Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

и бре Директоре, где налазиш ове нафталинске слике, свака ти част
 
Sa sve PanAm-ovim 707 koji je isao verovatno direktno za US.
 
112001.jpg
 
btw, jel' video neko danas oko 14:20, nesto je sletelo ogromno na RWY 30, cinio se neki Airbus 330 ili tako nesto, ali iz auta nisam bas najbolje video... neke Emergency? Livery je bio nesto kao Saudi Arabian.
 
може бити да је стигла помоћ. Израел је исто послао помоћ, мислим да је за то користио редовни лет за Тел Авив
 
Beograd je jedna od svetskih metropola sa najlošijom povezanošću aerodroma sa gradom. Kada naš čovek ili stranac sleti na surčinski aerodrom, najčešće ima jedan jedini izbor, da se prepusti milosti i nemilosti taksi prevoznika, jer je to najčešće jedini način da stigne u željeni deo grada. Druga varijanta je da plati previsoku cenu za pruženi kvalitet na liniji A1, a treća varijanta - da se provoza kroz šljivike i livade, da upozna lepote Bežanije i Blokova, i da za najmanje 45 minuta vožnje, i 30 usputnih stajališta, stigne u centar grada. Zbog svega ovoga, predstavljam predloge koje su već napisali drugi članovi, iznosim svoje predloge, i otvaram temu za diskusiju.

PROBLEMI POSTOJEĆEG JAVNOG PREVOZA ZA AERODROM NIKOLA TESLA:

1. Nepostojanje brze veze aerodroma sa gradom, unutar integrisanog tarifnog sistema (linija 72 je širokonamenska linija, koja je ujedno i linija lokalnog karaktera za putnike sa Bežanije, Studentskog grada i Novog Beograda, i kao takva nije prilagođena za vožnju putnika do i od aerodroma).

2. Nepostojanje povezanosti surčinskog aerodroma sa dve susedne gradske opštine, Zemunom i Obrenovcem.

3. Ekspres linija A1 ničim ne opravdava cenu po kojoj vozi (izuzetno neudobna i bučna vozila, bez adekvatnog prostora za prtljag).

PREDLOZI ZA REŠAVANJE PROBLEMA:

72_E.png

Na sajtu busevi.com postoje dva odlična predloga za uvođenje linije 72E. Jedan je stavljen na glasanje, a drugi se nalazi u komentarima putnika. Predlažem svima da posete sledeći link, registruju se i pozitivno glasaju. Neću ništa dodatno pisati, sve imate na ovom linku.

Klikni na sliku, za punu rezoluciju:


608.png

Linija bi bila jedina veza aerodroma sa susednom opštinom Zemun. Predlažem dve moguće varijante:
Po prvoj (boljoj i skupljoj), trasa linije, bila bi sledeća: ZEMUN (Kej oslobođenja) - Cara Dušana - Dobrovoljačka (Novogradska) - Ugrinovačka - Rade Končara - Hercegovačka - Atanasije Pulje - Železnička stanica Zemun - Autoput - Radiofar - AERODROM NIKOLA TESLA.

Druga varijanta je mnogo jeftinija: ZEMUN (Novi grad) - autoput - Radifar - AERODROM NIKOLA TESLA

904.png

Postojeća linija bi povezivala aerodrom sa susednom opštinom Obrenovac, jer je besmisleno da žitelji Obrenovca bilo kojim javnim prevozom, uz presedanje, kruže kroz centar grada da bi stigli kućama, a udaljeni su samo 24 km, zbog čega im je taksi često jedina varijanta.
Predlog je izmena postojeće linije 904, da umesto sa okretnice "Surčin", na kojoj okreće zajedno sa 601, polazi sa Terminala 1, kao i 72 i A1, a dalje da nastavlja istom trasom, kao i sada, dakle, preko Jakova, Boljevaca, mosta na Savi, pored TENT A, Nemanjinom, do AS Obrenovac.
Dodao bih, da bi ovim i naselja Jakovo i Boljevci, dobila vezu sa Aerodromom.

To bi bilo to, a sada bih voleo da čujem i vas...
 
Cek za 60 centi je i vise nego brzo da stigne do grada 72.. A1 300 din isto tako povoljno i brzo, a pocinjes tekst sa jedini izbor taxi..
 
za nekog ko putuje avionom mislim da nije skupo 300 dinara da da za kartu.

takođe trebalo bi izvršiti brojanje putnika od obrenovca do aerodroma da bi se videla isplativost uvođenja autobuske linije.
 
