Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Ali ovu rečenicu:
Despite the opening of new facilities over the past two years, passengers have been increasingly voicing their dissatisfaction with the airport operator over rude ground staff, the quality of the construction work, cleanliness, lack of food and beverage options, limited opening hours of lounges, retail and F&B outlets at the 24-hour operational airport and unlicensed taxi drivers roaming its arrivals hall.
Potpisujem.

 
Информација на Дневнику је да су летови каснили целу ноћ, па и данас због тог пропуста. Прво, колико знам летова нема током ноћи. Ако је кашњење било 4 сата, до ујутро би свакако све било чисто. Друго, ако је било неко почетно кашњење, после се то надокнади појачаним радом. Не може ово кашњење да се одражава на летове до следеће Нове Године. Треће, сајт аеродрома тренутно не ради и верујем да је возач аутобуса и за то крив. Елем, очигледно је нешто озбиљно зарибало на аеродрому и проблем је далеко већи од возача или погрешног навођења. Било би лепо да уколико ома овде некога са аеродрома да нам каже шта се заправо дешава.
Kakav pojacani rad :LOL: jos cekam paket koji je u Srbiju stigao u sred onog postarskog strajka i jos nije isporucen. Nema razloga da na aerodromu bude drugacije
 
Pa moglo je da se oseti kašnjenje i te kako još ujutro, jer noću posle ponoći ima letova - pogotovo regionalnih koji odvoze putnike sa večernjeg dolaznog talasa u gradove u okruženju. Neki avioni su umesto oko pola jedan, jedan odleteli posle 4 ili skoro u 5.
E pa ti avioni trebali su u to vreme već da se vrate i da se pripreme za jutarnji odlazni talas. Pa nisu. Verovatno su i neki avioni koji jesu bili u BG ipak čekali da stignu bar neki od tih letova da ne bi propale ljudima povezane karte za dalje. Jer bi tako ti ljudi pravili gužvu i na kasnijim letovima.
Zato se jučerašnji večernji haos osetio i jutros.
 
Ne piše se o tome, ali na aerodromu i dalje ima mnogo divljih taksista... većina se nalazi odmah pored zvaničnog pulta. I dalje viču "jel treba taksi", i vuku putnike sa strane.

Naravno, niko ne reaguje.


A i među ovim "regularnim" imamo dosta "polu-divljih". Kada ih pitate da li primaju kartice, dobijete odgovor "a dokle ideš?"
 
Ne piše se o tome, ali na aerodromu i dalje ima mnogo divljih taksista... većina se nalazi odmah pored zvaničnog pulta. I dalje viču "jel treba taksi", i vuku putnike sa strane.

Naravno, niko ne reaguje.


A i među ovim "regularnim" imamo dosta "polu-divljih". Kada ih pitate da li primaju kartice, dobijete odgovor "a dokle ideš?"
st*** nemam druge reci, stoji njih 20 dole niko ne prima kartice a sva vozila iz vecih udruzenja i oblepljeni karticnim nalepnicama. Na poziv niko ne dolazi dole jer postoji rampa. Juris se po gornjem parkingu sa taksijem koji pozoves.
 
Морам да признам, овде сам се дебело з...бо.

С обзиром на огроман новац за који је концесионар уведен у посао, сматрао сам да је то добар дил; авај, врло добро знајући колико је француски капитализам - посебно параколонијалног типа, али и код куће, јер глупље особље од оног на Роасију у Паризу нигде нисам видео, а то је стога што их слабо плаћају - примитиван у поређењу са нпр. немачким капитализмом (немачка је, рецимо, дрогерија дм, где продавачице зарађују више од 100.000 динара). Испоставило се да Французи не могу толико много да плате, колике с...ње могу да буду.

Ово бих ренационализовао ако је икако могуће - јер би и наша партократска фирма макар и под Кркобабићима боље радила - а бојим се да није могуће.

(Да не додајем да им у животу не бих дао да управљају метроом, а дато им је.)
 
