Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

O da policajci na odlaznoj pasoškoj kao da su pokupljeni sa ulice. Jedva da neko promrsi "dobro jutro" ili bilo šta slično. Moja žena se zgrozila dok su pregledali njen pasoš komentarisali su prethodnih par ljudi koji su prošli sa stranim pasošima.
Oni jesu policija, i da - pregledaju pasoše, dakle neka služba sigurnosti jesu, ali su ovde u ulozi javnog službenika u kontaktu sa klijentima i trebalo bi da imaju profesionalan, ali vrlo pristojan (pa i ljubazan) odnos sa apsolutno svakim ko stane ispred njih.
Trebalo bi uvesti - ne kažeš jednoj jedinoj osobi "dobar dan" i posle pregleda "doviđenja" ili "prijatan let" - trećina dnevnice ćao, tri dana u mesec dana tako - suspenzija - i prinudni kurs kulturnog ophođenja. Kod nas je pola stvari naopako svi su nadrndani na klijente, a super snishodljivi prema šefovima - a valjda bi ako si već nečim nezadovoljan trebalo upravo suprotno - kontakt s klijentima ljubazan i profesionalan (nisam ti ja kriv što si nezadaovoljan na poslu koji radiš), a šefu istovari sve žalbe.
 
Bio sam sada u Barseloni i na El Pratu i opsti utisak je da je aerodrom u poprilicno losem stanju za jedan grad poput Barselone. Mozda su moja ocekivanja bila prevelika, jer mi je aerodrom ostao u secanju iz mladjih dana, kad sam bio manje zanovetalo. Hodnici su bili prljavi (kao i sam grad), eskalatori nisu radili, pa su ljudi nosili kofere uz stepenice, ogromno cekanje na pasoskoj kontroli, jer granicna policija ne prica engleski, pa cim nastane neki problem sa nekim putnikom, ceka se 10-15 min i bilo je dosta tih nekih problema. Toaleti u biznis klubu su super cisti, dok van njega su haos. Wifi je dobar, ponuda hrane i pica je ispod proseka. Boravak u biznis klubu je naravno skracen, jer kapije WY koji su za ne-EU drzavljane su bile lose organizovani. Ponuda na samim kapijama je prosecna, boravak sa nasim ljudima uvek zacini svako cekanje. Covek pored mene je gledao Selo gori, pa Poteru. Utisak popravlja cinjenica da je aerodrom lako pristupacan, da nije, bio bi malo bolji od Nikole Tesle.

edit: da se nadovezem - ako neko ikad ode u Barselonu, na aerodromu moze da kupi T-usual card, 30 dana neograniceni gradski prevoz, 20.5 evra. Gradski prevoz im je neverovatan, taksi usluga je nepotrebna.
 
Ako si leteo iz Srbije i nazad, bio si na T2 terminalu koji je "odron". Trenutno renoviraju neke delove, ali Terminal T2 je bio glavni i vrveo je od života i bio upeglan i čist dok 2009. nije otvoren novi terminal T1. Čitav T2 je na znatno nižem nivou danas, a posle pasoške (dakle izvan šengenski letovi) tamo tek nema skoro ništa - zato uvek ostajem u delu pre pasoške do nekih 45 min pre leta ako ikako mogu (ako vidim da je red na pasošima prihvatljiv pa neću zakasniti ako malo kasnije krenem tamo). Samo što nisu postavili oznake "zemlje trećeg sveta". Mada mi je pre dve godine bilo jako zabavno videti engleze, posle korona ograničenja, i koji se prvi put posle Brexit-a nalaze izgleda na tom delu terminala (ne znam odakle su letovi išli ranije, jer svakako nisu ni bili u Šengenu, pa je morala postojati pasoška kontrola, ali jesu bili u EU), ali se videlo da su bili poprilično u šoku da su završili skoro na pustom delu terminala. Ove godine koliko vidim svi low cost letovi za UK su sa gateova pored onih za nas.