Nigde, ni u jednom gradu, linija javnog prevoza koja vozi putnike od aerodroma do centra, nije ovoliko širokonamenska linija. Nikako ne može linija 72 da služi za kompletno rešenje prevoza na Bežaniji, Studenjaku i širokom području Novog Beograda.

A1 ima jedinu prednost što preskače stajališta i ide autoputem, i to je dobro, ali vozila IK-107 nisu namenjena za takvu liniju. Jako su neudobna, bučna, a ne postoji ni prostor predviđen za prtljag.

Ono što sam ovde napisao nije nikakav kosmički, nikad viđen, predlog. Takvo rešenje imaju svi aerodromi širom sveta.
Linija A1 je prekopirana od Abudabija (koriste identičnu numeraciju "A1"), ali da li ste videli kakvo vozilo oni imaju, a kakvo mi?
 
MilisaV":1gogkwl3 je napisao(la):
za nekog ko putuje avionom mislim da nije skupo 300 dinara da da za kartu.

takođe trebalo bi izvršiti brojanje putnika od obrenovca do aerodroma da bi se videla isplativost uvođenja autobuske linije.
Nisam rekao da je skupa, rekao sam da je u odnosu na ono što pruža preskupa.

Jedini aerodrom koji koriste stanovnici Obrenovca je "Nikola Tesla". Kakvo brojanje, pa ako linija nije isplativa, to bi značilo da Obrenovčani i Zemunci nigde ni ne putuju avionom.
 
слажем се за 72Е и 904. својевремено сам предложио овде експрес аеродромске линије које покривају више делова града, уз могућност интеграције у ИТС. све линије би ишле на 20 минута од 04 до 22 и 30 минута од 22 до 04

 
tragac":kstqdjpd je napisao(la):
Samo autobus sa odvojenim prostorom za prtljag se može smatrati aerodromskim autobusom. Sve ostalo je improvizacija.
Zbog toga ja ne bih zahtevao da to moraju da imaju ITS linije (npr. ove tri iz predloga 72E, 608 i 904), ali linije kao što je A1, koje voze po nekoj višoj tarifi, i spadaju u aerodromske linije, odnosno viši nivo usluge, obavezno bi morale da imaju prostor za prtljag.
 
Ima li nekakve sanse da se dovede zeleznica do aerodroma. Svi veliki aerodromi imaju zeleznice od aerodroma do centra grada, udobnije je od autobusa, veci kapacitet, i brze stize. U Becu postoji CAT voz, koji iz centra do aerodroma uz 2-3 zaustavljanja stize za 20-ak minuta.
 
Po meni linija 72 bi dobila smisao kada bi se samo trasa izmestila, odnosno kada bi ona išla autoputem. Ovako to putovanje izgleda kao obilazak grada, još oni drumovi od Surčina, sačuvaj bože...
 
Kartograf":29yu06ap je napisao(la):
Pa sunce mu, kako C7, valjda treba da stoji C7-C10, tamo ima mesta za 4 aviona a koliko znam, svaka parking pozicija na platformi mora imati svoju oznaku.

Bas ce biti fino kad neko na boarding pass-u ima C8 ili C9 pa se popne gore i naravno ne nadje svoj gejt.

Ovo sto su napravili jedino ima smisla ako ce sve 4 pozicije biti vodjene kao jedna (C7), ali mislim da nije po pravilima igre.

:) A šta je sa A4A i A4B? :) Ili sa celom B platformom? :)

Parking pozicija i izlaz (gejt) su dve sasvim odvojene stvari. Na boarding passu ti piše izlaz, a gde je avion parkiran to je sasvim nebitno. Dakle, tebi recimo piše C7 i tu trebaš da se pojaviš, a sâm avion, recimo, može da bude parkiran na sasvim drugom kraju aerodroma, recimo na B7, pa da te do tamo dovoze autobusima. :) Tebi kao putniku to je sasvim nebitno jer sigurno ti neće pisati parking pozicija, već isključivo gejt. Zapravo, poslednjih meseci B platforma se intenzivno koristi, a nigde na BEG nemaš B izlaz. :)

Takođe postoji još jedna varijanta, mostovi od C1 do C6 opremljeni da u tandemu prihvataju velike avione, dakle da se dva mosta istovremeno spajaju na jedan avion (C1+C2; C3+C4 i C5+C6). Pa tako recimo kroz C1 u potpuno isti avion ulaze putnici u ekonomsku klasu a kroz C2 oni u biznis klasu... Zapravo cela C plafroma je, kad govorimo o parking pozicijama, osmišljena tako da može da prima ili veći broj manjih aviona ili manji broj većih aviona. :)
 
becks89":35oj54xn je napisao(la):
Po meni linija 72 bi dobila smisao kada bi se samo trasa izmestila, odnosno kada bi ona išla autoputem. Ovako to putovanje izgleda kao obilazak grada, još oni drumovi od Surčina, sačuvaj bože...

