Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730627#p730627:iytqr6i0 je napisao(la):
Прле » 23 Apr 2020 12:23 pm[/url]":iytqr6i0]Како то мислиш спрат више? Па он из авиона ће мостм доћи на тај спрат ваљда. Не видим како је то Први пројекат решавао.
Уосталом, не видм како би се у постојећој конфигурацији (осим изградње потпуно новог терминала) могли одвојити токови путника.

А то за горе доле, ако је још напуњено тачкама за продају, немој да те чуди... Сви аеродроми који су грађени дозиђивањем се такви.
Авионом, тј авио-мостом долазиш на први спрат, па се онда пењеш на други и идеш даље ка пасошкој и пртљагу. Стандардна конфигурација на скоро свим новим терминалима је да после авио-моста остајеш на првом спрату а одлазни путници су на нивоу изнад. Решење док смо имали суверенитет над аеродромом јесте био практично нови терминал у продужетку Ц фингера. Не могу да тврдим да су тада имали ову "нормалнију" шему кретања путника али су свакако сва три нивоа били комфорнији од ове крпачине.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730867#p730867:1fcvg8nt je napisao(la):
Delija » Čet Apr 23, 2020 11:42 pm[/url]":1fcvg8nt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730627#p730627:1fcvg8nt je napisao(la):
Прле » 23 Apr 2020 12:23 pm[/url]":1fcvg8nt]Како то мислиш спрат више? Па он из авиона ће мостм доћи на тај спрат ваљда. Не видим како је то Први пројекат решавао.
Уосталом, не видм како би се у постојећој конфигурацији (осим изградње потпуно новог терминала) могли одвојити токови путника.

А то за горе доле, ако је још напуњено тачкама за продају, немој да те чуди... Сви аеродроми који су грађени дозиђивањем се такви.
Авионом, тј авио-мостом долазиш на први спрат, па се онда пењеш на други и идеш даље ка пасошкој и пртљагу. Стандардна конфигурација на скоро свим новим терминалима је да после авио-моста остајеш на првом спрату а одлазни путници су на нивоу изнад. Решење док смо имали суверенитет над аеродромом јесте био практично нови терминал у продужетку Ц фингера. Не могу да тврдим да су тада имали ову "нормалнију" шему кретања путника али су свакако сва три нивоа били комфорнији од ове крпачине.
Kako je izgledalo to prvo rešenje koje je dobro? Našao sam sliku, da nije ovo?

3d-model-picture-4-850x350.jpg

izvor slike je beobuild od pre pet godina
 
Uočio sam par zanimljivih detalja na inače jako šturom i lošem 3d prikazu ove rekonstrukcije aerodroma. Na prikazu se primecuje:
- dodavanje još jednog sprata iznad svih izlaza, pa tako i iznad A izlaza
- dogradnja ulaznog hola i centralne zgrade terminala 2. Dogradnja se vrši "zasecanjem" ugla između glavne zgrada i hodnika C-gejtova pod 45° i time se dobija veci prostor za ulazni hol gde je planiran i novi ulaz u zgradu terinala, usput osobađajući prostor da se lakse organizuje centralna bezbednosna kontrola.

Pogledajte prilog 6

Sto se tiče starijih rešenja, to rešenje iz predhodng posta se pojavljivalo kao moguća opcija dogradnje. Tu je isto tako bilo predvidjeno da putnici u dolasku se penju jedan sprat iznad gde se nalazi samo koridor, a da se na prvom spratu nalaze putnici u odlasku. Tako je bilo u svim dosadasnjim predlozima rekonstrukcije. Oblikovno, prošlo rešenje nije adekvatno jer nema nikakvu apsolutno vezu sa sadašnjim objektima, deluje kao palo sa marsa, ali mi se čini da ambijent unutra mogao biti bolji od novoplaniranog jer je veća visina, nije ograničen pločom iznad, pa se dobije utisak prostornosti.

e59fc338169313.5757cec92c37e.jpg


eskalatori za penjanje putnika u dolasku na nivo namenjen njima
944e4438169313.5757cec92f4c0.jpg