Prevoz u Barseloni je fenomenalan i ima raznih opcija karata. T usual je odlicna, od ove godine samo elektronski.
Ono sto je dobro što je u integrisanom sistemu prevoza skoro sve - metro (čija linija L9 Sud - juzna - opslužuje oba terminala T1 i T2), linije prigradske železnice Renfe-a (Rodalias, jedna linija - R2 - ide sa aerodroma - zasad samo ispred terminala T2), FGC - Železnice Katalonije - deo linija se računa kao metro linije a deo su prigradske S linije, pa onda u integrisani sistem spadaju i autobusi i uspinjače po gradu (ali koliko znam ne i ona za Tibidabo, ali zato jeste druga koja ide sa železničke stanice FGC-a "Peu de Funicular" na vrh brda - pa onda lokalnom bus linijom na vrh do Tibidaba).
Trenutno Renfe (tačnije infrastrukturna firma Adif) rekonstruiše prugu tako da poveže Rodalias linijom i terminal T1, tako da će po završetku radova sadašnje odvajanje sa magistralne pruge biti uklonjeno i koristiće se samo nova trasa.
Ono što je za ljubitelje železnica u Barseloni zanimljivo da ima svih širina koloseka - iberijski 1668 mm je za sve regularne vozove (pa i Rodalias), normalni kolosek je za vozove velikih brzina, a i većina linija metroa je na normalnom koloseku osim linije 1 koja je na iberijskoj širini (i to se oseti po komforu jer su vozovi na ovoj liniji širi od vozova na drugim linijama), dok FGC koristi i normalni kolosek, ali na svim linijama uz reku Llobregat se koristi metarski kolosek i sve te linije polaze na zapad sa stanice ispod trga Španije. Kako ta metarska pruga dalje od grada ide kanjonom ka Manresi, nisu je ni prepravljali na normalni kolosek jer ovako dozvoljava oštrije krivine, ali nove garniture i po njoj voze 100-120 km/h (osim naravno u samom kanjonu tamo idu oko 80-90). Iz kanjona (posebna stanica Aeri de Montserrat) ima i direktna žičara na planinu Montserrat, gore nekoliko uspinjača, ali i zupčasta železnica do mesta u podnožju planine (Monistrol de Montserrat) pa ko bude išao vredi videti. Za ovaj voz je iz Barselone neophodna karta za više zona (čini mi se 4 zone). Druga bitna polazna stanica za FGC je ispod trga Katalonije i sa nje idu sve linije na normalnom koloseku ka severu grada. Otišao sam previše u off topic.
 
Ako si leteo iz Srbije i nazad, bio si na T2 terminalu koji je "odron". Trenutno renoviraju neke delove, ali Terminal T2 je bio glavni i vrveo je od života i bio upeglan i čist dok 2009. nije otvoren novi terminal T1. Čitav T2 je na znatno nižem nivou danas, a posle pasoške (dakle izvan šengenski letovi) tamo tek nema skoro ništa - zato uvek ostajem u delu pre pasoške do nekih 45 min pre leta ako ikako mogu (ako vidim da je red na pasošima prihvatljiv pa neću zakasniti ako malo kasnije krenem tamo). Samo što nisu postavili oznake "zemlje trećeg sveta". Mada mi je pre dve godine bilo jako zabavno videti engleze, posle korona ograničenja, i koji se prvi put posle Brexit-a nalaze izgleda na tom delu terminala (ne znam odakle su letovi išli ranije, jer svakako nisu ni bili u Šengenu, pa je morala postojati pasoška kontrola, ali jesu bili u EU), ali se videlo da su bili poprilično u šoku da su završili skoro na pustom delu terminala. Ove godine koliko vidim svi low cost letovi za UK su sa gateova pored onih za nas.

