Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Da, i odlazna pasoška i skeneri će biti premešteni u ovaj novi trougaoni deo. Vidi se i na renderima. Ovo je odlazna pasoška na gornjem spratu tog novog dela:

BEG2021_07.jpg


Ovo su skeneri odmah iza te pasoške, isto na gornjem spratu te nove zgrade:

BEG2021_08.jpg


Sve se vidi na i na planovima, ovu su malo bajati ali se jasno vide te dve funkcije na donjem delu ovog trougla:

IMG_0098.JPG


Ostatak novog dela terminala na spratu i ceo stari terminal gde su sad skeneri, odlazna pasoška, duty free i Teslin trg biće preuređeni u ogroman deo za klopu, piće i šoping, to je ovaj roze sivoplavi deo presečen stazom boje... pa recimo neka krem boja. Jbg boje mi nisu jača strana. Poredjenja radi beli kvadrat sa desne strane je stari Terminal 1, pa sad vidite koliko će biti veće minsko polje ritejla i food&beverage-a, pa vi probajte da se tu provučete bez vađenja novčanika...
 
Poslednja izmena:
Prvo pasoška pa skeneri? Malo mi je to čudno... Mislim da je svuda obrnuto. Iz mog putničkog sećanja u poslednjih godinu dana - Cirih, Bazel, Milano Malpensa, Temišvar, Budimpešta, Karlsrue, Memingen, Heraklion - uvek su bili prvo skeneri. Uostalom i kod nas je trenutno tako, posle ovih najnovijih promena.
 
Mislim da je nebitno. Kao logican razlog zasto je na vecini evropskih aerodroma prvo bezbednosna kontrola pa tek onda pasoska je to da sa tih aerodroma postoje letovi za koje nije potrebna pasoska kontrola. To su domaci letovi i letovi unutar Sengena. Svi putnici moraju da prodju kroz skenere, ali ne moraju svi kroz pasosku. U tom kontekstu je logicnije da prvo idu skeneri, pa zatim pasoska. Medjutim kod nas nema letova za koje nije potrebna pasoska kontrola, osim leta za Nis naravno, pa je skroz svejedno sta ce prvo biti. Ostaje da se vidi kako ce srediti gejt za domaci let. Nadam se da ce to malo bolje srediti nego sto je sada. Sadasnje resenje je bas ad hoc napravljeno.

Bitno je samo da pre abe kontrole postoji kontrola boarding passova kako neko ko ne leti ne bi mogao da im pristupi. Nadam se da ce staviti automatske skenere za to, a ne da radnici aerodroma to proveravaju. Na svim vecim aerodromima postoje ti skeneri za boarding passove.
 
Mislim da je svuda obrnuto.
Сигурно није свуда, са поузданошћу тврдим да је на Шереметјеву прво пасош па скенер, На Внукову исто, а на Домодједову као што кажеш. Тако да, вероватно није важно којим редом иде.
 
Šta vam je ljudi, zvanična statistika UN-a govori da u ovo vreme opšte povezanosti tek 5% ljudi živi u zemlji u kojoj nije rođeno. Iz naše perspektive opštih balkanskih emigracija to deluje neverovatno, ali velika većina Amerikanaca ostaje u Americi, a isto važi i za Kineze, pa čak i za Induse (za potonje, doduše, iz drugih razloga).
 
Poslednja izmena:
Mislim da je nebitno. Kao logican razlog zasto je na vecini evropskih aerodroma prvo bezbednosna kontrola pa tek onda pasoska je to da sa tih aerodroma postoje letovi za koje nije potrebna pasoska kontrola. To su domaci letovi i letovi unutar Sengena. Svi putnici moraju da prodju kroz skenere, ali ne moraju svi kroz pasosku. U tom kontekstu je logicnije da prvo idu skeneri, pa zatim pasoska. Medjutim kod nas nema letova za koje nije potrebna pasoska kontrola, osim leta za Nis naravno, pa je skroz svejedno sta ce prvo biti. Ostaje da se vidi kako ce srediti gejt za domaci let. Nadam se da ce to malo bolje srediti nego sto je sada. Sadasnje resenje je bas ad hoc napravljeno.

