Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Očigledno ne postoje dobro razrađene i odobrene procedure za upravljanje rizicima. Recimo već i ovaj opis kako funkcioniše OSS za tranzitne putnike je problematičan jer ima više “ako” - za takve slučajeve mora biti potpuno jasno ko proverava “ako”. I to ne jednom. I jednom utvrđena procedura se uvežbava - redovno.
Recimo - ovo se moglo sprečiti na par mesta -
a) vozač autobusa osim što je dobio poziciju aviona koji opslužuje (stajanku) i broj gejta na koji vozi putnike, trebalo bi da ima info odakle je avion došao i ček listu koja mu kaže sa ovih aerodroma smeju direktno na transfer. Ako primeti odstupanje zove kontrolu.
b) svi gejtovi su svakako uvek zaključani, zaposleni na gejtu takođe mora da ima info odakle su putnici koji dolaze na bus gejt(recimo da bus ima displej sa brojem leta i polaznim aerodromom), pa ne otključava vrata ukoliko se to opet ne slaže sa ček listom i zove kontrolu,
c) na mestu gde se tok putnika u tranzitu sa bus gejta spaja sa odlaznim putnicima aerodromska kontrola koja može da blokira prolaz.
d) ako neko i prođe - jasna procedura obaveštenja svih putnika, preko razglasa upućivanje putnika iz različitih delova aerodroma na najkraći put za povratak na ponovnu kontrolu (možda bi procedura u tom slučaju trebala da predvidi i puštanje putnika kroz inače zatvorene hodnike i službene prolaze, naravno pre toga ih obezbediti dolaskom zaštitara - to bi omogućilo da putnici imaju skraćeni put (a sigurno je takvo kretanje putnika predviđeno za neke druge situacije, pa ih je trebalo predvideti i za ovu)

I jako bitno u trenutnom stanju u kome je zbog radova svako malo nešto privremeno pregrađeno - svaka promena toka putnika zahteva podnošenje i odobravanje nove procedure!

Na prvu deluje mi da je najsigurnije prosto sve putnike u tranzitu uvek provući kroz bezbednosnu kontrolu - nikada nije ceo avion u tranzitu, a i da jeste - malo usporavanje nekih 100-njak putnika je mnogo bolja opcija od potpune blokade aerodroma kao jučer.
 
Прича се да је возач аеродромског аутобуса, Индус, одвезао грешком путнике из Скоља међу одлазне путнике.
Велики пропус оператера аеродрома.
 
Recimo već i ovaj opis kako funkcioniše OSS za tranzitne putnike je problematičan jer ima više “ako” - za takve slučajeve mora biti potpuno jasno ko proverava “ako”. I to ne jednom. I jednom utvrđena procedura se uvežbava - redovno.
Tu je samo jedan AKO, a to je polazni aerodrom.
Npr. kad setiš u Istanbul iz Srbije ideš na kontrolu a ako sletiš npr. iz Španije direktno ideš u transfer zonu.
Ali postoje različiti gejtovi za oba slučaja i o svemu se brine čitava armija ljudi koji vrlo predano rade svoj posao. Od stava i držanja, preko odnosa sa putnicima i kolegama.
Koliko puta sam doživeo da su ovi naši totalno nezainteresovani da pričaju međusobno neke gluposti, pa par puta sam ih video i da se svađaju.
Vrh je kad sam video nekog šefa kako na sred transfera posrtojava neke dve radnice, a stranci slikaju i čude se.
 
Прича се да је возач аеродромског аутобуса, Индус, одвезао грешком путнике из Скоља међу одлазне путнике.
Велики пропус оператера аеродрома.
Ne tvrdim da nije tako, ali mi je ta prica malo cudna. Organizaciono gledano, jel moguce da je prodecura definisana tako da funkcionisanje celog aerodroma zavisi od postupaka jedne osobe (i to osobe na najnizem nivou hijerarhije)? Drugo, i da je hteo, kako je moguce da je mogao ovaku glupost sam da izvede? Jel dovoljno samo da ih istovari ispred pogresnog gejta? Ko im je otvorio vrata i pustio ih unutra?
 
