Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Hahaha hahaha 2 nova železnička kraka koja prelaze preko autoputa! Nisam pristalica insistiranja na rokovima za infrastrukturne projekte ali jasno je da će ovo biti realizovano nikada!

Koju robu cargo centar transportuje železnicom?
 
Pa to sam i ja video, bar je mogla pruga da se racva posle prelaska autoputa a ne ovako da gradimo 2 podvoznjaka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506042#p506042:1sjaa6kg je napisao(la):
dejjan » 06 Jan 2018 01:21 pm[/url]":1sjaa6kg]Koju robu cargo centar transportuje železnicom?
Raznu robu. . . ili može bilo koju robu, tu nema ništa sporno.
Pošto je taj krak pruge na aerodromu, možda će koncesionar da finansira.
 
Teorijski naravno da sve može. Interesuje me sad, konkretno u 2017. godini koja roba i koliko tona je dopremljeno na aerodrom vazdušnim putem pa zatim drumskim saobraćajem prevezeno na žel. st. i zatim dalje železnicom? I obrnuto da je dopremljeno železnicom do Beograda i dalje vazdušnim putem?

Naglašavam da ni novi poštanski centar nema direktan pristup železnici.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506047#p506047:1rw382tx je napisao(la):
dejjan » 06 Jan 2018 01:42 pm[/url]":1rw382tx]Teorijski naravno da sve može. Interesuje me sad, konkretno u 2017. godini .. .
Ma, koga još interesuje prošla godina :) , produžiće prugu
još par stotina metara, pa ako zatreba biće dobrodošla.
 
Ako sve bude uredu i potpiše se Ugovor o koncesiji u roku od 60dana

od 501mil mali akcionari dobijaju 84mil, a država 417mil evra, pa bi

mogla da finansira izgradnju pruge i stanica, kupovinu kompozicija, . .
 
Laki,

1. Sto se tice koncesije aerodroma, to je opravdano dobra metoda i na zapadu. Da li si ikada cuo za royalty business?
Recimo, jedan naucnik dobija na zaradi od prodaje svog izuma. Svakog meseca mu kaplje procenat od prodaje. Medjutim mogu ga snaci godine ili pozeli da i sam investira u neki drugi projekat, a za to mu treba velika svota na koju ne moze da ceka. Onda dodje royalty kompanija i ponudi mu otkup (nekad sve, nekad pola) za onaj njegov izum (za tu koku sa zlatnim jajima). Ta veca svota je zapravo daleko snizena vrednost te koke, ali ako naucnik ne moze toliko dugo da ceka, a royalty kompanija preuzima rizik da se trend prodaje nastavi, onda je logicno da ponuda nije ista kao trenutna vrednost. A sama ponuda se zasniva na projekciji kroz povracaj i zaradu novca tokom niza godina. Vremenom zarada opada na krivulji.

Ovo su ceste pojave u biznisu. Ako nemas dovoljno da sam nesto izgradis u tom trenutku, onda ti i snizeni lump sum dobro dodje.
https://www.entrepreneur.com/article/52738
https://en.wikipedia.org/wiki/Royalty_payment

2. Koja je to drzavna Srpska kompanija pretvorila svoj biznis u vrhunski? Aerodrom je dobro radio, napredovao, ali drzava ocigledno nema novca da ide uporedo sa tim napretkom i da ga nadogradjuje.

3. Dacu svoj imetak i dajem (kao sto npr. placam ogromnu taxu Kanadi da bi me drustvo zastitilo od kriminala, neobrzovnja, bolesnih….), jer mi je mir prvi i najvazniji. Srbija je ovako u situaciji da strani kapital drzi kao “taoce” i time svojim gradjanima obezbedi sigurnost, jer ce mocnici uvek braniti svoj kapital. Za par godina ce Srbija biti u situaciji da zahteva, jer ce moci da “preti” vec ulozenom kapitalu. Zato je i dobro da aerodrom ide Francuzima, (ne zato sto su najbolji u biznisu, ili ce nas tretirati fer, nego zato sto su nam najbolje pokrice, tj. vodeca svetska sila) u nadi i za par dobrih restorana.

