Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Bili su aparati i pre na aerodromu
ne mali problem prestavljalili su sami zaposleni koj su se ,,igrali,, uporedo sa putnicima
Pored takve ružne slike, neki su svoju ,,pasiju,, hranili i raznim ne dozvoljenim činjenjem
nad poslom, putnicima, prtljagom i robom . . . .
kako bi se domogli novca za te kockarske aparate
a bilo je i vrlo vrlo ružnih situacija.. . . .
i opet ce biti tako :(
 
ink mislim da sam uzimao podatak sa neke BBC-jeve statistike za 2011.
 
Vladica-86":17qi8ksg je napisao(la):
Ima li neko iskustvo sa parkiranjem na parkingu "Garaza - Aerodrom Parking servis-a"? Da li je sigurno ostavljati auto tu?

Saznao sam u medjuvremenu da ako se auto ostavi recimo 12 dana, mora da se plati za 14 dana. Koja glupost sto ne moze po danima da se plati.

Пре једно три године ја паркирао на две недеље док сам био на мору. Платио сам додатно за паркирање у боксу, тј. закључаном простору ограђеном решеткама и жицом у оквиру саме гараже. Све је било ОК. Не знам како је данас.
 
beaver":2fnjjs2v je napisao(la):
Vladica-86":2fnjjs2v je napisao(la):
Ima li neko iskustvo sa parkiranjem na parkingu "Garaza - Aerodrom Parking servis-a"? Da li je sigurno ostavljati auto tu?

Saznao sam u medjuvremenu da ako se auto ostavi recimo 12 dana, mora da se plati za 14 dana. Koja glupost sto ne moze po danima da se plati.

Пре једно три године ја паркирао на две недеље док сам био на мору. Платио сам додатно за паркирање у боксу, тј. закључаном простору ограђеном решеткама и жицом у оквиру саме гараже. Све је било ОК. Не знам како је данас.

Hvala na podeljenom iskustvu. Jos ne mogu da se odlucim, sta da radim. Mada imam jos dve nedelje pa cu videit...
 
19. 09. 2012.| 14:35
I dalje jedini vedre i oblače - Aerodrom "Nikola Tesla" do 2015. ulaže više od 40 mil EUR u razvoj infrastrukture
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
aerodrom_nikola_tesla_180912.jpg


Da li je beogradski aerodrom već viđen za prodaju, ili će nova vlast imati snage da se odupre krizi i zahtevima koji bi nam mogli stići od međunarodnih finansijskih institucija? Koliko nestrpljivo očekuju rešenje problema zvanog "Jat", i nadaju li se da će budući vlasnik ili strateški partner nacionalnog prevoznika, koga priziva pola Srbije, isplatiti ono što im posrnula "srpska krila" duguju?

Ovim pitanjima, kojima se domaći mediji i analitičari zabavljaju u poslednje vreme, u Aerodromu "Nikola Tesla" uglavnom ne žele da se bave, ali zato, kako kažu "rade svoj posao": spremaju dobre vesti za putnike, avio-kompanije, a verovatno i za građevince. Naime, uprava aerodroma najavila je da ova kompanija namerava da do 2015. godine ukupno investira više od 40 mil EUR, i to pre svega u razvoj infrastrukture. Prema planu koji je na Beogradskoj berzi 18. septembra predstavio generalni direktor kompanije Velimir Radosavljević, samo u 2012. ulaganja Aerodroma trebalo bi da iznose čak 14,79 mil EUR. U narednoj godini biće investirano 15,66 mil EUR, a u 2014. oko 10,22 mil EUR.

Osim rekonstrukcije terminalne zgrade, čija je prva faza pri kraju, nameravaju da prošire prostor za parkiranje letilica, da rekonstruišu rulnu stazu "A", sagrade terminal za posebne namene...

Uprkos činjenici da im muka oko nenaplaćenih potraživanja od "Jata" konstantno obara profit, u Aerodromu tvrde da su dovoljno snažni da ih ta situacija ne omete u zacrtanim ambicijama. Kažu, velika akumulirana dobit omogućava da im prave velike planove, i da se oslanjaju na sopstvena sredstva.

U prilog im ide to što broj putnika stalno raste. Prema očekivanjima rukovodstva, beogradski aerodrom ove godine trebalo bi da opsluži rekordnih 3,5 miliona putnika. Samo u julu i avgustu, ostvaren je istorijski maksimum, od ukupno 820.000 putnika.

