Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Samo će je produžiti, a odlike ovakve "zaštite" bće da će biti vrlo jeftino i nekvalitetno izrađena, da neće dopuštati mimoilaženje dva putnika koji vuku kofere, da će biti vrlo osetljiva na vetar i kišu i de niko neće starati o čistoći ispod i oko nje.

Kolega, ne može da se produži nešto što je srušeno.
 
Da skratimo priču, neće biti ni podzemne ni nadzemne niti bilo kakve druge tople/hladne veze ili tunela između Terminala i Stajališta-Stanice Aerodrom. Biće autobuski šatl, lepo se vidi da je to na putu busa od Tesla parkinga P11 do Terminala.
 
Mene zanima da li je ikoga od kad su renovirali ostavio avion bliže pasoskoj kontroli ili uvjek ali uvjek na sami kraj pa mora da se pjesaci 5 sati, odakle god putovao
 
Screenshot 2025-06-08 at 08.36.00.jpg


Znam da ne vredi porediti ali evo kako se efikasno može sve povezati. Kopenhagen je u pitanju.

Metro stanica je nadzemna i iz nje se direktno ulazi u glavni deo aerodroma.

Železnička stanica ja podzemna i iz nje se samo popneš na glavni deo kratkim pokretnim stepenicama.

Tu je odmah pored i autoput koji vodi direktno na most sa Švedskom u jednom pravcu, a u drugom ka gradu i ostatku zemlje.

Verovatno najbolje povezan aerodrom na svetu ili barem najlakši za dolaske i odlaske.
 
@montezuma Osim sto je vrhunski povezan,na temu kvaliteta radova,jel ipak je tema aerodrom verovatno si primetio da je ceo T2 u drvetu tj. da je parket na podu.
Neverovatno kako je taj parket postavljen i koje je to drvo da izdrzava milione putnika i kofera svaki dan i da mu nista ne fali.
 
Mene zanima da li je ikoga od kad su renovirali ostavio avion bliže pasoskoj kontroli ili uvjek ali uvjek na sami kraj pa mora da se pjesaci 5 sati, odakle god putovao
To zavisi od kompanije kojom letis. Gejtovi su generalno raspodeljeni po kompanijama, naravno postoje izuzeci kada su ti gejtovi zauzeti. Neka gruba podela je da JU i njeni code-share partneri, naravno i sirokotrupci, idu na C gejtove i A1-A5, dok ostali idu na A6-A10. Izuzetaka ima, ali ovo je neki generalni obrazac. Iz tog razloga, ako letiz Wizz-om i Lufthansa Grupom sve su prilike da ces biti iskrcan na gejtove terminala 1 (A6 - A10) odakle ima da se pesaci dosta do pasoske.
 
A taj A6 do A10 su zapravo fizički najbliži pasoškoj samo su u lavirintu :D

Ili se varam ?
 
@montezuma Osim sto je vrhunski povezan,na temu kvaliteta radova,jel ipak je tema aerodrom verovatno si primetio da je ceo T2 u drvetu tj. da je parket na podu.
Neverovatno kako je taj parket postavljen i koje je to drvo da izdrzava milione putnika i kofera svaki dan i da mu nista ne fali.
Da, ceo aerodrom odaje ušuškani doživljaj. Osvetljenje je prijatno, malo buke ima. Imaš ona mala kolica za airside deo sa kojima možeš i kroz pasošku kontrolu, što je super kad imaš težak ranac ili kad putuješ sa detetom.

E sad, da bi imao takav ugođaj moraš to i platiti. Vidim kod nas se žale na kafe na aerodromu od 3-4 eura. Bolje da ne pišem koliko koštaju stvari na ovom u Kopenhagenu.

Inače, interesovao sam se pa sam prošao kroz godišnji izveštaj njihovog aerodroma za 2024. godinu. Imali su neto dobit posle oporezivanja od 147 miliona eura. Od toga im 40% dolazi od stvari nevezanih za letove (retail, office space, parking).

Poređenja radi, naš aerodrom je imao neto dobit od 4 miliona eura.

Ne može kvalitet bez para, šta da se radi.
 
