Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Један чланак у "Гласу јавности" од 13. октобра 2010. године о будућем хотелу на аеродрому.

Hotel na aerodromu Nikola Tesla

BEOGRAD - Aerodrom "Nikola Tesla" treba da bude proširen hotelskim kompleksom, autobuskim terminalom i višespratnim parkingom, prema predlogu koji je stručnoj javnosti nedavno predstavljen u studiji "Poskrizni model ekonomskog rasta i razvoja Srbije od 2011-2020".

Zbog privlačenja robe i putnika, aerodrom je neophodno povezati sa odgovarajućim železničkim i drumskim vezama, a da bi se sve to realizovalo potrebno je da se izgrade želežnička, putnička i kargo stanica.

Aerodrom "Konstantin Veliki" u Nišu bi trebalo da posluži za prihvat turističkih aviona i kao alternativna vazdušna luka aerodromu "Nikola Tesla" i zbog toga je potrebna njegova modernizacija. Sredstva potrebna za realizaciju svih ovih navedenih projekata iznose 150 miliona evra, navodi se u rezimeu studije o postkriznom modelu ekonomskog rasta Srbije.

Za ostvarenje osnovnog modela privrednog rata do 2020. u železničkom saobraćaju potrebno je nastaviti sa procesom modernizacije infrastrukture "Železnice Srbije". Modernizacija bi trebalo da obuhvati elektrifikaciju i izgradnju duplog koloseka na celoj dužini pruge "Koridora 10", s ciljem da se brzina putničkog saobraćaja poveća na 160 kilometara na čas, a teretnog 120 kilometara na čas.

Novi model razvoja predviđa i rehabilitaciju pruga koje povezuju Srbiju sa susednim zemljama, poput pravaca Beograd-Vrbnica-Bar, Beograd-Vršac, Valjevo-Loznica i rehabilitaciju i izgradnju pruga od nacionalne važnosti Beograd-Aerodrom "Nikola Tesla"-Batajnica, kao i rehabilitaciju regionalih pruga.
Potrebna sredstva za modernizaciju infrastrukture procenjena su na oko 5,2 milijarde evra.

http://www.glas-javnosti.rs/clanak/drus ... kola-tesla
 
drum1":lli1uxil je napisao(la):
хотел ми делује као велики, па још са много сала... претпостављам да то значи да неће бити у склопу аеродрома тј да неће бити у зони транзита, већ ће бити отвореног типа, негде на сави?

не, биће поред аеродромске зграде, али не у транзитној зони. можда, али можда, треба да се један део хотела издвоји за транзитне путнике тако што би физички мостом био спојен са транзитном зоном аеродрома
 
ево зашто аеродром мора под хитно да набави капсуле и употпуни садржај транзитне зоне
 
Od 1. juna razmak izmedju ovih letova ce biti samo 1 sat sredom, petkom i nedeljom.
 
ма пример је само Бејрут-Стокхолм. повратни лет је 6 сати. поента је аеродром мора да води рачуна о транзитним путницима и садржајима за њих, јер ће их бити све више и више како се Ер Србија буде ширила
 
Поред садржаја на аеродрому, треба што више стимулисати те путнике који имају велике размаке између летова да скокну до града на кратак обилазак. То није посао само за аеродром, него и за градске службе, а могло би да буде корисно и за путнике и за град.
 
Ja sam baš u Stokholmu iskoristio pauzu od 6 sati da odem do grada.

Oni su koncesijom izgradili prugu od aerodroma Arlanda do grada (za nas mislim neisplativo), ali se moglo iskombinovati prigradskim busom + prigradska železnica
 
Исто сам ја урадио и у Риму. А једном ми је у последњи час промењен лет, хтео сам да то исто урадим и у Паризу. :) Зато и причам о томе. Добра повезаност аеродроме и центра, мало рекламе и обавештења, уз добру припрему самог путника пре лета и одличан начин да се проведе пар сати у неком граду. Свакако боље него да блејиш шест сати на аеродрому, па да има не знам какве локале.
 
