Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Aerodrom u Surcinu je dovoljan najmanje do 2050. godine, a verujem i vise. Novi aerodrom u ovako malom gradu je nenormalan apsurd. Jedino sto vidim kao mogucnost u nekoj dalekoj buducnosti je da se sadasnji koristi za LCC, a potencijalni novi za Legacy Carriere.

Bukurest ima dva aerodroma, ali je manji prestao sa radom pre par godine i nema vise letova, tako da ostaje samo OTP.
 
Najbolje da stave novi Beogradski aerodrom negde oko Šida da bude. Gledao sam u Sofiji gde je aerodrom, duplo je bliži nego kod nas em su glupi Bugari poterali i metro liniju do njega.
 
Превелики ће бити Сурчин са оволиким објектима за секундарни аеродром. Вероватно би га затворили и (скупо) продали земљиште.

Највећи апсурд је да у близини постоји и онолика Батајница. Очекујемо и Аеродром Угриновци.
 
4F Class Airport - identičan naziv za identičan projekat koristi i vlada Kambodže koja je takođe dala svoje aerodrome na koncesiju Vinciju.

Aerodrom u Pnom Penu je prtaktično u samom gradu i ima isti broj putnika kao i BEG pre korone.
 
...mozda zato sto tako aerodrome klasifikuju ICAO i EASA? :)

https://www.easa.europa.eu/sites/defaul ... %204_0.pdf

Capture.jpg

2Capture.jpg
 
будалаштина. као да Тесла нема где да се шири. и да не раселе све што се населило у непосредној близини (Радиофар, Ледине), ка обилазници и са друге стране ауто-пута има и више него довољно места
 
2. нова локација аеродрома Београд – услед просторног ограничења на постојећој локацији аеродрома, предвиђена је нова локација на 10 km западно од аеродрома „Никола Тесла”, 24 km од Београда у непосредној близини ауто-пута E70 на потезу Грмовац – Добановци – Деч. Полазно дефинисање капацитета и потреба, на основу чега ће се приступити изради потребне документације, указује на комплекс од око 1.100 ha, са три полетно-слетне стазе, два путничка терминала, два робна терминала, логистичком и слободном царинском зоном, модерном навигационом опремом и системом светлосног обележавања и Кодном ознаком аеродрома 4F;

Ове све услове може и Батаја да испуни, између постојећих писта и аутопута има довољно места за још једну писту и остало наведено..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838698#p838698:21nmoscu je napisao(la):
Пантограф » 05 Apr 2021 10:33 am[/url]":21nmoscu]А још је Батаја на главној прузи...

И интермодални терминал :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=837754#p837754:1xko4ba9 je napisao(la):
peper.mint » 02 Apr 2021, 15:27[/url]":1xko4ba9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815911#p815911:1xko4ba9 je napisao(la):
milanche » Pet Jan 22, 2021 11:13 pm[/url]":1xko4ba9]Ima ova cik-cak veza, cak i da ne urade sada prosirenje glavne zgrade. Samo treba da nastave sa dizanjem sprata na postojecim objektu. Naznacio sam i na dve druge slike u izgradnji
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1

file.php

file.php

file.php
Milanče sad sam video na novoj slici koju je stavio jmcc da su zazidali taj zid gde si mislio da će ići dolazni putnici, znači ipak neće tim putem nego pravo kao na renderu, a za to treba nova gradnja:

file.php
da zazidali su to, videcemo sta su planirali, da li su samo privremeno zazidali dok ne dograde sprat ili ne, videcemo. Prema renderu, koliko sam video tu bi trebalo da se spoji sa spratom koji treba da se nadogradi. Videcemo sta ce biti

Sto se tice izgradnje drugog aerodroma, moze Beograd da ima drugi aerodrom - ali u Novom Sadu. Mnogo je budalastina izrecenih i napisanih u proteklih 7-8 godina. Mnogo.
 
Imamo ''Nikolu Teslu'' koji i dalje može da se širi. Imamo Batajnicu sa čak dve ogromne piste, koja radi sa 20% kapaciteta jer cela VS ima manje od 30 operativnih letelica fiksnih krila.

Pride, imamo dosta ekonomskih problema (kao i svi trenutno) i razloga za stezanje kaiša tamo gde se može.