Poslednja izmena:
Da, ceo aerodrom odaje ušuškani doživljaj. Osvetljenje je prijatno, malo buke ima. Imaš ona mala kolica za airside deo sa kojima možeš i kroz pasošku kontrolu, što je super kad imaš težak ranac ili kad putuješ sa detetom.

E sad, da bi imao takav ugođaj moraš to i platiti. Vidim kod nas se žale na kafe na aerodromu od 3-4 eura. Bolje da ne pišem koliko koštaju stvari na ovom u Kopenhagenu.

Inače, interesovao sam se pa sam prošao kroz godišnji izveštaj njihovog aerodroma za 2024. godinu. Imali su neto dobit posle oporezivanja od 147 miliona eura. Od toga im 40% dolazi od stvari nevezanih za letove (retail, office space, parking).

Poređenja radi, naš aerodrom je imao neto dobit od 4 miliona eura.

Ne može kvalitet bez para, šta da se radi.

Evo, baš gledam finansijski izveštaj, i vidim da je aerodrom imao čistu dobit od skoro 10 miliona evra u 2024. godini. Ovo je ono što prikazuju u Srbiji. A kroz transferne cene (znate one, plaćanja firmama u okviru svoje grupe) verovatno daleko više izvlače.

Što se tiče cena na aerodromu, ta poređenja sa Kopenhagenom su malo smešna. U tom istom Kopenhagenu, prosečna plata je npr 3 puta veća nego u Beogradu (ako ne i više). Cene energije je 4 puta veća nego u Srbiji. Tako da i sami inputi za proizovdnju te šoljice kafe su daleko niži kod nas... ali bi kod nas svih hteli da stavljaju cene na nivou Kopenhagena.

Ja npr ništa ne kupujem na našem aerodromu. Cene domaćih proizvoda su DUPLO više nego u prodavnici u gradu. Gedžeti su isto daleko skuplji. Meni dovoljno da nijedan proizvod ne pogledam, već pravac u lounge ili avion. Moguće da su neke stvari ok, ali su mene kao kupca izgubili. A kupovina se obavlja ili u gradu, ili na nekom drugom aerodromu gde su cene normalne. Skoro sam se iznenadio kako su i u Zagrebu na aerodromu cene normalne, tj iste cene kao što bi bile u gradu.
 
Mene zanima da li je ikoga od kad su renovirali ostavio avion bliže pasoskoj kontroli ili uvjek ali uvjek na sami kraj pa mora da se pjesaci 5 sati, odakle god putovao

Nažalost, aerodrom je nespretno konstruisan, tako da ti je u najvećem broju slučaja pasoška kontrola izuzetno daleko od tvog gejta (da ne bude zabune, pitao si u dolasku). Jedina verovatnoća da ti gejt bude blizu je ako bi dolazni avion bio parkiran na gejtovima C1-C4. Za sve ostale ima dugo pešačenje.

Moglo je sve to drugačije da se uradi, ali da li je neznanje, nemar, ili zatečeno stanje (tj. ono što je postojalo pre ovo dogradnje), ne znam, ali to nam je tako narednih 20ak godina. Dobar primer kako treba raditi je Terminal 2 aerodroma u Minhenu - to je vrlo dobro projektovano.
 
Nažalost, aerodrom je nespretno konstruisan, tako da ti je u najvećem broju slučaja pasoška kontrola izuzetno daleko od tvog gejta (da ne bude zabune, pitao si u dolasku). Jedina verovatnoća da ti gejt bude blizu je ako bi dolazni avion bio parkiran na gejtovima C1-C4. Za sve ostale ima dugo pešačenje.

Moglo je sve to drugačije da se uradi, ali da li je neznanje, nemar, ili zatečeno stanje (tj. ono što je postojalo pre ovo dogradnje), ne znam, ali to nam je tako narednih 20ak godina. Dobar primer kako treba raditi je Terminal 2 aerodroma u Minhenu - to je vrlo dobro projektovano.
Pozdrav,

Ceo MUC je vrlo dobro projektovan 👌👍

Petar
 
Evo, baš gledam finansijski izveštaj, i vidim da je aerodrom imao čistu dobit od skoro 10 miliona evra u 2024. godini. Ovo je ono što prikazuju u Srbiji. A kroz transferne cene (znate one, plaćanja firmama u okviru svoje grupe) verovatno daleko više izvlače.