Пошто се прича да Ванси ангажује доста радника из Индије, Бангладеша и сл. није искључено да имају лошу комуникацију сви скупа.
 
Vrlo moguce, ali je odgovornost iskljucivo na menadzmentu koju zaposljava rizicne kadrove, a nema instrumente da njima upravlja na bezbedan nacin. Ovo trazenje zrtvenog jarca medju tim nesretnim ljudima koji ni ne mogu da se brane mi je bas uvreda za inteligenciju
 
Da, sada ispada da je zbog jedne osobe nastao toliki haos... kao, tek tako putnici iz jednog aviona mogu da zalutaju i izazovu kolaps cele zgrade.. Valjda ima nekoliko nivoa kontrole, ne može sve da zavisi od jednog vozača autobusa.
 
Vozač verovatno nije imao radio-vezu sa koordinacionim centrom (ili, kako se to već zove), pa je po nahođenju odvezao putnike do tranzitne zone, umesto na dolaske (zapravo, do onog ulaznog gejta koji direktno vodi na pasošku).
Sve to je birokratska besmislica, jer Skoplje bi moralo uskoro da implementira standarde za OSS.
Dodatno, sramotno je da nemamo KD kontrolu između dolazaka i tranzitne zone.
 
Lepše teme (ironija): na sajtu "Avolte" (ex Dufry) stoji kako su franšizer za "Starbucks" i "Burger King" u međunarodnim zonama (na aerodromima).
Kako međunarodna zona ima limitiranu situaciju po pitanju domaćeg zakonodavstva (primenjuju se Čikaške konvencije i samo zakoni iz domena bezbednosti), ne bi me čudilo da prvi "Burger King" bude otvoren na "Tesli", nezavisno od toga da li će i kada biti otvoren na teritoriji Srbije.
Više: https://www.avoltaworld.com/en/travelers/our-brand-universe
 
Ne sme i ne može sve da zavisi od tamo nekog vozača aerodromslog busa, gde su bili službenici i osoblje kada su ti putnici krenuli da ulaze u zgradu? Šta, nema nikoga nigde, vozač te istovari ispred vrata i ti uđeš i šetaš gde hoćeš.

Drugo, kad slećeš, ideš na gejt i stepenicama skroz na novosagrađeni koridor, pa se spuštaš sprat niže ako hoćeš u tranzit, ili ideš još niže na carinu i prtljag.

Ako je već tako, ko je ove pustio kroz ona vrata u tranzitnu zonu, kakve veze i vozač busa ima sa tim? Krivi su ti koji su ih pustili u tranzit.
 
Ne sme i ne može sve da zavisi od tamo nekog vozača aerodromslog busa, gde su bili službenici i osoblje kada su ti putnici krenuli da ulaze u zgradu? Šta, nema nikoga nigde, vozač te istovari ispred vrata i ti uđeš i šetaš gde hoćeš.

Drugo, kad slećeš, ideš na gejt i stepenicama skroz na novosagrađeni koridor, pa se spuštaš sprat niže ako hoćeš u tranzit, ili ideš još niže na carinu i prtljag.

Ako je već tako, ko je ove pustio kroz ona vrata u tranzitnu zonu, kakve veze i vozač busa ima sa tim? Krivi su ti koji su ih pustili u tranzit.
Ne mogu svi putnici ni u tranzit, iz nekih zemalja (među kojima je Makedonija) moraju u zemlju, na KD proveru, pa ponovo na pasošku.
 
Интересантно. И сад неколико компанија је отказало летове. Ко људима комензује ове трошкове?
 
Putnici imaju prava na punu kompenzaciju, da ne kažem da su kompanije u obavezi da to učine.
 
