Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Upravo sam video Higer na 304 i piše na displeju ( 304 Jove Matovića)....?
 
Piše Jove Mitrovića, ne razumem u čemu je stvar
 

Prilozi

  • IMG_20200612_190850.jpg
    IMG_20200612_190850.jpg
    422,1 KB · Pregleda: 2.255
Higer 3500 stoji u kvaru kod ekonomskog fakulteta, definitivno su Higeri veliko razočaranje, očekivao sam više od njih
 
Pritom su plaćeni više nego Conecto za Novi Sad. Neko se tu debelo ugradio ...
 
To što se kvare je i za očekivati, samo što ja očekujem da i karoserije krenu skoro da pucaju. E tu će im biti kraj.
 
Ne morate ih uopšte upoređi sa novosadskim Conectima. Pravi primer za to: garažni broj 1024, pušten u saobraćaj 5. marta, a iz saobraćaja izašao 11. marta. 6 dana u saobraćaju a već mu kupuju kočione diskove, evo od tog 11. marta nije u saobraćaju, i dalje stoji tamo k'o zaliven. I nije on jedini, pocrkalo je još 10-ak Mercedesa i stoje nedeljama u garaži, Mercedesov servis je tu svake druge nedelje... :bash: :shock:
 
Znači uvalili im teške krševe, zato su i tako jeftini bili. Higeri su većinom katastrofa, svaki treći bus je dobar i veliki broj buseva će nadživeti Mercedesi iz 2005.
 
Што се новосадских Мечки тиче, јесу тешки кварови у питању, али се ипак надам да су у питању ,,дечије болести" и да ће их све ,,испеглати" кроз неки месец.
 
Pa nije to bas tako bezazleno i nije lako to "ispeglati". Ti uzmes novo vozilo i ono je vec u tezem kvaru, od Mercedesa se to sigurno ne ocekuje. Bas me zanima kako bi oon prosao u Beogradu. I jos da dodju novi i krenu da se kvare, ni Mecka nam onda ne bi valjala. Verujem da bi dosta ljudi uzelo Mecke i sa tim kvarovima nego Higere ovakve kakvi jesu.
 
To je onda mercedes koliko je i le bio, očito. Mercedes šasija, motor, a ostalo skupljeno na kojekavim turskim buvljacima. Dok pregrme to i umesto tih nekkvalitetnih delova dobiju prave, radiće oni lepo. Baš dečje bolesti. Mada, malo ozbiljne.
A da ga nije dohvatio neki sivonja i za tih nekoliko dana mu pregrejao koji put kočnice, možda nije radio retarder? Znam i za takve slučajeve.
 
Problemi u samim počecima eksploatacije autobusa poprilično su česti kod velikog broja proizvođača, pa i onih najvećih. Ništa čudno, a u tim slučajevima jako je važna reakcija ovlašćenog servisera. Ne moraju se odmah okarakterisati kao krševi, jer nije baš nenormalno da se i potpuno nova vozila kvare. O tome se mnoštvo podatka može naći po forumima najviše. Recimo, tu je više puta pominjana serija Citara za London, pa i onih za Rijeku, sada na ulicama Budimpešte. Zatim, zagrebački MAN-ovi NG312 imali su ozbiljnih problema u prvoj godini rada, da bi eto još malo pa skoro svi dogurali do punoletstva. U suštini, autobusi najčešće postaju pouzdaniji posle izvesne kilometraže, dok su upravo u prvim desetinama hiljada kilometara podložni problemima u vidu sitnih, a ponekad i malo krupnijih kvarova. Prosto, sastavljeni su od stotina i hiljada raznih delova i komponenti malih milion proizvođača, i teško da će i oni najbolji uvek sve predvideti. Masovna proizvodnja sa gomilom kompleksih delova i opreme povlači i veće rizike da se ponešto neće uklopiti kako treba odmah, pa se problemi rešavaju u hodu. Na kraju krajeva, i naši Solarisi su imali svojih bubica u početku, ne računajući jastuke, creva i slično. Sve se to uhoda i ispegla vremenom. Najčešće to nisu neki posebno ozbiljni nedostaci, i zato je važno da obučeni serviseri u prvim mesecima rada tih vozila uvek budu u blizini. Meni kod Higera lično smeta ta neka nedoslednost da tako kažem. Velike su razlike među na izgled potpuno identičnih vozila. Jedan škripi i trese kao lud, dok drugi odaje utisak kud i kamo solidne utegnutosti i čvrstine. Ne mora da znači da na nas neće dobro poslužiti na kraju, al da su dosta plaćeni svakako da jesu, i o tome sam već više puta pisao. Bez obzira na probleme sa kojima se trenutno susreću novosadski Conecti, verujem da je opet reč o kvalitetnijim i kompletnijim vozilima u odnosu na Higere, mada to, opet, samo vreme može da pokaže. I jednim i drugim se po mom mišljenju mora dati malo više vremena ne bi li se videlo u kojoj meri će opravdati očekivanja.
 