Što se tiče cena na aerodromu, ta poređenja sa Kopenhagenom su malo smešna. U tom istom Kopenhagenu, prosečna plata je npr 3 puta veća nego u Beogradu (ako ne i više). Cene energije je 4 puta veća nego u Srbiji. Tako da i sami inputi za proizovdnju te šoljice kafe su daleko niži kod nas... ali bi kod nas svih hteli da stavljaju cene na nivou Kopenhagena.

Ja npr ništa ne kupujem na našem aerodromu. Cene domaćih proizvoda su DUPLO više nego u prodavnici u gradu. Gedžeti su isto daleko skuplji. Meni dovoljno da nijedan proizvod ne pogledam, već pravac u lounge ili avion. Moguće da su neke stvari ok, ali su mene kao kupca izgubili. A kupovina se obavlja ili u gradu, ili na nekom drugom aerodromu gde su cene normalne. Skoro sam se iznenadio kako su i u Zagrebu na aerodromu cene normalne, tj iste cene kao što bi bile u gradu.
Da li možeš da pokažeš tačno mesto gde is pročitao to za 10 miliona?

Ovde piše da je neto dobit u 2024. godini bila 287 milion dinara (2.5 miliona eura): https://www.companywall.rs/firma/ad-aerodrom-nikola-tesla-beograd/MMf8lHED

Inače slažem se za razliku u platama između Danske i Srbije, ali ta razlika ne odgovara proporcijalno razlici u prihodima dvaju aerodroma. Pogotovo jer CPH ima 3.6 puta više putnika, a 57 puta više profita.

Neto profit po putniku je u CPH 4.68 EUR, dok je u BEG to 0.29 EUR, dakle 16 puta viši.
 
Da li neko zna da li je planiran neki novi Lounge na Aerodromu, pritom ne mislim na onaj Air Serbia već neki za nas smrtnike koji koristimo Dragon Pass ili Lounge Key? Ovaj postojeći je zaista u rangu nekadašnje kafane i bistroa na BASu.
 
Bilo bi dobro kad bi neka međunarodna firma koja se time bavi po svetu otvorila lounge, tipa Aspire (Swissport), Primeclass ili Plaza Premium, gde se može ući preko tih programa.

Da se ne uzdamo previše u sam aerodrom jer vidimo kako to izgleda po njihovoj zamisli (Biznis Klub).
 
Чек, јел то значи да се не може у лаунж ако ниси друг члан? Тј може ли се платити ако ти треба таква услуга?
 
Da li neko zna da li je planiran neki novi Lounge na Aerodromu, pritom ne mislim na onaj Air Serbia već neki za nas smrtnike koji koristimo Dragon Pass ili Lounge Key? Ovaj postojeći je zaista u rangu nekadašnje kafane i bistroa na BASu.
Садашњи Ер Србија премиум лаунџ ће бити нови бизнис клуб лаунџ.
 
Чек, јел то значи да се не може у лаунж ако ниси друг члан? Тј може ли се платити ако ти треба таква услуга?

U nekim možeš da platiš na licu mesta ili da kupiš ulaznicu onlajn a u nekima moraš biti član ili leteti određenom klasom sa prevoznicima koji koriste lounge u pitanju.

Salon Ersrbije je ranije dozvoljavao svim putnicima ulaz uz plaćanje ili uz karticu programa, ali sad dopušta samo putnicima Ersbije koji lete biznis klasom, imaju status ili su doplatili ulaz u trenutku kupovine karte.
 
Da li možeš da pokažeš tačno mesto gde is pročitao to za 10 miliona?

Ovde piše da je neto dobit u 2024. godini bila 287 milion dinara (2.5 miliona eura): https://www.companywall.rs/firma/ad-aerodrom-nikola-tesla-beograd/MMf8lHED

Inače slažem se za razliku u platama između Danske i Srbije, ali ta razlika ne odgovara proporcijalno razlici u prihodima dvaju aerodroma. Pogotovo jer CPH ima 3.6 puta više putnika, a 57 puta više profita.