Ovako?

72_E_1.png
 
Po meni je nepotrebno slanje gradskog autobusa na autoput iz vise razloga. Njegova brzina ( ogranicenje 50, isptavite me ako gresim) dosta usporava druge ucesnike na autoputu, i da se dozvoli veca brzina autobusu doslo bi do ugrozavanja bezbednosti putnika pogotovo onih koji stoje u autobusu prilikom naglog kocenja. Po meni gradski autobus gradskim ulicama, a autobusi samo sa sedenjem da idu autoputem. Slazem da ik-107 nije adekvatno vozilo za prevoz do aerodroma.
 
Ja bih umesto ove 72E vise voleo da vidim liniju koja polazi od Slavije prema Autokomandi gde se ukljucuje na AP i tako ide sve do LYBE. Da koristi stanice ispred hotela slavija, Autokomanda (na AP), Mostar, Sava Centar, Bulevar umetnosti i ni jednu vise. Ovakva linija bi na svom putu nailazila samo na nekih sedam semafora. Obzirom da je izgradnjom novog mosta Gazela rasterecena ova linija bi mogla da predje celu trasu za koji minut ispod 30 min.
 
I A1 ima ograničenje na 50 km/h, što je glupo, jer oni ne primaju stajanje...

Zakon je takav, to stoji, ali se na pojedinim linijama toleriše, i mislim da bi u slučaju aerodromskih minibus linija, trebalo da se toleriše.

Inače, jasno je naglašeno i da je na SVIM ITS2 linijama ograničenje 50 km/h, kao i na svim noćnim linijama, jer sve spomenute linije primaju stajanje, ali se uprkos tome onim linijama koje idu autoputem toleriše prekoračenje, a npr. linija 493, i neke noćne gradske linije ne bi mogle ni da stignu predviđenu turažu, ako bi se držale ograničenja.
 
biftek":bxt59jpy je napisao(la):
U Becu postoji CAT voz, koji iz centra do aerodroma uz 2-3 zaustavljanja stize za 20-ak minuta.

Ima, ali ja mislim da to koriste oni koji ne znaju da istom trasom saobraća i S7, cena CAT-a je koliko se sečam 13€, a S7 je 2€ za dodatnu zonu ako se poseduje karta za gradski u centralnoj zoni (tačno je da S7 putuje 10ak minuta duže :) )
 
EUKALIPTUS":1ojetd7n je napisao(la):
becks89":1ojetd7n je napisao(la):
Po meni linija 72 bi dobila smisao kada bi se samo trasa izmestila, odnosno kada bi ona išla autoputem. Ovako to putovanje izgleda kao obilazak grada, još oni drumovi od Surčina, sačuvaj bože...

Ovako?

72_E_1.png
Da.

biftek":1ojetd7n je napisao(la):
Po meni je nepotrebno slanje gradskog autobusa na autoput iz vise razloga. Njegova brzina ( ogranicenje 50, isptavite me ako gresim) dosta usporava druge ucesnike na autoputu, i da se dozvoli veca brzina autobusu doslo bi do ugrozavanja bezbednosti putnika pogotovo onih koji stoje u autobusu prilikom naglog kocenja. Po meni gradski autobus gradskim ulicama, a autobusi samo sa sedenjem da idu autoputem. Slazem da ik-107 nije adekvatno vozilo za prevoz do aerodroma.
Koje bezbednosti putnika prilikom kočenja? Prvo taj autobus ne može da razvije preko 80 (neki ni preko 65) zbog raznih blokada i čega god, drugo postoje retarderi koji upravo služe za "nežno" usporavanje vozila, treće to da samo autobusi sa sedećim mestima povezuju aerodrom i grad, nema nikakve logike, bar po meni...
 
Prema ZOBS-u maximalna brzina za autobuse na autoputu je 100kmh. Ne znam da li kroz BG postoji neko posebno ogranicenje za buseve, mada sve do Zmaja se ne moze razviti neka velika brzina u spicevima. Ipak i pri 60kmh na autoputu se ostvaruje dobro vreme konekcije na aerodrom zbog skoro pravolinijske putanje i izostanka ukrstanja u nivou sa drugim saobracajem bilo kog tipa.
 
Vrh