tako male ni po inostranstvu, al generalno mislimo da ne treba slati zglob na linije koje nisu mnogo opterećene. Valjda bi trebali imali pravo da se vozimo i malo komfornije, al to je ovde previše za očekivati zadnjih xy godina. I dok su ranije bili pomešani privatnici i GSP, solaći su isto bili svuda, pa i na 56, na 88, 53, itd, al je zato bilo zglobnih na mnogim linijama koje ih odavno više nemaju. Poenta je da to ovde nije kako treba zadnjih 30 godina. Čak i u postu iznad pomenuta 67 da i bude zglob, pa šta ima veze, al ako ih već nema dovoljno, bolje da idu tamo gde je daleko veća potreba za njima. 35 ima dosta putnika, al opet je 37 puniji, 27E i verovatno i 74. No, raspodela po pogonima. Niko nije vodio računa šta sa jednim Kosmajem kad se da ceo prigrad. Zato sad ne znamo gde ćemo sa solaćima pre.

Mene samo zanima koliko bi uzašla prepravka pogona Kosmaj, odnosno da se prilagodi za prijem zglobnih vozila.
Ne pričam o nekim većim radovima, ali eto produžavanje kanala i proširenje pojednih delova Hala valjda ne bi puno izašlo, a korist bi bila velika. Ok, tu ima obuka osoblja za zglobna vozila, proširenja parkinga, ali to spada u malo lakše stvari.

U tom slučaju Kosmaj bi mogao preuzeti, deo 17, 18, eventualno celu 31. U nekoj daljoj budućnosti 26, ako bi se sredila ulična infrastruktura.
Nekako je uvek bio hendikep što Komsaj ne može primiti zglobove, mada jeste da je nastao u nekim drugim vremenima kada se drugačije gledalo na GSP i njegovu ulogu.
 
Mene samo zanima koliko bi uzašla prepravka pogona Kosmaj, odnosno da se prilagodi za prijem zglobnih vozila.
Ne pričam o nekim većim radovima, ali eto produžavanje kanala i proširenje pojednih delova Hala valjda ne bi puno izašlo, a korist bi bila velika. Ok, tu ima obuka osoblja za zglobna vozila, proširenja parkinga, ali to spada u malo lakše stvari.

U tom slučaju Kosmaj bi mogao preuzeti, deo 17, 18, eventualno celu 31. U nekoj daljoj budućnosti 26, ako bi se sredila ulična infrastruktura.
Nekako je uvek bio hendikep što Komsaj ne može primiti zglobove, mada jeste da je nastao u nekim drugim vremenima kada se drugačije gledalo na GSP i njegovu ulogu.
Realno ovakav Kosmaj bez poteza 300 i 400 nema svrhu i neophodno je da može da prima i zglobna vozila.
 
Realno ovakav Kosmaj bez poteza 300 i 400 nema svrhu i neophodno je da može da prima i zglobna vozila.
E upravo to nema svrhu nikakvu pre neki dan sam prosao usred radnog dana kosmaj je pun buseva koji smrde treba da se malo po malo vracaju otete linije neke da predju u druge pogone al dok je ovakva drzava to se nikad nece desiti sve je bilo bolje dok se sapic nije umesao
 
Mene samo zanima koliko bi uzašla prepravka pogona Kosmaj, odnosno da se prilagodi za prijem zglobnih vozila.
Ne pričam o nekim većim radovima, ali eto produžavanje kanala i proširenje pojednih delova Hala valjda ne bi puno izašlo, a korist bi bila velika. Ok, tu ima obuka osoblja za zglobna vozila, proširenja parkinga, ali to spada u malo lakše stvari.

U tom slučaju Kosmaj bi mogao preuzeti, deo 17, 18, eventualno celu 31. U nekoj daljoj budućnosti 26, ako bi se sredila ulična infrastruktura.
Nekako je uvek bio hendikep što Komsaj ne može primiti zglobove, mada jeste da je nastao u nekim drugim vremenima kada se drugačije gledalo na GSP i njegovu ulogu.
Ne znam koliko bi to bilo izvodljivo. Glavna zgrada ima kružno postavljene kanale. Dal je tu moguće proširenje pitanje je veliko. U lamelama ima mesta za 274 solo vozila. Verovatno da je moguća reorganizacija da bude sve to za zglob, al manji broj naravno. Elem, Karaburma je pravljena za solo vozila takođe. Samo je Novi Beograd bio predviđen za zglobne autobuse. Bilo to davno kad Beograd nije imao ni milion stanovnika. Ne mislim na Novi Beograd, nego na Kosmaj, koji je građen valjda prvom polovinom 70-tih. Inače je jedan od dobro koncipiranih pogona. Na kraju, kad je građen Novi Beograd 80-tih, mislim da su već postojali planovi za dalje širenje, tj gradnju još jednog pogona. Vrtela su tu Orlovača godinama, a verovatno i još neka lokacija. No, 1997 ulaze privatnici, i ostatak priče je svima dobro poznat.
 
