Kod potpuno novih guma postoji neki sloj (ne znam tacno sta) koji cini da guma u pocetku bude klizava da imas osecaj da vozis po ledu.
Ovo treba da bude highlight ove teme. Ako želiš da uštediš, ne štedi na gumi. Ako imaš ograničen budžet uzmi najbolje što možeš za taj novac. Evo ADAC svake godine izbacuje nezavisne testove guma. Za pola sata istraživanja doneseš pravu odluku.Te 4 tacke su jedno sto odvaja vas tj vozilo od puta, spasavaju zivot i ne treba stedeti na njima bez potrebe.
Nokian je odlična guma iako manje poznata kod nas, Finski brend, nordijske zemlje za njihove uslove, zimske su uvek pri vrhu. Cenovno koliko sam video kod nas ne odskaču od premium brendova tako da su tu negde.Čak i bolje, sećam se da su nokian zimske bile bolje od premijum brendova.
Ovosezonski ADAC test all season guma...
Goje ima logike to što pričaš, da je letnja guma letnja a zimska zimska, ali Michelin obično bude prvi ili u samom vrhu kad su testovi u pitanju, a razlika ume da bude osetna. Ono što hoću da kažem da zimska Michelin ili Conti ili Good Year i letnja istog proizvođača će uvek imati bolje perfomanse nego jedan par vrhunskih allseason guma i to nije sporno, ali će allseason Miško biti u rangu ili čak i malo bolji od kombinacije letnje/zimske Kumha Nexen itd ajd da kažemo nekog srednje kvalitetnog proizvođača i sigurno bolji od npr Linglong Tigar Kelly i ostalih budget rešenja. Meni zabrana allseason guma nikako nije logična, jer ako mi zakon odobrava kelly zimsku a brani michelin allseason nešto tu nije u redu.Ја ћу остати при два сета гума и точкова. Сам их мењам и складиштим, те немам тих трошкова вулканизера. Сматрам да неки компромис и зими и лети мора да постоји, у виду потрошње, перформанси, стабилности, безбедности. На крају крајева, видим да пар земаља забрањује употребу неких универзалних пнеуматика. Знам да се не односи на све, али ипак...
Pa što okači test gde su najbolje u jednom jako bitnom segmentu testa a u drugim su u vrhu?Guma je sranje. Kočenje te ne drži u krivini...
Šta će mi bolji test od vožnje kroz dva i po godišnja doba. A rezultat je odlaganje guma koje sam pola godine ranije platio 500 evra u garažu i na kraju poklanjanje istih vulkanizeru.Pa što okači test gde su najbolje u jednom jako bitnom segmentu testa a u drugim su u vrhu?
Nađi test koji kaže da je guma sranje kako ti kažeš, ima gomila testova na netu, a ja još nisam video test koji prikazuje da je crossclimate loša guma.
Ako se ja dobro sećam cross climate 2 je imala onaj logo planine, tako da niko neće da je zabrani.Meni zabrana allseason guma nikako nije logična, jer ako mi zakon odobrava kelly zimsku a brani michelin allseason nešto tu nije u redu.
Dobra za sneg i suvo, malo lošija po mokrom. Svakako dobra guma. Pirelli za sad br1 na svim testovima ali se kod nas teško nalazi. Možda se njemu nisu pokazale ok (npr zbog tog zaštitnog sloja) ali će nekome služiti odlično.Kažeš da ti crossclimate nije neka guma, sam okačiš test na kom imaju najkraći zaustavni trag kočenja na suvom, a po mnogim testovima (na ovom nema) su isto tako najbolje i po snegu. Guma je fenomenalna.
Ja bih preporučio i Falken gume ali ih nisam skoro video kod nas da ih ima negde. Imao sam ih na prethodnom autu, došle su sa kolima, slatko sam se navozao sa njimaNokian je odlična guma iako manje poznata kod nas, Finski brend, nordijske zemlje za njihove uslove, zimske su uvek pri vrhu. Cenovno koliko sam video kod nas ne odskaču od premium brendova tako da su tu negde.
Koji alat koristis za stezanje matica?Dva seta pneumatika i dva seta felni (alu na letnjim i celicne na zimskim). Sam menjam tockove otkako je vulkanizer poskupeo. 300 po gumi, dakle 1200 usteda jer prljam ruke i cimam se.
Praksa koja traje 15 godina i nemam nameru da menjam. U podrumu ili ostavi se uvek nadje mesta.