Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Nad Beogradom je neki samobnavljujući kumuloninbus. Dosta je visoko. Bar na 10 km visine se diže

Zato kruže

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Malo slika saobraćajnica oko zgrade aerodroma:
Prvo donji deo za Bus,Taxi i VIP

Ovde je sve asfaltirano,nasuta je zemlja,fali samo parče ograde ka parkingu ovde oko ovog kontejnera gde je sada narandžasta mreža

Gornji deo,dolasci i ovde je sve asfaltirano

Mada je po malo musavo i ostalo je ono parče ispred novog dela

Dovršavaju se trotoari

A sa ove strane se još rakopava

Mala umetnička sloboda

Ulaz u donji deo,još nigde nisu postavljene rampe.Zanimljivo rampi će biti i na gornjem delu na dolascima i kako sam nezvanično saznao biće vremensko ograničenje (verovatno 10 minuta) za istovar putnika .

Lift,stepenice i staza za izlazak na parking

Zanimljivo rešenje odvoda sa gornjeg dela

Sve ovo predugo traje ne razumem zašto se ovoliko razvlači.Samo da pomenem da druga polovina kružnog toka na prilazu zgradi nije ni na vidiku.
 
Trenutno više letova stavljaju na kruženje u područiju iznad Velike Plane. (Atina, Tivat, Malta, Skoplje,...)
Nakon toga sleću.
Stvarno nam trebaju dve funkcionalne piste.
Не.

Повремено коришћење круга чекања ради секвенционирања долазећег саобраћаја није довољан разлог за другу независну писту. За такву инвестицију потребно је да број операција (полетања и слетања) битно прелази 40, више сати у току дана, више месеци у години.

Поређења ради, Женева има само једну писту декларисаног капацитета од 44 операције у сату (са лошијом конфигурацијом рулних стаза него Београд), потпуну обуставу саобраћаја од поноћи до 6 ујутру, и озбиљне рестрикције већ од 8 увече (због заштите од буке). Са свим тим ограничењима, добацује до 20 милиона путника годишње без великих кашњења.
 
Lepo je videti toliko letova iz i za Beograd, a naročito dva leta preko Atlantskog okeana.

Letovi iz i za Beograd - jutro 28 maja 2023.png
 
Sledeći je širokotrupac.
Konkurencija je uvek dobrodošla. Zanimljivo je kako su do sada samo zemlje sa obe strane atlantika razvile uspešne vazduhoplove (SAD, Kanada, Francuska (i partneri), Holandija, Brazil, itd).

Valjda treba da razviju i motor aviona. I dalje koriste motore sa "trulog" Zapada, a to je jedna od najskupljih komponenti aviona. I dalje tu ima puno delova koji su razvijeni u saradnji sa zapadnim kompanijama.
 
развијају Кинези свој мотор ACAE CJ-1000A
Тако је. Иако је тај мотор једну технолошку генерацију старији од нових Ролс-ројсових, што неки често наводе као аргумент да кинеска авио-индустрија нема будућност, управо је неопходан корак да се развију аутономно домаће знање и домаћа технологија.
 
лично, не бих се ја много бавио тиме што западни "аналитичари" пишу о источним технологијама и перспективама. мислим, опште је познат став запада о истоку
 
To će se vozit samo po Kini. I eventualno Africi i Rusiji. Bit će Concorde priča ako slučajno zatalasaju

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
узевши у обзир да је Кина тренутно највеће тржиште авиона (чим је Ербас тамо отворио фабрику), Comac-у ни не требају друга тржишта. само за тај авион имају преко 500 поруџбина из Кине, тако да су они мирни наредних неколико година
 
Lepo je videti toliko letova iz i za Beograd, a naročito dva leta preko Atlantskog okeana.

Pogledajte prilog 163124

Do sada je bilo dva širokotrupna u isto vreme, jedan za Kinu a jedan za Ameriku ali tek od kad su krenuli za Čikago ima dva preko Atlantika ili iznad Amerike/Kanade u isto vreme. Od jeseni biće tri, jedan za Kinu a dva za Ameriku.

jfkord.JPG
 
Брате колика је ова Америка, да се авиони нигде не сретну...
Најгоре што лет за Чикаго води преко Торонта
 
Ne znam u koje vreme polazi ovaj treći let koji uvode za Čikago, a zavisi i od kašnjenja i od rute kojom idu pa se može desiti da se nekad sretnu.

Nego gledam Air Serbia kreće sa još 8-9 novih linija u sledeće dve nedelje pa će Aerodrom Nikola Tesla imati do sada neviđen broj destinacija. Već sada je ogroman razmak u odnosu na drugoplasirani aerodrom u regionu bivše države po doduše nepouzdanom izvoru fr24.com:

Zagreb ima 383 polazaka u sledećih 7 dana i 59 destinacija
Beograd ima 750 polazaka u sledećih 7 dana i 91 destinaciju

Ima li šanse da broj destinacija pređe 100 ovog leta?
 
Ima li šanse da broj destinacija pređe 100 ovog leta?
Ako sam dobro izbrojao, destinacija sa redovnim letovima iz Beograda ce biti tacno 101 ovog leta. Tu nisam uracunao BGY koji krece u septembru. Kada se na sve to dodaju i carteri, broj destinacija ce biti 112.

Carteri su za (barem onih kojih mogu da se setim): Monastir, Djerbu, Marsa Matruh, Sharm el Sheikh, Antaliju, Gazipasu, Bodrum, Skijatos, Kos, Samos i Prevezu.
 
Ako sam dobro izbrojao, destinacija sa redovnim letovima iz Beograda ce biti tacno 101 ovog leta. Tu nisam uracunao BGY koji krece u septembru. Kada se na sve to dodaju i carteri, broj destinacija ce biti 112.

Carteri su za (barem onih kojih mogu da se setim): Monastir, Djerbu, Marsa Matruh, Sharm el Sheikh, Antaliju, Gazipasu, Bodrum, Skijatos, Kos, Samos i Prevezu.

+Kefalonija, Krit (Hanja), Bodrum, Dalaman, Alanja..
 
+Kefalonija, Krit (Hanja), Bodrum, Dalaman, Alanja..
Krit (CHQ) je redovna linija. Nju sam uracunao u onih 101 destinacija.
Bodrum sam uracunao, dok se za Alanju leti ili za Antaliju ili za Gazipasu - Alanja nema svoj aerodrom.

Ali eto Kefaloniju sam zaboravio. Onda je to 113 destinacija. :)
 
Vrh