Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909404#p909404:38pc0s3d je napisao(la):
boca-ica » Sub Dec 18, 2021 4:11 pm[/url]":38pc0s3d]
.... kako se može saznati pravi razlog zašto je neki let kasnio...

Pa u avio saobracaju nema kaubojštine ako se ne stigne na ,,slot,, ( vreme ) mora da saćeka PO REDU prvi slobodan
Sva naša posada su majstori u ,,peglanju,, al ni oni nisu svemoguci.... Čak i zaposleni
aerodeoma često nad ljudskim naporima stignu da ispeglaju ubrzavajuci vreme od sletanja do poletamja ...
jbg. zimski period ume da ima i previše nezgodacija što bi rekli tu komplikejdit za objašnjavanje putnicima , pa je za obe strane bolje i lakše tumačenje samo - kašnjenje-
Sve stuacuje kompezacije šteta ima naširoko navedeno u podebelom ,, gomu,, ko ga ne mrzi a dokon je, može da ga lista
:sesir:

Pitam zato sto mi je žena u maju putovala za BG sa Wizzom i kasnio im je let skoro 7 sati.

Pokvario im se valjda avion i oni se sada vade na "extraordinary circumstances" i neće čak ni da da kažu koji konkretno, a ne da isplate kompenzaciju.

Verujem da ovde navraćaju i piloti, pa me interesuje gde se beleži razlog zašto je slot za sletanje/poletanje propušten. Da li je to flight log ili negde dalje?
 
Ima li neka boja da ne dostaje...? Jedan stub braon, drugi siv a treći žut...
Kao na vašaru...

———————————————–————
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909425#p909425:16wk870a je napisao(la):
boca-ica » 18 Dec 2021, 18:15[/url]":16wk870a]
Kao prvo ,,centralna ,, je žešca glupost jer time tranzitni pax iz Damaska bez kontrole ulazi u gejt za Frnkfurt, Njujork i dr.
Jesi 100% siguran da će taj što dođe iz Damaska ući u avion bez KD kontrole...?
 
Jesi 100% siguran da će taj što dođe iz Damaska ući u avion bez KD kontrole...?
Aha... :kafa:
Na pr.
dolazak na zlaz A-3... razne kratke stanke kao wc , bejbi room , i sl. je u zajednickom tranzitu .... nastavak ka dr. servisima i službama sve do centralnog KDa
nakon kojih opet u isti zajednicki tranzit sa wc ,bejbi room i sl ... pa ulaz u A-1.... i bum.

Zato Imperativ jeste da svaki gejt ima svoju KD,
tj. ako ima više KD punktova ne može se nazivati jednim centralni sistemom naročito što i arhiktektonsko rešenje
ne predvidja takvu opciju.
Eto
Ovo je plan ,,na brzaka,, zamisli sitiacije koje se planiraju mesecima.

:sesir:
 
U ovoj priči ne štima to što nikada ne možeš ući u isti wc, baby room, prodavnicu, ili bilo šta što je pre i posle antidiverzione kontrole. Većina evropskih aerodroma uključujući i najveće (Amsterdam, Frankfurt, Pariz, Barselonu, Lisabon, Cirih) sa intenzivnim presedanjima koristi centralnu kontrolu ili bar centralnu kontrolu po zgradi terminala.
Naravno za tranzit se uvek može postaviti kontrola pre izlaska u zonu za odlazne putnike. Ako ne za sve onda se može napraviti da između dela terminala na koji dolaze letovi iz potencijalno rizičnih zona i ostatka aerodroma opet postoji dodatna kontrola. Prosto se organizuje da ti letovi uvek recimo idu na udaljene A pozicije, i onda se postavi kontrola u transferu između tih gateova i ostatka aerodroma.
Kontrola na samom izlazu ka avionu se lako po potrebi ponovo uvede u slučaju povišenog stepena opasnosti.
E sad iako centralna kontrola ima svoje prednosti, neretko je ona ozbiljna tačka zagušenja na velikim terminalima. Mada realno i mi smo je imali do pre par godina pre pasoške kontrole (faktički je tad bila dupla, tu ispred pasoša i još jednom na gate-u).
 
Na svim aerodromima sa centralnom KD, putnik u tranzitu prolazi ponovo KD u zavinosti odakle je dosao, ako se dobro secam Srbija je pre par godina stavljena na sigurnu listu pa ne moramo vise da prolazimo KD kada presedamo u Evropi iz Beograda.