1000003473.jpg
 
Realno ovakav Kosmaj bez poteza 300 i 400 nema svrhu i neophodno je da može da prima i zglobna vozila.
Ne samo Kosmaj, već čitav GSP ovakav kakav je nema nikakvog smisla. Svaki pogon je ostao na svega par linija po pogonu. U pitanju su većinom opterećene linije sa potrebom za zglobnim vozilima, pa se i potreba za solo vozilima u GSP-u svela na minimum. Ova nabavka Otokara je realno nepotrebna, solo vozila ima daleko više nego što je potrebno. Zbog toga određene linije trpe, pa tako 27E i 37 ne mogu da budu većinom pokrivene zglobovima, dok 74 ne može uopšte, a tu je i neizostavna žrtva 75 za koju godinama nisu u stanju da uspostave bar dva redovna zgloba. Ceo GSP sada izgleda kao neki trećerazredni prevoznik za kog nema posla. Napomenuo sam ranije da bez obzira što je ugovor sa privatnicima na 10 godina, realno mislim da će se raskinuti mnogo ranije s obzirom kolika je šteta naneta GSP-u. Naredna vlast sigurno neće zatvoriti oči na nešto što je najviše uništeno. Najvažniji korak je oterati parazita koji je to preduzeće doveo u ovo bedno stanje. Niko u istoriji Beograda nije toliko udario na gradski prevoz kao ON. Gadi mi se da mu izgovaram ime i prezime. Subotu mu ni pod razno ne treba zaboraviti i obavezno podsećati Beograđane na kakav pokvaren i podmukli način ih je ostavio bez prevoza. Ni u vanrednom stanju se nije zabeležila potpuna odsečenost, ali nema veze, svi smo na kraju bili svedoci njegovih korumpiranih veza sa privatnicima. Taj dan nam je pokazao kako mu se može da pi*a po građanima dvomilionskog grada misleći da će večno da vlada.
Kada ode na smetlište istorije gde mu je i mesto, potrebno je pažljivo razmotriti šta treba da se vrati GSP-u. Ima tu gomile dvocifrenih linija, ali i trocifrenih. Naravno, neke linije treba ostaviti privatnicima. Što se izbora privatnika tiče, u igri ostaviti samo one koji su iole posao obavljali kako treba jer i sami znamo da ih ne možemo u potpunosti ukloniti, ali im nametnuti stroge uslove. Jedan od obaveznih uslova da bude kupovina vozila proizvedenih od strane EU proizvođača i jednom za svagda staviti tačku na kupovinu najjeftinijih turskih izuma. Ako to ipak ne može biti uslov, prevoznicima nuditi posebne olakšice ako se odluče na kupovinu takvih vozila.
Može se dogovor naći i sa njima. Čurdić koji mesecima ne može da obezbedi ugovorom obavezna električna vozila za 79, Lui koji se ponaša kao da je izmislio 48-icu, Transprodukt koji na 57 vozi kako mu dune i slični nemaju više šta da traže u javnom gradskom prevozu. Posebno treba odlučiti šta i kako sa Strelom koja osvaja nagradu u otimanju linija.
 
Posebno treba odlučiti šta i kako sa Strelom koja osvaja nagradu u otimanju linija.
nju moramo da ostavimo na gradskim linijama bar za sad. Problem je što je trenutna raspodela linija takva da se bez Strele ne može , konkretno primer 45 koju su držali Unacop i Košava, kojih više nema.
a tu je i neizostavna žrtva 75 za koju godinama nisu u stanju da uspostave bar dva redovna zgloba.
verovatno zbog viška BMC-a pa su morali da žrtvuju neku liniju, ali ne mogu da verujem da GSP ne može da uredovi bar 2-3 zgloba.
Čurdić koji mesecima ne može da obezbedi ugovorom obavezna električna vozila za 79, Lui koji se ponaša kao da je izmislio 48-icu, Transprodukt koji na 57 vozi kako mu dune i slični nemaju više šta da traže u javnom gradskom prevozu.
Nek kosmaju daju 48, 57, 79, a mogli bi i 33. Ja bi poteze 300 i 400 ostavio privatnicima, jer mi deluje da je bolja situacija nego sa GSP-om (barem sam takav utisak stekao sa foruma), bar dok se situacija u GSP-u ne popravi.
 
