Šta je novo?

APS - Autoputevi Srbije

Реално је оно отварање 5,5 км тзв. полуаутопута срамота.
Zašto? Zašto trošiti novac za autoput ako znaš da 20 godina ti autoput neće biti potreban. Bitno je da su nadvožnjaci, propusti i sve ostalo građeni za pun profil.
Ovde je samo svima čudno jer se tako nije do sad radilo, a recimo u HR je to sasvim normalna pojava.
 
Zašto? Zašto trošiti novac za autoput ako znaš da 20 godina ti autoput neće biti potreban. Bitno je da su nadvožnjaci, propusti i sve ostalo građeni za pun profil.
Ovde je samo svima čudno jer se tako nije do sad radilo, a recimo u HR je to sasvim normalna pojava.

Radilo se to kod nas i pre, Beograd Subotica je uradjen u poluprofilu pre nego sto su sredinom 2000ih dodali preostale 2 trake.
 
Auto-put ili običan put sa pogrešno iscrtanim linijama: Šta je Vučić otvorio u Merošini?

Predsednik Srbije pre tri dana otvorio je deonicu auto-puta Merošina-Merošina 1 od 5,5 kilometara, koji je deo auto-puta Niš-Medrade, a koji bi trebalo da obezbedi putnu vezu sa lukom Drač u Albaniji. Čak je i imenovan kao „Autoput Mira“.

On je izjavio i da „ljudi moraju da znaju da samo jedan kilometar košta od osam do 25 miliona evra u zavisnosti od konfiguracije terena“.

Međutim, u prenosu uživo dok su se predsednik, šef delegacije EU u Srbiji Emanuel Žiofre i ostatak delegacije vozili u autobusu bez krova po novom putu, moglo se videti da se ovaj auto-put razlikuje od drugih auto-puteva.

Naime, ovaj put ima samo tri trake za oba smera.

Ostatak na https://www.danas.rs/vesti/ekonomij...nim-linijama-sta-je-vucic-otvorio-u-merosini/
-----

Iskreno, mislim da je JAKO BITNO da se razgovara o ovakvim stvarima (iz nekog razloga, moj post gde sam preneo vest je izbrisan).

Neko na TV-u kaže da je otvoren autoput, i ja stvarno pomislim da je otvoren, kad ono ispadne da je to polu autoput. OK je i da je polu autoput, ali čemu neistina, tj. LAŽ.

Isto tako je objavljeno da je otvoren autoput za Kruševac. I ja krenem, i onda shvatim da autoput do Kruševca NE POSTOJI, tj da je joj uvek u izgradnji. Samo pola tog autoputa je završeno, a ostatak se još uvek gradi. Zašto opet LAŽ? Bukvalno nas na svakom koraku LAŽU, da čovek više ništa ne veruje, što i jeste njihov cilj.

Uvek se setim reči Srbijanke Turajlić: “Mene je prelomilo da glasam protiv to što je predsednik (Aleksandar) Vučić izašao i rekao kako treba glasati ‘za’ jer je to u našem interesu, pošto on praktično nije u stanju da izgovori istinu”

I, šta će na kraju biti?
- Jel će biti građen autoput (neću da kažem punog profila, jer autoput može biti samo punog profila)?
- Jel se ovde neko debelo "ugradio" jer je plaćen autoput, a dobili smo magistralu?
- Zašto niko ne postavlja pitanje, tj. ne dovodi u pitanje izrečenu LAŽ?
 
A stalno sam se pitao kada gledam dron snimke kako i zašto ovaj kompleks kuća odoleva.

 
Српским аутопутевима у јулу месецу ове године је прошло укупно 7.523.686 возила.
 
Radilo se to kod nas i pre, Beograd Subotica je uradjen u poluprofilu pre nego sto su sredinom 2000ih dodali preostale 2 trake.
Nije baš 1:1 ista stvar. Niš - Merošina koristi punu širinu puta sa 1+2 traka po smeru koje se smenjuju.