Zasto dozvoljavate sebi uske poglede kroz partijske ideologije i tako branite “svoje” vidike?
Budite zadovoljni interesovanjem za aerodrom i ne zamisljajte kule i gradove. Niti ce nasa zemlja biti glupa pri zahtevima, niti ce investitor nuditi maximum. Srbija je svesna da joj kargo transport nece prosiriti turizam, da bi procena aerodromske takse morala da zadovolji i investitora, i stranog putnika i domaceg klijenta, da joj treba dodatna pista, korektan taxi servis..
Aerodrom mora biti u dobroj memoriji svakog putnika, da ga posle toga ne bi zaobilazio. Jedino je pitanje gde vlada Srbije planira da ulozi novac od tog lizinga, a to bi moralo da bude obelodanjeno zajedno sa uslovima u ugovoru o koncesiji?
 
Da. To što je aerodromu sa državnom upravom išlo dobro do sada, ne znači da bi to i nadalje bio slučaj.
Odličan primer je "Air Serbia": do 2016. godine sve fenomenalne vesti, a onda? Ode "Etihad" pod led, pa se sada češemo gde nas ne svrbi.
Dobro, vidim potencijalni problem sa time da eventualno u narednih 25 godina može i "Vinci" zapasti u krizu (hipotetički), ali recimo da neće, ili da će postojati klauzula o zaštiti državnog interesa.
 
Francuskom Vinciju koncesija za Aerodrom Nikola Tesla

Zeleno svetlo za to dala je i Vlada Srbije, koja je razmatrala odluku tog stručnog tima na vanrednoj sednici, prenose N1 i Blic, dok Novosti saznaju da je vrednost koncesije čak 501 milion evra za 25 godina.

Stručni tim za dodelu koncesija prosledio je zaključak i rang listu Vladi Srbije, koja je vanredno zasedala kako bi dala zeleno svetlo za rang listu.

Ranije je rečeno da će odluku Vlade u subotu saopštiti predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Rok za odluku o izboru koncesionara za beogradski aerodrom Nikola Tesla istekao je, a za koncesiju beogradskog aerodroma stigle su četiri ponude.

Ponude su dostavili švajcarsko-francuski konzorcijum Zurich Airport sa kompanijama Eiffage i Meridiam Eastern Europe Investments, indijsko-grčki konzorcijum GMR Infrastructure ltd i Terna, francuska kompanija Vinci Airports i južnokorejsko-tursko-kiparski konzorcijum Inčeon international Airport corporation, Yatirimlari ve Islatme, VTB capital infrastructure.

Koncesija za finansiranje, razvoj kroz izgradnju i rekonstrukciju, održavanje i upravljanje infrastrukturom aerodroma i obavljanje delatnosti operatera daje se na rok od 25 godina.

Međutim, priču o koncesiji pratile su i kritike stručnjaka da je neosnovano davati koncesionarima kompaniju koja ostvaruje profit i koja iz sopstvenih prihoda može da finansira neophodne poslove.
Iz Vlade su na kritike odgovarali da je koncesija dobar model da se dodatno unapredi i modernizuje sam aerodrom i da je to bio ključni razlog što su 10. februara 2017. godine obavili poziv zainteresovanim koncesionarima.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je ekskluzivno za Kurir izjavio da je više nego zadovoljan postignutom koncesijom za Aerodrom Nikola Tesla.

"Treba napomenuti da je investiciona obaveza francuske kompanije 732 miliona evra, a godišnja taksa na koncesiju će biti od pet do 16 miliona evra."

Prezadovoljan sam ovim uspehom Srbije, zaista nisam očekivao da će biti 501 milion. Ovim smo postigli ogroman uspeh i pokazali veliki međunarodni ugled. Zato od srca čestitam i Vladi Srbije i svim građanima na ovom odličnom poslu, izjavio je predsednik Srbije za Kurir.

http://www.seebiz.eu/francuskom-vinc...sla/ar-168651/

Rekao je da će ukupna dobit od koncesije biti 1,468 milijardi evra, te da ljudi možda ne razumeju koliko je Srbija napredovala i koliko je drugačija i bolja nego pre četiri do pet godina.