I pored svega toga, država u svoj svojoj mudrosti, hoće da pravi potpuno novi aerodrom... sa čak TRI PISTE... i to ni manje ni više nego u Dobanovcima???

tenor.gif
 
Najiskrenije predlažem da ignorišemo ovu priču o Dobanovcima, ušlo se u predizbornu kampanju, sad će najveće gluposti da isplivavaju. Eventualno da se napravi tema "Predizborno maketarstvo".
Prvo, kako da naprave aerodrom par kilometara od "Tesle", kad ni u Nišu ne smeju da razvijaju saobraćaj zbog koncesije!?
 
Pa nadajmo se da će da bude tako.

Inače, vidim napraviše oni onaj svoj spomen-aerodrom u Pranjanima, na 40 km od Lađevaca...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838666#p838666:14k4awxb je napisao(la):
Пантограф » Pon Apr 05, 2021 8:39 am[/url]":14k4awxb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838628#p838628:14k4awxb je napisao(la):
spatiotecte » 05 Apr 2021 12:41 am[/url]":14k4awxb]Voleo bi da čujem objašnjenje o razlogu takve odluke od strane zvaničnih.
Дакле, "просторно ограничење на постојећој локацији аеродрома" је објашњење: јефтинија земља у Добановцима (ако је државна - бесплатна) од ове око "Тесле".
Prostor za širenje oko Tesle je označen još od 1962 kad je otvoren aerodrom. Taj prostor je definisan plavom bojom u PDR koji je usvojen prošle godine za dodatnu, odvojenu pistu i terminal, ali se to širenje ne može desiti pre kraja koncesije 2043 godine. Dakle ako je neko kupio tu zemlju 1962 da bi se obogatio kad država bude otkupljivala za dodatnu pistu, taj se neće obogatiti pre 2043. Niko neće doživeti da se obogati.

Čak i da je neko bio u dogovoru 2013 kad je počela priča o koncesiji i tek tada kupio to zemljište, nema šanse da ga proda pre 2043, dakle 31 godinu kasnije. Ode pola života da dočekaš zaradu. Ne deluje kao dobra investicija. Ne verujem u tu priču o jeftinijoj zemlji u Dobanovcima kao razlogu.

Jedini mogući razlog za drugi aerodrom je da je neko hteo da ispadne pametan pa rekao "vidite kako se London za***ao sa samo 2 piste na Hitrou, ajde mi da bezecujemo plac kod Dobanovaca dok je vreme", pa je neko drugi onda rekao "to je odlična ideja, zovi CIP". :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838818#p838818:3gc65jnn je napisao(la):
peper.mint » 05 Апр 2021, 15:11[/url]":3gc65jnn]Jedini mogući razlog za drugi aerodrom je da je neko hteo da ispadne pametan pa rekao "vidite kako se London za***ao sa samo 2 piste na Hitrou, ajde mi da bezecujemo plac kod Dobanovaca dok je vreme", pa je neko drugi onda rekao "to je odlična ideja, zovi CIP". :lool:

ако изузмемо уметнуту писту, Тесла има места за још две писте ка обилазници, плус још две паралелно са ауто-путем са друге стране. а ПДР се лако промени да се то направи да сутра аеродром добије још 800 хектара земљишта са те стране
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838837#p838837:31p3xpms je napisao(la):
JohnnyLee » Pon Apr 05, 2021 4:35 pm[/url]":31p3xpms]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838818#p838818:31p3xpms je napisao(la):
peper.mint » 05 Апр 2021, 15:11[/url]":31p3xpms]Jedini mogući razlog za drugi aerodrom je da je neko hteo da ispadne pametan pa rekao "vidite kako se London za***ao sa samo 2 piste na Hitrou, ajde mi da bezecujemo plac kod Dobanovaca dok je vreme", pa je neko drugi onda rekao "to je odlična ideja, zovi CIP". :lool:

