Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

Ево, овуда возе аутобуси већ 100 година, и више:


Сад ће тек да отворе жичару - можда и Миле да удари један крак до Поникава:).
 
IMG_20220325_134651.png

Ovo je novi put koji vodi od Zlatibora preko Tripkove do aerodroma. Trebalo bi sanirati još oko 2km do brane na jezeru koji pripadaju Užicu. Ostali deo puta je dobar.
IMG_20230605_115707.png
 
Poslednja izmena:
Naravno da mora biti dotiranih letova, kao što ih ima u Nišu i Kraljevu. Jedan deo može da plati država, a drugi zainteresovane opštine ( Čajetina/Zlatibor, Užice, B.Bašta, . .)

Država ima nameru da osposobi ovaj aerodrom za putničke letove, pa će onda verovatno da dotira bar jedan let do Beograda. To je ono što očekujem, kao i izgradnju Obilaznice oko UZ sa mostom i tunela ispod Kadinjače. Izmedju ta dva projekta je Volujac odakle vodi pristojan put do aerodroma.

Ima tu jedno mnogo kvalitetnije rešenje Dragane, urb.planom je predviđen aerodrom iza Obudojevice, što je iza brda i to nekih 2km od centra Zlatibora tako da ne ometa bukom. Predviđeno je 900m za dužinu piste, e kad bi se to produžilo na 1100 ili više onda bi se mogao dotirati let malim propelercima (ATR ili Dash8) sa do 70-ak sedišta direktno BGD-Zlatibor.
Da ne pričam da bi tada sva biznis džet avijacija mogla da sleće direktno tu, na Zlatibor, a ne na Ponikve!
Na Ponikve bi trebalo dovesti ove Low cost kompanije tako što bi se pista produžila na ranijih 3100m i što bi im se dala jeftina cena korišćenja aerodroma. Ništa drugo, mislim da čak nema razloga ni za dotiranje.

Pare od te planirane "dotacije" uložiti u turističke kapacitete i reklamiranje u EU i svetu.

Na taj način Ponikve postaju udaljene svega 1,5-2 sata od svih EU vazdušnih čvorišta (Frankfurt itd), a takođe slobodni za čartere iz Rusije, bliskog istoka, Kine i svih drugih destinacija

Inače tim novoprobijenim putem će se od Ponikava do Zlatibora stizati kolima za 20-ak min a busom 30-ak a ne 50 kako neki ovde pogrešno navode, jer danas ti treba postojećim okolnim putem 45-50 min!
 
. . urb.planom je predviđen aerodrom iza Obudojevice, što je iza brda i to nekih 2km od centra Zlatibora tako da ne ometa bukom. Predviđeno je 900m za dužinu piste, e kad bi se to produžilo na 1100 ili više . .
Evo kada raspišu ovaj tender može da se konkuriše za taj aerodrom.

 
Evo kada raspišu ovaj tender može da se konkuriše za taj aerodrom.


Inače zlatiborska pista se već nasipa, ne znam da li znaš? Problematika koju mnogi lokalci ne znaju je dužina piste, jer ako bi išli preko 900m morali bi da naprave nasip na obe strane praga piste što poskupljuje posao i verovatno se toga plaše. To može da se reši tako što izbočinu-stomak na sredini piste koji je tu zbog konfiguracije terena mogu da stešu i rasporede po krajevima. Takođe ako se želi dužina preko 1200m ili sl trebalo bi samo ostaviti podvožnjak puta koji vodi ka železničkoj stanici i nasuti preko njega kamen. Na taj način se može produžiti pista na 2000 i više, čak i čitavih 3000, ali to je verovatno nepotrebno pored Ponikava.
Uglavnom ako se želi da ti tu sleću biznis džet avioni (kao u Aspenu, Kolorado) onda bi trebalo produžiti bar na 1200. Sve preko je naravno još bolje jer bi mogli sletati i oni malo teži. Samim tim si rešio i problem sletanja malih regionalnih propeleraca (ATR, Dash8) iz celog regiona. Ponikve onda ostaju samo za tešku avijaciju
Vidim da ti sa njima komuniciraš, zašto im ne predložiš produženje piste na samom Zlatiboru...
 
до скоро је било минирано. а и не знају шта тачно да раде са тим аеродромом
 
Groblje propalih tendera, . .
Kao što sam ovde već pisao : sve po ovom tenderu je već izgradjeno, a i završena je ograda od 8.5km. . . tj. radi se na infrastrukturi aerodroma i oko njega kako bi mogao da prima i putničke avione.

Drugo, bilo je ovde rasprave oko pristupnog puta preko Tripkove, a na teritoriji Užica.
https://forum.beobuild.rs/threads/aerodrom-ponikve.3760/post-906720

Sada je to rešeno, tj. Užice se angažovalo i biće izgradjen put do brane preko Krnde.
 