Poluautoput do Subotice je imao samo po jednu traku po smeru i male zaustavne, fotka iz lične arhive:
1691336176186.png
 
Tačno u pravu si, razlikuje se, kao sto si opisao u svakom trenutku ide po 3 trake 2+1 samo naizmenično. Neke skandinavske zemlje koriste taj sistem.
 
Niš - Merošina, možda nije u punom profilu trenutno ali je ograđen žičanom ogradom, mislite o tome.
 
Nije baš 1:1 ista stvar. Niš - Merošina koristi punu širinu puta sa 1+2 traka po smeru koje se smenjuju.

Poluautoput do Subotice je imao samo po jednu traku po smeru i male zaustavne, fotka iz lične arhive:
Pogledajte prilog 169192

Ovakvo oznacavanje je uradjeno nesto kasnije.
Ranije je Bg - Ns, a kasnije i Ns - Feketic bio poluautoput u pravom smislu te reci. Oznacen kao jedna vozna + zaustavna u jednom smeru i jedna vozna u drugom smeru. Odnosno kao 2 + 1 traka, odvojene zutom zaustavnom linijom i belom isprekidanom.

Vodio se kao ,,put rezervisan za saobracaj motornih vozila" sa ogranicenjem od 100 km/h
U praksi je ispod 120 km/h vozio samo onaj ciji automobil tehnicki nije toliko mogao da razvije, ili je stedeo tada izuzetno vredno gorivo.
Ko nije stedeo gorivo vozio je onoliko brzo koliko automobil tehnicki dozvoljava (ako je to 150 km/h onda je toliko i vozio).
Medju mladima sa jacim automobilima je postojalo socjalni fenomen ,,takmicenje ko ce brze da stigne do NS" samo da popije pice u NS i da se vrati u Bg jer im se tako moze. Time se pokazivala moc i snaga automobila, osnovnog statusnog simbola, koji se poseduje. Guzvi nije bilo pa to nije bilo ogranicenje za brzinu.


U praksi je voznja funkcionisala tako da se nije znalo ko gde vozi, a vozilo se ekstremno brzo, bez fizickog odvajanja smerova. Ginulo se redovno i masovno.

Najcesce se vozilo u oba smera krajnje desno (znaci i obelezenom zaustavnom u jednom smeru), a srednja vozna traka je koriscena za preticanje iz oba smera. U preticanje se kretalo nekriticno cak i kada ti u srednjoj traci vozilo ide u susret jer se racunalo da ce se skloniti desno. Ako je neko koristio normalnu srednju voznu traku za voznju, preticanje se vrsilo i desno zaustavnom i levo voznom trakom za suprotni smer. Zbog sirine puta i nekriticnog preticanja sa ulazenjem u ,,makaze" znalo je da se desi da u jednom momentu budu i 4 vozila na tri trake u preticanjima i mimoilazenjima.
Katastrofalne saobracajne nesrece su bile ceste, a poluautoput je nazivan ,,putem samoubica".

Nisam tada vozio (godine), ali sam bio cesto putnik na suvozacevom mestu automobila. Secam se redovnih trauma sa tog puta.

Kasnije je, pred izgradnju druge polovine (oko 2000. God), oznacavanje je izmenjeno na nacin kao na slici.
 
Poslednja izmena:
Evo jedne starije slike ,,poluautoputa" Bg - Ns iz perioda izgradnje druge polovine tako da tu drugu polovinu zanemarite.

,,Poluautoput" na kom se odvijao obostrani saobracaj je bio obelezen kao na fotografiji. Kao sto sam prethodno napisao, vozilo se zaustavnom trakom, jer se tom srednjom voznom preticalo.
Kada se vozilo srednjom (kako bi trebalo) moglo se ocekivati da ti iz suprotnog smera bez ikakvog pardona neko u preticanju sa ogromnom brzinom samo uskoci u tvoju traku, ide u tebe, ablenduje, svira, ne smanjujuci brzinu, znas da besni i spominje ti familiju sto mu stojis na putu. I stravicni ceoni sudari su bili redovni.

koncesija_257.jpg


Steta sto se na ovoj fotograciji ne vidi i neko vozilo u drugom smeru, da se stekne bolje utisak.