- Očekujem da i dalje budemo najperspektivniji aerodrom u regionu i da nadmašimo sve konkurente, odnosno da imamo više putnika nego što imaju zajedno aerodromi u Ljubljani i Zagrebu. Osim toga, nadam se da ćemo ove godine posle dugo vremena prestići i Sofiju - najavio je generalni direktor Velimir Radosavljević.

avion_190912.jpg


Za razliku od prethodnih godinu ipo dana, kada su se uglavnom usmerili na kupovinu opreme, u narednom periodu ulagaće u – infrastrukturu.

Prva faza rekonstrukcije terminalne zgrade, koja je započeta krajem prošle godine, uskoro će biti završena. Kompletna obnova biće sprovedena u četiri etape, a projektom je predviđeno da se u tranzitnoj pograničnoj zoni izgradi novih 10.000 kvadrata korisnog prostora i rekonstruiše 9.000 kvadrata.

Između ostalog, planirano je i da u tranzitnoj zoni u budućnosti, kada za to budu pribavljene dozvole, odvoji i prostor za pušače.

U poslednjoj fazi obnove, planirano je da 5 starih aviomostova bude zamenjeno najmodernijim 3D aviomostovima, a tender za ovaj posao biće otvoren za dvadesetak dana.

- Očekujemo da nam se jave najelitniji izvođači, iz Srbije i iz inostranstva – kaže Radosavljević.

Veći parking za avione

Sledeći veliki projekat koji je najavljen jeste proširenje "C" platforme aerodroma, i to za prostor veličine oko četiri fudbalska terena. Na taj način, buće značajno povećani kapaciteti za parkiranje aviona. Potom bi trebalo da usledi i rekonstrukcija rulne staze "A", najveće na beogradskom aerodromu.

- Planiramo i da na "D" prolazu, uz magacine, sagradimo jednu posebnu terminalnu zgradu, odnosno terminalnu zgradu za specifične potrebe. Taj objekat bi zapravo bio korišćen za poletanje vladinih aviona, za letilice diplomata i slične namene.

Sve ove poslove, kako je najavio Radosavljević, planiraju da završe do 2015. godine.

- Deo novca koji nameravamo da uložimo svakako će biti usmeren i u nabavku opreme, ali su nam ovi projekti prioritet. U ovom trenutku, Aerodrom "Nikola Tesla" je tehnički i tehnološki opremljen tako da nam u narednih 5,6 godina nisu neophodna ulaganja u novu opremu.

"Swissport" kao konkurencija

U maju ove godine, jedna kompanija po prvi put podnela je zahtev kod Direktorata za civilno vazduhoplovstvo Srbije za tzv. zemaljsko opsluživanje na Aerodromu "Nikola Tesla". Švajcarski "Swissport", koji je 12 godina za redom proglašavan za najbolju kompaniju na svetu, u oblasti zemaljskog opsluživanja, mogao bi tako da postane oštra konkurencija beogradskom aerodromu, za šta mnogi smatraju da je krajnje vreme.

velimir_radosavljevic_190912.jpg

(Velimir Radosavljević)

Radosavljević nije mogao da precizira kako će se, kada je reč o finansijama, ovo odraziti na prihode Aerodroma "Nikola Tesla", istakavši pritom da zemaljsko opsluživanje nije njihova primarna delatnost.

- Odgovorno tvrdim da se konkurencije uopšte ne bojimo. Pre svega zato što su naše usluge konkurentne, kako kvalitetom tako i cenom. "Swissport" jeste već godinama najbolja kompanija na svetu u oblasti u kojoj posluje, ali to ne znači da su jeftini. Odnos cena-usluga, koji Aerodrom "Nikola Tesla" nudi je odličan – kazao je Radosavljević, dodavši da "Swissport" neće vršiti kompletnu uslugu zemaljskog opsluživanja.

Švajcarska kompanija, kako je proletos objavljeno u srpskim medijima, podnela je zahtev za prihvat i otpremu aviona i putnika, utovar i istovar prtljaga.

Takozvani "hendlig" obuhvata još i čišćenje aviona, odleđivanje, rukovanje, parkiranje i startovanje motora na avionima, postavljanje podmetača na točkovima, obezbeđivanje tereta, prevoz putnika do terminala...

Posle "Air One" i "Qatar Airways" stiže...?

Najnovija "krila" na beogradskom aerodromu, italijanski niskotarfini "Air One", uspostavila su 18. septembra let iz Beograda za Milano. Sledeća prinova je zvanično najbolja avio-kompanija na svetu – "Qatar airways", koji će poleteti 20. novembra.

Iako nije želeo da otkriva detalje ni imena, direktor "Nikole Tesle" kazao je da intenzivno pokušavaju da privuku i nekoliko novih kompanija.

- Nije lako privući nove kompanije, koliko god se trudili, jer je očigledno da je kriza u čitavom svetskom avio-saobraćaju. Mislim da će ona zahvatiti i najveće igrače.

M.S.

