Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Ako je neko bio tamo, koliko je pasoških šaltera i koliko je skenera bilo otvoreno? Da li je recimo bilo otvoreno samo 3-4 šaltera (od 16)?

Ako je ovo situacija u aprilu pred Uskrs kako će tek biti oko prvog jula? A kako će tek biti kad promet naraste na 10, 12 ili 15 miliona putnika???
 
Moraće gospoda Francuzi ubrzo da instaliraju pasošku i skenere i na spratu T1.. Ovo će ovde biti usko grlo, jasno je već.
 
Skeneri nisu usko grlo, tu kontrola ide ekspresno. Pasoška kontrola je ta koja pravi problem, i ja kada sam bio tu prošle nedelje bilo je aktivno samo 5 šaltera.
 
Stevo pogledaj video u ovom Republika izveštaju. Nije uopšte bez gužve na KD, zapravo vidi se priličan red i na skenerima. Vidi se i posada koja govori naš jezik (rekao bih Air Serbia) i koja nema prioritetni red za poseban skener nego mora da se gura sa putnicima. Ne mogu da stavim direktni link jer nije youtube ali vredi kliknuti da se pogleda.

Čini mi se da za KD i skenere je odgovoran Aerodrom jer je to privatno obezbeđenje. Za pasoše Uprava Granične Policije tj MUP - ministar Bratislav Gašić.
 
Poslednja izmena:
Ako je neko bio tamo, koliko je pasoških šaltera i koliko je skenera bilo otvoreno? Da li je recimo bilo otvoreno samo 3-4 šaltera (od 16)?
Ja sam pre neki dan imao let, ali rano ujutru i bila su 3 šaltera otvorena, ali nije bilo gužve. Na odlasku, u dolasku ništa nije menjano već godinama. I dalje me sramota kada slećem i idem na pregled i one trake za prtljag.
Ne razumem i dalje šta se toliko radi već 2-3godine...
 
Ako je neko bio tamo, koliko je pasoških šaltera i koliko je skenera bilo otvoreno? Da li je recimo bilo otvoreno samo 3-4 šaltera (od 16)?
Bio sam ja jutros u tom haosu. Zaista od nerviranja zbog haosa nisam prebrojao koliko je tacno saltera bilo otvoreno. Nisam siguran da li 6 ili 7, ali ne vise od toga.
 
Bio sam ja jutros u tom haosu. Zaista od nerviranja zbog haosa nisam prebrojao koliko je tacno saltera bilo otvoreno. Nisam siguran da li 6 ili 7, ali ne vise od toga.
I ja putovao u utorak (let u 7, jutarnji talas), velika je bila guzva na pasoskoj (otvoreno 5-6 saltera) a jos veca na skenerima (otvoreno 4-5 skenera). Oko 45 minuta nam trebalo da prodjemo obe kontrole. Danas kada sam se vracao, u Becu isto trajalo 25 minuta. Teslu smo na izlazu prosli za 10 minuta.
Sve u svemu nije lose za aerodrom u velikoj rekonstrukciji. Takodje se vidi po brojevima da ce biti 11 skenera mislim ukupno. Tako da ce Tesla sa punim kapacitetom svesti vreme prolaska ispod proseka, tj. nadam se da ce biti brze nego Bec.
 
Danas na pasoškoj u Beogradu samo jedan šalter, gužva ogromna ☹️
Evo malo slika sa aerodroma u Dohi
Ovo gde su plave stolice je quite room ili ti soba za spavanje dobra fora skroz, ko ceka presedanje moze odspava ko covek 😎
9E4C868A-5DBD-496E-8780-695E3CAEDCCB.jpeg
9D2A5736-24B3-4C49-9146-5D56164B2234.jpeg
DB46DAF9-0A05-4B7E-ABE7-9E18398741E4.jpeg
E8FE8553-68F2-409C-BED3-A83182C29C5E.png
F2B8901E-C40D-4ECA-92FE-7281EBE7FEC5.png
8612849D-FC81-46A0-B496-5D14363EECA1.png
B4429846-61D7-4687-8F62-4B4703A20E75.png
3CA729DE-5276-4596-BA5C-647F7D80BDC7.png
 
