Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Две ствари што се тиче Тиране:
1. Ове године треба да буде отворен аеродром у Валони, који ће одвући већину туристичког саобраћаја. Број операција и путника ће у Тирани вероватно опасти од ове године.
2. Албанија је медитеранска земља. Њихов саобраћај треба поредити са сличним медитеранским дестинацијама (нпр. Измир 10 милиона, Анталија 30 милиона), а не са Београдом.
 
Nema šanse da aerodrom u Valoni bude gotov do leta (slike nastale pre 10ak dana)
472795073_531627873371416_6826344404889906721_n.jpg473017914_531627783371425_2000519273540427618_n.jpg473024270_531627813371422_3631356573594007011_n.jpg
 
A zasto mi onda to nemamo? Jel se bolje osecamo kada placamo kartu po 200 evra i manje putujemo? Sramota nas da platimo kartu 15 evra?!
Jel za nas ovde bolje da imamo flag prevoznika za transferne putnike, kako bi se hvalili da su nam avioni puni stranaca koji presedaju u bg i kako imamo direktne linije jednom nedeljno za kojekakve destinacije kako bi gastosi mogli bez presedanja da jednom godisnje vide rodbinu. A nas koji zivimo ovde ko...
Ej albanija koja ima 2,4 mln stanovnika ima skoro 11 mln putnika. A nas sa preko 7 ima 8,5. Stavite u odnos: kod njih skoro 5 na 1, a kod nas nesto preko 1.
Podaci nam surovo pokazuju koja je strategija bolja.

Ok a kada jedan prevoznik u Tirani nadvlada drugog ili naprave podelu kolaca, onda krece dizanje cena, losa povezanost, sezonalnost, otkazivanje letova 15 dana pre itd.

Nepopularno misljenje, ali ja mislim da beograd ima dobru mesavinu legacy i loukostera, eventualna dominacija LCC prevoznika bi na duzi rok bila losa za putnike, ukoliko bi ista ugrozila postojanje Er Srbije. Jedino sto bih ja voleo je da Rajan zameni Wizz koji stagnira vec drugu godinu za redom u Beogradu.
 
Што се Тиране тиче, то је заиста фасцинантан раст броја путника који свакако није одржив. Занимљиво је да Тирана има више путника од Малте или Рејкјавика, па и Солуна, Београда, Софије и свих аеродрома бивше Југославије и таман иза Валенсије а испред аеродрома на Ибици, Лиону и многих других. За ову годину је најављено 7 нових дестинација од којих већина сезонских. Неки плафон раста видим око 12 милиона путника па ће морати да инвестирају у енормно проширење аеродрома али ће ово значајно подићи њихов туризам и то се може сматрати великим успехом. Србија мора да се отвори више за лоу кост компаније и у Нишу и у Београду али раст аеродрома у Београду је свакако одржив и упркос проблемима Виз Ера има раст.
 
Па већ сада нема раст, у децембру има пад од 7% у односу на прошли децембар. Годишњи раст је због одличних првих месеци 2024.
 
Ma nema veze, dešava se, šta ćeš, ljudski je grešiti, nije to do države.
 
Ovo zvuči kao da se opkladio da će moći da se provoza pistom, koji drugi razlog bi mogao da ima? A da su na aerodromu ispali neozbiljni jesu.
 
I meni je slično palo na pamet - i to da se neko kladi i proba mi ne smeta, ali da je prošao jer auto “liči na službeni” je poprilično skandalozno.
 
Ma da, šta fali da se kladi u vožnju po pisti, zvrji prazna, malo je letova..
 
Vrh