Šta je novo?

Air Serbia

Разлог пише у тексту: према изворима упознатим са овим питањем, авио-компанија се недавно одлучила за овај потез, при чему је расположивост посада играла важну улогу у њеној одлуци.
 
Мени је ово скроз нелогично. Тврде како је све време профитаблиан и онда га укину у року од недељу дана.
Који год да је разлог у питању, скроз је непрофесионална одлука и да сам један од путника и да ми јаве да ми је лет за две недеље отказан добро бих размислио да ли ћу поново код њих да купим карту.

Tianjin - Beijing - kao Beograd - Novi Sad vozom - 30 tak min. Verovatno u tome leži razlog tj. Tianjin je bio zamena za let za Beijing.
 
Разлог пише у тексту: према изворима упознатим са овим питањем, авио-компанија се недавно одлучила за овај потез, при чему је расположивост посада играла важну улогу у њеној одлуци.
Схватио сам то из текста, него сам се лоше изразио у поруци. Који год разлог био (посада, недостатак авиона, и др.), сматрам да је скроз неодговорно рећи сада следеће недеље је последњи лет за Тјенђин. Спољних фактора (ратова, пандемија, честих кварова и др.) није било и они су ово већ дуже времена могли да очекују, не напушта посада фирму тек тако преко ноћи. Не би био проблем да су пре месец дана отказали летове, овако руше себи углед код више хиљада путника.
Tianjin - Beijing - kao Beograd - Novi Sad vozom - 30 tak min. Verovatno u tome leži razlog tj. Tianjin je bio zamena za let za Beijing.
Добро, то стоји, али Ер Србија сада не лети ни за Пекинг ни за Тјенђин.
 
Ako kao pilot moraš najaviti otkaz dve nedelje unapred, i ako je određeni broj pilota to uradio sad u četvrtak, onda je to upravo dve nedelje pre obustavljanja ove linije. Ne vidim kako je Er Srbija to mogla unapred da predvidi i najavi ukidanje linije pre mesec dana. Očigledno su na ivici sa brojem pilota i neplanirano smanjenje izaziva poremećaje.
 
Схватио сам то из текста, него сам се лоше изразио у поруци. Који год разлог био (посада, недостатак авиона, и др.), сматрам да је скроз неодговорно рећи сада следеће недеље је последњи лет за Тјенђин. Спољних фактора (ратова, пандемија, честих кварова и др.) није било и они су ово већ дуже времена могли да очекују, не напушта посада фирму тек тако преко ноћи. Не би био проблем да су пре месец дана отказали летове, овако руше себи углед код више хиљада путника.

Добро, то стоји, али Ер Србија сада не лети ни за Пекинг ни за Тјенђин.

Preking valjda kreće uskoro, nisam ispratio baš tačno kada...
 
Pa reci kakva je, jedva čekam da čujem od nekog ko zna detalje iz prve ruke.
Nemam nikakave pikanterije, ali znam lično pilota s iskustvom koji je bio dovoljno dobar da ga zaposli Emirates, ali ne i Er Serbija. Da se meni ne bi prišivale etikete, neka svako izvuče svoje zaključke.
 
Ako kao pilot moraš najaviti otkaz dve nedelje unapred, i ako je određeni broj pilota to uradio sad u četvrtak, onda je to upravo dve nedelje pre obustavljanja ove linije. Ne vidim kako je Er Srbija to mogla unapred da predvidi i najavi ukidanje linije pre mesec dana. Očigledno su na ivici sa brojem pilota i neplanirano smanjenje izaziva poremećaje.
Kompanija ce uvek da se potrudi da let otkaze barem 14 dana, sto ovde i jeste slucaj jer je prvi otkazani let za TSN 11. novembar, jer onda nisu duzni da isplate 600 evra odstete putnicima.

Preking valjda kreće uskoro, nisam ispratio baš tačno kada...
Ne krece.
 
Kako će da idu u dalju ekspanziju i povećanje flote ako im konstantno fali posada? Pritom treba i da smanje broj aviona na wet lease. Već za sledeće leto planiraju veliko povećanje letova i kapaciteta.

Ja se ipak nadam da je pravi razlog za ukidanje Tjenđina loš rezultat na ruti, koja je najveći deo vremena išla jednom sedmično. Nadam se da je ovo naznaka da će se premestiti u Peking kao što je i trebalo odmah da urade.
 
