Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Ako je tako onda ce uzeti ili 89 ili 53. Jednom prilikom kada je GSP dao autobuse vlasti, da li za Vucicevu inauguraciju, taj dan je NBG drzao 89, tako da ce se mozda odluciti za nju jer prakticno prolazi pored pogona.
 
To nema veze dal prolazi pored pogona ili ne. Nekada je to bilo neko merilo po kome se određivalo kom pogonu će linija pripadati, ali poslednjih šest godina je potpuno nebitno koji pogon je najbliži nekoj liniji.
Mnogo bi mi bilo drago i da Kosmaj dobije zglobove, jer realno, potrebni su im dosta, a ranije su svakako imali ik-201 tokom 2014. i 2015. Da dobiju 20 zglobova, imali bi sasvim solidan broj zglobnih vozila u voznom parku da pokriju linije kojima su zglobovi potrebni.
Lično mi je veoma drago znati da se ik-201 i Japanci neće rashodovati (bar ne svi). Čak i sa 100 novih zglobova i što manje rashodovanih ikarbusa i Japanaca, opet ćemo biti tanki sa zglobovima kad se pokriju sve linije.
 
Poslednja izmena:
Зглобови нека иду на 52 и 89, а људи са потеза 300 и 400 нека се гурају у кинеске гасне коморе. Баш лепо васпитање и финоћа неких са овог форума.
 
Možda se ne spominje mnogo ali bi valjalo da se 74 vrati u ruke grada i staviti zglobove i na tu liniju. Autobus se u špicu napuni već na Bežaniji na 6. stajalištu tj. Dr Huga Klajna i posle tog stajališta retko ko može normalno da udje, dole kod studentskog grada je već haos, a kod merkatora više nema mesta da se udje. I u tom stanju je sve do stajališta Višegradska kada izađe dovoljan broj ljudi da može ponovo da se uđe u autobus.
 
Ја сам за зглобове где год могу да прођу. Не знам каква је ситуација са инфраструктуром по потезима 300 и 400, знам да неке линије деле трасе са Ластиним зглобњацима, нпр. 400 потез преко Авале, али је питање какве су могућности за окретањем пошто је најчешће то проблем.
Укратко, цео ГСП да има само зглобна возила истог типа, најбоље би било Соларис Урбино 18 и Тролино 18 кад нам је већ угушена домаћа производња, а линије где не може зглобно возило да се дају приватницима.
 
Онда нека пораде на томе да Космај постане погон за зглобове или нек дају линије Ласти што да не?
 
Ovaj deo si mi najjaci, 52 ide 70 m kroz Ratka Mitrovica a ulica ima oko 2.5 km. Najduze ide 57 kroz R. Mitrovica celom duzinom i 89 neka 2.0 km.
Nisam ja najjaci, posebno ne tebi, i vrlo je jasno na sta sam mislio kada sam napisao to.
Na 37 ne rade zglobni, i situaciju resava to sto rade na 52. Kakve veze sa time ima 57?
Svakako se kapacitet vozila i broj polazaka (osim u nekim slucajevima kao sto je 77) odredjuje po detaljnom brojanju putnika, a ne po odokativnoj proceni ili kome se kako svidja
 
Da prilagode kosmaj zglobovima, teško, već je pisano zašto. Čitam opet besmislice, privatnici imaju relativno nov ugovor na deset godina i on se ne menja zbog prebacivanja linija. Tako da 74 ni kriva niti dužna ispašta jer ugovorom mora solo da bude, a glupost da ide čak do mirijeva je dodatno osakatila. Za 302 i 307, dvojka je jedva okretala na ustaničkoj od parkiranih buseva i taksi stanice. Taksi neće pomerati, a sama okretnica nikad nije predvidjena za zglobove, pretpostavkom da je privremena dok se ne prebace na pumpu mml. Ali, eto ode 30 godina i ostade tako. 405 ne verujem da može zglob zbog ulica oko glumčevog, a osmica da, samo uzbrdica na druminama, ne znam da li bi zbog dužine zaklanjao put ka Popoviću. Voždovac je rekonst i valjda mogu zglobovi.
 
Sa druge strane, mogu da im ustupe i potez 700, o čemu se pričalo, pa bi morali zglobovi. Pošto stižu novi busevi, nema potrebe za ustupanjem.
 
