Šta je novo?

Air Serbia

Poslali su i a320 za Šangaj.
Mada mi nije jasno zašto ne iznajme kargo avion kao sav normalan svet?
 
A320 je komarac u poređenju sa tim 777-300ER (7 vs 44 ULD kargo kontejnera).
Bolje je da preurede jedan 737 u kargo, ionako nisu više za putničke letove...
 
zato sto je iznajmljivanje kargo aviona u wet-lease mnogo skupo, dok avioni za koje vec placaju lizing stoje parkirani, bolje je njih upotrebiti a takodje i posade imaju sate naleta.
YU-APH je otisao preko novosibirska za sangaj.
Istina mogli bi b733 da preurede na primer u 733QC ili 733C
 
Treba vremena za preradu u kargo avion.

A ja sam od onih što misle da RV treba da ima bar jedan Il-76 ili slično.
 
po mom misljenju davno su trebali u QC varijantu da ih prerade, zimi kada nema traznje za njima da lete kargo i donose veliki novac kompaniji, dok bi leti leteli u putnickoj varijanti.
RV ozbiljno trebaju transportni avioni, jedan IL76 bi bio odlican
 
lukakaludjerovic":cdm4svpi je napisao(la):
zato sto je iznajmljivanje kargo aviona u wet-lease mnogo skupo, dok avioni za koje vec placaju lizing stoje parkirani, bolje je njih upotrebiti a takodje i posade imaju sate naleta.
YU-APH je otisao preko novosibirska za sangaj.
Istina mogli bi b733 da preurede na primer u 733QC ili 733C
Ne može biti skuplje od trasporta putnicim avionom na tu daljinu sa smešnim kargo prostorom .
Btw mogli su Kinezi da se otvore i za jedan Xian Y20 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Xi%27an_Y-20
 
veliki kargo avioni nemaju dolet dovoljan, morali bi sa najmanje dva medjusletanja da lete
 
Transportnim avionima je problem jedino teška vojna oprema, a sa reletivno lakim maskama mogu bilo gde . Npr An 124 koji se spominje može preleteti 11500km sa 40 tona tereta...
 
Reuters: Airline industry may not survive without state aid: Lufthansa
Yahoo finance: Lufthansa CEO Sees His Airline Surviving Through Carnage to Come

One stand-out feature of Lufthansa’s business model is the relatively high proportion of owned, as opposed to leased, aircraft. Meaning that unlike some of its competitors it won’t have to pay out as much in lease costs over the coming months.

Tangosix: Jesu li promjene u Air Serbiji napredak ili nazadovanje?

Trošak zakupa aviona je jedan od najvećih troškova u Air Serbiji i bitno je viši od troškova plaća, te goriva.

Da li će većina aviokompanija biti u gadnom problemu zbog zakupa aviona, posebno ukoliko se kriza oduži, odnosno pretvori u recesiju, ne daj bože pravu depresiju? Lufthansa je ipak vlasnik većine svojih aviona za razliku od Er Srbije. Avioni na izdisaju nasleđeni od JAT-a (3xB733, 3xAT72) nisu "radni konji" flote. Treba da se reše svih parazitskih troškova. Kako će platiti zakup bez prihoda? Sada svi, čak i oni najjači počinju da mole države za pomoć - države koje imaju ogromne rashode i preče rupe za zapušavanje.

Forbes: Boeing Seeks $60 Billion Bailout For U.S. Aerospace
Bloomberg: Bill Ackman Sees Boeing’s Survival Hinging on U.S. Government Bailout

Jedan ***Boeing*** traži 60 milijardi USD pomoći sebi i svojim domaćim mušterijama (aviokompanijama, uključujući i Southwest koji najviše ispašta zbog 737MAX debakla), šta reći o stotinama aviokompanija širom sveta, među njima i Air Serbia. Biće interesantno videti da li će Etihad napustiti Er Srbiju. Croatia i Montenegro su u vlasništvu države dok je AS 51/49%.

Associated Press: Abu Dhabi’s long-troubled Etihad sells 38 planes for $1B
Forbes: Could Coronavirus Really Wipe Out Half The World’s Airlines And Change Aviation Forever? One Keen Observer Thinks So.

Ne treba zaboraviti ni da se Etihad već neko vreme muči.
 
I da će da se iskaže svo licemerje Evrope - krenuće masovne subvencije, pokrivanje gubitaka itd. itd...
I sva pravila EU prestaće da važe preko noći... i celi taj pokvareni i odvratni sistem pokazaće se u svom pravom svetlu, na način da će da se smuči i samim Evropljanima (u EU), a kamoli ostalima...