Ako se budu radili novi ,,poluautoputevi" samo da ne dobije neko ideju za isto oznacavanje. Vece gluposti u saobracaju verovatno nije bilo.
 
@vrlenija sve je bilo baš tako kao što si napisao. Posebno deonica BG-NS je bila užasna za vožnju.

Naleteo sam na stari članak iz Vremena koji opisuje baš te situacije:


1691471671229.jpeg
 
Да, кад дозволише увоз половних кола преко Крајине, па поседаше сви у кадете и голфове двојке... био је покољ, више од 1.500 мртвих годишње. Познајем човека са Ледина коме су у колима на Новом новосадском погинуле две жене.

Сећам се једног лета, мислим 1997, када је на том путу свакога дана неко гинуо, а на Ади се свакодневно понеко утапао,

Још један данак знању наших пројектаната, који су обележавањем друма побили стотине људи за готово 30 година полуаутопута.

Исти степен дивљине данас човек може да пронађе између македонске границе и Солуна - не, Грци нису завршили аутопут, мада се наши добро обавештени медији јављали да је Грделичка клисура била последња етапа - само је због веће ширине мање опасно.
 
Nije baš 1:1 ista stvar. Niš - Merošina koristi punu širinu puta sa 1+2 traka po smeru koje se smenjuju.

Poluautoput do Subotice je imao samo po jednu traku po smeru i male zaustavne, fotka iz lične arhive:
Pogledajte prilog 169192
Ista situacija je bila sa pokojnom Kruševačkom obilaznicom što se tiče obeležavanja. Znali su da će to biti autoput, i onda udri isprekidanu i gde treba i gde ne treba. Kao da niko nije vodio računa o signalizaciji, nego udri farbaj.
 
@vrlenija sve je bilo baš tako kao što si napisao. Posebno deonica BG-NS je bila užasna za vožnju.

Naleteo sam na stari članak iz Vremena koji opisuje baš te situacije:


Pogledajte prilog 169312

Pročitao sam članak, uptavo dobro opisuje situaciju. Odlično što si ovo našao!

Dodao bih i sledeće - kod svakog nadvožnjaka preko autoputa postojao je divlji ulaz / izlaz sa autoputa. Automobili bi sišli na zemljani put niz nasip autoputa i nastavili bi zemljanim putem do početka nadvožnjaka i asfaltnog puta gde su se tehnički gledano uključivali / isključivali sa autoputa. Ovi divlji izlazi su korišćeni i za izbegavanje putarine jer je jedina presretačka naplatna stanica bila kod Stare Pazove.

Moglo je da se divlje vozi jer skoro da nije bilo mogućnosti da prekršioca policija zaustavi i kazni. Presretači nisu postojali, a radari pored puta nisu imali bezbedno mesto da se postave i da bezbedno zaustave vozilo. Fotografisanje nije postojalo kao mogućnost.
Postojala je eventualno mogućnost da policija po dojavi sa autoputa zaustavi na naplatnoj rampi ili na policijskom punktu kod Batajnice (pomenut je u tekstu), punktu koji su sa početkom ratnih godina postojali na svim ulazima i izlazima iz Beograda (npr. i kod Vinče na smederevskom putu, Lipovičke šume na ,,Ibarskoj", Bubanj potoku....). U tim su se stanicama obavljale racije, pretresi vozila, kontrola ulaska i izlaska iz grada. I tada u slučaju postojanja patrole na npr. nadvožnjaku iznad autoputa koja bi vršila dojavu, ova patrola bi se mogla uočiti pa bi se iskoristio divlji izlaz da se izbegne zaseda.
Nakon većih nesreća sa masivnijim pogibijama bi se u cilju smirivanja javnosti preduzimale mere kao npr. snimanje saobraćaja iz helikoptera o čemu se javno izveštavalo preko medija u stilu da su preduzete mere. Naravno i to je bilo bez ikakvog suštinskog učinka.


