Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475207#p475207:38oxtp3c je napisao(la):
JohnnyLee » Sat Sep 02, 2017 7:58 pm[/url]":38oxtp3c]ја то не видим као суноврат (дао сам пример шта би био суноврат). једноставно, пробали су, видели да им то не доноси паре (штавише, односи им паре), и једноставно су решили да престану са тим фазоном "бутик" компанија. трт Милојка. схватили су да те арапске форе не могу да прођу у Европи, на кратким летовима, и ускладили су се са европским просеком. то је то


Šta imaju da probaju?! Pa nisu plaćeni da se igraju i isprobavaju nešto!!! Plaćeni su za svoje (ne)znanje. Da primene ono što drugi u Evropi USPEŠNO rade. Nema izmišljanja tople vode. Mi smo beznačajni u toj industriji. Nema tu šta da se novo otkriva, nego samo da se na najbolji način primeni ono što je dokazano da uspeva.

U celom procesu ("igrala se deca") su milioni otišli da pokriju gubitke. Da pokriju isisavanje para iz aviokompanije. Pa onda da pokriju sve što je u samom startu trebalo uraditi.
 
јбг, шта можете. криви су већински власник и надзорни одбор који су дозволили то играње
 
Mala foto reportaža sa leta na Skijatos Aviolet JU5431. Letilica je bila Boeing 737-300 oznake YU-ANK. Više o samoj letilici možete pronaći na ovom linku: https://www.planespotters.net/airframe/ ... t/KGb1C2AO

Put je protekao bez problema, osoblje ljubazno, ono što su poslužili očekivano siromašno. Međutim avion itekako pokazuje da godište nije samo broj. Ili je problem u "tradicionalno dobrom" srpskom održavanju? Slike u nastavku.

Ovaj držač stolića (popularni hepek :D) nije dobro obavljao posao, na svaki pokret saputnika ispred padao je uz tresak.
Pogledajte prilog 6

Ali domišljatost našeg naroda nema granica :D. Eto ideje kako iskoristiti prodajni pamflet u avionima Air Srbije.
Pogledajte prilog 7

Posluženje skromno, ali meni kao i većini naših sunarodnika je bitnija pristupačna karta od obilnog obroka na letu od sat vremena.
Pogledajte prilog 5

Lepljiva traka je lijek za sve!
Pogledajte prilog 4

Znam da pretjerujem, ali ovakav tepih ne uliva sigurnost pri kretanju u kabini, posebno u slučaju vanredne situacije.
Pogledajte prilog 3

Za ovaj rukohvat se pričuvalo dosta putnika :)
Pogledajte prilog 2

Oznaka aviona i ispis kojim se slavi 90 godina postojanja kompanije/kompanija.
Pogledajte prilog 1

Motor moćno izgleda!


Da me neko pogrešno ne shvati, namjera mi nije apriori pljuvati po kompaniji ovim slikama, već mi je želja da skrenem pažnju na neke negativne utiske uz želju da se nedostaci isprave. Takođe, ne mislim da ovaj avion nije ispravan ali vjerujem da bi smo svi bili opušteniji da se vozimo u modernijim mašinama. Naravno uz dužno poštovanje prema starkelji gore koji nas je bezbjedno i bez problema dovezao na ovom prijatnom putovanju :grand:
 
Air Serbia je počela da nudi karte za NY raznim kompanijama (pretpostavljam, jer su nam prosledili na mejl ponudu, pa verujem da su mnogima poslali). Od septembra do marta, 360€.
 
@filozof

Posluzenje je i super s obzirom da je carter let u pitanju

A za NY, znam da ima ponuda za sept-dec nisam znao da su dali do marta cak. Hteo sam i ovaj put da idem sa njima za Ameriku ali su mi rizicni da ne ugase liniju+ nemam vezanu kartu jer nemaju normalan kodser
 
Do marta je ako se uzima povratna, ako sam dobro razumeo. Akcija kupovine do 19.9.2017. Moze se kupiti vise karata ali minimum jedan putnik mora biti zaposlen u firmi kojoj su kao partneru poslali ponudu.
 
loyola":16m8fuof je napisao(la):
@filozof

Posluzenje je i super s obzirom da je carter let u pitanju

A za NY, znam da ima ponuda za sept-dec nisam znao da su dali do marta cak. Hteo sam i ovaj put da idem sa njima za Ameriku ali su mi rizicni da ne ugase liniju+ nemam vezanu kartu jer nemaju normalan kodser

Putovao sam istim avionom i na istu destinaciju prosle godine. Inace ovaj sendvic nema sunku nego samo sir i paradajz:)

A avion kao avion po meni izuzetno udoban ili je to bilo do pilota...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476262#p476262:c0i9qeb7 je napisao(la):
loyola » 07 Sep 2017 08:32 pm[/url]":c0i9qeb7]@filozof

