Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Neki od najneobičnijih aerodroma u svetu. Ja bih tu dodao aerodrom u Kraljevu kome nikom nije potreban i onaj na Zlatiboru kada ga i ako naprave

1. Aerodrom na Antarktiku: Ledena Avantura

Na samom kraju sveta, usred nepreglednih snegova i ledenih površina Antarktika, nalazi se aerodrom koji prkosi svim prirodnim izazovima. Ice Runway, kako ga zovu, dozvoljava najvećim avionima da se spuste na ogromnu snežnu površinu. Međutim, prava borba nije samo sa hladnoćom i izolacijom, već s ledom koji prekriva pistu. Piloti moraju vešto manevrisati kako bi izbegli propadanje kroz ledenu površinu. Ovo neobično mesto pruža izazove koji se retko sreću na drugim aerodromima.

2. Kongonhas Aerodrom, Sao Paulo, Brazil

U samom srcu Sao Paula nalazi se Kongonhas Aerodrom, neobična vazdušna luka koja nosi sav teret lošeg urbanističkog plana, odnosno teret neplanski proširene urbane sredine. Izgrađen još tridesetih godina XX veka, aerodrom je svedočio dramatičnim promenama u gradskoj strukturi. Prostor za uzletanje i sletanje aviona postao je ograničen, a izazovi su se nagomilali. Piloti se suočavaju s malom pistom i uskim prostorima, dodajući posebnu dimenziju uzbuđenja pri svakom letu koji prolazi kroz gradsku džunglu.

3. Aerodrom Lukla u Nepalu

Aerodrom Lukla u Nepalu je poznat po svojoj ekstremno kratkoj pisti, koja je svega 527 metara duga. Nalazi se na visini od oko 2.800 metara i služi kao glavna kapija za planinare koji žele istražiti Everest. Zbog svoje lokacije i specifičnih uslova, letenje na Luklu zahteva iskusne pilote i posebne veštine. Ovaj aerodrom je ključan za pristup Himalajima i poznat je po izazovima koje predstavlja zbog promenljivih vremenskih uslova i visinske nadmorske visine.

4. Aerodrom Kurševel, Kurševel, Francuska:

Aerodrom Kurševel, smešten u spektakularnom okruženju francuskih Alpa, izdvaja se po svojoj jedinstvenoj infrastrukturi i izazovima sa kojima se suočavaju piloti. Ono po čemu je ovaj aerodrom specifičan je kratka pista dužine samo 525 metara, koja dodatno izaziva pilote svojom neravninom.

Prilikom poletanja, avioni se susreću s nepravilnostima na pisti, što zahteva preciznost i veštinu kako bi se bezbedno vinuli u vazduh. Sletanje na ovu kratku i neravnu pistu tek predstavlja podvig, često zahtevajući precizne manevre kako bi se avion bezbedno spustio na tlo.

Osim same piste, okolina aerodroma Kurševel dodatno komplikuje situaciju jer planinski venci Alpa okružuju aerodrom.

5. Međunarodni aerodrom Gibraltar, Španija

Ovaj aerodrom predstavlja jedinstvenu vazdušnu luku sa značajnim izazovima. Sa svega 548 metara piste, ovo je jedan od najkraćih komercijalnih aerodroma na svetu. Položaj između strmih litica Gibraltarske stene dodatno otežava sletanje i uzletanje aviona, zahtevajući precizne manevre i prilaze.

Osim kratke piste, ograničena vidljivost predstavlja dodatan izazov, posebno tokom nepovoljnih vremenskih uslova kao što su jaki vetrovi i magla koja često nastaje iznad obližnjeg Sredozemnog mora. Ovaj aerodrom igra ključnu ulogu u povezivanju Velike Britanije i Gibraltara, kao i u podršci lokalnom vazdušnom saobraćaju. Kompletan tekst

Unapređenja infrastrukture su sprovedena kako bi se povećala operativna efikasnost aerodroma, ali i dalje ostaje izazovno mesto za pilote. Aerodromski parking se nalazi direktno ispred zgrade terminala, dozvoljen je maksimalni boravak od dva sata, a parking je dostupan do 21h, dakle noćno parkiranje nije dozvoljeno.
 
Meni na ovim slikama izgleda pristojno. Šteta za plafon...
А могли су да направе концепт као у Истанбулу са оволико простора и висином плафона. Дакле једна огромна хала као "улица" са разним радњама у које може да се уђе и огроман фуд корнер са терасама где може да се попне (а ту би могла и Ер Србија лаунџ да се интегрише). Дакле све у свему је ово напредак али далеко од тога шта је могло од овог простора да се направи...штета!
 
Otkud ti to? I gde ce da smeste 10 avio mostova i 11 remote standova?
Luka evo i crno na belo, izvor tangosix.rs. Za godinu 2043 broj platformi raste sa 4 na 5, aviomostova sa 24 na 34 a parking pozicija sa 38 na 59 tj 21 novo mesto, od toga 10 novih mostova. Sve ovo treba uzeti sa rezervom, to su ljudi koji su obecali platformu na krovu Terminala 2 pa nista od toga.