Treba uzeti i 46,47,55 i naravno kazem da je bolja situacija na potezu 300 odkad su uzeli privatnici ali zaista mora da se vrate linije bez obzira
 
Ne samo Kosmaj, već čitav GSP ovakav kakav je nema nikakvog smisla. Svaki pogon je ostao na svega par linija po pogonu. U pitanju su većinom opterećene linije sa potrebom za zglobnim vozilima, pa se i potreba za solo vozilima u GSP-u svela na minimum. Ova nabavka Otokara je realno nepotrebna, solo vozila ima daleko više nego što je potrebno. Zbog toga određene linije trpe, pa tako 27E i 37 ne mogu da budu većinom pokrivene zglobovima, dok 74 ne može uopšte, a tu je i neizostavna žrtva 75 za koju godinama nisu u stanju da uspostave bar dva redovna zgloba. Ceo GSP sada izgleda kao neki trećerazredni prevoznik za kog nema posla. Napomenuo sam ranije da bez obzira što je ugovor sa privatnicima na 10 godina, realno mislim da će se raskinuti mnogo ranije s obzirom kolika je šteta naneta GSP-u. Naredna vlast sigurno neće zatvoriti oči na nešto što je najviše uništeno. Najvažniji korak je oterati parazita koji je to preduzeće doveo u ovo bedno stanje. Niko u istoriji Beograda nije toliko udario na gradski prevoz kao ON. Gadi mi se da mu izgovaram ime i prezime. Subotu mu ni pod razno ne treba zaboraviti i obavezno podsećati Beograđane na kakav pokvaren i podmukli način ih je ostavio bez prevoza. Ni u vanrednom stanju se nije zabeležila potpuna odsečenost, ali nema veze, svi smo na kraju bili svedoci njegovih korumpiranih veza sa privatnicima. Taj dan nam je pokazao kako mu se može da pi*a po građanima dvomilionskog grada misleći da će večno da vlada.
Kada ode na smetlište istorije gde mu je i mesto, potrebno je pažljivo razmotriti šta treba da se vrati GSP-u. Ima tu gomile dvocifrenih linija, ali i trocifrenih. Naravno, neke linije treba ostaviti privatnicima. Što se izbora privatnika tiče, u igri ostaviti samo one koji su iole posao obavljali kako treba jer i sami znamo da ih ne možemo u potpunosti ukloniti, ali im nametnuti stroge uslove. Jedan od obaveznih uslova da bude kupovina vozila proizvedenih od strane EU proizvođača i jednom za svagda staviti tačku na kupovinu najjeftinijih turskih izuma. Ako to ipak ne može biti uslov, prevoznicima nuditi posebne olakšice ako se odluče na kupovinu takvih vozila.
Može se dogovor naći i sa njima. Čurdić koji mesecima ne može da obezbedi ugovorom obavezna električna vozila za 79, Lui koji se ponaša kao da je izmislio 48-icu, Transprodukt koji na 57 vozi kako mu dune i slični nemaju više šta da traže u javnom gradskom prevozu. Posebno treba odlučiti šta i kako sa Strelom koja osvaja nagradu u otimanju linija.
Strela će preleteti prvom prilikom, e sad pitanje je šta će i kako će. Presmešan je Instagram profil jednog od direktora firme koji prati i profile režima, kao i profile opoziconih lidera i stranaka, kao i neke druge profile koji su protiv režima.
 
Što se izbora privatnika tiče, u igri ostaviti samo one koji su iole posao obavljali kako treba jer i sami znamo da ih ne možemo u potpunosti ukloniti, ali im nametnuti stroge uslove. Jedan od obaveznih uslova da bude kupovina vozila proizvedenih od strane EU proizvođača i jednom za svagda staviti tačku na kupovinu najjeftinijih turskih izuma. Ako to ipak ne može biti uslov, prevoznicima nuditi posebne olakšice ako se odluče na kupovinu takvih vozila.
Не може се тражити такав услов јер је то дискриминација на тендеру и то пада ко ништа. Али се може квалитетно наместити као ономад тролејбусе за Шкоду и сада за трамваје тражећи најквалитетније европске компоненте.

ЕДИТ: Мислио сам да причаш за ГСП, нисам лепо прочитао. Може се применити и на приватнике тражећи од њих услове које мало ко може да испуни или намештање увозника за такав посао.
 
Poslednja izmena:
po meni zglob na 35 je potreban samo za zadušnice i par komada u špicu. U svim ostalim situacijama je čisto bespotrebno arčenje zglobova. Jedino ako im je 12 zglobova višak.
Dok je Ćurdić držao 35 polazak u 7:11 sa Lešća je bio preopterećen tako da je zglob što se tiče toga rešio problem
 
Доста се изградио тај крај. Нека комбинација зглоб-соло и експрес у шпицевима би верујем било добро решење и за ову у за многе друге линије.
 
Vrh