Posluzenje je i super s obzirom da je carter let u pitanju
Vozio sam se prošle godine sa Agean-om, isto čarter let i isto neki sendvič + bombona. Ali razlika je bila u normalnom posluženju sokova, čaja i kafe, a ne kao u ovom slučaju bočica vode. Opet kažem, nemam neku preveliku zamjerku za let koji traje oko sat vremena.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476272#p476272:c0i9qeb7 je napisao(la):
JohnnyLee » 07 Sep 2017 09:12 pm[/url]":c0i9qeb7]филозофе, Боинзи се повлаче из употребе до краја ове године
Super, da li se ukida Aviolet ili će neki drugi avioni da rade čarter saobraćaj?
 
користиће се Ербаси. а да ли се укида Авиолет, стварно не знам. час се прича да хоће, час се прича да неће
 
Dakle, 737-3 ide u penziji i prodace se nekoj, verovatno africkim kompaniji.
To ce se "pozitivno" odraziti na poslovne rezultate AS - bice manji minus :D
Salim se malo, ali fakat knjigovodstveno ce se to tako pokazati.

E sad mene zanima, koliko je dobro sto kompanija ostaje samo sa takodje vremesnim ATR u vlasnistvu?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ma slazem se ja @JohnnyLee.
Nego me brine neki eventualni scenario u kome strani manjinski partner u buducnosti ode, a mi ostadosmo maltene bez flote. Ja imam neki utisak da se prilicno ispumpavala lova iz AS ovih godina, na razne nacine. Ovi B737 jesu zreli za penzionisanje, ali su ipak bili nase vlasnistvo, a znali su da uskoce i umesto najmljenih Airbus-ova kad zaskripi. Delova za njih ima kako se pisalo na lageru, osoblje, kako pilotsko tako i ono na zemlji ih zna u mali prst.

Malo sam konfuzno napisao, ali strah me da AS naprasno ne dotivi sudbinu bosanskohercegovackog avio prevoznika...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Mene najviše brine da će strani parter da se povuče i da ćemo još morati da mu isplatimo određenu sumu iako je njegov menadžment loše vodio kompaniju i napravio gubitke!

I Croatia airlines je prodala slotove na LHR, motore i mislim jedan avion i tako prikazala pozitivno poslovanje u prošloj godini!
 
No big deal ako gubitaš propadne, ionako nikakve koristi od njega. Eno Malev je propao a Mađari em imaju više destinacija iz BUD nego za vreme MA, em lete puno jeftinije nego tada.

Tržište sve sredi, problem je što ga kod nas nikad neće biti.
 
Mislite da ce novi koncesionar da i dalje da tolerise Air Srbiju. Mislite da nece pustiti lowcostere da odmah polete na nekim destinacijama koje su im sad blokirane. Karta za Milano je 200 eu. Sa Easyjetom je bila 50-70. Vi stvarno mislite da su oni otisli jer nije bilo putnika ?????? Ljudi shvatite da smo mi propsla lopovska i ojadjena zemlja. Olos nas je unistio i unistava svaki dan i dalje. I sve vreme pokusava da nas ubedi kako je sve super i jos nam je i bolje i bolje i sve bolje.....
 
Koje destinacije su trenutno blokirane, ko ih blokira i kako?
 
Zar vi stvarno mislite da ne postoji interesovanje recimo za Milano, Rim, Bec,Atinu ?
Na tim relacijama karta ne sme da bude jeftina jerje sada preko 200 evra sa AirSrbijom za sat vremena leta. Sramota.
Ljudi propadaju i propale su mnogo vece kompanije od nase. Sve ce se desiti preko noci kada se Arapi jednostavno povuku jer i njima ne cvetaju ruze.
Madjarski prihodi su se cak i povecali od bankrota Maleva. Mnogo vise ljudi dolazi. Karte su jeftine. Mnogo vise ljudi trosi novac. Kargo je ostao isti jer je on nezavisan i on se obavlja bez problema. Dakle gde je to razlika, u cemu cemo to da kaliramo ako ostanemo bez aviokompanije koja godisnje isisa 50 miliona nasih para.
 
Eh da zaboravih jos nesto. Zar stvarno mislite da je cena karte do tivta 200 evra. Ma dajte. Monopol je cudo. Neka puste nekog loukostera da prevozi nabdestinacijama ovim pa cete videti kako karta moze da bude 30-50 eu. Dokle da zivimo u lazi vise
 
Lowcost prevoznici su se oprobali na linijama za Milano, Beč i Rim. U pitanju su bila tri različita prevoznika (EasyJet, WizzAir i Niki) i sva tri su se povukla posle određenog vremena. Dva od ta tri su se oprobala i povukla u vreme dok je Jat odumirao a Er Srbija nije bila ni na vidiku.