Nivo tj koridor za putnike u dolasku se vidi ovaj elipsasti deo iznad cekaonica. Stepenice koje se vide i koje idu iz tog hodnika u ovaj deo oblozen drvetom, je zapravo ulaz u tehnicke prostorije sa klima komorama
5dd8ae38169313.5757cec932e63.jpg


nivo namenjen putnicima u dolasku
5a404c38169313.5757cec930fd6.jpg

a3018238169313.5757cec933321.jpg

bf13db38169313.5757cec930776.jpg



Okretanje funkcija, tako što će putnici u odlasku biti na najvišoj etaži, a putnici u dolasku na prvoj je moguće samo ako se pravi potpuno nov terminal, dakle, ako u okviru iste zgrade postoji i sortinica i sala za preuzimanje prtljaga. Na taj način imalo bi smisla na spoju starog i novog terminala napraviti inverziju kretanja pomoću pokretnih stepenica, a ovako u okviru istog terminala, potpuno je besmisleno.
 
A da kad dograde cijelom dužinom novi sprat naprave inverziju zgrade ...
 
kako da naprave inverziju, to bi bilo preskupo, ne moze sve da se prebaci sprat vise, to je moguce samo ako se gradi potpuno novi terminal
ovako ce izgraditi novi sprat koji ce biti uzi jer nema sadrzaja nego sam prolaz putnika
 
@Dišo, ra renderu onom se vidi dogradjeni sprat iznad svih gejtova, ali će verovatno do raditi u fazama

Kao što reče @lukakaludjerovic inverziju sada praviti je postpuno besmisleno. Nema nikakve svhhe ni logike sada menjati ceo koncept aerodroma, gde je on već prostorno i funkcionalno definisan, pomerati i izmeštati celokupne instalacije itd, zarad čega? Pa ne penju niti se spuštaju konopcima ljudi, postoje eskalatori, pokretne trake, liftovi. Ne vidim u ovome problem ni sekund. Zato sam i postavio slike od predhodnog resenja.

Da se gradi potpuno nov terminal od 0 (ovo sto se radi nije nov terminal), pa onda ok, mogu biti funkcije i drugacije rasporedjenje. U ovom trenutku prica oko toga je potpuno besmislena.
 
Mislim da je bilo logičnije da na ovom produžetku urade manji terminal (kao što su i planirali, samo adekvatnije rešenje), i da iskoriste T1 i taj novi terminal dokle god ne prošire T2 kako treba.
 
meni se apsolutno dopada ovo resenje.
novi terminal jedino moze da se napravi na B platformi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731164#p731164:17wp353k je napisao(la):
milanche » 24 Apr 2020 09:28 pm[/url]":17wp353k]Uočio sam par zanimljivih detalja na inače jako šturom i lošem 3d prikazu ove rekonstrukcije aerodroma. Na prikazu se primecuje:
- dodavanje još jednog sprata iznad svih izlaza, pa tako i iznad A izlaza
- dogradnja ulaznog hola i centralne zgrade terminala 2. Dogradnja se vrši "zasecanjem" ugla između glavne zgrada i hodnika C-gejtova pod 45° i time se dobija veci prostor za ulazni hol gde je planiran i novi ulaz u zgradu terinala, usput osobađajući prostor da se lakse organizuje centralna bezbednosna kontrola.

Pogledajte prilog 6

Sto se tiče starijih rešenja, to rešenje iz predhodng posta se pojavljivalo kao moguća opcija dogradnje. Tu je isto tako bilo predvidjeno da putnici u dolasku se penju jedan sprat iznad gde se nalazi samo koridor, a da se na prvom spratu nalaze putnici u odlasku. Tako je bilo u svim dosadasnjim predlozima rekonstrukcije. Oblikovno, prošlo rešenje nije adekvatno jer nema nikakvu apsolutno vezu sa sadašnjim objektima, deluje kao palo sa marsa, ali mi se čini da ambijent unutra mogao biti bolji od novoplaniranog jer je veća visina, nije ograničen pločom iznad, pa se dobije utisak prostornosti.

