outsider
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 11.02.2010.
- Poruke
- 443
- Pohvaljen
- 1.245
Komparaciije radi kolega.Srušena je nadstrešnica odavno.
Komparaciije radi kolega.Srušena je nadstrešnica odavno.
Samo će je produžiti, a odlike ovakve "zaštite" bće da će biti vrlo jeftino i nekvalitetno izrađena, da neće dopuštati mimoilaženje dva putnika koji vuku kofere, da će biti vrlo osetljiva na vetar i kišu i de niko neće starati o čistoći ispod i oko nje.
To zavisi od kompanije kojom letis. Gejtovi su generalno raspodeljeni po kompanijama, naravno postoje izuzeci kada su ti gejtovi zauzeti. Neka gruba podela je da JU i njeni code-share partneri, naravno i sirokotrupci, idu na C gejtove i A1-A5, dok ostali idu na A6-A10. Izuzetaka ima, ali ovo je neki generalni obrazac. Iz tog razloga, ako letiz Wizz-om i Lufthansa Grupom sve su prilike da ces biti iskrcan na gejtove terminala 1 (A6 - A10) odakle ima da se pesaci dosta do pasoske.Mene zanima da li je ikoga od kad su renovirali ostavio avion bliže pasoskoj kontroli ili uvjek ali uvjek na sami kraj pa mora da se pjesaci 5 sati, odakle god putovao
Da, ceo aerodrom odaje ušuškani doživljaj. Osvetljenje je prijatno, malo buke ima. Imaš ona mala kolica za airside deo sa kojima možeš i kroz pasošku kontrolu, što je super kad imaš težak ranac ili kad putuješ sa detetom.@montezuma Osim sto je vrhunski povezan,na temu kvaliteta radova,jel ipak je tema aerodrom verovatno si primetio da je ceo T2 u drvetu tj. da je parket na podu.
Neverovatno kako je taj parket postavljen i koje je to drvo da izdrzava milione putnika i kofera svaki dan i da mu nista ne fali.
Da, ceo aerodrom odaje ušuškani doživljaj. Osvetljenje je prijatno, malo buke ima. Imaš ona mala kolica za airside deo sa kojima možeš i kroz pasošku kontrolu, što je super kad imaš težak ranac ili kad putuješ sa detetom.
E sad, da bi imao takav ugođaj moraš to i platiti. Vidim kod nas se žale na kafe na aerodromu od 3-4 eura. Bolje da ne pišem koliko koštaju stvari na ovom u Kopenhagenu.
Inače, interesovao sam se pa sam prošao kroz godišnji izveštaj njihovog aerodroma za 2024. godinu. Imali su neto dobit posle oporezivanja od 147 miliona eura. Od toga im 40% dolazi od stvari nevezanih za letove (retail, office space, parking).
Poređenja radi, naš aerodrom je imao neto dobit od 4 miliona eura.
Ne može kvalitet bez para, šta da se radi.
Mene zanima da li je ikoga od kad su renovirali ostavio avion bliže pasoskoj kontroli ili uvjek ali uvjek na sami kraj pa mora da se pjesaci 5 sati, odakle god putovao
Pozdrav,Nažalost, aerodrom je nespretno konstruisan, tako da ti je u najvećem broju slučaja pasoška kontrola izuzetno daleko od tvog gejta (da ne bude zabune, pitao si u dolasku). Jedina verovatnoća da ti gejt bude blizu je ako bi dolazni avion bio parkiran na gejtovima C1-C4. Za sve ostale ima dugo pešačenje.
Moglo je sve to drugačije da se uradi, ali da li je neznanje, nemar, ili zatečeno stanje (tj. ono što je postojalo pre ovo dogradnje), ne znam, ali to nam je tako narednih 20ak godina. Dobar primer kako treba raditi je Terminal 2 aerodroma u Minhenu - to je vrlo dobro projektovano.
Da li možeš da pokažeš tačno mesto gde is pročitao to za 10 miliona?Evo, baš gledam finansijski izveštaj, i vidim da je aerodrom imao čistu dobit od skoro 10 miliona evra u 2024. godini. Ovo je ono što prikazuju u Srbiji. A kroz transferne cene (znate one, plaćanja firmama u okviru svoje grupe) verovatno daleko više izvlače.