Prevoz u Barseloni je fenomenalan i ima raznih opcija karata. T usual je odlicna, od ove godine samo elektronski.
Ono sto je dobro što je u integrisanom sistemu prevoza skoro sve - metro (čija linija L9 Sud - juzna - opslužuje oba terminala T1 i T2), linije prigradske železnice Renfe-a (Rodalias, jedna linija - R2 - ide sa aerodroma - zasad samo ispred terminala T2), FGC - Železnice Katalonije - deo linija se računa kao metro linije a deo su prigradske S linije, pa onda u integrisani sistem spadaju i autobusi i uspinjače po gradu (ali koliko znam ne i ona za Tibidabo, ali zato jeste druga koja ide sa železničke stanice FGC-a "Peu de Funicular" na vrh brda - pa onda lokalnom bus linijom na vrh do Tibidaba).
Trenutno Renfe (tačnije infrastrukturna firma Adif) rekonstruiše prugu tako da poveže Rodalias linijom i terminal T1, tako da će po završetku radova sadašnje odvajanje sa magistralne pruge biti uklonjeno i koristiće se samo nova trasa.
Ono što je za ljubitelje železnica u Barseloni zanimljivo da ima svih širina koloseka - iberijski 1668 mm je za sve regularne vozove (pa i Rodalias), normalni kolosek je za vozove velikih brzina, a i većina linija metroa je na normalnom koloseku osim linije 1 koja je na iberijskoj širini (i to se oseti po komforu jer su vozovi na ovoj liniji širi od vozova na drugim linijama), dok FGC koristi i normalni kolosek, ali na svim linijama uz reku Llobregat se koristi metarski kolosek i sve te linije polaze na zapad sa stanice ispod trga Španije. Kako ta metarska pruga dalje od grada ide kanjonom ka Manresi, nisu je ni prepravljali na normalni kolosek jer ovako dozvoljava oštrije krivine, ali nove garniture i po njoj voze 100-120 km/h (osim naravno u samom kanjonu tamo idu oko 80-90). Iz kanjona (posebna stanica Aeri de Montserrat) ima i direktna žičara na planinu Montserrat, gore nekoliko uspinjača, ali i zupčasta železnica do mesta u podnožju planine (Monistrol de Montserrat) pa ko bude išao vredi videti. Za ovaj voz je iz Barselone neophodna karta za više zona (čini mi se 4 zone). Druga bitna polazna stanica za FGC je ispod trga Katalonije i sa nje idu sve linije na normalnom koloseku ka severu grada. Otišao sam previše u off topic.
Jeste, leteo sam nazad sa T2 terminala. Bas je bilo lose stanje. Nisam sa bas takvim predznanjem isao na El Prat. :)
 
20240104_081344.jpg

20240104_081349.jpg

20240104_080657.jpg

20240104_083003.jpg
 
Kada smo putovali sad za praznike, zbog moguće gužve odlučio sam da platim priority 800 dinara za pasošku i skener kontrolu, i iako nisu bile neke ogromne gužve mislim da je tih 800 dinara zaista dobro potrošeno i da vredi svaki dinar, uštedelo se dosta vremena.

Naravno, pošto je ovo Srbija, mana je što nakon pasoške nije bilo nikakve kontrole do skenera, samo privremene trake razdvajaju priority od redovnih linija, i onda su neki ljudi koji su videli nas da prolazimo priority trakom gde nema velika gužve, bez ikakvog blama zaobilazili trake i koristili priority benefite iako nisu platili a nikog nije bilo da ih zaustavi.
 
O da policajci na odlaznoj pasoškoj kao da su pokupljeni sa ulice. Jedva da neko promrsi "dobro jutro" ili bilo šta slično. Moja žena se zgrozila dok su pregledali njen pasoš komentarisali su prethodnih par ljudi koji su prošli sa stranim pasošima.
Oni jesu policija, i da - pregledaju pasoše, dakle neka služba sigurnosti jesu, ali su ovde u ulozi javnog službenika u kontaktu sa klijentima i trebalo bi da imaju profesionalan, ali vrlo pristojan (pa i ljubazan) odnos sa apsolutno svakim ko stane ispred njih.
Trebalo bi uvesti - ne kažeš jednoj jedinoj osobi "dobar dan" i posle pregleda "doviđenja" ili "prijatan let" - trećina dnevnice ćao, tri dana u mesec dana tako - suspenzija - i prinudni kurs kulturnog ophođenja. Kod nas je pola stvari naopako svi su nadrndani na klijente, a super snishodljivi prema šefovima - a valjda bi ako si već nečim nezadovoljan trebalo upravo suprotno - kontakt s klijentima ljubazan i profesionalan (nisam ti ja kriv što si nezadaovoljan na poslu koji radiš), a šefu istovari sve žalbe.

Inače ti u nemačkoj i austriji baš kažu sve to... Prođe hiljade ljudi svakog dana, ako im ti kažeš "Dobar dan" - otpozdrave, ali nemojmo preterivati...
 
Nema mnogo stvari na ovom svetu koje su apsolutno sigurne ali jedna stvar jeste sigurna: sutra će analitičar objaviti tekst tipa "majko mila totalni kaos i katastrofa" o današnjem stanju na Tesli.

Situacija jeste loša ali će biti upotrebljena ne samo za opravdanu kritiku koncesionara već za blaćenje svega u avijaciji što ima Beograd ili Srbiju u nazivu. Ja ne sumnjam da će svaki komentar koji odstupa biti obrisan.
 