ако изузмемо уметнуту писту, Тесла има места за још две писте ка обилазници, плус још две паралелно са ауто-путем са друге стране. а ПДР се лако промени да се то направи да сутра аеродром добије још 800 хектара земљишта са те стране
Tako je, kada bi bilo potrebe. Aerodromu ne treba toliko pista, bilo bi više nego dovoljno da se za par decenija napravi samo još jedna nova pista kao što je plavom zonom označeno u prošlogodišnjem planu detaljne regulacije:

izvor:exyuaviation.com

Aerodrom-Nikola-Tesla-PDR%2Bnamena01.jpg

https://1.bp.blogspot.com/-lA8e2n3d.../s1600/Aerodrom-Nikola-Tesla-PDR+namena01.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838666#p838666:b65mh61g je napisao(la):
Пантограф » Pon Apr 05, 2021 8:39 am[/url]":b65mh61g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838628#p838628:b65mh61g je napisao(la):
spatiotecte » 05 Apr 2021 12:41 am[/url]":b65mh61g]Voleo bi da čujem objašnjenje o razlogu takve odluke od strane zvaničnih.
2. нова локација аеродрома Београд – услед просторног ограничења на постојећој локацији аеродрома, предвиђена је нова локација на 10 km западно од аеродрома „Никола Тесла”, 24 km од Београда у непосредној близини ауто-пута E70 на потезу Грмовац – Добановци – Деч. Полазно дефинисање капацитета и потреба, на основу чега ће се приступити изради потребне документације, указује на комплекс од око 1.100 ha, са три полетно-слетне стазе, два путничка терминала, два робна терминала, логистичком и слободном царинском зоном, модерном навигационом опремом и системом светлосног обележавања и Кодном ознаком аеродрома 4F;

Дакле, "просторно ограничење на постојећој локацији аеродрома" је објашњење: јефтинија земља у Добановцима (ако је државна - бесплатна) од ове око "Тесле".

Можда је ова најава новог аеродрома само притисак на власнике земље око Тесле и нека врста ценкања.
 
Ne treba pritisak. Ako ima opravdanja za lex specialis, to je ovde. Ko je pravio kuću gde je decenijama jasno ucrtana pista, lex specialis pa buldožer. Skoro sve zemlje na svetu imaju načina da ne dozvole teror privatne svojine nad državnim interesima kao što je nažalost dozvoljeno u Japanu. Aerodrom Narita je grupa farmera izludela, pa da li bi ovako nešto trebalo dozvoliti u Surčinu:

takao-shitos-farm-2.jpg

izvor: https://salsaworldtraveler.com/2020...arms-land-surrounded-by-tokyo-narita-airport/

i ovde:
izvor: http://aboutairportplanning.blogspot.com/2010/
 
Tako je, kada bi bilo potrebe. Aerodromu ne treba toliko pista, bilo bi više nego dovoljno da se za par decenija napravi samo još jedna nova pista kao što je plavom zonom označeno u prošlogodišnjem planu detaljne regulacije:

izvor:exyuaviation.com

Aerodrom-Nikola-Tesla-PDR%2Bnamena01.jpg

https://1.bp.blogspot.com/-lA8e2n3d.../s1600/Aerodrom-Nikola-Tesla-PDR+namena01.jpg


Тако је, а после по потреби како расте саобраћај и једна уметнута у плавој зони пресликано као у црвеној.

Дефинитивно имамо довољно простора за експанзију на Тесли а укстремном случају да баш толико брзо растемо као дестинација онда ту је и Батаја.

Чему ова мегаломанија и неморало расипање државних средстава.

Она Томина мегаломанска идеја да копа канал до Солуна је имала више економског смисла од овога.
 
Bataju bi trebalo srediti malo i dati da lete LCC. Ryanair bi odmah uveo dvadesetak linija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=838861#p838861:ut4r7v93 je napisao(la):
filip14586 » Pon Apr 05, 2021 7:00 pm[/url]":ut4r7v93]
Тако је, а после по потреби како расте саобраћај и једна уметнута у плавој зони пресликано као у црвеној.

I jedna "umetnuta" PSS je previse, dve bi bile potpuno ludilo.
 
Padinska skela bi bila dobra lokacija, pod uslovom kad bi obilazniza bila produžena od Pančeva do N. Banovca...... BG bi mogao nesmetano da se razvija prema severu....
 
i Novi Sad dobio aerodrom do 2035

15 kilometara od Novog Sada
Kada je reč o Novom Sadu, gradnja je planirana na lokaciji koja se nalazi na oko 15 kilometara jugoistočno od najvećeg grada na severu naše zemlje, u neposrednoj blizini auto-puta A1, na potezu Kovilj – Šajkaš – Budisava, sa obuhvatom od oko 300 hektara i kodnom oznakom aerodroma 4E.

https://vojvodinainfo.rs/srbija-dobija- ... ovom-sadu/
 
Vrh