Sva tri prevoznika su pokušala da privuku p2p putnike i nisu uspeli da napune avione u meri u kojoj je to potrebno lowcosterima da bi linije bile isplative. Poseban problem je došao u vidu ekstremne sezonalnosti i gotovo nemoguće misije da se avioni napune tokom zimskog perioda.

Glavni problem im je bio što su na svim tim tržištima morali da se tuku sa dva legacy prevoznika (u Italiji sa srpskim i italijanskim legacy prevoznikom, u Austriji sa srpskim i austrijskim legacy prevoznikom). Legacy prevoznici su fleksibilniji i mogu da izdrže slabija punjenja. Jat, Er Srbija i Alitalia su mogli da ih izdrže jer im država tradicionalno pokriva minus; Austrian je mogao da izdrži jer je deo ogromne Lufthansine grupe koja ima više nego dovoljno keša u rezervi da "brani" svoje linije od napada lowcost prevoznika. Lowcosteri su ti koji obično nemaju vremena i ne mogu dugo da izdrže cenovni rat, pa ako ne uspeju da počiste konkurente u roku od 6-12 meseci onda su oni ti koji se povlače. Tako je Wizz morao da odustane od Rima ali je npr. u jednom trenutku počistio Er Srbiju iz Larnake.

Na Atini se lowcosteri nikada nisu oprobavali jer Atina nije samo p2p linija već nosi i dosta transfernih putnika. Kada se na to doda prisustvo srpskog i grčkog legacy prevoznika jasno je da tu nema hleba za lowcost opciju. WizzAir se jednom već oprobao na grčkom tržištu, uspostavio linije za Krf i Rodos bez bilo kakve konkurencije i veoma brzo ih ugasio. Jer nije sve na ovom svetu mračna zavera skovana u kancelarijama Er Srbije.

Lowcosteri na srpskom tržištu mogu da skinu kajmak jedino na linijama na kojima postoji stabilna gasterbajterska potražnja tokom cele godine. Pri tome im je mnogo lakše da se tuku samo sa jednim konkurentom (Er Srbijom) nego sa dva. Sa dvojicom ulaze u tuču samo na primarnim gasterbajterskim tržištima kao što su Švajcarska i Nemačka. Čak ni Beč ne mogu da probaju (iako je primarno gasterbajtersko tržište) jer se do tamo lako stiže drumskim prevozom pa im to odvlači ogroman broj potencijalnih putnika. U Nemačkoj i Švajcarskoj se Wizz tuče u isto vreme sa Er Srbijom i Lufthansom, na svim drugim tržištima se tuče samo sa Er Srbijom i bili bi u ozbiljnom problemu kada bi British Airways, Air France, KLM, SAS i Brussels Airlines odlučili da uspostave/obnove letove za Beograd (bila bi i Er Srbija u problemu ali Wizz bi bio u najvećoj frci i najkraći sa vremenom). Srećom po njih, potražnja iz Srbije i za njom je toliko mala da se svim velikim evropskim prevoznicima osim Luftike i Turkisha više isplati da kroz codeshare sporazume uzmu blok sedišta na letovima Er Srbije nego da uspostavljaju svoje linije. Onda je i Wizz-u lakše da te linije "klonira" na sporednim aerodromima.

Tivat i Podgorica jesu klasičan duopol koji dve države održavaju kroz svoj međudržavni sporazum i tu pomoći nema dok se ne uđe u EU a to znači nikad.

Lowcost saobraćaj u Srbiji će nastaviti da raste i da pritiska legacy saobraćaj. Možda bi rastao brže kada bi takse na BEG bile drastično niže za lowcost prevoznike ali BEG ima legitimno pravo da drži takse na nivou na kojem ih drži. Lowcost saobraćaj bi takođe rastao brže kada Srbija ne bi imala svog legacy prevoznika pa bi se pojavila rupa koju treba popuniti ali Srbija ima legitimno pravo da drži svog legacy prevoznika. To nisu mračne zavere već uobičajene stvari u svetu. Svaka zemlja drži svog nacionalnog prevoznika kako zna i ume, i odustaje od njega tek ukoliko država bankrotira ili joj Evropska komisija veže ruke i praktično naredi da ugasi svog prevoznika kako bi se olakšala planirana podela evropskog neba između 3-4 velike legacy grupe i 3-4 velika lowcostera.

I dalje bih voleo da čujem koje destinacije iz Srbije su trenutno blokirane, ko ih blokira i kako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476378#p476378:a2ahfamz je napisao(la):
biciklista » 08 Сеп 2017, 13:39[/url]":a2ahfamz]Mislite da ce novi koncesionar da i dalje da tolerise Air Srbiju. Mislite da nece pustiti lowcostere da odmah polete na nekim destinacijama koje su im sad blokirane. Karta za Milano je 200 eu. Sa Easyjetom je bila 50-70. Vi stvarno mislite da su oni otisli jer nije bilo putnika ?????? Ljudi shvatite da smo mi propsla lopovska i ojadjena zemlja. Olos nas je unistio i unistava svaki dan i dalje. I sve vreme pokusava da nas ubedi kako je sve super i jos nam je i bolje i bolje i sve bolje.....