Neto profit po putniku je u CPH 4.68 EUR, dok je u BEG to 0.29 EUR, dakle 16 puta viši.
To sto si gledao je firma AD Aerodrom Nikola Tesla Beograd, oni su zaduzeni za posmatranje koncesije. Aerodrom vodi firma Belgrade Airport, na APR-u imas izvestaj. Imali su operativan profit od 4.706.908.000 dinara (40,13 miliona evra), dok je neto profit bio 1.157.406.000 dinara (9,87 miliona evra).
 
Salon Ersrbije je ranije dozvoljavao svim putnicima ulaz uz plaćanje ili uz karticu programa, ali sad dopušta samo putnicima Ersbije koji lete biznis klasom, imaju status ili su doplatili ulaz u trenutku kupovine karte.

Никакав проблем није са тим "изабраним" салонима. Али, мини се чини да аеродром губи, ако не направи посебан платни салон за све који то желе.
 
Ne znam kako će funkcionisati na našem aerodromu, ali znam da na dosta stranih aerodroma nisu aerodromi ti koji rukovode salonima već firme koje zakupljuju prostor i time se bave.
 
Nažalost, aerodrom je nespretno konstruisan, tako da ti je u najvećem broju slučaja pasoška kontrola izuzetno daleko od tvog gejta (da ne bude zabune, pitao si u dolasku). Jedina verovatnoća da ti gejt bude blizu je ako bi dolazni avion bio parkiran na gejtovima C1-C4. Za sve ostale ima dugo pešačenje.

A10 gejt postoji već decenijama.
 
Чек, јел то значи да се не може у лаунж ако ниси друг члан? Тј може ли се платити ако ти треба таква услуга?
Može i bez cena je ja mislim oko 30e i više. Ja koristim dragon jer je sa Visa Platinum besplatan ulaz.

Садашњи Ер Србија премиум лаунџ ће бити нови бизнис клуб лаунџ.
Da li si siguran? Za sada to ne može i ne prihvataju nas koji ne letimo sa njima ili nemamo biznis kartu. Bez obzira i da dozvole...i dalje je mali prostor za sve koji žele da uðu. Probaj da uďeš ujutru nas Tesli u Biznis lounge...čeka se u redu i do pola sata.
 
Da li možeš da pokažeš tačno mesto gde is pročitao to za 10 miliona?

Ovde piše da je neto dobit u 2024. godini bila 287 milion dinara (2.5 miliona eura): https://www.companywall.rs/firma/ad-aerodrom-nikola-tesla-beograd/MMf8lHED

Inače slažem se za razliku u platama između Danske i Srbije, ali ta razlika ne odgovara proporcijalno razlici u prihodima dvaju aerodroma. Pogotovo jer CPH ima 3.6 puta više putnika, a 57 puta više profita.

Neto profit po putniku je u CPH 4.68 EUR, dok je u BEG to 0.29 EUR, dakle 16 puta viši.

Ne vredi svaki putnik isto, ako gledamo u monetarnom smislu. Jedan poslovni putnik vredi (u smislu koliko troši) daleko više od putnika koji je u transferu zato što mu je to najpovoljnija opcija.

Gledao sam godišnji izveštaj koncesionara, i lepo piše nekih 9.9 miliona evra. Ovo što si ti gledao je nešto druga, tj druga firma - to je državna firma koja nadgleda koncesiju, to je firma kojoj koncesionar plaća naknadu za upravljanje. Ta firma bi trebalo da prati dobro izvođenje radova od strance Vinci-ja.
 
OK, ako uzmemo 9.9 miliona kao neto dobit, onda je CPH zaradio 15 puta više a ima 4 puta više putnika.

Verovatno su razni razlozi za to: ekonomija obima, potrošačka moć putnika, više long-haul letova koji donose više para, itd.

Ali sigurno je i jedan od razloga taj da je CPH aerodrom mnogo optimizovaniji i bolje njime upravljaju. Realno kod nas još uvek nema neka retail niti ugostiteljska ponuda. Možda će biti bolje kasnije. Ako bi sad nekim slučajem presedao na BEG 5-6 sati, ne znam šta bih radio.
 
Vrh