Kakva svinjarija - isti povratni let iz Beograda sad oko praznika 11.11. ukoliko ga potrazite preko Momonda i baci vas na stranicu AirSerbia na engleskom jeziku je 96USD, ali ako pokušate da unesete karticu iz Srbije, onda će vas prebaciti na AirSerbia domaću stranicu gde je isti let 46500 RSD. Uzdravlje.
Izgleda se kod njih isplati kupovati samo kao "stranac".
Istu kartu izlista po dve tarife
- Fare Basis: NNBJU za strance, i
- Osnovna cena karte: LNBRRS za domaće korisnike.


Ja sam iskoristio popust i uzeo dve povratne za Madrid, pocetkom decembra, redovna cena im je bila oko 54 000 u tom terminu sa ovim popustom izaslo je 40 000.
 
Er Srbija najavila uspostavljanje direktnih letova od Beograda do Ibice, Mikonosa i Sardinije. Ne kaže da li čarter ili redovne, U svakom slučaju dosta skupe destinacije, slično kao Santorini koji je probao Wizz pa ukinuo.

Navodno je ukinut Tjenđin "usled velikog broja putnika, koji se sa tog leta prelivaju na letove za Šangaj i Guangdžou" i da razmatraju Peking. Meni ovo ne deluje ubedljivo.

Najava za avione, "Krajem godine nekih 29 aviona bi trebalo da budu u našoj floti". Sada imaju 27, što znači da dolaze još jedan E195 i A330 kao što smo očekivali.

https://www.b92.net/putovanja/aktue...i-direktne-letove-ka-jos-tri-destinacije/vest
 
Сардинију јако поздрављам. Волео бих и Корзику, мада сам тамо планирао догодине, колима, са паузом у Фиренци.
 
Er Srbija je rekla šta planira sa 4 A330 na leto 2025. Najavljeno je 15 letova nedeljno. Plan je 7x Njujork, 3x Čikago i po dva puta nedeljno za Šangaj i Guandžou. Zbir je 14 tako da se za petnaesti let premišljaju da li da krenu Peking jednom nedeljno ili da pojačaju jednu od postojećih linija. U tom slučaju rekao bih da najviše smisla ima Njujork na 8 puta nedeljno ako imaju odgovarajući slot.

Ostaje misterija zašto samo 15 letova nedeljno, to je jako skromno za četiri širokotrupca. Tri su dovoljna za Kinu i Ameriku i to sa dosta praznog hoda. Dakle četvrti A330 lagano može da pokrene novu destinaciju dva puta nedeljno. Možda nemaju dovoljno pilota za više od 15 rotacija nedeljno?
 
Er Srbija je rekla šta planira sa 4 A330 na leto 2025. Najavljeno je 15 letova nedeljno. Plan je 7x Njujork, 3x Čikago i po dva puta nedeljno za Šangaj i Guandžou. Zbir je 14 tako da se za petnaesti let premišljaju da li da krenu Peking jednom nedeljno ili da pojačaju jednu od postojećih linija. U tom slučaju rekao bih da najviše smisla ima Njujork na 8 puta nedeljno ako imaju odgovarajući slot.

Ostaje misterija zašto samo 15 letova nedeljno, to je jako skromno za četiri širokotrupca. Tri su dovoljna za Kinu i Ameriku i to sa dosta praznog hoda. Dakle četvrti A330 lagano može da pokrene novu destinaciju dva puta nedeljno. Možda nemaju dovoljno pilota za više od 15 rotacija nedeljno?


Verovatno da bi imali jedan rezervni, da ne bi bilo wamos-tamos
 
Nisu imali rezervni kad su godinama leteli sa samo jednim A330 za Njujork. Tih 15 rotacija ladno obave tri A330 što je samo 5 letova nedeljno po komadu. Imati jedan rezervni na tri aktivna je neracionalno i košta više nego Wamos. Ne, ipak su posade.
 
Pitao sam chatgpt da mi nabroji top 15 evropskih aviokompanija po broju destinacija. Šta mislite, je l ovo tačno?

Screenshot_1.png
 
NIje sigurno... čak ni blizu! Na prvi pogled, nedostaju KLM, LOT, Austrian Airlines, Swiss, Brussels Airlines, Ibereia, Luxair, Air Lingus, Aeroflot, Air Baltic itd... a oni imaju svi znatno više destinacija od Air Serbie...

Daleko je Air Serbia i od Top 30. a kamoli u Top 15..
 
Poslednja izmena:
Гранада у Шпанији жели летове Ер Србије, што мислим да је нереално због Малаге која је близу. једино ако им не понуде неке масне субвенције. мислим да у Шпанији нема више где Ер Србија да лети, покрили су мање више све битне правце
 
Vrh