Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Да због ПСО линија, али апсолутно испод потенцијала! Ер Србија је могла један ембраер да стационира у Нишу а АТР на Морави. Тиме би се обезбедио константан раст путника и линија са ова два аеродрома (првенствено из Ниша) како људи не би путовали до Тесле, односно ишли за Софију или Скопље, такође Ниш треба развијати као дестинацију за туристе који желе на Копаонику или уопште на југу Србије да проведу одмор.
Mogla bi, ali jednostavno nema interes u tome. Nis je price-sensitive trziste i JU mora da leti sa niskim cenama i uz PSO. Zbog toga su LCC najbolja sansa za INI, ali se one ocigledno teraju odatle. Zbog svega toga JU mnogo vise novca zaradjuje na letovima iz Beograda, a kako nemaju viska kapaciteta jednostavno nije realno da skinu kapacitet odande gde zaradjuju vise novca zarad Nisa gde bi zaradili manje, a verovatno i bili na gubitku da nema PSO-a.

Kraljevo je posebna prica, ozbiljan hendikep su ocajna pista i taxiway A, zbog kojih samo ATR moze da sleti. U njegovom doletu jednostavno nema puno destinacija koje bi donosile novac, vec je potreban mlaznjak i letovi za dijasporu. I opet bi tu uspeh mogli da imaju jedino LCC, dok bi JU morala da leti uz PSO. Takodje, jako bitna stvar je i da KVO, koliko znam, nema mogucnost tankanja aviona pa ATR nosi gorivo iz Beograda, sto opet dodatno smanjuje dolet za letove iz KVO.
 
Pa jel po tvom misljenju uopste imalo smisla obnavljati taj aerodrom i praviti novu aerodromsku zgradu kad taj aerodrom ocigledno limitiran?
Aerodrom svakako da ima potencijala, a to sto je neko omanuo i zaboravio na stanje piste i rulnice je posebna stvar. Trebalo je i moralo da se paralelno sa zgradom renovira pista (ili izgradi nova ako zbog vojske nije moguce zatvoriti kompletno staru), kao i da se renovira rulnica. Tako da ce taj aerodrom ovako zivotariti sve dok se nova pista ne izgradi.

Kada bi KVO imao normalnu pistu, mogli bi da se organizuju carteri za Kopaonik preko zime, ipak je KVO najblizi aerodrom. Zatim bi verovatno vrlo brzo bili privuceni i Wizz i Ryan da lete gasto linije.
 
Poslednja izmena:
КВО је урађено набрзака да би се испунило изборно обећање. зато је тако како је. у плану је изградња нове писте, паралелне са постојећом. али је проблем са екпропријацијом, јер држава нуди једну цену, а сељаци траже другу
 
To je izuzetno tanak argument jer eksporoprijacija po pravilu znači da se vlasnici parcela ništa ne pitaju.
Cenu kasnije za nezadovoljne određuje sud.
 
Pa jel po tvom misljenju uopste imalo smisla obnavljati taj aerodrom i praviti novu aerodromsku zgradu kad taj aerodrom ocigledno limitiran?
Свакако је од стратешког значаја за земљу наше величине да поседује 3 међународна аеродрома. Лађевци-Морава су у систему одбране од изузетног значаја, тако да велики део трошкова одржавања аеродрома, маневарски површина итд. свакако сноси војска. Сматрам да је неопходно Краљево довести на ниво Ниша по питању носивости, дужине и ширине писте и евентуално ИЛС система. Када говоримо о одрживости, ту је аеродром Поникве потпуни промашај, док је Ниш изузетно значајан и у перспективи може да има капацитет од 1,5 милиона путника. Морава може да буде интересантна Ер Србији према Немачкој и тамо где има дијаспоре а иначе само за лоу кост превознике (попут Тузле у БиХ). Оно што је интересантно је очити раст броја путника на нивоу Србије који је много већи од осталих делова Балкана (попут нпр. Хрватске) што указује на већи животни стандард али и засићење туристичком понудом региона (као пример наводим Ер Србијину експанзију на медитерану), те последице Руско-Украјинског сукоба. Када поредимо Србију са просечним државама Европе можемо видети да је хаб стратегија Београда итекако оправдана а да регионални аеродроми имају минорну улогу.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Свакако је од стратешког значаја за земљу наше величине да поседује 3 међународна аеродрома. Лађевци-Морава су у систему одбране од изузетног значаја, тако да велики део трошкова одржавања аеродрома, маневарски површина итд. свакако сноси војска. Сматрам да је неопходно Краљево довести на ниво Ниша по питању носивости, дужине и ширине писте и евентуално ИЛС система. Када говоримо о одрживости, ту је аеродром Поникве потпуни промашај, док је Ниш изузетно значајан и у перспективи може да има капацитет од 1,5 милиона путника. Морава може да буде интересантна Ер Србији према Немачкој и тамо где има дијаспоре а иначе само за лоу кост превознике (попут Тузле у БиХ). Оно што је интересантно је очити раст броја путника на нивоу Србије који је много већи од осталих делова Балкана (попут нпр. Хрватске) што указује на већи животни стандард али и засићење туристичком понудом региона (као пример наводим Ер Србијину експанзију на медитерану), те последице Руско-Украјинског сукоба. Када поредимо Србију са просечним државама Европе можемо видети да је хаб стратегија Београда итекако оправдана а да регионални аеродроми имају минорну улогу.
Otprilike, Kraljevo mora po karakteristikama piste i rulnica biti na nivou Nisa. Mozda malo manje, nema potrebe za sirokotrupcima na KVO, ali A321/B737MAX kategorija aviona mora. Druga stvar bi bila ako se ide na razvoj cargo saobracaju na KVO, pa je zbog toga potrebna sirokotrupna pista.