Pogledajte prilog 5

eskalatori za penjanje putnika u dolasku na nivo namenjen njima
Pogledajte prilog 4

Nivo tj koridor za putnike u dolasku se vidi ovaj elipsasti deo iznad cekaonica. Stepenice koje se vide i koje idu iz tog hodnika u ovaj deo oblozen drvetom, je zapravo ulaz u tehnicke prostorije sa klima komorama
Pogledajte prilog 3

nivo namenjen putnicima u dolasku
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1



Okretanje funkcija, tako što će putnici u odlasku biti na najvišoj etaži, a putnici u dolasku na prvoj je moguće samo ako se pravi potpuno nov terminal, dakle, ako u okviru iste zgrade postoji i sortinica i sala za preuzimanje prtljaga. Na taj način imalo bi smisla na spoju starog i novog terminala napraviti inverziju kretanja pomoću pokretnih stepenica, a ovako u okviru istog terminala, potpuno je besmisleno.
file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php

Ovo deluje kao potpuno sklepano rešenje aerodroma.
 
Aerodrom "Nikola Tesla" otkazao je ugovore o radu na određeno osoblju angažovanom preko agencije Manpower, saznaje Nova.rs.

“Nas oko 280 radilo je na beogradskom aerodromu preko agencije Manpower. Uveče oko osam sati dobili smo poruku da pogledamo naše mejlove. Tu je bio link za sastanak zakazan za 10 sati ujutru, 22. aprila”, počinje priču M.D, jedna od onih koji su ostali bez posla, iako joj ugovor sa Aerodromom ističe tek u junu.

U sredu 22. aprila, kako tvrdi M.D, u toku razgovora stigao je novi link na adrese barem sto četrdeset četvoro ljudi, na kome je u toku bilo obraćanje članova Izvršnog odbora Aerodroma.

“Oni su već uveliko pričali kako su zahvalni za našu saradnju, da im više nije potrebno naše angažovanje, i da smo svi dobili otkaz”, priča M.D.

Prema njenim rečima, među otpuštenima su ljudi sa različitih pozicija, pa tvrdi da su bez posla ostali i supervajzer, stjuardese kao i čistači aviona, a neki među njima su godinama bili angažovani na Aerodromu “Nikola Tesla”.

“Kao razlog su nam naveli da aerodrom nema dovoljno novca, da je na gubitku i da nema mogućnosti da nas isplati. Iz agencije Manpower su nam 22. aprila uveče javili da nema potrebe za poslom, da smo svi dobili otkaze i da se javimo da potpišemo otkazne ugovore 30. aprila, i to je to”, ogorčena je M.D. zbog, kako je rekla, nehumanog odnosa prema ugovorcima.

To nije prvi put da koncesionar “Vansi” otpušta ljude tokom vanrednog stanja. Krajem marta redakcijama su se obratili zaposleni u logistici beogradskog aerodroma, sa informacijom da je 41 ugovorac poslat kući.

“Vansi” (VINCI) formalno je preuzeo upravljanje aerodromom “Nikola Tesla” 22.decembra 2018.godine, devet meseci pošto je potpisan Ugovor o koncesiji na 25 godina. Ugovor je, između ostalog, regulisao obavezu “Vansija” da u budžet republike jednokratno uplati 501 milion evra, kao i da, tokom trajanja koncesije, investira 732 miliona evra u beogradski aerodrom. Takođe, svake godine trebalo bi da plaća koncesionu naknadu, koja se kreće od 4,4 do 15 miliona evra.

Igrom slučaja, otkazi ugovora na aerodromu poklopili su se sa objavljivanjem poznatog Instagram posta predsednika Srbije, u kom je poručio vlasniku hotela Nais Ivici Tončevu da je saznao za otpuštanje 60 odsto radnika.
Foto: instagram/buducnostsrbijeav

“To je njegovo pravo, ali zbog toga neće imati apsolutno nikakvu podršku države Srbije. Još jednom molim poslodavce da čuvaju svoje radnike”, napisao je Vučić na svom Instagram nalogu.

Problem je u tome što “Vansi” nije, formalno gledano, “otpuštao svoje radnike”, na šta je i sam Vučić ukazao 25.marta, kada su ga novinari pitali za martovsko otpuštanje ugovoraca sa aerodroma.