Vučić je ukazao da će vlada dobiti 417 miliona evra prihoda za budžet, a 84 miliona evra dobijaju građani Srbije - mali akcionari.

Istakao je da je ukupna vrednost koncesije 1,468 milijardi evra i da je tenderska procedura trajala godinu dana, bila otvoren, transparentna i javna. Prema njegovim rečima nivo investicija, koncesionim ugovorom je 732 miliona evra, a od koncesijske takse država će dobijati još značajnih sredstava.

"Nismo prvi aerodrom koji je u našem regionu ušao u kocensiju. Imali smo problem sa rastom aeerodroma u Sofiji i Zagrebu. Beograd je pamentno postupio i zato uspeo da dobije značjano više od Zagreba, koji je za koncesiju dobio 865 miliona evra ukupno", naglasio je Vučić.

Istakao je da je ukupna vrednost našeg ugovora za više od 50 odsto veća od onog koji je Zagreb ostavrio, što je ogroman uspeh za Srbiju koja nije članica EU.

Takođe je ukazao da je veoma važno da se koncesionar potpisanom namerom obavezao da neće otpuštati zaposlene na aerodromu.

Isto tako preneo je da aerodromske takse, na osnovu ugovorne obaveze, u naredne tri godine neće biti povećavane. Ukazao je da dolazi jedna od najvžanijih i najznačanijih kompanija, iz jedne od najsnažnijih zemalja EU, koja će obezbediti da dostignemo 15 miliona putnika, a već 2024. imaćemo 7,9 miliona putnika, i 2030. deset miliona.

"To govori o stravično velikom i izvanrednom rastu beogradskog aerodroma i rastu srpske ekonomije koji se očekuje", naglasio je Vučić.

http://www.seebiz.eu/vucic-o-koncesi...reb/ar-168665/


Cifre za rast putnika do 2030.godine su stavljene po meni dosta konzervativno, jer predvidjaju rast os 5% prosecno godisnje sto je dosta skromno.
OK, pretpostavljam da je u pitanju obezbedjenje koncesionara .
Takse se nece menjati naredne 3 godine , to je uradjeno najvise zbog ASa da imaju neki period d se upristoje ili da kljoknu.I to mi je OK.
Ono sto mi je najvise zaparalo usi to je da su "jos najmanje 2 kompanije imale dosta pribliznu ponudu". Ovde vidim problem u narednih nekoliko meseci jer treba tek da saznamo sta je Vladu opredelilo za Francuze a ne za te ostale kompanije.Ocekujem zalbe na rezultate koncesije.
Mi u principu znamo samo 5% celog dila, tako da je sve jos u magli i tek treba da vidimo "kako smo udali Aerodrom".
 
Vučić reče da su ponude bile vrlo slične, ali da su pobedili Francuzi jer su se obavezali da neće otpuštati zaposlene i neće sputavati u razvoju ostale aerodrome u zemlji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506113#p506113:36g8ed2i je napisao(la):
Vox91 » 06 Jan 2018 07:15 pm[/url]":36g8ed2i]Vučić reče da su ponude bile vrlo slične, ali da su pobedili Francuzi jer su se obavezali da neće otpuštati zaposlene i neće sputavati u razvoju ostale aerodrome u zemlji.

Misliš Srbija se obavezala da razvojem drugih aerodroma neće ugroziti zaradu koncesionaru? :lol: Stalno zaboravljate gde živite, neki se raduju bogatome gazdi i onda nikome i dalje nije jasno zašto je Srbija najsiromašnija zemlja u Evropi. :sesir:
 
Ne, mislim to što sam i napisao. Uostalom, sve ove godine nije bilo koncesionara pa opet nije bilo ni putnika ni u Kraljevu, ni u Nišu do skoro..Nemam ja nikakve iluzije o tome ko smo i šta smo, niti da postoje bogati dobročinitelji koji će nas zasuti parama. Koncesija mi je plus samo zbog mogućeg uticaja koncesionara na dovodjenje novih linija i kompanija, kao i zbog profesionalnog upravljanja.
 