Što se tiče cena na aerodromu, ta poređenja sa Kopenhagenom su malo smešna. U tom istom Kopenhagenu, prosečna plata je npr 3 puta veća nego u Beogradu (ako ne i više). Cene energije je 4 puta veća nego u Srbiji. Tako da i sami inputi za proizovdnju te šoljice kafe su daleko niži kod nas... ali bi kod nas svih hteli da stavljaju cene na nivou Kopenhagena.
Ja npr ništa ne kupujem na našem aerodromu. Cene domaćih proizvoda su DUPLO više nego u prodavnici u gradu. Gedžeti su isto daleko skuplji. Meni dovoljno da nijedan proizvod ne pogledam, već pravac u lounge ili avion. Moguće da su neke stvari ok, ali su mene kao kupca izgubili. A kupovina se obavlja ili u gradu, ili na nekom drugom aerodromu gde su cene normalne. Skoro sam se iznenadio kako su i u Zagrebu na aerodromu cene normalne, tj iste cene kao što bi bile u gradu.
Садашњи Ер Србија премиум лаунџ ће бити нови бизнис клуб лаунџ.Da li neko zna da li je planiran neki novi Lounge na Aerodromu, pritom ne mislim na onaj Air Serbia već neki za nas smrtnike koji koristimo Dragon Pass ili Lounge Key? Ovaj postojeći je zaista u rangu nekadašnje kafane i bistroa na BASu.
Чек, јел то значи да се не може у лаунж ако ниси друг члан? Тј може ли се платити ако ти треба таква услуга?
To sto si gledao je firma AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd, oni su zaduzeni za posmatranje koncesije. Aerodrom vodi firma Belgrade Airport, na APR-u imas izvestaj. Imali su operativan profit od 4.706.908.000 dinara (40,13 miliona evra), dok je neto profit bio 1.157.406.000 dinara (9,87 miliona evra).Da li možeš da pokažeš tačno mesto gde is pročitao to za 10 miliona?
Ovde piše da je neto dobit u 2024. godini bila 287 milion dinara (2.5 miliona eura): https://www.companywall.rs/firma/ad-aerodrom-nikola-tesla-beograd/MMf8lHED
Inače slažem se za razliku u platama između Danske i Srbije, ali ta razlika ne odgovara proporcijalno razlici u prihodima dvaju aerodroma. Pogotovo jer CPH ima 3.6 puta više putnika, a 57 puta više profita.
Neto profit po putniku je u CPH 4.68 EUR, dok je u BEG to 0.29 EUR, dakle 16 puta viši.
Salon Ersrbije je ranije dozvoljavao svim putnicima ulaz uz plaćanje ili uz karticu programa, ali sad dopušta samo putnicima Ersbije koji lete biznis klasom, imaju status ili su doplatili ulaz u trenutku kupovine karte.
Nažalost, aerodrom je nespretno konstruisan, tako da ti je u najvećem broju slučaja pasoška kontrola izuzetno daleko od tvog gejta (da ne bude zabune, pitao si u dolasku). Jedina verovatnoća da ti gejt bude blizu je ako bi dolazni avion bio parkiran na gejtovima C1-C4. Za sve ostale ima dugo pešačenje.
Može i bez cena je ja mislim oko 30e i više. Ja koristim dragon jer je sa Visa Platinum besplatan ulaz.Чек, јел то значи да се не може у лаунж ако ниси друг члан? Тј може ли се платити ако ти треба таква услуга?
Da li si siguran? Za sada to ne može i ne prihvataju nas koji ne letimo sa njima ili nemamo biznis kartu. Bez obzira i da dozvole...i dalje je mali prostor za sve koji žele da uðu. Probaj da uďeš ujutru nas Tesli u Biznis lounge...čeka se u redu i do pola sata.Садашњи Ер Србија премиум лаунџ ће бити нови бизнис клуб лаунџ.
Da li možeš da pokažeš tačno mesto gde is pročitao to za 10 miliona?
Ovde piše da je neto dobit u 2024. godini bila 287 milion dinara (2.5 miliona eura): https://www.companywall.rs/firma/ad-aerodrom-nikola-tesla-beograd/MMf8lHED
Inače slažem se za razliku u platama između Danske i Srbije, ali ta razlika ne odgovara proporcijalno razlici u prihodima dvaju aerodroma. Pogotovo jer CPH ima 3.6 puta više putnika, a 57 puta više profita.
Neto profit po putniku je u CPH 4.68 EUR, dok je u BEG to 0.29 EUR, dakle 16 puta viši.