да ми је знати ко ти је дао ове плусеве на овакву ноторну глупост. види се да немаш представу о чему пишеш, и да се хваташ прича које су биле пре 5 година

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476914#p476914:a2ahfamz je napisao(la):
beowl » 11 Сеп 2017, 12:16[/url]":a2ahfamz]Lowcost prevoznici su se oprobali na linijama za Milano, Beč i Rim. U pitanju su bila tri različita prevoznika (EasyJet, WizzAir i Niki) i sva tri su se povukla posle određenog vremena. Dva od ta tri su se oprobala i povukla u vreme dok je Jat odumirao a Er Srbija nije bila ni na vidiku....

не вреди објашњавати. дотични је себи утувуо у главу да је за све крива завера Ер Србије, и то ти је

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476956#p476956:a2ahfamz je napisao(la):
VeniVidiVici » 11 Сеп 2017, 15:23[/url]":a2ahfamz]nekoliko kompanija nestalo sa sajta Air Serbia. Konkretno Etihad Partners. Nestao je Etihad Regional (jasno), ali nestale su i Niki i Jet Airways. Zanimljivo.

мени је и даље чудно да стоје Ер Берлин и Алиталија, јер се Етихад из њих повукао, чиме су ефективно престали да буду део групе. Џет и никада није био члан групе, више је летео сам за себе, јер се ту Етихад ништа ни не пита. Ники је у процесу продаје, каже Лауда да хоће да га поново узме, тако да не бих се изненадио да то уради до краја недеље.

иначе, озбиљно мислим да уговор са Етихадом не треба продуживати. или да држава озбиљно узме и среди компанију и проба да уђе у СкајТим, или да пробају опет некоме да продају, али по бољим условима
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=476906#p476906:2mwezf2r je napisao(la):
biciklista » 11 Sep 2017 10:22 am[/url]":2mwezf2r]Eh da zaboravih jos nesto. Zar stvarno mislite da je cena karte do tivta 200 evra. Ma dajte. Monopol je cudo. Neka puste nekog loukostera da prevozi nabdestinacijama ovim pa cete videti kako karta moze da bude 30-50 eu. Dokle da zivimo u lazi vise

Daj ne lupetaj. Po toj cjeni jedva autobus mozes da nadjes.

Najjeftiniji avion je SU 100 i kosta 27-35 miliona eura. Pod predpostavkom da je na svakom letu pun (90-100 putnika) vrednost svih prodatih karata bi bila 27-30K treba ti min 10000-12000 ciklusa da otplatis "suvi avion" bez i jednog eura bilo kod drugog troška.

Autobus kosta 150-200k i dakle 150-200X jeftinije i neuporedivo je ekonomicniji u troškovima posade, održavanja i goriva.

Gdje su ti troškovi posade? Goriva? Racunaj 2 tone goriva po letu pa neka je i 1000 eura trošak samo goriva to ti "pojede" 30% vrednosti karata po letu.

Održavanje? Imas li ikakvu predstavu koliko je redovno održavanje aviona skupo? Da li npr znas da Boing 737 na svakom sletanju ostavi i do 300grama gume na aerodromskoj pisti? Ove godine je Tivatski aerodrom prvi put angažovao specijalizovanu kompaniju za čišćenje naslaga gume sa PSS koje su vec predstavljale faktor rizika za bezbednost.

Imas li predstavku koliko samo gume na avionu pojedu novca godišnje? Moras da ih menjas nakon svakih 250-300 sletanja i kostaju po nekoliko hiljada dolara komad. Samo gume.....

Gdje su pauze kada avion neće letjeti zbog održavanja? Aerodromske takse. Back Office (znas neko treba da knjizi troškove, obracunava zarade izrađuje ugovore, planira resurse sprovodi marketinške kampanje..) i sales troškovi? Porezi ? Osiguranja? Troškovi objekata ( radnih i administrativnih).

Gdje ti je i po nekoliko miliona dolara za generalni remont i modernizaciju nakon 15ak godina rada.

Koliko putnika mislis da mozes da imas u oktobru-aprilu iz i u CG primorja?

Tvoj post je tipični primer za "kako je mali Perica zamislio biznis"
 
A tvoj post je ocigledno "kako marat lupa gluposti" :p

Ne mislis valjda ozbiljno da svako sediste, za svaki datum, tokom celog zivota aviona kosta identicno, 30 eur? :D Kako Rajaner ima karte za ~10 eur? :p
 
Vrh