Ја сам за зглобове где год могу да прођу. Не знам каква је ситуација са инфраструктуром по потезима 300 и 400, знам да неке линије деле трасе са Ластиним зглобњацима, нпр. 400 потез преко Авале, али је питање какве су могућности за окретањем пошто је најчешће то проблем.
Укратко, цео ГСП да има само зглобна возила истог типа, најбоље би било Соларис Урбино 18 и Тролино 18 кад нам је већ угушена домаћа производња, а линије где не може зглобно возило да се дају приватницима.
Što se poteza 300 tiče, tu zglobove nisam video jedino na 308 i 311, mada je 311 uvedena kad Kosmaj više nije imao zglobove. Naravno, to ne znači da bi na svakoj liniji trebalo da rade zglobna vozila i da su uslovi idealni. 302 ima takoreći najveću potrebu za zglobom i koliko-toliko adekvatnu okretnicu za zglobove. 1194 je tokom 2014. i 2015. bio redovan na 302. Na 302 su nekoliko puta izlazili i Japanci i ik-206 još dok je Lasta bila u gradskom. Za tu liniju bi 3-4 zglobna vozila bila pun pogodak, a ik-201 i Japanci bi joj najviše odgovarali. Sad dal bi i niskopodno zglobno vozilo moglo, nisam siguran, mada na 351 s vremena na vreme izađu Otokari, pa ako se oni okrenu u Dražnju, pretpostavljam da bi neki tip niskopodnog zgloba mogao i u Begaljici. Od ostalih linija, 303 nema baš neku potrebu za zglobom, ali ima definitivno najbolju okretnicu za zgloba. Teren u Zaklopačil lično ne poznajem baš najbolje.
 
Nisam ja najjaci, posebno ne tebi, i vrlo je jasno na sta sam mislio kada sam napisao to.
Na 37 ne rade zglobni, i situaciju resava to sto rade na 52. Kakve veze sa time ima 57?
Svakako se kapacitet vozila i broj polazaka (osim u nekim slucajevima kao sto je 77) odredjuje po detaljnom brojanju putnika, a ne po odokativnoj proceni ili kome se kako svidja
A sto posebno ne meni? Imas nesto licno protiv mene? 57 sam spomenuo u kontekstu linije koja jedino ide kroz Ratka Mitrovica celom duzinom, a ne kao 52 - 70 m. Ako se odredjuje po detaljnom brojanju putnika, onda bi trebao da znas da je posle poslednjeg brojanja 52 dobio solo iz Kosmaja, a 89 zglobne . Medjutim posle toga je usledio pritisak ljudi sa Ceraka pa je grad zarotirao te dve linije. Toliko koliko je to merodavno i presudno
 
Da prilagode kosmaj zglobovima, teško, već je pisano zašto. Čitam opet besmislice, privatnici imaju relativno nov ugovor na deset godina i on se ne menja zbog prebacivanja linija. Tako da 74 ni kriva niti dužna ispašta jer ugovorom mora solo da bude, a glupost da ide čak do mirijeva je dodatno osakatila. Za 302 i 307, dvojka je jedva okretala na ustaničkoj od parkiranih buseva i taksi stanice. Taksi neće pomerati, a sama okretnica nikad nije predvidjena za zglobove, pretpostavkom da je privremena dok se ne prebace na pumpu mml. Ali, eto ode 30 godina i ostade tako. 405 ne verujem da može zglob zbog ulica oko glumčevog, a osmica da, samo uzbrdica na druminama, ne znam da li bi zbog dužine zaklanjao put ka Popoviću. Voždovac je rekonst i valjda mogu zglobovi.
Na dvojci su zglobovi saobraćali mali milion puta, a nikad ne videh nijednog da se na Ustaničkoj mučio sa okretanjem. U Begaljici se događa da ne može da se okrene bez rikverca zbog parkiranih vozila, ali u većini slučajeva može i bez rikverca. Po potrebi su se na Ustaničkoj okretali i Solarisi sa 17, 31 i 6A i nikad problema. Nije okretnica koja je predviđena za 5-6 potpuno zglobnih linija, ali je apsurdno tvrditi da jedna ne može.
Što se poteza 400 tiče, Solarisi, ik-218 komotno i bez ikakvih problema mogu na 408. Na 405 takođe mogu zglobovi, a radili su i niskopodni mnogo puta tokom 2014. i 2015. Konkretno, Zemunci ik-218M i ik-218N su redovno bili preusmeravani sa 9A i 78 na 405 i 408. Niskopodni zglobovi su u tom periodu bukvalno bili redovno angažovani na 405. Tu su i Japanci radili više puta, mada su ik-218M i ik-218N prednjačili sa angažovanjem na toj liniji. Inače su 2014. i 2015. meni poprilično zanimljive godine jer se tada moglo videti sve i svašta i mnoge teorije da zglob ni pod razno ne može na neke linije su pale u vodu.
 
