Šta je novo?

Air Serbia

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6AqQTrMue8E[/youtube]
 
пошта објавила комеморативне маркице поводом 90 година (али контам да то није интересантно објавити)

17_2017_marka%2B%25281%2529.jpg
 
Mogli su da stave tri vertikalna stabilizatora ili nešto slično što bi prikazalo još i Aeroput i JAT. Jbg ipak su oni izneli 86 od tih 90 godina.
 
Nešto razmišljam, ova Air Serbia kao da se zaista trudi da počne pozitivno da posluje bez izdašne državne pomoći.
U principu je to zaista za svaku pohvalu.
Kad god letim, pogotovo sada u letnjem periodu, svedok sam da zahvaljujući novim sedištima A319 umesto 120 sedišta ima kapacitet 144 i to dupke punih do poslednjeg mesta na najvažnijim destinacijama. Leti se za Paris CDG, London LHR i to bez konkurencije od strane AF, BA... To teško da ne donosi solidan prihod.
Onda ne znam gde je problem, osim u političkim beloslonovskim projektima tipa Njujork jednom širokotrupnom letelicom. Znači kompanija skuplja ekstra kajmak na mnogim evropskim destinacijama da bi sav taj prihod nekako popunjavao dubiozu prema JFK.

I čudno je da Srbija ne koristi jedinu preostalu legalnu opciju za upumpavanje para u nacionalnog avioprevoznika, a to je subvencionisanje unutrašnjeg saobraćaja za Niš, ili recimo za Ponikve (u koje su ionako odavno ulupane lepe pare). Čak i Dodik plaća liniju za Banjaluku.
 
Sa cenama koje ima i load factorom za koji tvrdi, Air Serbia bi trebala da je profitabilna i bez državne pomoći. Ono što je moguće je da se iz kompanije cede pare za pokrivanje nečijih drugih želja i potreba, a da se ti troškovi pokrivaju inače nepotrebnim subvencijama. Pranje državnog novca.
 
Post by stanislaw » ,,Nešto razmišljam, ova Air Serbia kao da se zaista trudi da počne pozitivno da posluje bez izdašne državne pomoći....

U Belvilu je bila u privatnoj zgradi i placala subvencionisani zakup ..... :o
 
Uopšte ne moramo da ulazimo u analizu koliko su tačni podaci o prometu Air Srbije, kada smo neposredno svedoci punih A319 sa 140 prodatih karata na linijama ka najvećim evropskim aerodromima, gde trenutno nema nikakve neprijateljske konkurencije koja bi obarala cenu. To bi nesporno morao da bude solidan prihod.
Dakle biće da si u pravu, tu su se nakačili neki koji mogu da potroše pare bukvalno na šta god im je volja, a dobar primer je upravo linija za Njujork. Interesantno pitanje je, recimo, koliko košta to da belosvetski magazini iz godine u godinu dodeljuju Air Srbiji nagrade za lidersku poziciju, takva "sponzorstva" su verovatno među najefikasnijim i najefektivnijim alatima za ispiranje keša...
Ili recimo, koliko košta da živ čovek ustupi prava na svoje ime za imenovanje letelice i kome sve u lancu može da kaplje od takvih aranžmana...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473765#p473765:1hmpadd4 je napisao(la):
boca-ica » 26 Aug 2017 04:08 pm[/url]":1hmpadd4]
... i kome sve u lancu može da kaplje od takvih aranžmana...
a zašto je propao JAT ? :lol:

Ruku na srce, raspali JAT posle ratova u SFRJ nije imao ni dobar load faktor aviona, ni dobru organizaciju operacija, ni ispravne letelice, ništa.
Air Serbia makar ima ispravne avione (za koje se doduše skupo plaća lizing), dobro optimizovan red letenja, popunjene avione na glavnim linijama, zna i da proda karte za dobre pare, zna i da ekstra naplati sedišta na prolazima (a mi smo jedna od najkrupnijih nacija na svetu), zna da uzme lavovski deo kolača od čarter letova svih turističkih agencija u zemlji, pa i pored svega toga grca i jedva uspeva da drži glavu iznad vode. Negde opasno curi...