Izvor: eKapija
 
Nemam potvrdu ali pojavila se informacija da će Air France zatvoriti kancelariju u Beogradu a od marta obustaviti letove.
 
не. само обустављају летове, остаје им канцеларија. највероватније ће да врате код шер са ЈАТ-ом, јер ће ЈАТ да лети два пута дневно
 
А зашто? Из Јата стално кукају како им недостају авиони, па стара флота, па ово, па оно... Које летове ће Јат да редукује да би одржавао Париз два пута дневно? Морам признати да сам разочаран, толико повећање путника, а и даље пола водећих европских компанија не шаље авионе у БГ, чак се и обустављају летови. (Повећање летова Виз ера не сматрам посебним дометом.)
 
Па, кад схватимо да смо у немачкој сфери утицаја, а да остали једва и да знају где је Београд, схватићемо и зашто "Луфтханза" и компаније у њеном власништву имају петнаестак летова дневно за Београд, а остали их укидају. Заболе Британце, да опростите, да имају Београд у тајмтејблу, а исто тако и Французе.
 
јбг, Луфтханзи је Балкан веома лукративан (Франкфурт 3х дневно, Минхен 2х дневно+Свис за Цирих 2х дневно+Остриан за Беч 3х дневно), да не говорим о летовима из Загреба и Љубљане (Кроација и Адриа су чланице Стар алијансе, где је, замислите, главна Луфтханза)...
 
@drum1
.мислиш имамо масу гастербајтера у немачкој


Не. Мислим на дранг нах остен, на Аустро-Угарску, на Дунавски басен, пругу "5 Б" (Берлин - Беч - Београд - Багдад - Басра), "Источно питање", Европску Унију под немачком доминацијом, на Еугена Савојског, Кола и Геншера, Јелка Кацина и Дорис Пак, на (цара) Фрању... на Хитлера итд.
 
пантографе, апсолутно се слажем са тим што кажеш (иако не знам да ли се зезаш) али мислим да број летова луфтханзе нема везе са тим. наши намесници долазе приватним авионом или малим бројем седишта.
 
Не зезам се. Намесници долазе и редовним линијама, али првом класом. Они одредише да нам је стварни главни град Беч, а не Београд. Ето, против тога смо ратовали цео прошли век, а сад ја имам два кредита у "Рајфајзену" и возим се на посао поред "Кике", "Фалкенштајнера", "Атријума", "ВИГ (Vienna Insurance Group) плазе", "Гравеа"... А ту је и покоја хрватска и словеначка фирма. Додуше, ту је и "Гаспром њефт", а и билборди за турске серије. Све је исто. Па и у ваздушном саобраћају је све по старом. Пре рата није било гастарбајтера, али је највеће парче "колача" на старом београдском аеродрому имала - "Луфтханза"...
 
Драго ми је да пословање Аеродрома "Никола Тесла" иде узлазном путањом. Ал' ће се неко опарити Динкићевим акцијама Аеродрома "Никола Тесла", кад буду почели да их деле (задњи пасус) :lol:

Aerodrom ”Nikola Tesla” nastavlja uzlazni trend poslovanja
Beogradski Aerodrom ”Nikola Tesla” nastavio je uzlazni trend poslovanja i tokom septembra, pokazuju podaci koje je objavila najveća domaća vazdušna luka.
Aerodrom ”Nikola Tesla” je tokom septembra uslužio 339.400 putnika što je 7,2 posto više u odnosu na isti mesec 2011. godine. Ovaj rast ipak je ispod godišnje stope s obzirom da je u prvih devet meseci usluženo 2,6 miliona putnika odnosno 9,2 posto više u odnosu na period januar-septembar 2011. godine.

Broj avio operacija tokom septembra bio je neznatno manji i iznosio je 4.110, dok se od početka godine beleži blagi rast vrednosti. Pad beleže i poštanske pošiljke, dok je prevezeno 803 tone robe što je 4,4 posto u odnosu na isti mesec lani.

Aerodrom je u prvih šest meseci zabeležio poslovni prihod od 2,9 milijardi dinara, što je neznatno više u odnosu na prvu polovinu protekle godine, dok je neto dobitak pao za 43,3 posto na 495,2 miliona dinara pre svega usled nemogućnosti naplate potraživanja od Jata.

Akcije Aerodroma “Nikola Tesla” proteklih dana osciliraju blago oko nivoa od 420 dinara, a po poslednjoj ceni od 422 dinara tržišna kapitalizacija kompanije iznosi 14,5 milijardi dinara, odnosno 125,9 miliona evra.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=44305
 
Кад, бре, није било гастарбајтера?
 
Било их је, ал` се нису масовно возили авионом. Било скупо.
 
Vrh