Miša Brkić je napisao tekst o odlasku Etihada:
https://www.danas.rs/dijalog/licni-stavovi/etihad-misa-brkic/
U moru raznih besmislica u tekstu izdvaja se bajka o tome kako Srbija nije htela da izabere Lufthanzu za partnera za Jatovu transformaciju:
Zašto se vlast u Srbiji nije 2013. godine odlučila da kao partnera u osnivanju nacionalne avio kompanije pozove, recimo, Lufthanzu?... pitanje zašto je srpska vlast izbegla Lufthanzu kao mogućeg partnera. Pa zato što bi strateško partnerstvo s Lufthanzom po difoltu podrazumevalo potpuno transparentno poslovanje.
Istina je, kao i obično kad je autor u pitanju, potpuno drugačija i vrlo jednostavna: Lufthanza nije uopšte bila zainteresovana za Jat. Ne samo LH, niko nije bio. Nije Etihad "izabran" u moru ponuda, bilo je ili zatvoriti Jat ili ući u jedinu opciju, finansijski nepovoljan posao sa Etihadom ali pritom spasiti nacionalnog prevoznika. Osim toga ideju je Vučić uglavnom ukrao od Dinkića koji je godinama tražio spas za Jat. Možda je ta krađa sada toliko razbesnela opoziciju jer da su ostali na vlasti 2012, spas aviokompanije bi bio njihov uspeh.
Ovaj komentar jeste ogroman ali ako vas zanima istina nastavite da čitate:
Godinama pre ulaska Etihada, Srbija je u najboljoj nameri tražila spas za Jat. Vođeni su razgovori sa mnogim kompanijama, najavljivan tender, ali bez uspeha. Evo kako je o tome pisao Danas 2008 godine:
https://www.danas.rs/vesti/ekonomija/nema-kupaca-za-jat/
Iako se spekulisalo da će privatizacija Jat ervejza dobro napuniti državnu kasu i da će se među zainteresovanim kompanijama – a pominjao se ruski Aeroflot, nemački Er Berlin, zatim Er Island i Er Indija – voditi pravi rat oko srpskog avioprevoznika, izgleda da se to neće dogoditi.
Naime, kako je prenela televizija B92 pozivajući se na informacije Sindikata pilota, nije bilo zainteresovanih za otkup tenderske dokumentacije
Ni 2009 niko od dodatnih kompanija nije pokazala interes:
https://www.exyuaviation.com/2009/11/revived-interest-in-jat.html
Serbian media are reporting that Turkish Airlines, Aeroflot and the Greek based Marfin Investment Group, are all interested in becoming partners with Jat Airways.
Sve je to propalo, ali je Jat i dalje imao ogromne dugove i višak od 800 zaposlenih a država je 2009 i dalje sipala pare u nadi da će do 2011 aviokompanija postati regionalni lider:
https://www.exyuaviation.com/2009/02/jat-gets-needed-funds.html
Serbian government has finally agreed to provide Jat Airways with 10 million Euros, which would open the door for 800 workers to leave the company voluntarily and would allow Jat to lease 4 newer aircraft. ... The Serbian minister for the economy and regional development, Mlađan Dinkić, said that by the end of 2009 the airline would receive government funds in order to lease 4 new aircraft. Meanwhile the government will provide 4.5 million Euros for the current fleet to be repaired (including aircraft that have been grounded). ...The new government, which was elected last year, will take care of Jat and that the carrier should become a regional leader by 2011.
Dinkić je 2010 išao u Nemačku da traži partnera za Jat. Pošto je ranije propao posao sa Er Berlinom, ovog puta je to verovatno bila Lufthanza:
https://emg.rs/en/news/serbia/130636.html
Dinkic to head state business delegation on visit to Germany: Officials and businessmen from Serbia and Germany will discuss improvement of economic cooperation and the Serbian business delegation will include representatives of the state electric power industry Elektroprivreda Srbije, railway company Zeleznica Srbije, telecommunication and postal company PTT Srbija, Jat Airways and others.
Miroslav Mišković u knjizi Ja, Tajkun na stranama 170 i 171 tvrdi da je on sa Miki Kostićem i par drugih 2011 ponudio Borisu Tadiću da otkupe Jat. Mišković, kaže u knjizi da do posla nije došlo zato što Tadić nije hteo da bude povezan sa tajkunima. Pošto nije bilo nikakvog uspeha ni u nalaženju partnera/investitora, ni u otpuštanju radnika i transformaciji Jata, Dinkić je 2012 razmatrao bankrot Jata i pokretanje nove kompanije:
https://www.exyuaviation.com/2012/10/jat-scolds-government.html
Jat Airways has angrily reacted at recent announcements made by Serbia’s Minister for Finance and Economy, Mladjan Dinkić, regarding the carrier’s future. On Tuesday the minister said, amongst other things, that it would be best to let “the old Jat” go bankrupt and form a “new Jat” at the start of 2013
Varijanta Bankrot je doživela žestoku reakciju, Dinkićev posao sa Etihadom koji se uklopio u Vučićev UAE paket je ostao jedina opcija. Nije bilo nikave opcije sa Lufthanzom. Osim toga nije u interesu LH da postoje male kompanije po Centralnoj i Istočnoj Evropi, osim u podređenoj funkciji dostavljanja transfer putnika LH kompanijama.