Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Zašto? Ovi što dolaze imaće pogled na park i izložene muzejske avione, ionako će uglavnom ići pravo u podrum po prtljag, ne treba da se zadržavaju, gledaju okolo i prave gužvu u tom dolaznom hodniku širokom 5 metara.

S druge strane, odlazni putnici dolaze ranije, sede u čekaonici, gledaju avione itd.

Po meni je to logično rešenje.
 
Takvo je resenje jer im je verovatno tako najjeftinije povezivanje krovnih masinskih inatalacija sa postojecim objektom. Pitanje je da li ce prozori ostati i kad se mozda za 20 godina budu radili avio mostovi i sa druge strane. Uostalom ostavili su krovne otvore.

Sa druge strane, kada su putnici u cekaonici i gledaju avione, mnogo je bolje imati duplu visinu, nego imati plafon na 3m. Ali ajde sve, ali je zaista neprimerno da glavna zgrada terminala bude hangar sa romboidnim prozorima. Aerodrom u Zagrebu ce da bude po arhitekturi svemirski brod u odnosu na onaj render za nas aerodrom, na zalost.
 
Савршено небитно. Аеродром мора да буде удобан у коришћењу, да се лако преседа, да се лако долази до Гејта, да лако гута гужве, да има једноставну везу како са Београдом тако и са већим градовима. И да није у ђубрету и графитима. Све остало, уопште није важно
 
Pa dobro onda treba da se naprave tipski aerodromi, pa samo stancati svuda po svetu kao hruscovke
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809386#p809386:1v0d8ygl je napisao(la):
milanche » Sub Jan 02, 2021 8:06 pm[/url]":1v0d8ygl]Pa dobro onda treba da se naprave tipski aerodromi, pa samo stancati svuda po svetu kao hruscovke

Мислим да Ванси нешто слично и ради на већини својих аеродрома.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809278#p809278:zf6614j5 je napisao(la):
Прле » 02 Jan 2021 09:33 am[/url]":zf6614j5]Савршено небитно. Аеродром мора да буде удобан у коришћењу, да се лако преседа, да се лако долази до Гејта, да лако гута гужве, да има једноставну везу како са Београдом тако и са већим градовима. И да није у ђубрету и графитима. Све остало, уопште није важно

Slažem se sa ovim sto si napisao osim sa poslednjom rečenicom.
Estetika objekta je ipak važna bilo da je aerodrom ili bilo koja druga zgrada.
 
Aerodrom Zagreb je spejs šatl u odnosu na naš hangar za proizvodnju.
7ea2993a213f29eb0cf797fbac8514bc.jpg
34e3b8279a4736bb57354e6f9b2978b1.jpg


Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Aerodrom Zagreb FT je jedna sterilna bezdušna konstrukcija - hangar. Nomen est omen.
 
Ako je Zagreb "sterilna bezdušna konstrukcija - hangar", šta je onda Beogradski aerodrom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809437#p809437:3d2zent9 je napisao(la):
spatiotecte » 02 Jan 2021, 22:36[/url]":3d2zent9]Ako je Zagreb "sterilna bezdušna konstrukcija - hangar", šta je onda Beogradski aerodrom?

Sterilno velestovarište putnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809438#p809438:28zplxb4 je napisao(la):
Vox91 » 02 Jan 2021 09:38 pm[/url]":28zplxb4]Oaza prijatnosti.

A kad je estetika u pitanju?
 
Kapiram ja tebe, ali meni ta estetika doprinosi konačnom utisku. Ako mi je konačan utisak tog objekta vezan za hladnoću, sivilo i sterilnost- estetika je za to zaslužna.
 
аеродром у Загребу је гланц нов терминал, није се радило проширење постојећег (које ионако не би било могуће). ово код нас је проширење постојећег, и мислим да су урадили коректан посао. када се буде правио скроз нов терминал, онда можемо да причамо о архитектонским егзибицијама
 
Ако га буде радио неко из кредита неће тога бити. Ако га буде градила држава, можда и буде.
Али ако то нису Франкфуртски и Минхенски, што би ми морали да нешто измишљамо?
 
Nikad mi nije bila jasna ta opsesija Nemackom, cuj zasto bi mi ako oni nisu.. zasto ne bi?
 
Мени није јасно зашто узор треба да ми буде Загреб а не Франкфурт?

Зашто смо направили један мост на Ади уместо да смо за тај новац имали два моста?

Разумеш поенту?
 
Zagreb je uzet za primer, jer je u regionu i isto je dat na koncesiju, ali je za radliku od nas raspisan konkurs za arh resenje, pa je dobra paralela u tom odnosu. Nisam Zagreb spomenuo jer je najlepsi i najprijatniji. Ako rangiram po tom osnovu, onda je Ciriski aerodrom meni najprijatniji.Njegova veza sa zeleznicom, trzni centar, sam ambijent aerodroma... Radjena je njegova rekonstrukcija i dogradnja, pa se moze i u tom kontekstu posmatrati i porediti.
 