A do sada su znali i da godišnje sagore 150 miliona evra državnih subvencija, ej, pa za te pare da podigneš ceo Beograd na vodi :roll:
 
Dobar deo auditorijuma sigurno i sam prati, ali svejedno bih voleo da preporučim kolumnu Alena Šćurica Purgera koji iščitava finansijski izveštaj Air Serbie za 2016. godinu:

https://tangosix.rs/2017/22/08/kolumna- ... ir-serbie/

Evo samo nekoliko highlightsa.
Godine 2015. Air Serbia je iskazala 4 miliona evra profita uz 70 miliona evra subvencija od države Srbije i aerodroma Beograd.
Godine 2016. iskazano je svega 0,9 miliona evra profita a subvencije Srbije su smanjene na 40 miliona evra.
Otuda pitanje može li Air Serbia da se održava na nuli bez subvencija.

Do sada je kumulativno Srbija uložila ne 150, već 200 miliona evra u Air Serbiu, a Etihad je uložio samo 60 miliona dolara živih para i 40 miliona dolara zajam. Na početku priče je država uzela na sebe i 250 miliona evra neplaćenih računa Jat Airwaysa a u Air Serbiu je prenela imovinu knjigovodstvene vrednosti 175 miliona dolara. U takvom aranžmanu Etihad je sebi uzeo upravljačka prava i 49%.

Pri tom je Air Serbia u 2015. i 2016. već uspela da se zaduži kod Etihad Partnersa za 110 miliona dolara, po kamatnoj stopi od skoro 7% a Etihad Partners je na 110 miliona kredita u startu kao "prijateljski bankar" naplatio skoro 8 miliona provizije.

Početkom 2017. Air Serbia se obraća državnom fondu za razvoj za kredit od 16,5 miliona dolara, kamata 3,5%, bez transakcijskih troškova. Nakon svih gore pobrojanih "razvojnih" ulaganja, šta je onda ovo ako ne kredit za likvidnost...

Tako da izlazna strategija o kojoj se sve više priča (da se koncesija na Aerodrom Beograd da kineskoj Hainan grupi, ali da oni onda "u paketu" 2018. preuzmu i Etihadovih 49% Air Serbie) deluje sve plauzibilnija...
 
ствари које убијају Ер Србију:

1. превелики број запослених (углавном партијских пацова)
2. Њујорк
3. катастрофални кредити од Етихада (јбм ти сувласника који даје кредит као свој удео)
4. огромно извлачење пара за разне глупости
 
Jat ketering je 2016. godinu završio sa 300 zaposlenih (!) a ground handling sa fantastičnih 582.
Sad kada su ketering sveli na čašu vode, baš da vidimo hoće li broj zaposlenih u keteringu biti adekvatno srezan.
Ground handling je verovatno glavno leglo pacova, jer zemaljsko osoblje ni ne mora da dođe na posao, letačko po sili zakona mora da bude na broju.

U stvari ne, ima i gore, ponovo gledam kod Šćurica, od 1600 zaposlenih u matičnom preduzeću van zavisnih firmi (catering i ground services), pilota i kabinskog osoblja je 650 a neletačkog osoblja 950!!!

Užas, užas. Partijska firma pod maskom, spoljašnjom fasadom korporativnog imidža jednog Etihada...
 
број нелетачког особља у матичној фирми не сме да буде већи од 250-300, а у зависним треба да буде најмање дупло мање него сада, ако не и 2/3 мање. али јбг, мораш негде запослити партијске кадрове
 
JohnnyLee":2ak8rht6 je napisao(la):
3. катастрофални кредити од Етихада (јбм ти сувласника који даје кредит као свој удео)

Država Srbija je ortak u zajedničkom biznisu kakav se poželeti može! :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=473754#p473754:timwsw6l je napisao(la):
stanislaw » 26 Aug 2017 03:22 pm[/url]":timwsw6l]Uopšte ne moramo da ulazimo u analizu koliko su tačni podaci o prometu Air Srbije, kada smo neposredno svedoci punih A319 sa 140 prodatih karata na linijama ka najvećim evropskim aerodromima, gde trenutno nema nikakve neprijateljske konkurencije koja bi obarala cenu. To bi nesporno morao da bude solidan prihod.