10 електронских капија на одласцима и доласцима. Хм, да ли је то довољно?! Знам да је од прилике 30-45 секунди потребно за пролзак по особи, што значи да у вршном сату ако узмемо 45 секунди као просек на 10 капија може проћи 800 људи (вероватно српски држављани). Ако поред тога имамо и 10 класичних пасошких кућица где можемо рачунати са 90 секунди по особи онда имамо 400 људи по вршном сату, дакле укупно 1200 људи у одласку и у доласку. Опет мало, поготово лети! Рачунајући да ћемо на Тесли дугорочно имати више месеци са преко милион путника у месецу онда то значи преко 30.000 путника дневно, односно 15.000 људи који уђу у земљу и исто толико изађу. У неким таласима одласка/доласка пре подне или поподне је то можда 3.000 људи по сату а ноћу наравно много мање. Дакле опет видимо дискрепанцу у рачуници када имамо максималан капацитет. Ако рачунамо на 12-15 милиона путника за 5 година онда је потребно направити две засебне граничне контроле на Т1 и на Т2 као и електронске капије за српске држављане, гранични прелаз за породице са малом децом и особе са инвалидитетом и одређени капацитет онда за странце (као у Турској нпр.) па би тако неко ко иде на А7 користио пасошку и кд-контролу Т1 а неко ко иде на Ц12 користио Т2 контролу. Тиме се разбија гужва у шпицу (то је и проблем, није проблем у одређеним дневним интервалима или ноћу) а уз то треба имати довољно људи за КД-контролу иза (што на Тесли често није случај).
 
Francuzi nisu bili disciplinovana metropola za vreme kolonija.
 
Poslednja izmena:
Jel može neko da mi objasni ovaj "izgubljeni" prtljag koji ide na licitaciju?

Koliko vidim, skoro svaki prtljag ima na sebi neku oznaku, bilo baggage tag, bilo tag sa imenom putnika (nadam se da su upisani)... kako to može biti "izgubljen" prtljag?!

izgubljen prtljag na licitaciji.jpg
 
Што се аеродрома Никола Тесла тиче, сигурно мимо експанзије Ер Србије можемо очекивати и долазак неких нових превозника поготово у дуголинијском саобраћају. Искрено оно што би имало смисла у наредних 5 година је долазак Thai Airways који би могао да лети нпр. 3 пута недељно за Бангкок и та линија има потенцијала. Затим постоји интересовање за Јужном Африком, ту би могао да крене SouthAfrican или за Јоханесбург или за Кејптаун такође 2 или 3 пута седмично. Јужна Америка није исплатива али далеки и блиски исток јесте. Верујем да је Јапан интересантнији од Јужне Кореје а да би Индија могла такође да буде актуелна. Па би могло то у Београду да изгледа овако:
Ер Србија:
-7х недељно Њујорк
-5х недељно Чикаго
-3х недељно Тјанђин
-5х недељно Шангхај
-2х недељно Токијо
-Чартери са А330 попут Малдива/Кубе
Thai Airways:
-3х недељно Бангкок
South African:
-2х недељно Јоханесбург или Кејптаун
AirIndia:
-3x недељно Мумбаи
 
Thai u Evropi leti uglavnom za hubove Star Alliance-a Brisel, Cirih, Minhen, Frankfurt, Kopenhagen, Milano i da budem bezobrazan i Istanbul jer im je aerodrom u Evropskom delu 😈. Ako Air Serbia uđe u Star Alliance možda, bez toga no can do. South African je u problemima i Thai isto da bi ulazili u takve avanture jer mi jesmo još uvek malo i siromašno tržište koje srećom polako raste ali jakoooo polaaaakooo. Rizik otvaranja egzotičnih destinacija poput JAR i Tajlanda moraće Air Serbia zajedno sa nama da iznese na sopstvenim plećima ako ikad bude želela i morala.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: jat
Da podelim svoje iskustvo od nedelje sa aerodroma. Na sreću let mi je bio malo posle 12 popodne pa me nije strefilo ludilo koje je zadesilo ostale. Medjutim, bez obzira na to što gužve nije bilo ni na čekiranju ni na pasoškoj, uspeli su da zakrče sve na sigurnosnoj proveri. Užas koliko je sve izgledalo neorganizovano, dok sam prilazio bilo je otvoreno tri trake, i od jednom su samo rešili da zatvore dve i to onako pogubljeno se gledali kao da ne znaju ni zašto to rade niti gde idu posle toga. Iza se stvorio red nenormalan, a osoblje je toliko nezainteresovano da nije ni reagovalo na to što pojedinci kupe i oblače svoje stvari direktno sa trake, umesto da uzimaju korpe i da to rade sve sa strane i ne blokiraju ostale. Baš je sve delovalo kao da se prvi put susreću sa time.

