Checklist propoPa kako nije propust? Kako možeš da polećeš, a da nisu ispunjeni svi bezbednosni uslovi?
Checklist propoPa kako nije propust? Kako možeš da polećeš, a da nisu ispunjeni svi bezbednosni uslovi?
Nmg da verujem da mu niko iz tornja, ili odakle već, nije rekao da prekine poletanje, haos.. poleteo sa pola piste, da je bio neki veći avion ko zna šta bi bilo.Nije slučajna greška, to htedoh da kažem.
Reci mi samo molim te cija je bila pametna ideja da ovako unakažen avion, kome je odvaljen krilo i horizontalac i kome curi gorivo, da ga pusti da taksira na avio most tik uz zgradu terminala i aviona pored koji je pun putnika?
Following the occurrence the ILS of runway 12R was downgraded from CATIII to CATI.
Nema tu prostora za proizvoljne procene. Valjda je striktno definisano sa koje pozicije na pisti svaki avion može bezbedno da poleti. Ako je propisima bilo utvrđeno da je bezbedno da takav avion može da poleti sa pozicije sa koje je ovaj sinoć poleteo-onda su ti ljudi ludi kad su mogli tako nešto da propišu kao dozvoljeno. Nemoguće je da je ovde samo pilot kriv. Ako je pak on sinoć poleteo, a sa tornja ga upozorili da to nije bezbedno i da ne sme to da uradi, onda je on zreo za doživotni gubitak licence i za krivičnu odgovornost.A, veliki bi znao da ne može odatle, a ovaj mislio da može, pa se preračuno.
Pa to i jeste propali checklist. Ako nisu izracunali odakle polecu cak i posle pitanja tornja i ako nisu imali sterilni kokpit nisu ispostovali proceduru. Skinuti recordere i oduzeti licensu idiotimaNope. Verovatno su odradili čeklistu i rekli 'Je l' možemo odma odavde, a? Ma, moze, cepaj!'
Toranj ih je opomenuo da su na pogresnom izlazu i pitao ih da li sa te pozicije mogu da polete. Ponudio im je da taksiranju po pisti do D6. ATC ne mora da zna performanse aviona…
Apsolutno. Ne moze da zna toranj koliko je avion tezak i koje su mu karakteristike, koliko goriva ima itd.. To piloti racunaju otprilike na svakom letu u zavisnosti od putnika, goriva, cargo-a i sl. To im spada u najfundamentalnije aktivnosti.. Meni interesuje sta ce istraga reci kada se preslusa voice recorderПо једном коментару са Танго сикса:
И не мора, и не може да их зна.
A0942/24 NOTAMN ILS CATEGORY 3
Q) LYBA/QIUCG/I/NBO/A/000/999/4449N02018E005
A) LYBE B) 2402181842 C) 2402192200EST
E) ILS RWY 12R CAT III DOWNGRADED TO ILS CAT I.
Dok avion istaksira do pocetka piste, ako mu je gate negde na pola;Meni se onda ne sviđa ta praksa. Koje, bre, cigančenje sa takvim proračunavanjima i drndanjima, poleći sa početka piste i ćao, bolje da si već u vazduhu na polovini piste, nego da ti zafali 3 metra i da pogine 100 ljudi zato što je pilot napravio pogrešnu kalkulaciju. Aj da je ovo aerodrom na nekom ostvcetu gde nema mesta za krštenu pistu, ali ovde imaš toliki prostor i punu dužinu da je sumanuto izlagati se takvom riziku.
Nek se, bre, tera i Er Srbija gde ne treba kada angažuju kojekakve, skupljene sa koca i konopca, sad svako od nas treba da razmišlja kad sedne s njima u avion-kojoj bu**** će pasti u šake.. te Litvanci, te Rumuni, te Wamos, te Grci, te Hrvati..
Gde ces vise da zabranjujes, sve je vec zabranjeno. Performanse za poletanje se ne racunaju otprilike vec vrlo precizno i bilo koja promena zahteva da se ponovo izracunaju. Naravno, uvek postoje blaga odstupanja jer se masa putnika i rucnog prtljaga ne meri, vetar nije konstantan, kolicine raznih fluida u sistemima mogu varirati, ali to su zanemarljive stvari. Dodatno, performanse koje se nalaze u prirucniku su po pravilu konzervativne za neki mali procenat, a na sve to se dodaje i margina tako da nema govora o tome da se polece "na otprilike".Suviše je onda tu proizvoljnosti i širokih diskrecionih prava pilota. To treba zabraniti, svi neka poleću sa početka piste i tačka, sad treba da se pouzdamo da li će piloti svaki put da pogode koliko im metara treba da bezbedno polete. To nije zezanje i nema šanse za popravni. Polećeš sa početka piste i tačka.
Reci ti to sve lepo bordu direktora kad vide da se potrosi par miliona godisnje vise na gorivo jer je mile taksirao 10 metara duze, i onda stakeholderi nisu zadovoljni.. Korporativa Stedi se svuda gde se moze baz iz razloga jer moze da se ceka duze na poletanje itd..Nisam ekspert, mada mi je Pera iz Tanga školski drug, generacija. Ovaj Embraer troši nešto preko dve tone goriva na sat kad kruzira u vazduhu, uštede dok taksira su minimalne, dakle čista indijanština. Pogotovo kad se radi o BG, nema velikog čekanja, raskrsnica. Razumem velike aerodrome, više pisti, pa kad kasni let, pa prioritet imaju redovni letovi. Desilo mi se da budem 45 min samo u taksiranju, od raskrsnice do raskrsnice, pa čekanje...