Beograd je jedna od svetskih metropola sa najlošijom povezanošću aerodroma sa gradom. Kada naš čovek ili stranac sleti na surčinski aerodrom, najčešće ima jedan jedini izbor, da se prepusti milosti i nemilosti taksi prevoznika, jer je to najčešće jedini način da stigne u željeni deo grada. Druga varijanta je da plati previsoku cenu za pruženi kvalitet na liniji A1, a treća varijanta - da se provoza kroz šljivike i livade, da upozna lepote Bežanije i Blokova, i da za najmanje 45 minuta vožnje, i 30 usputnih stajališta, stigne u centar grada. Zbog svega ovoga, predstavljam predloge koje su već napisali drugi članovi, iznosim svoje predloge, i otvaram temu za diskusiju.
PROBLEMI POSTOJEĆEG JAVNOG PREVOZA ZA AERODROM NIKOLA TESLA:
1. Nepostojanje brze veze aerodroma sa gradom, unutar integrisanog tarifnog sistema (linija 72 je širokonamenska linija, koja je ujedno i linija lokalnog karaktera za putnike sa Bežanije, Studentskog grada i Novog Beograda, i kao takva nije prilagođena za vožnju putnika do i od aerodroma).
2. Nepostojanje povezanosti surčinskog aerodroma sa dve susedne gradske opštine, Zemunom i Obrenovcem.
3. Ekspres linija A1 ničim ne opravdava cenu po kojoj vozi (izuzetno neudobna i bučna vozila, bez adekvatnog prostora za prtljag).
PREDLOZI ZA REŠAVANJE PROBLEMA:
Na sajtu busevi.com postoje dva odlična predloga za uvođenje linije 72E. Jedan je stavljen na glasanje, a drugi se nalazi u komentarima putnika. Predlažem svima da posete sledeći link, registruju se i pozitivno glasaju. Neću ništa dodatno pisati, sve imate na
ovom linku.
Klikni na sliku, za punu rezoluciju:
Linija bi bila jedina veza aerodroma sa susednom opštinom Zemun. Predlažem dve moguće varijante:
Po prvoj (boljoj i skupljoj), trasa linije, bila bi sledeća: ZEMUN (Kej oslobođenja) - Cara Dušana - Dobrovoljačka (Novogradska) - Ugrinovačka - Rade Končara - Hercegovačka - Atanasije Pulje - Železnička stanica Zemun - Autoput - Radiofar - AERODROM NIKOLA TESLA.
Druga varijanta je mnogo jeftinija: ZEMUN (Novi grad) - autoput - Radifar - AERODROM NIKOLA TESLA
Postojeća linija bi povezivala aerodrom sa susednom opštinom Obrenovac, jer je besmisleno da žitelji Obrenovca bilo kojim javnim prevozom, uz presedanje, kruže kroz centar grada da bi stigli kućama, a udaljeni su samo 24 km, zbog čega im je taksi često jedina varijanta.
Predlog je izmena postojeće linije 904, da umesto sa okretnice "Surčin", na kojoj okreće zajedno sa 601, polazi sa Terminala 1, kao i 72 i A1, a dalje da nastavlja istom trasom, kao i sada, dakle, preko Jakova, Boljevaca, mosta na Savi, pored TENT A, Nemanjinom, do AS Obrenovac.
Dodao bih, da bi ovim i naselja Jakovo i Boljevci, dobila vezu sa Aerodromom.
To bi bilo to, a sada bih voleo da čujem i vas...