Aerodrom NT ima sadržaj koji bi uvek mogao da bude interesantan, kako tranzitnim putnicima, tako i svima ostalima posetiocima beogradske vazdušne luke, a to je muzej vazduhoplovstva.
Neverovatan je potencijal tog objekta, sa eksponatima velike istorijske i materijalne vrednosti koje bi svako poželeo i neverovatno je loše stanje u kome se on nalazi.
Kad se povela priča o upravljanju muzejom, pošto je tu neko nedefinisano stanje sa ukrštanjem civilnih i vojnih struktura, moj predlog je pre par godina bio da se muzej da na upravljanje aerodromu sa jasno definisanim pravima i obavezama, i da se finansira tako što bi od svake aerodromske takse koju putnici plaćaju 0,5-1€ išlo za finansiranje muzeja, a pri tom bi svaki putnik kod čekiranja dobio kartu za posetu muzeju.
To je mnogo realnija opcija za tranzitne putnike, od posete centru grada, i oni bi tamo mogli da "ubiju" koji sat između letova uz razgledanje eksponata i uz piće i klopu u nekom lepo osmišljenom kafeu u samom muzeju.
Muzej se nalazi i u blizini autoputa i uz dobru reklamu mogao bi da bude usputna stanica i tranzitnim drumskim putnicima i turistima koji dolaze u BGD autobusima!
 
Одличан, врхунски предлог!
Можда би улаз у музеј онда могао да буде и бесплатан, што би заиста било јединствено.
 
Još jedna opcija koja bi po meni bila atraktivna je da se neuspeli pokušaj pravljenja spoterskog brda za posmatranje aviona konačno realizuje, da se na to mesto dovuče neki očerupani JAT-ov avion koji bi bio pretvoren u kafe, gde bi ljudi uživali jedinstvenom ambijentu sa pogledom na pistu i na avione koji sleću i uzleću.
Populacija takozvanih spotera, ljudi koji posmatraju i slikaju avione, je velika, to su ljudi koji se ne libe da dođu na bilo koju za njih interesantnu lokaciju u svetu, pri tom oni će potrošiti nemale pare, i plus preko svojih slika oni bi bili najbolja reklama turističkih potencijala grad i države!
 
Пантограф":1a8854lz je napisao(la):
Одличан, врхунски предлог!
Можда би улаз у музеј онда могао да буде и бесплатан, што би заиста било јединствено.

"Besplatan" za korisnike usluga aerodroma, a drugi bi plaćali kartu, koja ne bi bila skupa, a opet takvi sadržaji nigde nisu besplatni i ne treba se odricati ni jednog evra potencijalne zarade!
 
Ево шта имам на уму: бесплатна посета Музеју ваздухопловства за све грађане привукла би приличан број људи (Београђани воле кад је џабе); самим тим, у зони аеродрома могле би да се додатно развију друге делатности - трговина, угоститељство... Аутоматски би постојала и оправданост увођења бољег и фреквентнијег јавног превоза. То су све погодности и за директне кориснике аеродрома, па као што смо видели и за неке транзитне путнике.
Даље, у време када неки музеји уопште не раде, један бесплатан би био одличан маркетиншки потез и додатно би повећао атрактивност МВ и зоне аеродрома.
Мислим да би, из претходно наведених разлога, трошак финансирања Музеја могао аеродрому и да се врати.
 
Ma treba ici u pravu da BEG polako postane mini-grad, sa dosta sadrzaja svih vrsta koje slicni objekti sa 5-10m putnika po Evropi imaju. Jedna stvar pokrece drugu, u ovom slucaju imamo i primere na koje mozemo da se ugledamo.
 