Nevezano za rasipanje para koje nije sporno, treba imati u vidu da ljudi na ovim prostorima najviše putuju tokom leta pa im utisci uglavnom potiču iz letnjeg perioda kada većina letova zaista jeste dupke puna. Sve bi bilo kao u bajci kada bi tako bilo svih 12 meseci ali onda dođe period novembar-mart kada su letovi ka tim istim destinacijama poluprazni a u februaru često moraš svećom da tražiš putnike po avionu. Od juna do septembra se kupi kajmak, posle toga se stvari kreću između preživljavanja i katastrofe i to je problem sa kojim se suočavaju svi prevoznici koji posluju u ovom delu sveta. Čitava severna hemisfera zapravo pati od ovog sindroma ali je on daleko manje izražen na razvijenim tržištima gde se jako mnogo putuje u poslovne svrhe. U ovom našem regionu imamo ekstrem samo takav i to ubija svaki iole ozbiljan biznis plan tj. čini opstanak avio prevoznika gotovo nemogućom misijom bez neke vrste pomoći sa strane.
 
Nastavlja se sunovrat kvaliteta usluga Air Serbia

Novo radno vreme Premijum salona
Petak, 01. septembar 2017.

Želimo da vas obavestimo da će, počevši od 1. oktobra 2017. radno vreme Air Serbia Premijum salona na aerodromu „Nikola Tesla“ biti od 5:00 do 20:00 svakog dana.

Novo radno vreme prilagođeno je zahtevima gostiju.

https://www.airserbia.com/sr-RS/obavest ... jum-salona

Da li to znači da Air Serbia odustaje od četvrtog (večernjeg talasa)? Prilagođeno zahtevima gostiju, pa smehotres. Evo, samo večeras, nakon 20:00 imamo sledeće letove

JU 800 Abu Dhabi 23:40 (ovo već znamo da se obustavlja)
JU 826 Beirut 23:45
JU 506 Larnaca 00:01
JU 816 Tel Aviv 00:10
JU 526 Thessaloniki 00:20
JU 166 Skopje 00:25
JU 646 Bucharest 00:30
JU 516 Athens 00:30

Mada, takođe možete značiti da uopšte nemaju premijum putnike (one koji plaćaju karte po iole profitabilnim tarifama), da nisu uspeli da izgrade lojalnost čestih putnika (preko Etihad Guest programa), kao i to da uopšte i nemaju biznis putnike. Na poslednjem letu je samo prvi red bio poslovna klasa, i to je bilo presmešno jer su izabrali nasumično putnike, koji su čak možda i prvi put leteli, pa su se svo vreme smejali šta sve mogu da naruče.
 
Druga mera štednje je ukidanje mogućnosti "srebrenim" putnicima da koriste poslovni salon u Beogradu i Abudabiju. Njima će pokušati da prodaju ulaz u salon po 50% nižoj ceni.

Air Serbia će uskoro uskladiti svoju ponudu pogodnosti u okviru Air Serbia Etihad Guest programa sa ponudom za česte putnike partnerskih avio-kompanija.

Od 1. oktobra, Silver članovi neće više imati pravo besplatnog korišćenja Air Serbia Premijum salona u Beogradu i Al Reem salona u Abu Dabiju.

Silver članovi će, međutim, moći da koriste Premijum salon u Beogradu uz poseban popust od 50% na odabranu cenu za ulazak u salon

https://www.airserbia.com/sr-RS/obavest ... er-clanove

Ovde ih je valjda bilo sramota da stave da je to prilagođeno zahtevima gostiju. Ne znam o kojim to partnerskim kompanijama govore. airberlin bankrotirao (kao i program za skupljanje milja), Alitalia menja vlasnika... tako da nemaju sa kime da ga porede.