Diogen":2yckcsc0 je napisao(la):
Misliš Srbija se obavezala da razvojem drugih aerodroma neće ugroziti zaradu koncesionaru? Stalno zaboravljate gde živite, neki se raduju bogatome gazdi i onda nikome i dalje nije jasno zašto je Srbija najsiromašnija zemlja u Evropi. :sesir:

Upravo.
Ugovori su ili tajni ili javno nepovoljni. Uz redovni slučaj da se preko noći menjaju u korist gazde, a na štetu građana.



Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Šta ćemo kada koncesionar odluči da ipak poveća taksu i otpusti zaposlene? Da tražimo arbitražu i izgubimo je po visokoj ceni?
U Zagrebu je taxa povećana duplo. Govorimo o poređenju vrednosti aerodroma sa Zagrebom koji je daleko manji grad u državi sa manje stanovnika. Takođe Beč je udaljen 4h vožnje :D

Ko je vlasnik aerodroma Ljubljana?

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506113#p506113:32xyaham je napisao(la):
Vox91 » 06 Jan 2018 07:15 pm[/url]":32xyaham]Vučić reče da su ponude bile vrlo slične, ali da su pobedili Francuzi jer su se obavezali da neće otpuštati zaposlene i neće sputavati u razvoju ostale aerodrome u zemlji.
A ja njemu verujem na rec kao i Baronu Minhuzenu i Ostapu Benderu .
Pusti sta je on rekao, on slaze kad kaze koji je dan danas, nego da sacekamo mi malo narednih nedelja da se oglase ostali ponudjaci.
 
A posebna mi je bolestina da je na konferenciji za stampu 10 puta pominjao Zagreb!
klasican indijanac .
I o kakvih 865 miliona evra je pricao za Zagreb?
DA LI U OVIH 732 miliona eva investicija ulazi i ovih 501 milion evra koje isplacuje odmah ili ne?
Opet pitam, on je poredio zagrebackih 865 miliona sa beogradski 1,4 mlijarde.
 
dejjan":1hk477xp je napisao(la):
Ko je vlasnik aerodroma Ljubljana?

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Fraport sa 49% ostalo malo akcionari.

Inace Spatio samo zameni brojeve:

1 mil za aerodrom
500 mil u pdze.




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=R2GqCugBVO4[/youtube]

Kako da potrosimo 2 miliona dolara u budzetu?
- Mislite 3 miliona?
- Emm, daa... 3 miliona... na to sam mislio.
:mrgreen:
 
Одличне вести: много пара и добар газда (са огромним искуством у подизању броја путника са цирка пет милиона на цирка десет милиона годишње). Како ће изаћи на крај са диверзијом партијског менаџмента - мислим на ограничавање капацитета долазака - то је сад њихов посао.

Кад смо код воза за аеродром:

Rhônexpress is an express tram/express train line which links central Lyon, France, with its airport, Lyon-Saint Exupéry Airport, and the TGV train station located there. The passage from the airport to the city's business center at Part-Dieu Villette (Lyon-Part-Dieu railway station) by way of Vaulx-en-Velin – La Soie (transfer to Metro Line A) and Meyzieu ZI lasts roughly half an hour. It opened on 9 August 2010.[1] The Conseil général of the Rhône franchised the operation of this line for 30 years to Rhônexpress, a consortium including Vinci SA (28.2%), Veolia Transport (28.2%), Vossloh Infrastructure Service (4.2%), Cegelec Centre Est (2.8%) and the Caisse des dépôts et consignations.[2]

Линк: https://en.wikipedia.org/wiki/Rh%C3%B4nexpress
 
Malo da se podsetimo istorijata pre 12god. ( ima toga na 1.str. teme)
i mogućnosti izgradnje nekad planiranog Kargo - Logističkog Centra
radi kojeg je aerodrom otkupio više desetina hektara prema Surčinu.