Bitno je samo da pre abe kontrole postoji kontrola boarding passova kako neko ko ne leti ne bi mogao da im pristupi. Nadam se da ce staviti automatske skenere za to, a ne da radnici aerodroma to proveravaju. Na svim vecim aerodromima postoje ti skeneri za boarding passove.
Znaci definitivno onda nista od ideje velike Srbije? ;)
 
Видећемо, не бих се ја тако лако отказивао
 
U svetu je prosek od nešto manje 20% ljudi koji su leteli bar 1x.

Retke su zemlje sa ozbiljnim procentom (indonezija npr.)
Ne znam tačan procenat ali i to daje donekle krivu sliku jer se tu racuna Kina, Indija a sta još ne. Pretpostavljam da je ta brojka u evropi značajno veća a kod nas verovatno i manja. Poenta je u tome da kada ljudi nemaju iskustva možeš da im pričas šta god hoćeš jel svi mi u suštini podsvesno želimo da verujemo da su stvari bolje nego što jesu.

Najsvežiji primer lupetanja ove vrste je "digitalni auto put" koji se trenutno gradi.
 
Šta vam je ljudi, zvanična statistika UN-a govori da u ovo vreme opšte povezanosti tek 5% ljudi živi u zemlji u kojoj nije rođeno. Iz naše perspektive opštih balkanskih emigracija to deluje neverovatno, ali velika većina Amerikanaca ostaje u Americi, a isto važi i za Kineze, pa čak i za Induse (za potonje, doduše, iz drugih razloga).
Verovali ili ne, ali je 2021. samo oko 4% stanovništva prešlo državnu granicu.
Naravno, prosek u Evropi je daleko iznad.
 
Da li može izvor te vesti? Iako je u pitanju 2021. koju je obeležila korona, 4% je svega 280k ljudi što je malo verovatno.
 
ево неколико слика од 4. јула

IMG_20220704_175238.jpg

IMG_20220704_175739.jpg
IMG_20220704_180356.jpg
IMG_20220704_175959.jpg
IMG_20220704_180249.jpg
IMG_20220704_180258.jpg
IMG_20220704_180320.jpg
IMG_20220704_180356.jpg
IMG_20220704_180652.jpg
IMG_20220704_181043.jpg
IMG_20220704_181240.jpg

све је далеко, далеко боље него раније, када су биле КД провере и на гејту. иначе, главна мана је што централни кафе код А-2 ради само до 19:00 или тако нешто. кафе на тој локацији треба да ради најмање до 22:00, ако не и до 23:00
 
Копенхаген, Хелсинки, и још много где исто тако рано затварају, па кад имаш ноћни лет ко глува кера
 
Treba da sačekamo da se otvori ovih par novih objekata, pa ćemo videti kako će raditi. Na "starom" aerodromu je kantina radila do ponoći, ako se ne varam.
 
Pre 5 godina sam leteo za Kipar, ionako kasni let je kasnio. Koleginica i ja smo otišli i večerali, bilo je iza 23h.
 
Izgleda da je trajno zatvoren poslednji deo starog parkinga ispred Terminala 2 na koji su izlazili dolazni putnici i gde su bila taksi vozila. Taj deo je sad ograđen:

p01.JPG


Aerodrom je objavio novu mapu kretanja. Pomeren je rent a car i taxi stanica. Dolazni putnici sada imaju novu asfaltnu stazu koja ide uzbrdo prema T1:

p03.JPG


p02.JPG

p04.JPG


izvori: Aerodrom Nikola Tesla, DJ Vlogzilla YT.
 
све је далеко, далеко боље него раније, када су биле КД провере и на гејту. иначе, главна мана је што централни кафе код А-2 ради само до 19:00 или тако нешто. кафе на тој локацији треба да ради најмање до 22:00, ако не и до 23:00
terminal je prodisao kako su se otvorile čekaonice, drago mi je da više nema onih pregrađenih delova, a i uvek podržavam korišćenje tepiha jer doprinosi mnogo prijatnijem ambijentu
 
Vrh