Моје искуство од пре 10 дана - Тоалети на БЕГ-у далеко чистији и дизајном бољи од оних на БЕР-у.

(не нисам пермутовао последња слова у кодовима аеродрома)
 
Nema mnogo stvari na ovom svetu koje su apsolutno sigurne ali jedna stvar jeste sigurna: sutra će analitičar objaviti tekst tipa "majko mila totalni kaos i katastrofa" o današnjem stanju na Tesli.

Situacija jeste loša ali će biti upotrebljena ne samo za opravdanu kritiku koncesionara već za blaćenje svega u avijaciji što ima Beograd ili Srbiju u nazivu. Ja ne sumnjam da će svaki komentar koji odstupa biti obrisan.
Mislim da pomenutog treba ignorisati i ne pridavati mu pažnju koju nikako ne zaslužuje. Eventualno obavestiti one koji su na meti njegovih neistina da bi reagovali na adekvatan način.
 
Na stranu analitičar ali kako i zašto je došlo do toga da skoro svi letovi kasne kada sneg uopšte nije bio toliko velik?

Моје искуство од пре 10 дана - Тоалети на БЕГ-у далеко чистији и дизајном бољи од оних на БЕР-у.

(не нисам пермутовао последња слова у кодовима аеродрома)

Sa kog terminala si leteo sa BER? Ja najviše koristim upravo ta dva aerodroma i apsolutno se ne slažem sa iznesenim. Možda ako si leteo sa BER T2, tj Wizz Air-om onda mogu da se složim da je dizajn prilično sterilan i minimalistički. Što se tiče čistoće u 90% slučajeva BER je mnogo čistiji.
Ono gde BEG šije BER je security control koji je mnogo efikasniji, a samim tim i brži. Veliku uštedu na BEG donosi to što elektronska oprema ne mora da se vadi iz torbi.
 
Danas je predstavljen plan za izgradnju novog sedišta Air Serbia-a pored aerodroma, u kompleksu tri zgrade interesantnog dizajna (svaka po 4 sprata) u blizini Muzeja vazduhoplovstva. Druga od tri zgrade biće hotel a treća će biti još jedan poslovni objekat. U planu je i parking.
 
Apsolutno se slažem i napisao sam to već par puta ali mnogi ovde uživaju u tom prepucavanju.
I ja sam to govorio ali mi od svega najviše smeta to brisanje tj cenzura. Što kaže stara izreka "moć ima tendenciju da kvari ljude, a apsolutna moć apsolutno kvari" ili "daj mu vlast da vidiš kakav je čovek". Nije samo on diktator na svom sajtu, ima drugih sajtova gde su vlasnici isto bahati despoti koji brutalno cenzurišu pa ide do crne liste i blokiranja poruka. Toliko o tome, vraćam se na temu aerodroma.
 
Danas je predstavljen plan za izgradnju novog sedišta Air Serbia-a pored aerodroma, u kompleksu tri zgrade interesantnog dizajna (svaka po 4 sprata) u blizini Muzeja vazduhoplovstva. Druga od tri zgrade biće hotel a treća će biti još jedan poslovni objekat. U planu je i parking.
Ima li neki link za tu vest i taj plan?
 
Nema mnogo stvari na ovom svetu koje su apsolutno sigurne ali jedna stvar jeste sigurna: sutra će analitičar objaviti tekst tipa "majko mila totalni kaos i katastrofa" o današnjem stanju na Tesli.

Situacija jeste loša ali će biti upotrebljena ne samo za opravdanu kritiku koncesionara već za blaćenje svega u avijaciji što ima Beograd ili Srbiju u nazivu. Ja ne sumnjam da će svaki komentar koji odstupa biti obrisan.

ХАХАХАХАХАХАХАХАХА
 
Danas je predstavljen plan za izgradnju novog sedišta Air Serbia-a pored aerodroma, u kompleksu tri zgrade interesantnog dizajna (svaka po 4 sprata) u blizini Muzeja vazduhoplovstva. Druga od tri zgrade biće hotel a treća će biti još jedan poslovni objekat. U planu je i parking.
Render, ili se nije desilo.
 
Dobro, verujem ti na reč. Inače, ovo za hotel se priča dosta dugo. Pretpostavljam da će biti neki od postojećih lanaca...?
 
Vrh