Iz teksta iz Vremena:
Bivamo žrtve duplog preticanja, moćni opel novije generacije velikom brzinom uz nagli manevar prelazi skroz levo u zaustavnu traku za vozila iz suprotnog smera i pretiče istovremeno i nas i folksvagen koji nas je upravo preticao – vozila koja dolaze u susret ablenduju, beže udesno (?) i usporavaju, sve prolazi dobro, opel je dovoljno brz – procenili smo skoro 180 kilometara na sat.

Preneću vam jedan događaj kojeg se živo sećam:
Lično sam se prestravio u jednoj situaciji kada smo se vozili ka Novom Sadu, krajnjom desnom voznom trakom. U susret nam je dolazio drugi automobil vozeći ispravnom srednjom trakom ka Beogradu (desno mu je zvanična zaustavna traka). Otac prati na retrovizoru dešavanje iza (to se moralo sve vreme raditi, uvek si morao da budeš svestan šta se iza dešava), i opsuje uz komentar evo pretiče me, izleće, a ispred nas na 100 m u srednjoj traci drugo vozilo koje ide ka njemu (ovaj što pretiče računa da će se pomeriti desno u zaustavnu), ali istovremeno dok ovaj iza nas počinje da pretiče, iz srednje trake, iz suprotnog smera izleće drugi automobil koji pretiče ovoga koji nam ide u susret, svojom kroz levom trakom (inače za njega ispravnom preticajnom ali u koj se mi u tom trenutku nalazimo). Znači desno od nas kraj puta, levo auto koji nas pretiče, a ispred u obe trake ka nama dva vozila u susret. Drugim rečima,tako smo bili u situaciji da u obe vozne trake, istovremeno idu po dva vozila jedno na drugo, na rastojanju od oko 100 m, pri brzinama 100 - 150 km/h. Mislio sam da gledam smrti u oči, bukvalno mi se pred očima pojavilo kako će nas sve zajedno, iz sva 4 vozila lopatom skupljati sa asfalta. Srećom u zadnjem momentu smo uspeli da se ,,raširimo" po kolovozu i da sva četiri istovremeno prođemo jedan pored drugog po širini poluautoputa na tri postojeće trake.
 
Poslednja izmena:
У једној од првих САТ емисија, Мирко Алвировић је тестирао нову Шкоду Октавију, возећи 180 на том полуаутопуту, ако се добро сећам, а затим је на паркингу испред Сава центра (или Арене) вртео под ручном.
 
Променила се времена. Да не кажем: панта реи (старогрчки знамо, али на талијанском има сасвим пригодно значење - Панта краљ:sesir:). Данас би јавна личност за такву вожњу на јавној саобраћајници, и на јавном сервису, добила јавну, кривичну, прекршајну, васпитну, моралну и сваку другу опомену. И вероватно најважније, била би предмет линча на твитеру, и предмет јавног обраћања председника. :grand:

А онда, била друга времена. Панта реи.
 
Poslednja izmena:
Променила се времена. Да не кажем: панта реи (старогрчки знамо, али на талијанском има сасвим пригодно значење - Панта краљ:sesir:). Данас би јавна личност за такву вожњу на јавној саобраћајници, и на јавном сервису, добила јавну, кривичну, прекршајну, васпитну, моралну и сваку другу опомену. И вероватно најважније, била би предмет линча на твитеру, и предмет јавног обраћања председника.

А онда, била друга времена. Панта реи.
Osim ako je predsednikove stranke, onda bi obraćanje bilo svima ostalima osim njemu
 
Vrh