Nemojte se zavaravati, nece JU leteti komercijalno ni iz Nisa ni iz Kraljeva. Jednostavno strategija Air Serbie je hub&spoke, kao sto je to strategija gotovo svih legacy kompanija danas. U tom kontekstu oni razvijaju svoj hub u Beogradu, dok se sa ostalih aerodroma u drzavi ne leti komercijalno osim za hubove. Pa tamo imamo jednu Lufthansu koja ne leti iz Berlina osim za FRA i MUC, dakle za svoje hubove jedino, sto je hub&spoke model. Ako se zele JU letovi iz KVO i INI, jedini nacin je PSO.

Realna potreba i Nisu i Kraljevu su LCC, Wizz i Ryan su spas za njih. Oni nemaju hub&spoke model i leteli bi vrlo rado gasto rute, pa ako treba nek im se daju i subvencije jer bi i INI i KVO doslovno procvetali.
 
Iskreno ne znam nisam video da piše. Ali nekako rezervacija mesta sugeriše da je mesto zagarantovano.
 
Da li garantuju mesto ukoliko se rezerviše online? Može li se desiti scenario da si rezervisao online, dođeš na parking, ima 0 slobodnih mesta i ne možeš da uđeš?
Ne garantuju.

Ovo pise na karti: "Ako nema mesta na parkingu: Vaša rezervacija vam i dalje omogućava pristup. Ako vaša e- karta nije prepoznata, interfonom vam je omogućeno da kontaktirate agenta za parkiranje. Ne uzimajte kartu!".
 
Tako bi u teoriji trebalo da bude, ali ne bih se kladio u to. Treba im poslati email sa pitanjem da pismeno odgovore.
 
Ako ne garantuju a primili su rezervaciju, onda se radi o neozbiljnosti. Bolje rezerviši neki privatni parking, oni sigurno garantuju
 
Возио сам се пре 10так дана таксијем од Аеродрома до града и узео ваучер у доласку, а у одласку пре тога наравно поручио такси телефоном. Разлика између таксиметра и ваучера је огромна! Таксиметар је за исту раздаљину у дневној тарифи био 30% јефтинији! То је недопустиво! Обавезно треба у свим такси возилима увести камере које снимају и возача и путнике и лепо по таксиметру наплатити!
 
Да због ПСО линија, али апсолутно испод потенцијала! Ер Србија је могла један ембраер да стационира у Нишу а АТР на Морави. Тиме би се обезбедио константан раст путника и линија са ова два аеродрома (првенствено из Ниша) како људи не би путовали до Тесле, односно ишли за Софију или Скопље, такође Ниш треба развијати као дестинацију за туристе који желе на Копаонику или уопште на југу Србије да проведу одмор.

Sve linije su u porastu, izmedju ostalih i Ryanair koji je imao 45000 sedista 2019, 55500 sedista 2023. godine iz Nisa. Evo sada su najavili i Dablin iz Nisa sledece sezone... Zelje su jedno a mogucnosti drugo, Nis treba da ima balans izmedju LCC i legacy prevoznika i da raste na odrzivoj osnovi, sto se trenutno i radi.
 
Закон не дозвољава да се снимају људи
 
Закон не дозвољава да се снимају људи
Te kamere u emiratima snimaju samo vozaca, kao i ispred i iza taksija, ne snimaju goste. Nije poenta u kamerama vec tamo postoje 2 taksi udruzenja koja su otprilike oba "drzavna". Taksi je jako uredjen, dosta jeftiniji nego u Srbiji, i taksisti su zaposleni u udruzenjima i rade za platu uz kvotu mesecnih voznji koje moraju da prime, vozila nisu njihova, tako da nemaju motiv da kradu, a skoro sve uplate idu preko kartica i mobilnih telefona, i cena se racuna preko GPS-a, tako da nema prostora za mahinacije. Mi cemo imati taj sistem kad emiracani budu putovali teleportom.

Ilustracije radi, putovanje od 100 kilometara (dubai - abu dabi) sam platio nesto manje od 50 evra. U Srbiji bi to po regularnoj ceni kostalo oko 160 eur, a ako si stranac verovatno bi dobio specijalnu promo tarifu.
 
Te kamere u emiratima snimaju samo vozaca, kao i ispred i iza taksija, ne snimaju goste. Nije poenta u kamerama vec tamo postoje 2 taksi udruzenja koja su otprilike oba "drzavna". Taksi je jako uredjen, dosta jeftiniji nego u Srbiji, i taksisti su zaposleni u udruzenjima i rade za platu uz kvotu mesecnih voznji koje moraju da prime, vozila nisu njihova, tako da nemaju motiv da kradu, a skoro sve uplate idu preko kartica i mobilnih telefona, i cena se racuna preko GPS-a, tako da nema prostora za mahinacije. Mi cemo imati taj sistem kad emiracani budu putovali teleportom.

Ilustracije radi, putovanje od 100 kilometara (dubai - abu dabi) sam platio nesto manje od 50 evra. U Srbiji bi to po regularnoj ceni kostalo oko 160 eur, a ako si stranac verovatno bi dobio specijalnu promo tarifu.
Тај систем би смо могли лако да применимо. Међутим морамо ипак да будемо реални и да кажемо колико је јефтиније гориво у Емиратима у односу на Србију. То је велики фактор када је цена у питању. А да су наши таксисти у 90% ст*** - јесу!
 
Vrh