Ionako je program za skupljanje milja bezvezan, tako da sada ima još manje razloga za učlanjenje (koje je zapravo isisavanje novca iz Air Serbia)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474053#p474053:1wdthuom je napisao(la):
JohnnyLee » Ned Avg 27, 2017 9:00 pm[/url]":1wdthuom]

3. катастрофални кредити од Етихада (јбм ти сувласника који даје кредит као свој удео)

Hm nesto mi sve mutno...gde je ovo jos slucaj da je udeo kredit...? isto neki arapi? koji to nacionalni projekat od javnog interesa bese?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475070#p475070:2oa8wpc1 je napisao(la):
VeniVidiVici » 01 Сеп 2017, 21:36[/url]":2oa8wpc1]Nastavlja se sunovrat kvaliteta usluga Air Serbia

хаха, суноврат квалитета. што волим те термине, к'о да је Ер Србија била авио компанија са 5 звездица, па сада срозавају на 3 :roll:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475070#p475070:2oa8wpc1 je napisao(la):
VeniVidiVici » 01 Сеп 2017, 21:36[/url]":2oa8wpc1]Da li to znači da Air Serbia odustaje od četvrtog (večernjeg talasa)?

наравно да не одустају од тог четвртог таласа, зашто би? само, изгледа да нема премијум путника на тим ноћним летовима, па схватили да им ни не треба премијум салон у то време

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475076#p475076:2oa8wpc1 je napisao(la):
Bulbulderac17 » 01 Сеп 2017, 22:04[/url]":2oa8wpc1]Hm nesto mi sve mutno...gde je ovo jos slucaj da je udeo kredit...? isto neki arapi? koji to nacionalni projekat od javnog interesa bese?

за ове 4 године, пуно тога мутног је испливало. а само са Арапима можеш да направиш дил да они дају кредит као удео
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475078#p475078:24ieb6f2 je napisao(la):
JohnnyLee » 01 Sep 2017 09:09 pm[/url]":24ieb6f2]
хаха, суноврат квалитета. што волим те термине, к'о да је Ер Србија била авио компанија са 5 звездица, па сада срозавају на 3 :roll:

Pa možda je neko zaboravio, ali ja nisam. Počelo je sa ručkovima u ekonomskoj klasi sa izborom kuvanih jela i metalnim escajgom, a završava se evo zatvaranjem salona na matičnom aerodromu, iako iza osam uveče postoji još ceo jedan ponoćni talas.

Ajde, možda se ti premium putnici iz istočnomediteranskog regiona mogu na prste izbrojati, ali čini mi se da su se pomirili sa rasterivanjem apsolutno svih premium putnika. Jer samo u Air Serbiji sam nedavno mogao videti da na zapadnoevropskom letu naguraju šestoro u biznis klasu na jednom redu Recaro sedišta...

Jedina dobra stvar u ovim izmenama je što su paralelno sa rezanjem biznis klase ukinuli ono iritantno pregledanje svake bording karte na ulazu u avion. To je praksa azijskih kompanija, to u Evropi niko pri zdravoj pameti nije radio, jedino Air Serbia.
Taj idiotluk je valjda bio odraz nekog arapskog tripa da je nedolično tražiti proveru karte gostima koji sednu u biznis klasu, pa je valjda zato trebalo da na ulazu pokazuju svi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475078#p475078:qqd68ox8 je napisao(la):
JohnnyLee » Fri Sep 01, 2017 10:09 pm[/url]":qqd68ox8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475070#p475070:qqd68ox8 je napisao(la):
VeniVidiVici » 01 Сеп 2017, 21:36[/url]":qqd68ox8]Nastavlja se sunovrat kvaliteta usluga Air Serbia