Tako da ce Tesla sa punim kapacitetom svesti vreme prolaska ispod proseka
Problem je sto ne zele da rade punim kapacitetom. Jutros je u razmaku od sat ipo bio 21 let, to je negde oko 3.000 putnika. Problema je vise:
  1. U guzvu ulaze putnici koji ispracaju nekoga, pa se zatim okrecu i silaze dole. Ne razumem da ne mogu da se pozdrave sa prijateljima/porodicom u prizemlju i da ne pogorsavaju situaciju.
  2. Cep se stvara na delu gde dva radnika proveravaju boarding passove jer masa putnika ne zna da su tu pa nema pripremljen boarding pass, zatim krece kopanje po torbi itd. Ne mogu da razumem da nisu ugradili automatske skenere za boarding passove.
  3. Nikada nije otvoreno vise od 5-6 saltera za pasosku kontrolu sto je premalo za ovaj obim saobracaja.
  4. Dosta ljudi misli da su najpametniji pa "raskopcaju" onu zmiju od traka da bi prekratili cekanje dok mi, id*** jelte, treba da cekamo kao sav normalan svet. Zatim krece komesanje i vika na tog pametnog koji preskace red, pa zatim dodje i obezbedjenje i sve se dodatno uspori.
  5. Ne rade nikada sve linije za KD kontrolu, a putnici dodju do nje i blenu kao da su pali s Marsa. Ne znaju sta ide gde, sta mora da se vadi iz kofera, gde se nalaze posude, itd.
 
Dobra zapazanja Luka, sve je tacno sto si napisao. Meni je ohrabrujuce sto izgleda nije problem u prostornom planiranju i opremi (primetio sam da su skeneri dosta moderniji nego na drugim aerodromima, ne mora da se vadi kompjuter i tel) sto je mnogo teze resiti, vec je najveci problem u organizaciji rada.
Ostaje nada da ce kada se pusti pun kapacitet opreme postaviti i optimalniju organizaciju.
Ostaje pitanje zbog cega se ne organizuje sve kako treba i kome je u interesu neorganizovanost. Valjda svaki menadzment tezi ka sto efikasnijem protoku sto ubrzava kasnije povecanje broja putnika. Takodje, verujem da Vinci ima dovoljno uticaja da motivise granicnu policiju da povecaju broj sluzbenika.
Posto se ja profesionalno bavim unapredjenjem procesa meni ovo sve bas bode oci, pogotovo posto znam da se uz par malih izmena, uz neznatno povecanje troskova, sve moze dosta ubrzati.

Stvarno ne mogu da shvatim ko sabotira aerodrom i u cijem je to interesu.
 
Nisam jos prosao kroz novi centralni procesor ali predpostavljam da bi barem delimicno pomogle dve promene:
  • Pomeriti proveru boarding passova na prizemlje i ispred pokretnih stepenica (ako ima mesta)
  • Kao na vecini aerodroma, imati pred KD deo (opet, ako ima mesta) gde bi bila jasna signalizacija koja bi davala putnicima uputstva sta sme da se unese, sta ne sme, kao i sta treba da se vadi iz prtljaga. Mozda i poneki TV sa animacijama.
Kad smo kod manuelne/automatske provere boarding passova, je li te osobe bese skeniraju boarding passove necime na Tesli ili ih samo provere? Koliko ja znam, kad se to skenira daje se do znanja i agentima na gejtu koje su osobe u procesu prolaska kroz aerodrom, sto im i omoguci da ih upozore tokom final call-a ako neko jos fali.
 
Samo vizualno pogledaju. Sad kad razmislim, zaista nema evidencije ko je prosao KD a ko nije. Jedino ako na pasoskoj to ne urade, zato sto traze da pogledaju, ali cisto sumnjam.
 
Скенери за проверу бординг пасова су дефинитивно неопходни, такође треба размишљати о враћању пасошке и КД-контроле на Т1, што има смисла имајући у виду да ће се А-коридор продужити вероватно до А14 (та опција се сада више помиње од продужетка Ц ходника), па би имало смисла имати две контроле на укупно 36 гејтова (укључујући бус гејтове). Мене само занима како ће изгледати постојећи део чек-ин шалтера на Т2 и да ли ће Т1 остати овакав какав је ?! Ваљда је логично да ће Французи фазно извршити реконструкцију целог чек-ин простора како би цео аеродром био једнобразан.
 
Koliko vidim, i dalje ne postoje odvojeni šalteri za građane Srbije, i za ostale državljane.

Razlozi za:
- efikasnija i brža kontrola. Nije potrebno proveravati iste stvari za državljane i ne-državljane, tako da jedan službenik može više državljana da proveri u određenom vremenskom periodu. Jedan ne-državljanin, koga detaljnije kontrolišu, može da stvovi nepotreban red iza sebe
- ukazivanje poštovanja prema poreskim obveznicima, koji jelte plaćaju
- dobra praska iz bukvalno celog sveta

Razlozi protiv:
- ko ih ****, može nam se


Ja moram ovo da ponovim, za pasošku kontrolu.

Ako već ne rade to zbog poštovanja prema poreskim obveznicima koje te iste službenike plaćaju (kao i celu državnu administraciju), onda barem zbog efikasnosti treba da razdvojiti državljane Srbije od ostalih.