Постоји на сајту музеја неки бројач броја посета. По томе, ако је ажуран, угрубо може да се процени да је до сада било 100 посетилаца дневно. Цена колика год да је била би само суфинансирање музеја а мислим да би цена требало да буде у рангу биоскопске улазнице, а наравно да постоје дани кад је музеј отворен и бесплатно. Оно што је важније од цене улаза су сувенири а ова врста музеја је идеална за сувенире (нпр. продаја макета авиона). Цене ових сувенира су заиста симбилочне кад се упореде са другим музејима http://www.muzejvazduhoplovstva.org.rs/ ... ez=sr&id=6
Даље, кафе клуб би могао да послужи уа слављење рођендана, та понуда и постоји али претпостављан да мало ко зна за њу, а није ли ово оргиналнија идеја од неке играонице http://www.muzejvazduhoplovstva.org.rs/ ... ez=sr&id=7
Оно што под хитно треба да се уради је прилаз музеју, посебно сада кад други делови аеродрома добијају леп изглед музеј дејује непривлачно. Требало би и поставити онај браон туристички путоказ на аутопуту.
Требало би променити и радно време музеја, да постоји бар један или два дана у току недеље да ради и увече.
 
Radio bi muzej uvece da su im instalacije ispravne ,u zgradi su dva muzeja civilni i vojni koji se svadjaju izmedju sebe ,pa prasinu nisu brisali sa aivona mjesecima ,jedna je cjena za strance jedna za domace ,stepeniste se raspada jer nemaju 150 000 e da se to sredi ,gomila problema koje niko nece da se rijesavaju

fina virtuelna tura
http://www.muzejvazduhoplovstva.org.rs/ ... php?jez=sr
 
Urke":27l23870 je napisao(la):
Još jedna opcija koja bi po meni bila atraktivna je da se neuspeli pokušaj pravljenja spoterskog brda za posmatranje aviona konačno realizuje, da se na to mesto dovuče neki očerupani JAT-ov avion koji bi bio pretvoren u kafe, gde bi ljudi uživali jedinstvenom ambijentu sa pogledom na pistu i na avione koji sleću i uzleću.
Populacija takozvanih spotera, ljudi koji posmatraju i slikaju avione, je velika, to su ljudi koji se ne libe da dođu na bilo koju za njih interesantnu lokaciju u svetu, pri tom oni će potrošiti nemale pare, i plus preko svojih slika oni bi bili najbolja reklama turističkih potencijala grad i države!

Ovo je vrhunska i neverovatno jednostavna ideja za čiju realizaciju postoje svi preduslovi a nije potrebno veliko ulaganje. Na žalost, nedostaje jedna sitnica a to je rukovodstvo koje vidi dalje od svog nosa i ima viziju modernog aerodroma koji prati navike i očekivanja putnika. Nekompetencija ljudi na najvišim pozicijama je rak koji izjeda Srbiju sa svih strana pa ni vazdušni saobraćaj nije izuzetak.

Uz to mislim da je šteta naneta vazduhoplovnom muzeju sada već prešla tačku bez povratka. Neki od najvrednijih eksponata su zauvek otudjeni, zgrada se iznutra raspada što od zuba vremena što od idiotluka dve zaraćene strane. Moglo je svašta nešto da se napravi od toga ali zašto bi Srbi to radili kad lepo mogu sve da unište. Platiće neko drugi.
 
и локација. то брдо је срушено да би се проширила Ц платформа. колико се ја сећам прича, била је тераса на Т2 пре реконструкције
 
A sta je od eksponata otudjeno moze li nesto konkretrnije
 
JohnnyLee":incmsjyf je napisao(la):
и локација. то брдо је срушено да би се проширила Ц платформа. колико се ја сећам прича, била је тераса на Т2 пре реконструкције


Била је тераса пре доградње аеродрома почетком осамдесетих година, тј. пре препознате опасности од тероризма у СФРЈ. Пошто је на париском Орлију ракета из ручног бацача испаљена са једног таквог места грешком уместо израелског авиона пробушила Јатов ДЦ-9, прозујавши стјуарду испред носа, без терасе за гледање авиона у Београду смо остали поодавно.
 