хаха, суноврат квалитета. што волим те термине, к'о да је Ер Србија била авио компанија са 5 звездица, па сада срозавају на 3 :roll:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475090#p475090:qqd68ox8 je napisao(la):
stanislaw » Fri Sep 01, 2017 10:53 pm[/url]":qqd68ox8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475078#p475078:qqd68ox8 je napisao(la):
JohnnyLee » 01 Sep 2017 09:09 pm[/url]":qqd68ox8]
хаха, суноврат квалитета. што волим те термине, к'о да је Ер Србија била авио компанија са 5 звездица, па сада срозавају на 3 :roll:

Pa možda je neko zaboravio, ali ja nisam. Počelo je sa ručkovima u ekonomskoj klasi sa izborom kuvanih jela i metalnim escajgom, a završava se evo zatvaranjem salona na matičnom aerodromu, iako iza osam uveče postoji još ceo jedan ponoćni talas.

Nema ko tu da se smeje ili potrebe da se neko seća. Živimo u 21. veku, a tehnologije (bilo da je to dobro ili loše) nam omogućava da vrlo lako pronađemo izjave zvaničnika te iste aviokompanije koji su samo mleli o tome kako je reč o "boutique" aviokompaniji.

Npr.

With 20 aircraft, 500 weekly flights and 2.5 million passengers last year, Air Serbia is a leading boutique airline in Europe.
- James Hogan, https://inovations.co.rs/aktivnosti/fir ... mmit-seas/

We’re a boutique airline that doesn’t have 50 aircraft flying across the Atlantic. That’s not our goal.[...] We are known for our hospitality and service that is far and away better than anyone else. I know it’s a boast, but it’s fact. When you get the chance to experience it, you’ll know exactly what I’m talking about.
- Dane Kondić, https://airwaysmag.com/industry/dane-ko ... erbia-ceo/

Zvaničnici te kompanije su je tako predstavljali. Vrlo dobro su znali (a možda i nisu) kakvo je evropsko tržište, i šta to evropsko tržište traži. A traži direktne letove. Traži niske cene. Traži frekventne letove. Tržište gde je većina letova do 2 sata, i gde nema potrebe za luksuzom o kojem pričaju gore navedeni. Vrlo konkuretno tržište. Veliki broj aviokompanija. Puno mogućnosti za opcije putovanja. Etablirani habovi sa velikom frekvencijom letova u svako doba dana.

I šta ti nudiš? Jeftinu kartu uz po tebe visoke troškove za usluge što nudiš? Iole pametna osoba je to mogla da zaključi na startu. Dovoljno je bilo kupiti nekome karte da putuje po Evropi svim aviokompanijama 2-3 nedelje i da sabira svoje utiske. Bez izmišljanja tople vode. Nismo mi inovatori, mi samo možemo da pratimo druge (jače i pametnije) u ovom trenutku.

Sve je to trebalo na samom startu uraditi. I lakša/tanja sedišta, i online check-in (samo što ozbiljne aviokompanije ne rade na ovaj način, već te motivišu da koristiš isti) - koji još uvek nije svuda dostupan, i ne "fercera" baš najbolje. Uvodiš lounge koji se očigledno ne koristi, uvodiš wifi uslugu koja se isto ne koristi, uvodiš obroke koje ti niko ne traži... lista može ići u nedogled.

Da, ovo je sve SROZAVANJE kvaliteta aviokompanije.
 
ја то не видим као суноврат (дао сам пример шта би био суноврат). једноставно, пробали су, видели да им то не доноси паре (штавише, односи им паре), и једноставно су решили да престану са тим фазоном "бутик" компанија. трт Милојка. схватили су да те арапске форе не могу да прођу у Европи, на кратким летовима, и ускладили су се са европским просеком. то је то
 
Znači, taj belosvetski know-how svodi se na igranje parama naše državne aviokompanije?
Probali, videli da ne donosi pare... Pa to zvuči kao "Jatovanje"?
U stvari Jat Airways je sagorevao duplo manje para na godišnjem nivou, doduše sa duplo manjim prometom...
 
Vrh