Sad sam računao, ipak grad ne pokriva kilometre izvan Beograda, makar po javnom ugovoru, što znači da mogu prestati u jednom trenutku da voze do tamo ili da naprave neki ugovor sa opštinama.
Samo Opovo ne može da iznese tu cenu kilometra, može da uplaćuje manje, ali onda će građani morati da plaćaju neku bezobraznu cenu karte do prve stanice u Gradu.
Kada se pravi partnerstvo za prevoz, uvek se gleda da postoji balans za dotaciju ili ti famoznu subvenciju / cene karte na obostrano zadovoljstvo.
Što je najgore ovo nije funkcionisalo ni za vreme GSP-a, jer je Opovo uplaćivalo samo kilometar po nekom ugovoru koji je vremenom izgubio na vrednosti i pao zasigurno ispod 50 % za pokrivanje troškova usred inflacije, cene energenata, kako se nije sprovodila kontrola naplate, pitanje je da li se poslednji godinu dve pokrivalo više od 40% troškova.
Epilog toga je da je gubitak ulazio u ukupne troškove eksploatacije GSP-u koje svake godine Grad "ubija" dotacijom i koja je ove godine bila u rekordnom nivou.
Iako na papiru pokriva sve Opovo, neka razmera ispada da Grad Beograd pokriva više troškova od njih, jer taj gubitak se provlači u ukupan trošak GSP-a koji se očigledno nikada ne analizira već po automatizmu svake godine Grad daje injekcije.
A sada se sa Strelom sve komplikuje, očigledno ne žele da prihvate cenu kilometra koje je Opovo htelo da ponudi i koje je do sada uplaćivalo GSP-u, Opovo kao siromašna opština ne može da finansira novi kilometar koji je ekonomski održiv, Strela ne želi da rizikuje da prihvatu manju cenu, a da ima veću naplatu, jer je to na tankom ledu zato što u 22h vozićeš 5 čoveka i to ti je čist gubitak i pitanje je da li taj gubitak može da se ispegla u špicu kada je veći dobitak.
Zbog svega toga mnogo je bolje da je GSP ostao, neki problemi bi ostali, ali bi Opovljani makar mirnije spavali.
Mada ne sumnjam da će Grad Beograd naći rešenje da Streli gurne dotaciju, samo mora da se vidi kako da zakonski to odrade makar na papiru.