Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Videćemo u narednim danima. Ima tu više alternativa, "refuel stops", tako da u jednm smeru avion sleti na usputnu destinaciju, da utanka dodatno gorivo za let, obustave letova, isl. Jedno vreme su avioni IranAir-a sletali u Beograd da se natankaju, jer nisu mogli to da urade na aerodromima u EU.
Ali zar dodatno usputno tankanje onda ne povećava težinu? Valjda avion što lakši treba da sleti?
 
Blago čiči, bitno je da uzleti što lakši, jer tad rashoduje najviše goriva, ili što bi ovi iz NjIS-a rekli 'topljiva'. A podići pet tona više na 11.000 metara nije mala stvar.
 
Teži se uvek da ne postoji preterani višak nepotrebne mase pri poletanju - goriva se sipa koliko je potrebno za planirani let + sigurnosna rezerva (ako mora da se radi preusmeravanje, čekanje u redu za sletanje). Pri sletanju se zna maksimalna dozvoljena masa (ono što stajni trap uopšte može da izdrži pri dodiru sa tlom) - zato se ako je let tek počeo (u avionu svo gorivo potrebno za taj let) i mora da se vrati - gorivo prosipa. Osim toga iz bezbednosnih razloga - pogotovo u hitnim situacijama kada postoji sumnja da nešto nije u redu - bolje je da avion pri sletanju ima što manje goriva, jer se smanjuje rizik od velikog nekontrolisanog požara u slučaju bilo kakvog incidenta pri sletanju.
Verovatno i iz tog razloga su ovi iz Temišvara doleteli sa praznim avionom nakrcanim gorivom za sledeći let, kako bi se osim same težine aviona (da bude u okviru propisane max. mase za sletanje), smanjio i ovakav rizik po putnike.
 
izgleda da wizz danas ipak leti direktno za BG iz Barselone, tako da su neko rešenje našli.
 
Vrh