Sa druge strane, kada sam dolazio u BEG početkom meseca je bila druga priča, mislim da mi je 10 minuta trebalo da napustim aerodrom, jer je sve bilo više nego brzo, pasoška svega par sekundi, a kofer već bio na traci o.O zaista je bilo neverovatno.

Što se same zgrade tiče, vidi se da je na dolascima pod počeo da propada, pominjao sam još dok su se slike pojavljivale da sve izgleda jeftino, a znamo svi kako je izgledalo uputiti kritiku ovde jer su par njih javno žigosali sve koji su bilo koju zamerku imali (srećom sada barem ćute...) Toaleti koji su novi i to u terminalnoj zgradi nisu bili baš za pohvalu što se higijene tiče.
 
Thai u Evropi leti uglavnom za hubove Star Alliance-a Brisel, Cirih, Minhen, Frankfurt, Kopenhagen, Milano i da budem bezobrazan i Istanbul jer im je aerodrom u Evropskom delu 😈. Ako Air Serbia uđe u Star Alliance možda, bez toga no can do. South African je u problemima i Thai isto da bi ulazili u takve avanture jer mi jesmo još uvek malo i siromašno tržište koje srećom polako raste ali jakoooo polaaaakooo. Rizik otvaranja egzotičnih destinacija poput JAR i Tajlanda moraće Air Serbia zajedno sa nama da iznese na sopstvenim plećima ako ikad bude želela i morala.
Волео бих највише када би наша авиокомпанија могла сама да развија такве линије. Заборавио сам Канаду (Торонто) и даљу експанзију у САД (Мајами) а што се тиче Тајланда и других дестинација тиче мислим да грешиш. Цео регион Балкана је тржиште од готово 60 милиона људи (Екс Ју плус Грчка, Румунија и Бугарска) и они путују и на Тајланд. Зашто не би путовали из Београда? А да наше тржиште расте видиш по летовима за Италију и Шпанију. Такође сам заборавио највећу афричку авиокомпанију Етиопијан која се шири енормном брзином и која има изузетне конекције по целој Африци преко свог хуба у Адис Абеби, ево линка:
Апсолутно је потребно да се развија саобраћај према Африци. А цео Балкан бих се преко Београда конектовао, можда би и Ер Србија требало да размишља о овом тржишту. Ту је позитивно што би могли да лете нпр. Београд-Адис Абеба-Кејптаун што ради и Луфтханза на неким линијама. А то се подудара са нашом политиком према Африци која апсолутно економски није искоришћена. Када говоримо о тржишту Африке са становишта просечног Европљанина онда често заборавимо да је то најбрже растуће тржиште. Неке државе попут Нигерије, Етиопије, Египта и Јужне Африке имају "средњу односно вишу класу" која је када се сабере минимум на нивоу од 100 милиона људи који имају високу платежну моћ. Тај проценат ће расти у целој Африци док не достигне пола милијарде људи који ће желети да путују за Европу на одмор или да тргују са Европом. Исто се сада догађа са Индијом. Бројке су огромне! Виша класа у Индији која има примања виша од 2.000 долара месечно износи већ између 150 и 200 милиона људи! А када у наредних 10 година средња класа у Индији достигне ниво рецимо мало испод оног у Молдавији данас то је 500 милиона људи од којих ће опет један добар део моћи и желети да путује. Исто ће се десити у стабилним државама Африке и Јужне Америке. Економски раст у тим земљама је огроман а то се афектује директно на ваздухопловство. Београд свим тим тржиштима може да буде веома занимљив а и на неки начин "капија према Европи".
 
Slažem se ali civilno vazduhoplovstvo je skupa igračka da bio Thai tek tako leteo za Beograd i skupljao putnike sa celog Balkana bez da je Air Serbia deo Star Alliance i svih pogodnosti, umreženosti i povezanosti koje članstvo u bilo kojoj alijansi nosi. Rizik razvijanja letova za Afriku, Tajland pre će preuzeti Air SERBIA nego Thai, Ethiopian za koje bi Beograd u ovom momentu i bližoj budućnosti bio čista kocka. Svedoci smo dolaska radnika iz Indije, Nepala, Bangladeša kojima će trebati u jednom momentu veza sa njihovim zemljama i kad ih bude bilo u dovoljnom broju ko bude imao interesa leteće iz Beograda ka Indiji.
 
Марибор покидао. Какав раст! Друго место у региону!
 
Podgorica znatno više od Ljubljane i Sarajeva, a koji je procenat putnika od toga na letovima za Beograd?
 
Vrh