Takođe, za zemlju koja se hvali da je visoko pozicionirana u domenu digitalizacije državne uprave, neverovatno je da i dalje (u 2023. godini) ne postoje automatski šalteri za obradu pasoša.
 
Skeneri nisu usko grlo, tu kontrola ide ekspresno. Pasoška kontrola je ta koja pravi problem, i ja kada sam bio tu prošle nedelje bilo je aktivno samo 5 šaltera.
Moje iskustvo od prosle nedelje je obrnuto, radilo 6-7 saltera pasoske kontrole, sve islo brzo, i onda zaglavilo posle na KD. Cekao oko 15 min. Nedelja oko 6 ujutru.

Sent from my moto e(7) using Tapatalk
 
Loša organizacija kako za pasošku tako i za KD kontrolu. Nespremni za praznični broj putnika, mali broj otvorenih pasoških šaltera, loše obezbeđenje redova za čekanje, loša organizacija ručnog pregleda prtljaga posle skenera. Pored toga izgleda da nema kioska za ček-in u novom delu terminala, samo u starom.

Ovo za skeniranje boarding karti pre ulaska u red je korisno ali privremeno. Umesto boarding karti budućnost je, kao i tokom ukrcavanja u avion, u biometrijskom skeniranju lica. Iz ličnog iskustva iznenađen sam kako brzo i pouzdano radi.
 
Moje iskustvo od prosle nedelje je obrnuto, radilo 6-7 saltera pasoske kontrole, sve islo brzo, i onda zaglavilo posle na KD. Cekao oko 15 min. Nedelja oko 6 ujutru.

Sent from my moto e(7) using Tapatalk
Zanimljivo, ja sam imao obrnuto iskustvo pretprošlog petka. Ogromna gužva na psoškoj ali zato KD ekspresno, u jednom trenutku putnici nisu mogli normalno da izađu sa pokretnih stepenica dok obezbeđenje nije reagovalo. Deluje da nisu bas najbolje međusobno usklađeni.
 
Pozdrav drugari, kao i svi nemam vise pojma kako da dodjem i kako da idem sa aerodroma... ipak danas sam shvatio da stepenice koje povezuju odlaske i dolaske su funkcionalne, cak i pokretne stepenice odozdo na gore rade. U svakom slucaju preporucujem da koristite drop off zonu ma novom parkingu (bespaltno prvih 10 minuta)
. Ako odlazite tu izadjite iz kola i liftom ili stepenicama sidjite dole na dolaske pa pokretnim stepenicama sa dolaska gore. U slucaju povratka je jos lakse samo izadjite i jedino gde mozetw da idete je ovaj parking i zovnite taksi na novi parking.
 
Cini mi se da je vrlo lose trenutno sredjen pristup koridoru za dolazece putnike kad se avion zaustavi na autobuskom gejtu. Ljudi moraju da se penju sa aprona prvo uz obicne stepenice pa onda uz pokretne stepenice koje ne rade da bi dosli do koridora, sto moze da bude ozbiljan problem za starije i hendikepirane putnike
 
U praksi nisu (stari) na zalost isli, verovatno jer nisu znali da postoji alternativa. A da nisu pomagali drugi putnici bi se mucili da dizu carry on kofere
 
čitajući sve ovo vidim da se ništa nije promenilo :D uključujući i to pentranje tim (ne)pokretnim stepenicama po dolasku

tačno sam znao da će paskoška biti usko grlo iz gore navedenih razloga, neke stvari su toliko ustaljene da mi je to nekako bilo očekivano

ovo sa manuelnom "proverom" boarding pasova je tek smešno, ne znam da li postoji konkretan razlog što su izostavili skenere.. takve skenere bi možda trebalo pre stepenica postaviti kako bi se taman očistila rodbina koja je došla da se oprašta i pravi gužvu.. po mom sećanju, od svih aerodroma na kojima sam bio na Schipol-u sam morao par puta da skeniram kartu na putu do gejta što meni lično uopšte nije problem jer se time sprečava i da putnici lutaju na pogrešnim gejtovima

kada sam već kod ta dva lika koji proveravaju pasove, često mi se dešavalo da me vraćaju na šalter kako bih podigao fizički boarding pass jer navodno ne mogu da skeniraju sa telefona bez obzira što sam se već čekirao online, a jednom prilikom je dodatan kuršlus napravila radnica koja je putnike za moj let slala na pogrešne šaltere i na kome god bi smo stali službenici bi nas gledali belo i premeštali na druge (na monitorima iznad su se smenjivali svi AS letovi u tom trenutku)
pamtim barem dva takva iskustva zbog kojih sam se bezveze maltretirao
 
Vrh