Циришки је заиста најуравнотеженији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=808998#p808998:2l79f108 je napisao(la):
Vox91 » Čet Dec 31, 2020 6:42 pm[/url]":2l79f108]Zašto? Ovi što dolaze imaće pogled na park i izložene muzejske avione, ionako će uglavnom ići pravo u podrum po prtljag, ne treba da se zadržavaju, gledaju okolo i prave gužvu u tom dolaznom hodniku širokom 5 metara.
Vox u pravu si, ja sam ovde žrtva onog prokletstva "dabogda imao pa nemao". Video sam aerodrome gde dolazeći putnici sa tog nivoa imaju sjajan pogled na avione i platformu i to sve odlično organizovano bez zadržavanja i gužvi. Kad se jednom navikneš na bolje onda te stigne prokletstvo kad toga nema. Navići ću se.
 
Zagrebacki aerodrom je nesto naj praznije sto sam video u zivotu,da napomenem da sam imao odande let pre korone,sad mogu da zamislim kakva je situacija.Realna potreba Zagreba je aerodrom velicine Osjeckog aerodroma.Bacaju pare komsije.
 
Realno, novi terminal u ZG je pravljen tek kada je stanje u starom terminalu po pitanju gužvi postalo kritično. A stari je bio onako - stara gradnja 60-tih (Pleso je otvoreno 1962), vrlo čudnog kretanja za putnike (check in u jednom holu, pa onda hodanje do sredine zgrade gde su bile pasoške kontorle, pa onda uz stepenice kojim se prelazilo preko određenih "sigurnih zona" pa opet dole u prizemlje u čekaonicu na gejtu). I to je radilo dok je radilo, kad je počeo da proizvodi veće gužve nego što je mogao da proguta (naročito na čekanju prtljaga - doživeo sam tamo lepe krkljance i to ne u udarnim letnjim mesecima, već kad se potrefi da sletim avionom u večernjem "talasu") onda se krenulo sa opcijama za rekonstrukciju, pa na kraju za potpuno novu zgradu, ali da je izgradi koncesionar, jer love za direktno finansiranje nije bilo (ili se prosto nije htela izdvojiti). Trenutni terminal je verovatno predimenzoionisan, arhitektura je ok - moderna, u svakom slučaju nije dosadna - oni cilindrični oblici me podsećaju na pariški (samo u mnogo manjem obimu), ali koliko znam dosta prostora u njemu je poprilično prazno. Stari terminal je ostavljen kao opcija za low-costere, ali uprava aerodroma nikako da prelomi da se okrenu i tom segmentu (valjda koncesionar želi da maksimalno iskoristi novu zgradu - što je i normalno - da povrati uloženo). Novi terminal je prosto bio neophodan - u 2019. imao je oko 3.500.000 putnika - to stari teško da bi izdržao (a o terminalu veličine Osijeka da ne pričamo).

Meni ekstenzija C gejta na Nikoli Tesli ne smeta arhitektonski - bilo bi poprilično čudno izvoditi neke druge oblike u nastavku postojećeg C hodnika. Kad se to uredi i opremi, s obzirom na velike staklene površine verovatno će biti vrlo prijatan za putnike (jedino mislim da sada s obzirom na ukupnu dužinu C hodnika treba ugraditi pokretne trake).
Ono što je oduvek bio očaj i u BG i u ZG je što je komercijalna delatnost bila svedena na minimum. Na Nikoli Tesli se tek poslednjih godina pojavila neka naznaka malo šire ponude (odlično je što se pojavila i apoteka). E taj problem će stvarno da reši tek ovaj planirani dodatak na zgradu terminala, jer će tek tada postojati dovoljno prostora za prodajne objekte i možda malo više restorana (da ne govorimo da na većini aerodroma imate i bar neki omanji supermarket i nešto poput food-court-a gde možete pojesti sasvim dobre stvari za pristojne cene - ok aerodromske cene jesu više nego po gradu, ali ipak prihvatljive).
 
Komercijalna ponuda je zaista vrlo mršava, o tome sam pisao više puta. Verovatno je reč o zaostatku socijalističkih vremena. Food court + neki malo ozbiljniji freeshop (čiju najavu u privremenoj varijanti već imamo) bi bili dobri za početak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=809435#p809435:2gyw7lnv je napisao(la):
Vox91 » Sub Jan 02, 2021 10:32 pm[/url]":2gyw7lnv]Aerodrom Zagreb FT je jedna sterilna bezdušna konstrukcija - hangar. Nomen est omen.

Po broju lajkova tvog komentara, nekako me više i ne čudi zašto nam država liči na favelu. Dovoljno je reći, sinonim našeg turizma je Zlatibor, a njihovog Dubrovnik. Treba povećati broj linija ka Ugrinovcima i Šimanovcima, da se bolje promovišu novi biseri domaće arhitekture.
 
A ako recimo kažem da je i Muzej suvremene umjetnosti Zagreb takođe jedna hladna, bezdušna konstrukcija - hangar, i da je zgrada beogradskog MSU pravi arhitektonski biser iako je zidana 50 godina ranije - da li će naši turistički potencijali izgledati bolje?
 
Vrh