BEG2043planSEAS.JPG
BEG2043plan.JPG
 
Zna li se da li su odustali od zamene starih avio mostova na nekoliko poslednjih A gejtova? Neko je pominjao, da li ovde ili na ex-yu aviation, da su novi avio mostovi naručeni i da su trebali da stignu još u novembru prošle godine. Nekako je ružno ovako sve neunificirano
 
Jel zna neko zbog ceka nije moguce uraditi online check-in na wizz air letovima za Nemacku(Bilo koji grad za koji lete)? Vec uvek izadje ona poruka "This is not a boarding pass bla bla" i mora da se ide na salter.
 
Jel zna neko zbog ceka nije moguce uraditi online check-in na wizz air letovima za Nemacku(Bilo koji grad za koji lete)? Vec uvek izadje ona poruka "This is not a boarding pass bla bla" i mora da se ide na salter.

ти урадиш он-лајн чек-ин, само мораш на шалтеру да покупиш бординг карту. баш као што је @Marcus Lupus рекао, да би проверили да ли путници имају сва документа (тј. визу, ако је потребна). за време вируса су проверавали и сертификате о вакцинацији и све остало што су државе захтевале у то време
 
Leteo sam iz Ukrajine wizz airom i mnogo ljudi je došlo do gate-a samo sa papirom koji su isprintali posle check-ina online, jer su mislili da je to dovoljno, da nije potrebno ići na šalter. Žena na gate-u je svima skrenula pažnju da je obavezno da idu na šalter zbog provere dokumenata, naravno svih su pustili.
 
ти урадиш он-лајн чек-ин, само мораш на шалтеру да покупиш бординг карту. баш као што је @Marcus Lupus рекао, да би проверили да ли путници имају сва документа (тј. визу, ако је потребна). за време вируса су проверавали и сертификате о вакцинацији и све остало што су државе захтевале у то време
Da, da pogresno sam se izrazio. Moguce je odraditi online check-in ali za boarding kartu sam se pitao zasto uvek mora da se ide do saltera. Hvala na razresavanju nedoumice :D
 
Ako nema potrebe za vizom ili je u pitanju strani pasoš, kiosk bi mogao da obavi proveru tako što skenira pasoš i može da odštampa boarding kartu. Može da odštampa i nalepnicu za kofer, ali kod mnogih ljudi postoji neki strah od tih kioska. Ne razumem zašto ljudi više vole da stoje u redu za šalter nego da koriste kiosk.
 
Ako nema potrebe za vizom ili je u pitanju strani pasoš, kiosk bi mogao da obavi proveru tako što skenira pasoš i može da odštampa boarding kartu. Može da odštampa i nalepnicu za kofer, ali kod mnogih ljudi postoji neki strah od tih kioska. Ne razumem zašto ljudi više vole da stoje u redu za šalter nego da koriste kiosk.
Isti odgovor kao na - zasto vise ljudi stoji u radnji u redu gde rade prodavci, a ne na samousluznim kasama. Mislim da se osecaju sigurno kada neko to radi za njih - nema iznenadjenja.
 
И ризикују да их поткрадају, поготово кад се купује већи број артикала. Мени у Лидлу пре неки дан подметнут топли седвич са шунком - 450 дин.( вероватно је касирка то одабрала да руча, али да неко други плати). Вратим се на касу, крене класично извињавање, паре враћене. Само сам јој рекао, чувајте посао.
Избегавајте куповину више производа, контролишите рачуне и бирајте самоуслужне касе.
 
20240511_094848.jpg
20240511_094931.jpg

Аеродром Франкфурт (не Хан!) гејтови Б60-65 за бусеве. Луфтханза у хаосу, улазимо 3 пута на гејт и назад. Па аутобусе чекали 20мин па још 15мин вожње до спољне позиције а нељубазности никад краја...као на аутобуској станици а не једној од главних ваздушних лука у Европи. Просто не могу да верујем шта сам доживео...повлачим све за Теслу што сам критиковао...
 
Juce oko 17h na dolascima sam cekao da prodjem pasosku kontrolu oko sat vremena. Dolazni hol je bio prepun a odmah iza nas je sletelo jos par aviona i poceo je i hodnik da se puni, tako da su ljudi iza cekali jos duze.
Od 10 policijskih kucica, samo 4 su radile i pored ogromne guzve.
Svakom ko putuje, a cuo sam dosta komentara u redu, pa i meni, ovo je najjaci utisak. Bukvalno je nebitna boja plocica, mogu da budu i pozlacene, ili dizajn pristora. Najbitniji parametar za ocenu aerodroma je organizacija i brzina prolaska kroz njega, sve ostalo je daleko iza.
Da li neko zna da li je mozda policija na aerodromu u nekom tihom strajku i zbog cega unistavaju ugled aerodroma?
Ocigledno je da je neko kontriranje ili ucena u pitanju jer niko ne moze da me ubedi da je neki drugi razlog u pitanju. Da ne pricamo o tome da je trosak plata tih nedostajucih 6 policajaca mizeran i totalno nebitan u odnosu na stetu koja se nanosi na mnogim nivoima.
Inace, toliko me je ovo iznerviralo da sam totalno izbrisao iz memorije sve ostale promene i nedostatke koji su nekima bitni.
 
Pa nema dovoljno pandura, to je poznato, posebno u Beogradu, putuju po 100 km svaki dan na posao iz unutrašnjosti. Uz to, ovde baš i ne mogu svakoga da pošalju, što smanjuje izbor.
 
Vrh