знам да је некада давно била :) мада би могли поново да направе неку терасу на делу изнад Ц капија
 
Могли би, кад буду дограђивали спрат. Најбоље као у Бечу, да пуца поглед из ресторана. А занимљиво да је на поменутом Орлију и после тог догађаја (у којем је учествовао Карлос Шакал, а страдао њему пријатељски, несврстани југословенски авион произведен у Калифорнији) остала тераса, али са некаквим заштитним мрежама, да не може да се испали стингер :D
 
Објављена листа најсигурнијих авио превозника света за 2013. годину. Интересантно међу првих 10, нема ни једног из Европе.

Ovo su najsigurniji avioprevoznici
Internet stranica posvećena međunarodnom aviosaobraćaju, “AirlineRatings.com”, objavila je listu 10 najsigurnijih avioprevoznika za 2013. godinu.
Na osnovu analize 448 aviokompanija, na vrhu liste “AirlineRatings.com”, sa najvišom ocenom od sedam zvezdica za sigurnost, našla se australijska aviokompanija Qantas, za kojom po abecednom redu slede:

http://gdeinvestirati.com/ostale-teme-1 ... prevoznici
 
Kartograf":1mvkqckd je napisao(la):
Ma treba ici u pravu da BEG polako postane mini-grad, sa dosta sadrzaja svih vrsta koje slicni objekti sa 5-10m putnika po Evropi imaju. Jedna stvar pokrece drugu, u ovom slucaju imamo i primere na koje mozemo da se ugledamo.

Прво да среде ону бруку од приступног пута до аеродрома. Паркиране аутомобиле у блату дуж асфалта, угажену ледину поред, билборде на сваких 15 метара.
 
Гага":1pz0vp13 je napisao(la):
Објављена листа најсигурнијих авио превозника света за 2013. годину. Интересантно међу првих 10, нема ни једног из Европе.

Ovo su najsigurniji avioprevoznici
Internet stranica posvećena međunarodnom aviosaobraćaju, “AirlineRatings.com”, objavila je listu 10 najsigurnijih avioprevoznika za 2013. godinu.
Na osnovu analize 448 aviokompanija, na vrhu liste “AirlineRatings.com”, sa najvišom ocenom od sedam zvezdica za sigurnost, našla se australijska aviokompanija Qantas, za kojom po abecednom redu slede:

http://gdeinvestirati.com/ostale-teme-1 ... prevoznici

оцењивање Ер Србије је рађено преко оне ствари. прво, наведено је да је регионални превозник, а у ствари је фул сервис. затим су навели да дају само сендвич и пиће као кетеринг, свако је видео да у зависности од дужине лета добије се од сендвича до целог оброка. идемо даље, нема ћебади и јастука, а на сваком седишту вас чека јастук, а ћебе на захтев. и за флоту су ставили само А319 и АТР-72. шта би са Б737? поређења ради, Кроација и Адрија су стављени као фул сервис, а у ствари они су више региноални (према дефиницији AirlineRatings.com) јер им је већина летова ка Франфкурту и Минхену где довозе путнике Луфтханзи

Regional airlines (regionals) act as feeder airlines to major airlines connecting regional centres to main hubs (airports). Regionals also link smaller centres to each other. These airlines typically operate turbo-prop or single aisle regional jets on short routes (typically less than three hours).

A full service airline typically offers passengers in flight entertainment,checked baggage, meals, beverages and comforts such as blankets and pillows in the ticket price. The seats generally have more recline than a low cost carrier as well as more leg room. Full service airlines offer passengers the choice of economy or business class travel and on some flights premium economy and first class. The airlines in this category will transfer baggage between flights and to alliance partners of which most full service carriers are a part (SkyTeam, oneworld, Star Alliance). Full service airlines often have a long history and are flag carriers for their countries of origin.

сад, ко где овде припада?
 
Vrh