Да, управо је тако, али је вероватно споран квалитет појединих компоненти и наравно, прецизност завршне обраде (боље рећи склапања). Сви се труде да уштеде, па се негде вероватно и претера. Возила те категорије су заснована на компромисима. Ако ставе све најквалитетније, добиће аутобус сличне цене као прави мерцедес. Зато је ту често мотор из генерације на заласку, мењач, осовине, а онда се то зачини неким савременим и напредним склопом који је копија неког брендираног и покушају да разноразним дизајнерским цакама футуризују или бар осавремене спољашњост, возачко место, путнички простор. Тиме добију атрактивност возила, али те новотарије касније знају да буду извор проблема.
Дискови, као и многе друге компоненте, могу да буду изузетно различитог квалитета - материјал, ливење, обрада... Од тога свакако зависи и цена.
 
Pa na mehanici i da hoće ne mogu nešto da uštede. Dobija se ista mehanika kao i za Citaro C2, OM936 za solo i obavezno OM470 za zglob. Jedino što je kod novosađana u pitanju gasni G936, opet isti ide i u solo Citaro NGT. Osovine i menjači ista priča. Sve je to isto kao i kod Citara uglavnom. No, štedi se na radnoj snazi, kao i na mogućnosti da se kupuju komponente na domaćem tržištu. Recimo, za Conecto se i hladnjak proizvedio u Turskoj, a tu su i sistemi vrata zasigurno i ko zna šta još. A sigurno i stakla. Plus su tu i niži troškovi transporta. U principu, neke velike razlike u sveukupnom kvalitetu između Conecta i Citara ne bi trebalo biti, al Conecto sigurno neće biti izrađen sa tom pedantnošću kao Citaro, plus je tu i oprema i na kraju štedi se dosta i jednostavnijim dizajnom. Opet, Conecto bi morao opravdati zvezdu koju nosi, jer to je ipak jedan Mercedes, bez obzira na poreklo. Malo manje sofisticiran i dizajnom prilično jednostavan, to bi mu bio opis u najkraćem. No, i između A i S klase razlike su ogromne, a bez sumnje je reč o Mercedesu i u prvom i u drugom slučaju.
 
Za kočione diskove da se upropaste za kratak period ne mogu da verujem. Ako je tako onda je do vozača jer baš teško da su klješta blokirala. I kad blokiraju i pregreju nisu odmah za bacanje.

Kollegin Conecto stoji već neko vreme zbog bobina.
 
Замисли мало иживљавања. Залетиш, кочиш јако, не чекаш ретардер, тако неколико пута и они су угрејани поприлично. Акоих тако угрејеш више пута, искривиће се или пући. Али би морали да промене боју. Али зато мора баш да се потруди.
 
Trpe ti diskovi puno. Veruj mi.
Znači baš mora da se potrudiš.
 
Juce sam se bas prijatno iznenadio voznjom u 1389, radio je umesto redovnog 3289 na 2/711. Klima mu radi, i jos hladi, vozio sam se oko 17h i bas je bilo prijatno. Nije digao temperaturu a radila mu je klima sto je veoma zadivljujuce za M iz Zemuna. Ali koliko me nervira sto je logo GSP-a plav, brojevi ukrivo zalepljeni...



zpx8Ul5.jpg


BBB1vdL.jpg



I na 53, 3468 se napunio vec na Vencu :)

0ceQbj9.jpg
 
Juče sam se prvi put vozio u Higeru u kom radi klima, gb. 3433 i mogu reći da je u busu bilo baš prijatno, mnogo prijatnije nego u nekom Ikarbusu sa klimom.
 
Vinča307":2cv2tq3n je napisao(la):
Juče sam se prvi put vozio u Higeru u kom radi klima, gb. 3433 i mogu reći da je u busu bilo baš prijatno, mnogo prijatnije nego u nekom Ikarbusu sa klimom.
Ja danas umro u punom Hajgeru na 83 od Ekonomskog do Slavije, bolje da sam peške išao. Klima danas nije radila ni u jednom autobusu, što kod privatnika, što kod GSP-a (20,27,31,79,83). Najprijatnije mi je bilo u Ikarbusu IK-201 na 27 za divno čudo. Bio je gotovo pun, ali su veliki otvoreni prozori spašavali stvar. Mučio se do Mirijeva, ali je izgurao. U suprotnom smeru sam video 3 solaća na 27: Japanac, Hajger i Maz i 2 Solarisa. Na 31 radili Solarisi + IK-218M #3277 (ako se dobro sećam). Na 17 Solarisi + Japanac #1304.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Vrh