Lepše teme (ironija): na sajtu "Avolte" (ex Dufry) stoji kako su franšizer za "Starbucks" i "Burger King" u međunarodnim zonama (na aerodromima).
Kako međunarodna zona ima limitiranu situaciju po pitanju domaćeg zakonodavstva (primenjuju se Čikaške konvencije i samo zakoni iz domena bezbednosti), ne bi me čudilo da prvi "Burger King" bude otvoren na "Tesli", nezavisno od toga da li će i kada biti otvoren na teritoriji Srbije.
Više: https://www.avoltaworld.com/en/travelers/our-brand-universe

Prvi je otvoren u Bondstilu :)
 
Good one.
Pa, kako da ti kažem, onda će i jedan i drugi biti eksteritorijalni, jer Srbija ne sprovodi suverenitet na teritoriji AP KiM (što stoji i u ustavu, sad, što neki nisu stigli dalje od preambule...), a ovde će biti limitirana sopstvenim zakonima.
 
Poslednja izmena:
Good one.
Pa, kako da ti kažem, onda će i jedan i drugi biti eksteritorijalni, jer Srbija ne sprovodi suverenitet na teritoriji AP KiM, a ovde će biti limitirana sopstvenim zakonima.

Dvostruko, jer i kada bismo sprovodili integritet nad Kosovom, ne bi i dalje na Bondstilom. To bi svakako ostalo dugo tamo...
Eks unutar eksa...
 
kada vozač istovari putnike, tamo treba da bude neko ko ukuca kod i otvara vrata. Taj bi valjda trebalo da zna za koga sme da otvori.
 
kada vozač istovari putnike, tamo treba da bude neko ko ukuca kod i otvara vrata. Taj bi valjda trebalo da zna za koga sme da otvori.

Ne spominje se vozač kao krivac. Bilo bi previše šuplje da vozač autobusa može da napravi takav incident...
 
Ono,kad budemo konačno jednom vratili sve institucije na Kosovo, bondstil(namerno malo slovo) će biti oranica.

Da ne širimo temu, ali teško da ćeš se vratiti tamo, ako ne pristaneš da bondstil ostane tu gde jeste, a možda im daš i jedan negde u centralnoj Srbiji...
 
Potražio sam istinu u srpskim medijima. Od svih varijanti istina moram da podelim ovu sa vama iz telegrafa tj republika.rs sajta. Oni Sašu Vlaisavljevića zovu Sale Šojić:

https://www.republika.rs/vesti/drustvo/507236/goran-vesic-kompanija-venski-aerodrom

SaleSojic.PNG
 
Ne spominje se vozač kao krivac. Bilo bi previše šuplje da vozač autobusa može da napravi takav incident...
I vozac autobusa spada pod zemaljsko opsluzivanje. Kao i dispecer, kao i osoba koja je putnicima otvorila vrata. Svi ce oni snositi posledice, sem onih koji su zaduzeni da kroz procedure i organizaciju sprece pojavu ovakvih gluposti. Kao i taj Direktorat koji ih redovno pegla i naprasno oslepi na jedno oko svaki put kad je spic sezone. Ovo je, mislim, treci put da se desava ovako nesto otkad je KD kontrola premestena ispred pasoske.
 
Информација на Дневнику је да су летови каснили целу ноћ, па и данас због тог пропуста. Прво, колико знам летова нема током ноћи. Ако је кашњење било 4 сата, до ујутро би свакако све било чисто. Друго, ако је било неко почетно кашњење, после се то надокнади појачаним радом. Не може ово кашњење да се одражава на летове до следеће Нове Године. Треће, сајт аеродрома тренутно не ради и верујем да је возач аутобуса и за то крив. Елем, очигледно је нешто озбиљно зарибало на аеродрому и проблем је далеко већи од возача или погрешног навођења. Било би лепо да уколико ома овде некога са аеродрома да нам каже шта се заправо дешава.
 
Vrh