Na 307 tesko moze zglob, ima dve zaje*******ane krivine u samoj Vinci, i solo ne moze tu da se mimoidje sa dugim vozilima. Takodje ima i veliki uspon do same okretnice u Vinci
 
Nisam ja najjaci, posebno ne tebi, i vrlo je jasno na sta sam mislio kada sam napisao to.
Na 37 ne rade zglobni, i situaciju resava to sto rade na 52. Kakve veze sa time ima 57?
Svakako se kapacitet vozila i broj polazaka (osim u nekim slucajevima kao sto je 77) odredjuje po detaljnom brojanju putnika, a ne po odokativnoj proceni ili kome se kako svidja
Hoćeš da kažeš da na 77 ne treba zglob?
 
Da hoce da kaze da samo na 52 treba zglob jer zivi na Ceraku, iako su posle poslednjeg brojanja putnika dobili solo autobuse, pa onda pretili blokadama pa im vratili zglobne na ustrb 89. Ali ne oni su posteni, Zvezdarci nisu dobri i dobijaju zglobove neopravdano.
 
Na 307 tesko moze zglob, ima dve zaje*******ane krivine u samoj Vinci, i solo ne moze tu da se mimoidje sa dugim vozilima. Takodje ima i veliki uspon do same okretnice u Vinci
Na 307 su izlazili 1071, 1018 i 990 dok su bili u Kosmaju, ali da, slažem se da zbog tih krivina nije preporučljivo slati zglobna vozila.
 
A sto posebno ne meni? Imas nesto licno protiv mene?
Nemam nista licno protiv tebe, kazem ''posebno ne tebi'' kao odgovor na tvoje ''najjaci si mi''.
I zglobni na 52 nisu prebaceni sa 89, nego sa 83. I svakako apsurdno je traziti unistavanje tudjeg prevoza i pricati o tome sta je korisnije i imati stav ''hajde da uzmemo nekom drugom nesto da bi nama bilo bolje''.
Ljudi sa Ceraka nisu protestovali sa parolom ''sklonite zglobne sa 83, tamo su nepotrebni''.
 
Da sa 83 i 89. Od tog dana kada su na 52 opet krenuli zglobni od tog dana je na 89 krenuo solo kao i na 83. Moj licni stav je da 53, 89, 52, 59, 83 treba da budu mix kao pre poslednje preraspodele kada su na tim linijama pola bili solo, pola zglobni autobusi. To je fino funkcionisalo. Sta kao ne mogu da drze dva pogona jednu liniju, a mogu da izvrse prekomadu privatnika na liniju koju drzi gsp kada im iskoci vise vozila. Npr cesto na 57 crknu krsevi iz kosmaja, pa oni upute autobus sa 50 da ne ispadne da linija ne saobraca.
 
Космај без Хигера:
МБ О345: 145-150, 152-160, 162-169, 171-199

ИК103Ф: 70, 76-78, 81, 83, 84, 86, 87, 89-91, 93, 96, 98, 103, 106, 109
ИК103: 295-297, 493-497, 771, 773, 774

ИК112: 210, 213, 215, 216, 218, 219, 505-507, 741, 742, 744, 746, 747, 749, 750, 752, 754, 755
ИК112ЛЕ: 3200-3208, 3210-3229
ИК112М: 3230-3239, 3250-3259
 
Hoćeš da kažeš da na 77 ne treba zglob?
Kazem da zglobni na 77 nisu vraceni zbog broja putnika, nego zbog ukidanja 28, a ne da nisu potrebni.

Sto se mene tice (a ne tice me se) zglobni autobusi su preko potrebni na nekim linijama, i to ne samo zbog kapaciteta, nego i zbog ustede novca na gorivu, vozacima itd
 
Kakve veze ima da li je ravnomeran kapacitet vozila, ni putnici ne nailaze ravnomerno tokom dana. Da imamo linije gde na manje opterecenim polascima idu solo, a u spicu na vise linija opterecenih kao sto su 83 i 89 da uleti zglobni na par polazaka da nemamo situaciju da autobus stoji po pet minuta u stanici jer ne moze da zatvori vrata od ljudi, dok na drugoj liniji su popunjena samo sedeca mesta
 
Мени је нпр. 65 супер функционисао са миксом ГСП зглобних и приватних соло аутобуса, 78 исто са миксом ГСП соло и зглобних и Ластиних соло. Пусте се зглобни аутобуси на ударне послке ујутро, у шпицевима и увече за последње поласке. Што се тиче проблема окретнице Устаничка за потез 300, па могли би да окрећу и доле са 31, 19 и 17, што да не.
 
IMG_7870.jpg
U skeli 767 odmara na okretnici,a sad najstarije solo vozilo u GSP-u :)
 
Vrh