Realno, novi terminal u ZG je pravljen tek kada je stanje u starom terminalu po pitanju gužvi postalo kritično. A stari je bio onako - stara gradnja 60-tih (Pleso je otvoreno 1962), vrlo čudnog kretanja za putnike (check in u jednom holu, pa onda hodanje do sredine zgrade gde su bile pasoške kontorle, pa onda uz stepenice kojim se prelazilo preko određenih "sigurnih zona" pa opet dole u prizemlje u čekaonicu na gejtu). I to je radilo dok je radilo, kad je počeo da proizvodi veće gužve nego što je mogao da proguta (naročito na čekanju prtljaga - doživeo sam tamo lepe krkljance i to ne u udarnim letnjim mesecima, već kad se potrefi da sletim avionom u večernjem "talasu") onda se krenulo sa opcijama za rekonstrukciju, pa na kraju za potpuno novu zgradu, ali da je izgradi koncesionar, jer love za direktno finansiranje nije bilo (ili se prosto nije htela izdvojiti). Trenutni terminal je verovatno predimenzoionisan, arhitektura je ok - moderna, u svakom slučaju nije dosadna - oni cilindrični oblici me podsećaju na pariški (samo u mnogo manjem obimu), ali koliko znam dosta prostora u njemu je poprilično prazno. Stari terminal je ostavljen kao opcija za low-costere, ali uprava aerodroma nikako da prelomi da se okrenu i tom segmentu (valjda koncesionar želi da maksimalno iskoristi novu zgradu - što je i normalno - da povrati uloženo). Novi terminal je prosto bio neophodan - u 2019. imao je oko 3.500.000 putnika - to stari teško da bi izdržao (a o terminalu veličine Osijeka da ne pričamo).
Meni ekstenzija C gejta na Nikoli Tesli ne smeta arhitektonski - bilo bi poprilično čudno izvoditi neke druge oblike u nastavku postojećeg C hodnika. Kad se to uredi i opremi, s obzirom na velike staklene površine verovatno će biti vrlo prijatan za putnike (jedino mislim da sada s obzirom na ukupnu dužinu C hodnika treba ugraditi pokretne trake).
Ono što je oduvek bio očaj i u BG i u ZG je što je komercijalna delatnost bila svedena na minimum. Na Nikoli Tesli se tek poslednjih godina pojavila neka naznaka malo šire ponude (odlično je što se pojavila i apoteka). E taj problem će stvarno da reši tek ovaj planirani dodatak na zgradu terminala, jer će tek tada postojati dovoljno prostora za prodajne objekte i možda malo više restorana (da ne govorimo da na većini aerodroma imate i bar neki omanji supermarket i nešto poput food-court-a gde možete pojesti sasvim dobre stvari za pristojne cene - ok aerodromske cene jesu više nego po gradu, ali ipak prihvatljive).