Šta je novo?

All season gume, predlozi, iskustva?

Hvala Wiplash. Ako nađem onda Lauffen da uzmem, za sad nema.
 
Koji alat koristis za stezanje matica?
Najbolje je koristiti ključ za točkove koji ste dobili uz auto, stegnuti rukom, ne nogom i bez ikakvih poluga. Ako vam na putu pukne guma, taj ključ sigurno imate sa sobom i imaćete dovoljno sile(momenta) da otpustite šrafove.
 
Baš zato i ne treba generalizovati, dobar ključ i zatezanje rukom (osećajno) je sasvim dovoljno.
Sama sila jeste veća kod aluminijumskih felni (do 140 Nm) ali zatezanje nogom uopšte nije potrebno.
@NedeljkovicOliver Verovatno si mislio na Nm a ne na KN jer to nisu iste jedinice i ne opisuju istu stvar.
Dosta toga zavisi i od vrste matice (ravna, konusna), vrste navoja, veličine matice itd itd.
 
Poslednja izmena:
Khm... Moment a ne sila. Silom deluješ na polugu a na šraf deluje moment :)

Mene zanima ovo vreme bljuzgavice, ostakaka snega, kiše, blata, toplo-hladnog vremena, kako se all season pokazuju u vožnji.
Za sneg nemam dileme da su dobre, kao i za suvo vreme.
Planiram sledeći set da bude Mišelin ili Dunlop svesezonske.
 
Da, u pravu si, kilo kljuc me prebacio na KN.

Šta ti znaci rukom, jel dlanom pritiskas ključ na dole ili prstima vučeš na gore? I jedno i drugo rukom a potpuno razlicito.
 
@Mel Za sada se ponaša ok, smeša je nešto između zimske i letnje. Tvrdoća oko 67 Šora. Grip je ok i po vlažnom i po bljuzgavici. Nisam ih još testirao po dubokom snegu ali biće uskoro...
@NedeljkovicOliver Mislim kada jednom rukom držiš ključ na centru rotacije (kod matice) a drugom na kraju ključa i određenom silom dlanom pritiskaš ključ na dole. Sila zavisi i od kraka sile (rastojanja od jedne do druge ruke prosto rečeno).
Ako je veći ključ (duži) veće je rastojanje pa samim tim je sila na ključ (obrtni moment) manji.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Mel
Prosto receno ne zatezes ga snagom ruke vec prebacujes masu tela tj deo mase na kljuc. I sve zavisi od mase i duzine kljuca. A masa vozaca ide npr od 60 do 120 kg, a kljuc od 20 do 30 cm. Znaci moze se desiti da neko slomi sraf rukom, neko da ne zategne dovoljno i da stane nogom na kljuc.
 
Baš tako, zavisi dosta od poluge, tj ključa...
Ja sam često koristio ovaj, po meni jedan od boljih. Ali kako se pretera.
Screenshot_20241124_154243_edit_121514114555936.jpg
 
Ako se ja dobro sećam cross climate 2 je imala onaj logo planine, tako da niko neće da je zabrani.

Sve All Season gume na evropskom tržištu imaju logo planine.

Inače, ja vozim CC2 i prezadovoljan sam. Prešao 30 hiljada km za 2 godine, startna dubina šare oko 7 mm , a sad je na oko 5,5 mm. Znači, biće za još 30 hiljada km. Startna dubina šare niža od konkurencije, ali se guma sporije troši od konkurencije.
 
Poslednja izmena:
Vrh