I samo se pitam gde su naši EU Talibani da nam malo pojasne koncepte slobodnog tržišta, solidarnosti, zaštite konkurencije i čega sve ne, sada kad na muci nijedan junak da se pokaže...

Odvratno, retrogradno, necivilizacijski, patetično... slobodno nastavite niz...
 
To što neko naziva licemerje, to se zove državna pomoć, tačnije Agencije za kontrolu državne pomoći, čiji rad je regulisan u EU, a koju ima i Srbija. Jedina razlika izmedju te Evrope i Srbije je što će kod njih to biti transparentnije nego kod nas, i funkcioniše na zakonom propisan način. A mi, daleko smo od toga.
 
Iskreno nije mi zao svih tih kompanija da propadnu, ne bi mi bilo zao ni AS ali je nasa i dosta ljudi zavisi od nje. Kako su se bahato americke kompanije ponasale i kako su vrdale da placaju poreze raznoraznim egzibicijama a sada kukaju za pomoc.
 
08.2017: B&F: Kako bi problemi Etihada u Evropi mogli uticati na sudbinu kompanije Air Serbia?

03.2020: Business Insider:Italy just took full ownership of its national airline Alitalia to save it from collapse amid the coronavirus crisis.

Italija upravo renacionalizovala Alitaliju preuzevši 49% udela od Etihada.

One Mile At A Time: Italian Government Takes Full Control Of Alitalia

Abu Dhabi based Etihad Airways owned a 49% stake in Alitalia, but in mid-2017 they pulled the plug, realizing they’d never be able to turn the airline around (which isn’t surprising, because I don’t think Etihad can even turn Etihad around).

One Mile At A Time: Impressive: Etihad “Only” Lost $870 Million In 2019

Nadam se da nas Air Serbia za nekoliko meseci neće voziti nekolicinom nasleđenih drndavih letećih traktora jer nije kupila ni jedan jedini nov avion do dana današnjeg. Bitno da je imala godinama na raspolaganju kravu muzaru sa eto "samo" 51% udela.
 
dokle ce se vise pricati na tu temu, ako ode etihad to ne menja gotovo nista za er srbiju, avioni nisu iznajmljeni od etihada vec od lizing kompanija, osim YU-ARA koji je na lizingu od etihada pod veoma nepovoljnim uslovima.
etihad je pomogao svojim imenom i reputacijom kad je trebalo, od propalog jata kome niko nije hteo da iznajmi avion, do er srbije koja posluje odlicno od kako menadzment etihada nije u kompaniji vise.
takodje to sto er srbija nije kupila nijedan avion je glupost, i najvece kompanije na svetu uzimaju avione u lizing, to je trenutno jedan od najpovoljnijih nacina nabavke.
iza er srbije kao i iza etihada stoje drzave, srbija i emirat abu dhabi, koji ce uloziti koliko god treba novca treba samo da opstanu
 
Pročlitaj članak vezan za Lufthanzu nekoliko postova iznad. Lufthanza poput Emirejtsa i drugih ima zakupljene avione, no to je manji deo flote koji može po potrebi da "skine s vrata" ne bi li umanjila fiksne troškove. AS ne može jer je većina aviona u zakupu. Ako se reši nekoliko opet će imati veće rashode, u suprotnom može ostati bez ključne flote. Ko će sada indirektno da finansira zakup aviona u vlasništvu suvlasnika, a ko nove kredite? Pa poreski obveznici. Pokojnici ili drugi suvlasnik sigurno neće, ako već nisu do sada.

08.2019: Insajder: Država i dalje daje donacije Er Srbiji, dok Er Srbija od Etihada uzima kredite

Ukoliko se Srbija ponaša kao majka a Etihad kao maćeha onda ne treba previše razmišljati o tome šta treba da bude u interesu naše zemlje, odnosno AS. Niko bez dobre računice ne bi hteo da se petlja sa JAT-om pa tako ni Etihad, a sve na štetu Srbije. Nisu ludi da nešto rade na svoju štetu, već na tuđu. Shodno tome, med i mleko mogu da teku sve dok ima infuzije.
 
zna li neko, da li a330 iz sangaja leti sa tovarom samo u cargo delu ili se teret smesta i u putnicku kabinu uz posebne mere obezbedjenja?
 
tako je sutra u 12:00 polece
medjutim let je oznacen JU1 sto je oznaka za drzavni carter kao da ide da donese neku pomoc?
sa JU1/JU2 su bili oznaceni svi letovi za PVG
 
Nesto su pominjali da vozi neke amere kuci u prolazu sam cuo pa nisam bas siguran...
 
Vrh