Poslednja izmena:
Sve ce da urade samo pistu nece da ima
Okolo naokolo ko kisa oko kragujevca
 
Sve ce da urade samo pistu nece da ima
Po običaju opet neka "direktorska" dobacivanja iz ćoška, a u gornjem članku lepo piše kakva je situacija sa pistom koja se već godinama koristi.

"Po završetku vojne intervencije delimično su sanirana oštećenja i omogućeno je korišćenje aerodroma sa redukovanom dužinom poletno-sletne staze od 2.200m. . .
. . u prvoj fazi raditi na sanaciji preostalog dela piste, kako bi cela pista u dužini od 3.087m bila stavljena u funkciju i izgradnji nove staze sa platformom za parkiranje 2 aviona."
 
Ja mislio da je najbitniji dio pista a sve ostalo je tu za veću udobnost komfor i bezbednost
A da treba nesto i da sleće inace je besmisleno sve
 
Ko prati ovu temu zna da je bilo stotine letova manjih aviona, pa je i Djoković doleteo svojim avionom. Leti se uspostavlja i privremeni granični prelaz, pa može da se dolazi i iz inostranstva.

A kada se završe još neki detalji oko potrebne infrastrukture, onda će Direktorat da odobri i prihvat putničkih aviona. Možda se tada otvori i linija do Beograda nap. ovim ATR-om.
IMG_20230808_045119.png
 
Poslednja izmena:
Ko hoće može da ide na Zlatibor kolima ili autobusom, a može i vozom do Užica. Ali biće onih koji će ići avionom bez obzira na vreme za transfer do aerodroma. Nije sve u trci i potrebnom vremenu za putovanje, nekima je bitno da putuju avionom radi doživljaja u toku leta.

A videćemo da li će linija ATR-om biti potrebna ili će biti dovoljan neki manji avion do 20 putnika. U planu je da se produži gondola do Pribojske banje, pa će i to uticati na broj putnika do aerodroma Ponikve. Pored Zlatibora biće putnika i za Taru, Užice, B.Baštu, . . itd.
 
Poslednja izmena:
Linija ATR do Bgd? Ha, ha.... Pa transferi traju duplo duže od vožnje kolima do Bgd, čak i u ovim uslovima suludih letnjih gužvi.
Nekim malim, možda.
Ако долазиш из Париза или Дортмунда, сигурно ти је лакше да продужиш авионом. Али досад нисмо у Србији показали вољу да организујемо тај сегмент авио-саобраћаја како су га сви други организовали, тако да од линија, малим авионима, за Ужице или Бор, сасвим потребних и оправданих, неће бити ништа.
 
Sto se komp nacjonale AS ne isplatu da uzme manje avione i da sa njima opslužuje
Bor Uzice itd sa tih 20 ili 30 mjesta leteći minibus
 
Мислим да би сегмент малих авиона до 19 седишта био претешко бреме за ЕрСрбију. Таква компанијица би сигурно морала да буде обилато дотирана сво време, мислим да би са отворенобалканцима могло да сепоприча о неком спрезању на тему.
 
Jednostavno su ogromni operativni troškovi da bi se opravdalo uvođenje linije između dva aerodroma koja su udaljena svega nešto više od 100km vazdušnom linijom. Beograd je sasvim dovoljno blizu.

Neka se uvedu lepo autobuske linije iz svih većih gradova zemlje do aerodroma Beograd, na to se skreće pažnja već čitavu deceniju, da ima volje to bi se već sutra ostvarilo. Ko je još lud da uvodi avionsku liniju za nekoliko transfernih putnika za Užice, to se tako ne radi. Šta je sledeće, Trebinje?

Ovde jedino ima potencijala za letnju sezonsku liniju do Tivta i neke zimske čartere iz regiona zbog Zlatibora. Ovde ni subvencionisane linije ka srednjoj Evropi ne bi bile isplative, eno na Moravi bila linija za Beč i bolje da je nisu ni uvodili.
 
Jednostavno su ogromni operativni troškovi da bi se opravdalo uvođenje linije između dva aerodroma koja su udaljena svega nešto više od 100km vazdušnom linijom. Beograd je sasvim dovoljno blizu.

Neka se uvedu lepo autobuske linije iz svih većih gradova zemlje do aerodroma Beograd, na to se skreće pažnja već čitavu deceniju, da ima volje to bi se već sutra ostvarilo. Ko je još lud da uvodi avionsku liniju za nekoliko transfernih putnika za Užice, to se tako ne radi. Šta je sledeće, Trebinje?

Ovde jedino ima potencijala za letnju sezonsku liniju do Tivta i neke zimske čartere iz regiona zbog Zlatibora. Ovde ni subvencionisane linije ka srednjoj Evropi ne bi bile isplative, eno na Moravi bila linija za Beč i bolje da je nisu ni uvodili.

Da, Trebinje je sledeće
 
Vrh