Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 272 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 14 4,9%

  • Ukupno glasača
    286
Od mozda 12h pratim preko aplikacije i cini mi se da su sve GSP autobusi na 20ici. Pozdrav Mobilitasu, nedostajace mi mnogo. Vozaci su im skoro svi super po meni, Temse su stvarno odlicne i lepo hlade. Hvala im i pozdrav nadam se da kojim cudom nekada budu na ulicama opet. Srecan sam sto barem dolazi Curdic jer su i oni dobri. Da je C&LC ne bih krocio u autobus uopste sem ako je nuzno.
Ништа не знамо до 5. септембра. Можда Мобилитас крене у Стразбур, то је фирма из Немачке тако да сигурно има неку везу у Француској (ово је скоро немогуће али ок).
 
Mozda nekad elektricni, ali su male sanse jer ima puno uzbrdica pa i baterija bi se brzo ispraznila. Mozda se nadje neko resenje, mada cisto sumnjam. Nikad se nisam ni provozao elektricnim Otokarima, a ne toliko cesto ni obicnim, ali znas da su odlicni.
Da li ce mozda pogon Kosmaj dobiti par komada novih Otokara? Higeri i Ik LE crkavaju dosta i na sve to su Connectosi su povuceni..
Они уопште немају отокаре.
 
Od mozda 12h pratim preko aplikacije i cini mi se da su sve GSP autobusi na 20ici. Pozdrav Mobilitasu, nedostajace mi mnogo. Vozaci su im skoro svi super po meni, Temse su stvarno odlicne i lepo hlade. Hvala im i pozdrav nadam se da kojim cudom nekada budu na ulicama opet. Srecan sam sto barem dolazi Curdic jer su i oni dobri. Da je C&LC ne bih krocio u autobus uopste sem ako je nuzno.
Ћурдић добар? Можда у паралелном универзуму.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Sad sam računao, ipak grad ne pokriva kilometre izvan Beograda, makar po javnom ugovoru, što znači da mogu prestati u jednom trenutku da voze do tamo ili da naprave neki ugovor sa opštinama.
 
Реално имају добре отокаре али стари аутобуси су им тешки кршеви.
Само зато што су кроз две набавке обновили возни парк и то зато што су коначно узели нешто што није најјефтиније а што се е-Кентова тиче они су унапред себи резервисали 79 зато су и набављени прошле године. Што их не чини нормалним превозником.
 
На тендер за 150 зглобова и 50 соло јавили су се МПН за зглобове (BMC) и увозник Отокара Buses and Coaches са понудом од 50 Kent C CNG. Неко је овде рекао да је SDT увозник, није, преко њих иде а увози их фирма коју сам већ навео која се и јавила на тендер.
 
Мени недостају већ 9 година јер су радили на 59. Необуси, Меге и наравно Шарчеви ИК103 су ми обележили детињство. Онда је дошао Транспродукт са MAZ 103, 2 LiAZa 5256.26, Фаповима 537 2008-2013. годиште и Фапом 547.3. Вожња ми је аутоматски постала занимљивија. Овде 112 2015. нису крочили осим на 53. Зашто на 59 нису ишли немам појма.
 
Мени недостају већ 9 година јер су радили на 59. Необуси, Меге и наравно Шарчеви ИК103 су ми обележили детињство. Онда је дошао Транспродукт са MAZ 103, 2 LiAZa 5256.26, Фаповима 537 2008-2013. годиште и Фапом 547.3. Вожња ми је аутоматски постала занимљивија. Овде 112 2015. нису крочили осим на 53. Зашто на 59 нису ишли немам појма.
Citte na 59 su nesto najbolje sto je ikad tu liniju zadesilo. Naravno nedostaju mi 103-ke sa 37-ice, zuto plavi ik 112 koji su vozili na 50, 52 i 88, silni fapovi na 50, 23 i 53, Sanosi na 53 i 23 i mnogo toga.
 
Tuga što je uništena ta fabrika, a imali su jako dobra vozila, bolji od Ikarbusa i ne znam zašto ih je Beograd ignorisao.
 
Sad sam računao, ipak grad ne pokriva kilometre izvan Beograda, makar po javnom ugovoru, što znači da mogu prestati u jednom trenutku da voze do tamo ili da naprave neki ugovor sa opštinama.


Samo Opovo ne može da iznese tu cenu kilometra, može da uplaćuje manje, ali onda će građani morati da plaćaju neku bezobraznu cenu karte do prve stanice u Gradu.
Kada se pravi partnerstvo za prevoz, uvek se gleda da postoji balans za dotaciju ili ti famoznu subvenciju / cene karte na obostrano zadovoljstvo.

Što je najgore ovo nije funkcionisalo ni za vreme GSP-a, jer je Opovo uplaćivalo samo kilometar po nekom ugovoru koji je vremenom izgubio na vrednosti i pao zasigurno ispod 50 % za pokrivanje troškova usred inflacije, cene energenata, kako se nije sprovodila kontrola naplate, pitanje je da li se poslednji godinu dve pokrivalo više od 40% troškova.
Epilog toga je da je gubitak ulazio u ukupne troškove eksploatacije GSP-u koje svake godine Grad "ubija" dotacijom i koja je ove godine bila u rekordnom nivou.
Iako na papiru pokriva sve Opovo, neka razmera ispada da Grad Beograd pokriva više troškova od njih, jer taj gubitak se provlači u ukupan trošak GSP-a koji se očigledno nikada ne analizira već po automatizmu svake godine Grad daje injekcije.

A sada se sa Strelom sve komplikuje, očigledno ne žele da prihvate cenu kilometra koje je Opovo htelo da ponudi i koje je do sada uplaćivalo GSP-u, Opovo kao siromašna opština ne može da finansira novi kilometar koji je ekonomski održiv, Strela ne želi da rizikuje da prihvatu manju cenu, a da ima veću naplatu, jer je to na tankom ledu zato što u 22h vozićeš 5 čoveka i to ti je čist gubitak i pitanje je da li taj gubitak može da se ispegla u špicu kada je veći dobitak.

Zbog svega toga mnogo je bolje da je GSP ostao, neki problemi bi ostali, ali bi Opovljani makar mirnije spavali.
Mada ne sumnjam da će Grad Beograd naći rešenje da Streli gurne dotaciju, samo mora da se vidi kako da zakonski to odrade makar na papiru.
 
На тендер за 150 зглобова и 50 соло јавили су се МПН за зглобове (BMC) и увозник Отокара Buses and Coaches са понудом од 50 Kent C CNG. Неко је овде рекао да је SDT увозник, није, преко њих иде а увози их фирма коју сам већ навео која се и јавила на тендер.
Kada stizu ti busevi u Gsp?
 
Зато што убудуће сва возила која пролазе кроз центар морају бити електрична или CNG.
 
Vrh