Takodje, aerodromi sa centralnom KD imaju dodatnu KD na gejtu za letove za USA, tako da ce sigurno i kod nas nekoliko C gejtova imati mogucnost da se po potrebi zatvore. Sigurno nece nikog iz Damaska pustiti direktno na let za Njujork...

https://www.frankfurt-airport.com/en/fl ... hecks.html
Please note that EU regulations may require transferring passengers to clear an additional security check in some parts of Frankfurt Airport.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909522#p909522:19z79yra je napisao(la):
boca-ica » Ned Dec 19, 2021 6:16 am[/url]":19z79yra]
Jesi 100% siguran da će taj što dođe iz Damaska ući u avion bez KD kontrole...?
Aha... :kafa:
Na pr.
dolazak na zlaz A-3... razne kratke stanke kao wc , bejbi room , i sl. je u zajednickom tranzitu .... nastavak ka dr. servisima i službama sve do centralnog KDa
nakon kojih opet u isti zajednicki tranzit sa wc ,bejbi room i sl ... pa ulaz u A-1.... i bum.

Zato Imperativ jeste da svaki gejt ima svoju KD,
tj. ako ima više KD punktova ne može se nazivati jednim centralni sistemom naročito što i arhiktektonsko rešenje
ne predvidja takvu opciju.
Eto
Ovo je plan ,,na brzaka,, zamisli sitiacije koje se planiraju mesecima.

:sesir:
Izvinjavam se ali zar putnik koji je u dolasku na A3 ne ide na sprat i kreće se dolaznim hodnikom? Cilj je razdvajanje dolaznih i odlaznih putnika. Kako neko pri dolasku može da koristi toalet koji je namenjen putnicima u odlasku. Putnik se u dolasku na A3 penje na sprat, pa se kasnije spušta jedan sprat niže u zoni gde su transferi i tu prolazi KD kontrolu pre ulaska u zonu za odlaske.
 
Grrr... ajd izbroj mi koliko razlicitih i odvojenih prostora za presvlačenje ili podoj beba ima u celoj tranzitnoj zoni
na toj putanji
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909485#p909485:379j7yvs je napisao(la):
plećko » Ned Dec 19, 2021 12:43 am[/url]":379j7yvs]Ima li neka boja da ne dostaje...? Jedan stub braon, drugi siv a treći žut...
Kao na vašaru...

———————————————–————

Али ти је промакло оку да је четврти плав а пети (илити први) до улаза....Црн ! :D :D :D :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=909556#p909556:3lwcvkuw je napisao(la):
boca-ica » Ned Dec 19, 2021 10:40 am[/url]":3lwcvkuw]Grrr... ajd izbroj mi koliko razlicitih i odvojenih prostora za presvlačenje ili podoj beba ima u celoj tranzitnoj zoni
na toj putanji
Sačekajmo da vidimo. Ne znam odgovor ali verujem da kroz fizičku barijeru ne mogu da prođu. Putnici sa svih izlaza idu na sprat i hodnikom.dolaze do dela gde je sprat nìže transfer + KD a sprat niže dolazak. Verujem da je u tom dolaznom.delu predviđeno i nekoliko toaleta i prostorija za presvlačenje beba itd...
Ne mogu da zamislim da to nisu predvideli projektom. Kažem sačekajmo :)
 
Ne treba .... oduvek jasno zato je i tako i bilo rasporedjeno
nove fore i fazoni za prebacivanje manjih predmeta i stvari su otišle daleko pravi madjioničari... te svaki gejt treba da ima svoj KD zbog večite neravnopravne utakmice... a štete i gubici su ne merljivi uporedjujuci sa bilo kojom uštedom od takve centralizacije švajcarskog sira
jednostavno to ne može biti predmet ni razgovora
:sesir:
 
Коначно Србија ужива благодати западноевропског дизајна...
 
Ne bi bilo nista lose u KD kontroli ispred gejta da nakon prolaska kroz istu mogu da odem do WC-a. Nebrojeno puta se dogodilo da avion kasni, cekaonica puna i ljudi ne mogu ni do WC-a da odu.
 
Uopšte nije pitanje koliko razlicitih i odvojenih prostora za presvlačenje ili podoj beba ima u celoj tranzitnoj zoni zato što transferni putnik ne može doći do tih prostorija u zoni transfera dok prvo ne prođe detaljnu KD kontrolu. Ljudi su već objasnili da je isto ovako na većini velikih aerodroma.

Ovaj šareni dizajn nije finalni i ovaj deo još nije završen, tek je počelo da se radi na delu prema ulazu. Pogledajte rendere ako vas zanima da li će sve boje biti rasparene.
 
0-ADE3-B47-B317-4299-8-FB2-D871-DFA9-AF46.jpg


5-D6534-BD-F9-CE-4-A43-8-C63-E692-CF533-A36.jpg


AB895-DF4-FEF6-48-F4-9229-A364-BC06-AD48.jpg
 
Glavni i odgovorni urednik NIN-a Milan Ćulibrk:
kao i što ne znamo da li će država plaćati penale koncesionaru aerodroma ako posle 2025. ne bude godišnji promet od 15 miliona putnika – mi to ne znamo, jer nijedan ugovor nije dostupan, a kad dođe vreme da se plati ceh – konobar dođe kod građana, ne kod premijerke, ministra ili predsednika. A konobar uvek dođe“, dodao je.