Tada je izjavio da je pozvao predstavnike Vansija iz Francuske, kako bi se borio za radnike aerodroma.

“Oni nisu dali otkaz svojim zaposlenima, ali ne mogu da plaćaju ljude koji rade preko omladinske zadruge, jer ne radi aerodrom. Oni će se vratiti na posao čim se otvori aerodrom”, rekao je Vučić.

Činjenica je takođe da naša sagovornica M.D. i njene kolege nisu zaposleni direktno na Aerodromu “Nikola Tesla” već su angažovani na osnovu sporazuma kompanija “Manpower” i “Belgrade Airport”.
Ugovor o radu M.D. Foto:Nova.rs

To znači da se ne smatraju radnicima aerodroma, pa kompanija “Belgrade Airport”, kako se sada formalno zove beogradski aerodrom, ne bi mogla, na primer, da na ime onih angažovanih po takvom ugovoru dobije novac iz paketa mera Vlade Srbije za ublažavanje posledica epidemije.

Odnosno, za razliku od Tončeva iz Instagram posta predsednika Vučića, koncesionaru aerodroma, francuskom “Vansiju”, nije u tom smislu važno da ove ljude zadrži na poslu.

Kompanija “Vansi” je, inače, u saopštenju koje je na srpskom jeziku objavila 16. aprila, poručila da je “u borbi protiv posledica globalne zdravstvene krize bez presedana, pokrenula plan na svim svojim aerodromima kako bi se smanjili operativni izdaci i pažljivo upravljalo investicijama, uz poštovanje ugovornih i zakonskih obaveza i odluka vlade”.

Nova.rs kontaktirala je službu Korporativnih komunikacija kompanije “Belgrade Airport” kao i Manpower Grupu za izjave o otpuštanju radnika angažovanih po ugovorima na određeno, ali do kraja radnog vremena njihov odgovor nismo dobili.

https://nova.rs/drustvo/masovni-otkazi- ... ola-tesla/
 
Ovde nema ništa ni čudno, ni sporno. Naravno da im ne treba jednak broj zaposlenih za drastično smanjen broj putnika u ko zna kolikom periodu.

To što vlast kaže da ćemo 'očuvati nivo zaposlenosti', ne znači da je to tačno, niti da ima smisla očuvati ga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733089#p733089:3lk7ep8d je napisao(la):
lukakaludjerovic » Wed Apr 29, 2020 11:55 am[/url]":3lk7ep8d]avio saobracaj krece tek 1. juna umesto najavljenog 18. maja.

Izvor?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733116#p733116:1p5818qa je napisao(la):
milaki990 » Sre Apr 29, 2020 12:43 pm[/url]":1p5818qa]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733089#p733089:1p5818qa je napisao(la):
lukakaludjerovic » Wed Apr 29, 2020 11:55 am[/url]":1p5818qa]avio saobracaj krece tek 1. juna umesto najavljenog 18. maja.

Izvor?
izvinjavam se sto nisam napisao izvor:
SMATSA je izdala NOTAM
 
Šta mislite, da li ćemo morati da vraćamo pare za koncesiju? Pretpostavljam da u ugovoru ima klauzula o pandemiji, pošto je SARS već svojevremeno uništio avionski saobraćaj u jugoistočnoj Aziji. A možda postoji klauzula o višoj sili ili prosto klauzula o padu broja putnika.
 
Haha da im platimo simpatično.
 
Sigurno da postoji klauzula o vanrednim okolnostima, vanrednom ili ratnom stanju, nisu ni koncesionari baš budale...
Pošto im je onemogućeno da rade, siguran sam da će koncesiona naknada biti umanjena ili je ove godine neće biti.
 
Možda će samo biti produžena koncesija za par meseci ili pola godine, to je najrealnije.
 
Приметите другу писту на данашњој табли испред Министарке
10061713495eb538ea0d7c1839887683_w640.jpg



Да ли то значи да се одустало од овог мастер плана 2025?
3I0Effe.jpg
 
Vrh