Прле
Expert
- Učlanjen(a)
- 29.11.2018.
- Poruke
- 7.501
- Pohvaljen
- 11.212
XS, S, M, ХLXS, S, M, L
L-A319/320 али њих нема на слици
XS, S, M, ХLXS, S, M, L
Управо тако, Срби и Србија су створили све Југославије и треба да се зове српски музеј.Ако ћемо да цепамо длаку на четворо, погрешније је да се зове “југословенског”, него “српског”.
Краљевина Србија је била пионир ваздухопловства на Балкану, и један од европских пионира. У Југославији, управо је Србија створила најбоље економске, привредне и научне услове за развој ваздухопловства, и за производњу, и за оперативу. Аеропут из којег је национализацијом настао ЈАТ је био српска компанија.
Међутим, експонати музеја долазе са свих меридијана и приказују светску баштину, па би најлогичније било да се, идеолошки обестрашћено, зове напросто Музеј ваздухопловства.
То је све могло да буде у старој електрани, али је мали Синиша одлучуо да је боље да га пребацимо у фабрику картона, да би се онда кварт у Београду на води назвао Теслиним, пошто је неатрактиван због близине мосту Газела.Ogromna je sramota kako mi tretiramo muzeje u Srbiji. Jedan Tesla ima koliko kvadrata muzeja... Sta vise da pricamo.
Da je ovo normalna drzava, Tesla bi vec 50 godina imao 100 000 kvadrata i PRVA stvar koju bi svaki posetilac pozeleo da vidi je upravo to.
Zamislim odmah neke fore sa strujama, munje i slicno, naucna fantastika bre!
Kad to sve vidim, sta vas cudi i stanje ovog muzeja? Sto vas bilo sta cudi?
Ja sam bio u ubeđenju da smo raskrstili sa jugoslovenstvom u nazivima javnih ustanova i da na to više nećemo trošiti slova, pogotovo što to nije baš urbanistička kategorija, ali avaj. Nije nevažno kako se muzej zove može da bude i „srpsko-jugoslovenski“, može da se krsti u Surmitraž, Surčopoliten ili „Muzej koji će jednom možda imati posetioce“, ali realno, mnogo veći problem je to što ne postoji nikakva normalna pešačka komunikacija između terminala i zgrade muzeja.Sećate se onih priča o „najekološkijem aerodromu“, o travnjaku i džungli ispred terminala, o ideji da se taj prostor pretvori u nešto što makar delimično liči na civilizovanu zonu za hodanje? E pa trt. Dobili smo preskup, večito prazan parking kao prvu prepreku budućem posetiocu muzeja. Iza parkinga su dva automobilska prometna putna pravca, a između njih zgrada milionera iz Kontrole leta, koji su sebi napravili mali raj i koju sada treba nekako zaobići, jer ima parkinge sa svih strana.
Kako god da okreneš, zainteresovani posetioci će morati da do muzeja pešače i na beogradskih +41 stepen, i dok duva košava u decembru, i to kroz parkinge, bez trotoara.
Makar da su ostavili jedan kršten drvored koji bi ljude malo zaštitio, i bar jedan do dva pešačka pravca sa par fontanica.
Мислим да је рационалније да аеродромски бус који повезује паркинг са пристанишном зградом, а у будућности и са железничким стајалиштем, прави круг око Контроле летења и стаје код музеја. Велике су то удаљености да се пешачи, све и са надстрешницом, а праву топлу везу не могу ни да замислим да ће неко да је плати.Do muzeja bi imalo smisla napraviti neku natkrivenu pasarelu kojom bi lako mogao da premostiš sve prepreke između a dobio bi komfornu vezu sa aerodromom u svim vremenskim uslovima, može da se provuče i između Garaže i zgrade agencije za kontrolu letenja (ovde sam pratio ogradu između agencije i garaže).
Pogledajte prilog 260567