Izvor: https://rs.n1info.com/biznis/culibrk-od ... -4-aprila/

Da li je do sada bila neka priča na ovu temu?
 
Ovo je glupost teska. Nikada, ni pre korone, nije bilo reci da ce biti 15 miliona putnika 2025. godine. Pominjana je ta brojka, ali toliko putnika bi trebalo da bude na kraju koncesije. Pa ljudi bozji, ne moze se uvecati broj putnika 2,5 puta u 5 godina i da nema korone.
 
Pre par nedelja sam 4x prolazio kroz aerodrom. Generalne kritike (neke manje bitne, neke vise) su:

- Toaleti se cine da su konstantno u groznom stanju (bio sam u onom na pocetku C fingera namerno svaki put da bi se uverio kako se brinu o higijeni). Po par WC solja i pod ispod njih bi svaki put bili popisani i kod par njih je potpuno falilo toalet papira. Par ljudi je negodovalo zbog toga, bilo je oceva sa decom, itd.
- U par navrata su ljudi na salterima za pasosku kontrolu izgledali potpuno nezainteresovani za svoj posao, prakticno svaki par od njih (gde su dva saltera jedan do drugog) je na pola okrenut jedan ka drugom i razgovaraju bez prestanka o nekim potpuno levim temama i jedino pogledaju u putnika na milisekund
- Ljudi na gejtu koji skeniraju prtljag su u oba navrata takodje potpuno bili (ili barem izgledali) nezainteresovani svojim poslom, njih cetvoro recimo koji gledaju ekran od rengena, navode putnike dok prolaze rengen, obezbedjenje, itd. pricaju opet o nekim potpuno levim temama (ne secam se o cemu se je radilo ali sam zapamtio da sam se iznenadio posto su bile do jedne mere poprilicno licne teme)
- Dobar broj signalizacija koje vise sa plafona su nekoordinisane u boji pozadine (u vise navrata se koriste primetno drugacije nijanse tamno zute/narandzaste) i fontu (negde su slova znatno deblja, negde tanja). U jednom slucaju se secam da su se dva znaka koja vise jedan do drugog primetno razlikovala u oba smisla)
- Vidi se jasno da je sama zgrada aerodroma dotrajala, i da je projektovana bas davno. Sam terminal je daleko manje prostran iznutra nego sto je ovih dana standard u svetu i kod manjih aerodroma. Ova prosirenja koja sada prave su svakako vrlo dobrodosla zbog kapaciteta a i sadrzaja, ali to najverovatnije znaci da Beograd nece dobiti jedan moderan terminal jos barem nekoliko decenija

U svakom od navrata sam mogao vrlo brzo da prodjem od ulaza u terminal do gejta (i obrnuto) i to je sigurno jedna znacajna prednost, ali nisam imao vise vremena da primetim ni dobre ni lose stvari.

Znam da za par ovih stvari opasno cepidlacim, ali sam uveren da su one posledice veceg problema a to je neuskladjenost i aljkavost sa kojom se pristupa u maltene svakom sektoru u Srbiji, pa tako i vadusnom prometu. Letim cesto, ponajvise na relaciji LHR-ARN, i iako ne mogu da zamerim BEGu sto ne lici na LHR Terminal 2 ili ARN Terminal 5, nisam drugde (osim na Balkanu) imao priliku da vidim taj nivo generalnog diletantizma. Nadam se da ce stvari da se promene nabolje.
 
Bogme ja jesam, većih arogantnih diletanata od osoblja glavnog pariskog aerodroma ja nisam video nigde. Policajci na pasoškoj su arogantni svuda, kod nas su i više nego OK.

Generalno mi uopšte ne smeta kad ljudi ne glume preteranu ozbiljnost na nekom bezveznom poslu. Ne volim preljubazne konobare - ko još uistinu voli da služi drugoga - time ni obično aerodromsko osoblje tog tipa.
 
Браво Панто. А ово за французе потписујем. Говеда.
 
Iskreno, u potpunosti razumem @stefanias   , posle LHR sleteti na BEG je tuga, da u potunosti zanemarimo arhitekturu (T4 je i mator terminal, ali enterijer je više nego pristojan), ovde se govori o broju opsluženih ljudi i uprkos tome održavanju higijene na visokom nivou, ljubaznost osoblja i carinika itd. Niko ne očekuje od njih da glume nešto, već da se ponašaju normalno, a ne kao lica sa poternice.
 
Па понашају се прилично нормално у Београду, бар према мом искуству (од свих су најмање нормални некад били цариници, али њих сад ретко ко сретне, само кога зауставе - можда си мислио на полицајце; једна од урбаних легенди код нас гласи да пасоше контролишу цариници).
 
Prilicno me je iznenadilo prisustvo pripadnika SAJ na aerodromu juce, i to pod punim naoruzanjem. Nije prijatno :shock:
 
Vrh