Ugovor DynCorp-a i Aerodroma Beograd . . . . eKapija 2006.
o izgradnji teretnog terminala do polovine februara-250 miliona dolara

Američka kompanija DynCorp i Aerodrom Beograd potpisaće do polovine februara ugovor o izgradnji teretnog terminala vrednog 250 miliona dolara, najavio je zamenik generalnog direktora beogradskog aerodroma Goran Kaličanin. On je rekao da će prvi put u Srbiji jedno javno preduzeće i strana privatna kompanija osnovati zajedničko preduzeće, koje bi u narednih 25 godina trebalo da izgradi i upravlja centrom za teretni saobraćaj na beogradskom aerodormu.

DynCorp će imati 70 odsto akcijskog kapitala novog preduzeća, a Aerodrom preostalih 30 odsto koji mu omogućavaju pravo veta na odluke koje ugrožavaju državnu svojinu, naveo je Kaličanih dodajući da akcije neće moći da se prodaju u narednih sedam godina. Prema njegovim rečima, predviđeno je da u prvoj fazi izgradnje, koja bi trebalo da počne u aprilu, Dajnkorp uloži 40 miliona dolara u izgradnju novog teretnog terminala, tri logistička skladišta i infrastrukture na površni od 16 hektara.

Osnivački ulog Aerodroma Beograd biće 100 hektara zemljišta, koje je vredno oko 10 miliona dolara, a izgradnja prvog dela terminala trajaće od devet do 12 meseci. Nova firma trebalo bi da krajem marta preuzme upravljanje i postojećim teretnim terminalom na beogradskom aerodromu, sa 96 zaposlenih, dok će nakon završetka skladišta biti otvoreno 500 novih radnih mesta.

Kaličanin je podsetio da će izgradnja Industrijskog i poslovnog parka, koja predstavlja drugu fazu projekta, početi tri godine kasnije, a vrednost investicije biće 70 miliona dolara, ukoliko u toj fazi bude izgrađena pruga do aerodroma i ranžirna stanica. Planira se i izgradnja Logističkog parka, sa kućama za zaposlene u tom kompleksu, po ugledu na Dajnkorpov aerodrom u Dalasu, čime će ukupna investicija dostići 250 miliona dolara u narednih 25 godina.

Povezane vesti
Posle prijatnog iznenađenja vezanog za ranžirnu stanicu Makiš, DynCorp povećava investiranje u Aerodrom Beograd, sa 23 na 40 mil USD u prvoj godini.
Cargo terminal Aerodroma Beograd će graditi srpske firme tvrdi Georgi Lagana (DynCorp)

https://www.ekapija.com/news/38383/ugov ... o-polovine
 
Preispitujem sebe jesam li ja pomalo daltonista kad ne razlikujem nijanse ... ? :roll:


Kolonista , kolonizacija....

Koncesionar, koncesionizacija...
 
Пантограф":361t1w5o je napisao(la):
Одличне вести: много пара и добар газда (са огромним искуством у подизању броја путника са цирка пет милиона на цирка десет милиона годишње). Како ће изаћи на крај са диверзијом партијског менаџмента - мислим на ограничавање капацитета долазака - то је сад њихов посао.

Zašto je to odlična vest?
Možda su trebale da ostanu nemačke okupacione trupe, ako ti treba gazda?

Godišnja stopa rasta će biti ista kao i sada. Mada meni nije jasno ko će toliko da putuje...

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Ajde ne lupetaj, kakve veze okupacija ima sa sa time? Cisto trolovanje.
Aerodrom mora da ima gazdu. Kao I svaka druga firma.

Ja radim u firmi koja ima strane gazde, firma je odlična i meni je odlično, vjerujem da bi se 90-95% ljudi koji rade u firmama koje imaju srpske gazde rade mjenjale samnom.
 
Čista demagogija. Igore, obrati pažnju na to da na forumu bude što manje kampanje u naredna dva meseca.
 
Vrh